Przejściówka LPT na USB

Data: 2009-12-20 17:45:28
Autor: Irokez
Przejściówka LPT na USB
Użytkownik "DFpawel" <0.pawel@STOP.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hgkn3r$h52$1inews.gazeta.pl...
Witam,

Chciałbym podpiąć drukarkę HP LaserJet 6L do portu USB. Jako że nie ma w netbook-u portu LPT to pozostaje kupić przejściówkę LPT -> USB.

Miałem przejściówkę USB-Centronix. Z jednej strony USB a z drugiej wtyk prosto do drukarki.
Wygladało podobnie jak to http://www.allegro.pl/item851959699_t6_adapter_usb_lpt_centronics_przejsciowka_f_vat.html
Działało z HP LaserJet 6P doskonale.
System XP najpierw znajdował konwerter, potem właczałem drukarkę i znajdował drukarkę. Nie trzeba było żadnych extra sterowników.
Nie mogę go znaleźć, dałbym fotkę i więcej danych.

Aktualnie z tą drukarka chodzi starusienki PrintServer HP JetDirect EX Plus po ethernecie.

--
Irokez

Data: 2009-12-20 18:03:30
Autor: Animka
Przejściówka LPT na USB
Irokez pisze:

[...]

To ja teraz żałuję, ze nie kupiłam takiego wtyku. Teraz, gdyby dziurki od wtyczki pasowały do podłączenia w drukarce, przełączyłabym. Na pewno drukarka by szybciej drukowała. Niestety, ja mam tą szeroką wtyczkę podłączoną do szerokiej wtyczki od kabla drukarki :-(

--
animka

Data: 2009-12-20 18:10:19
Autor: Animka
Przejściówka LPT na USB
Irokez pisze:

[...]

Edit: Zamówię sobie chyba tą przejściówkę i po świętach będę ją miała. Ta, którą mam teraz (taka sama  wtyczka, ale dziurki inne) kosztowała 35 zł :-(

--
animka

Data: 2009-12-20 19:29:54
Autor: Jwzw
Przejściówka LPT na USB
Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:hglk3e$v8j$1node1.news.atman.pl...

To ja teraz żałuję, ze nie kupiłam takiego wtyku. Teraz, gdyby dziurki od wtyczki pasowały do podłączenia w drukarce, przełączyłabym. Na pewno drukarka by szybciej drukowała.

A to dlaczego niby miałoby szybciej drukować?

Data: 2009-12-20 22:22:44
Autor: Irokez
Przejściówka LPT na USB
Użytkownik "Jwzw" <jwzw@interia.pl> napisał w wiadomości news:hglqjr$95q$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Dokładnie, zero różnicy czy LPT czy przejściówka USB-LPT czy Ethernet

--
Irokez

Data: 2009-12-21 00:23:47
Autor: Animka
Przejściówka LPT na USB
Irokez pisze:
[...]

Czyli nie warto teraz kupować tej na allegro?
W drukarce zmieniam port z LPT na Wirtualy Port dla drukarki na USB.

--
animka

Data: 2009-12-21 00:20:55
Autor: Animka
Przejściówka LPT na USB
Jwzw pisze:
[...]

Bo ten kabel byłby podłączony bezpośrednio do drukarki, a nie do wtyczki od drukarki (wtyczka we wtyczkę). Leży to na podłodze, kable długie.

--
animka

Data: 2009-12-20 18:46:15
Autor: DFpawel
Przejściówka LPT na USB
Irokez pisze:

[...]

Fajnie, tylko ja mam HP LaserJet 6L - nie wiem czy to będzie działało :/. Czy to jest ta sama drukarka co 6P? Kto jest tym producentem tej przejściówki? Bo nawet nie podali na aukcji.

Pozdrawiam
DFpawel

Data: 2009-12-20 18:59:34
Autor: Irokez
Przejściówka LPT na USB
Użytkownik "DFpawel" <0.pawel@STOP.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hglno0$h6r$1inews.gazeta.pl...
Irokez pisze:

[...]

Producent chinczyk w garażu, mojej zresztą też.
HP 6P i 6L są z tego samego okresu
powinno działać bez problemu (ale glowy urwać za to sobie nie dam)

--
Irokez

Data: 2009-12-21 00:18:18
Autor: Animka
Przejściówka LPT na USB
Irokez pisze:

Producent chinczyk w garażu, mojej zresztą też.
HP 6P i 6L są z tego samego okresu
powinno działać bez problemu (ale glowy urwać za to sobie nie dam)

Czyli na Lexmark nie będzie działało? Wtyczka nie wejdzie?

--
animka

Data: 2009-12-20 19:34:25
Autor: Jwzw
Przejściówka LPT na USB
[...]

Coś się tak uczepił tej kompatybilności - masz zamiar odczytywać wilgotność papieru przed wydrukiem?
Wszystkie te HP-ki chodzą w PCL-u i to Ci powinno wystarczyć.
Nie podejrzewam, żebyś miał jakieś wyszukane zastosowania, bo nie pchałbyś się w te g...ne pzrejściówki USB-LPT.

Data: 2009-12-21 00:16:51
Autor: Animka
Przejściówka LPT na USB
DFpawel pisze:
Irokez pisze:

[...]

Patrz na wtyczkę (czy taka sama jak w drukarce), czy się wepnie, a nie na drukarkę.

--
animka

Przejściówka LPT na USB