Przejściówka, dysk PATA do kopa va USB

Data: 2017-08-29 21:21:13
Autor: JaNus
Przejściówka, dysk PATA do kopa va USB
Chcę, bez dłubania w bebechach kompa, podłączyć doń napęd DVD w
standardzie PATA. Na allegro wynalazłem przejściówki, nawet niedrogie,
oto przegląd "sytuacyjny":
adapter USB na SATA ATA IDE 2,5 3,5 + LED+zasilacz
http://allegro.pl/adapter-usb-na-sata-ata-ide-2-5-3-5-led-zasilacz-i6564982888.html?reco_id=ee3fd3b5-8ce1-11e7-a20c-0287a03bd13c
29,58+2,35=31,93
   Adapter USB IDE 3,5'' 2,5'' SATA, ATA DYSK HDD LED
http://allegro.pl/adapter-usb-ide-3-5-2-5-sata-ata-dysk-hdd-led-i6913361840.html?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=ZTk1ZDBmOTEtOGU1ZC00YzVhLTk3ZWQtMmI0ODMyYzBjYTg4AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=9ba79f01-e280-4f48-acbd-4660465776b5
  26,89+1=27,89
  Adapter USB IDE 3,5'' 2,5'' SATA, ATA DYSK HDD
http://allegro.pl/adapter-usb-ide-3-5-2-5-sata-ata-dysk-hdd-i5501716055.html?reco_id=ee3fd3b5-8ce1-11e7-a20c-0287a03bd13c
20,78+3,80=24,58
Adapter USB dysk HDD SATA ATA IDE 2.5 3.5
http://allegro.pl/adapter-usb-dysk-hdd-sata-ata-ide-2-5-3-5-sklep-fv-i6543092399.html?reco_id=ee3fd3b5-8ce1-11e7-a20c-0287a03bd13c
34,99+10=44,99
(dodatkwe informacje, może się komuś psu-da  ;)
Mam jednak wątpliwości, bo nie od dziś wiadomo, że stosowanie takich, i
podobnych przejściówek nie zapewnia "sterowności" w 100% tzn. jakieś
funkcje mogą nie działać. Czy ktoś miał jakieś gorzkie doświadczenia z
takim podłączeniem? W moim przypadku chcę via USB podpiąć do kompa napęd
DVD (ze złączem PATA) aby skorzystać z "nadruku" LightScribe na krążku
nośnika. Czy można się spodziewać, że coś nie zadziała?

Data: 2017-08-29 22:18:01
Autor: JoteR
"JaNus" napisał:

Czy można się spodziewać, że coś nie zadziała?

Tak, raczej omijaj interfejsy z dopiskiem:

** UWAGA, aby adapter działał prawidłowo ustaw dysk w tryb MASTER **

Sprawny mostek obsłuży nie tylko jeden, ale i dwa dowolne napędy PATA 3,5 cala ustawione zarówno jako Master/Slave jak i "Cable Select".
Pomijając już fakt, że to towar z (za przeproszeniem) Allegro...

JoteR

Data: 2017-08-29 22:39:01
Autor: JaNus
Przejściówka, dysk PATA do kompa via USB

Cholera, moja bezprzewodowa klawiatura połknęła mi kilka liter (muszę
zmienić baterię). Literówki tytule poprawiłem.

W dniu 2017-08-29 o 22:18, JoteR pisze:
"JaNus" napisał:

Czy można się spodziewać, że coś nie zadziała?

Tak, raczej omijaj interfejsy z dopiskiem:

** UWAGA, aby adapter działał prawidłowo ustaw dysk w tryb MASTER **

Hm, chcę podłączyć tylko jeden dysk, co mi ten "feler" może nabruździć,
jakich kłopotów jest zapowiedzią? Bo chyba wszystkie wskazane przeze
mnie taką uwagą były opatrzone...

[...]

No ale pewnikiem i tak z z innego AL(~iekspres, ~ibaba)  ;-)
No i jak, będzie działać "drukowanie" LightScribe na krążku nośnika?

Data: 2017-08-29 23:36:32
Autor: JoteR
"JaNus" napisał:

[...]

Że to badziew nie potrafiący poprawnie obsłużyć standardu IDE.

JoteR

Data: 2017-08-30 02:44:53
Autor: Animka
W dniu 2017-08-29 o 22:39, JaNus pisze:
No i jak, będzie działać "drukowanie" LightScribe na krążku nośnika?
Zapytaj się swojej nagrywarki czy obsługuje Light Scribe.
Przeczytałeś opis pod programem do pobrania Light Scribe?
Na mojej nagrywarce jak wół jest napisane "Light Scribe" Niestety, zepsułam ją (laser) i nie wyciągnę jej z komputera, bo jest mocno zaśrubowana (tak samo i druga-Pioner ma coś nie tak z laserem), więc z obydwu już nie korzystam tylko z oddzielnej podłączanej do USB.
https://www.google.pl/search?source=hp&q=nagrywarki+lightscribe&oq=Nagrywarki+Light+Scribe&gs_l=psy-ab.1.0.0i13k1j0i13i30k1l2j0i13i5i30k1.14244.68147.0.74544.35.31.4.0.0.0.1292.5645.2j23j2j2j7-1.30.0.foo%2Cnso-ehuqi%3D1%2Cnso-ehuui%3D1%2Cewh%3D0%2Cnso-mplt%3D2%2Cnso-enksa%3D0%2Cnso-enfk%3D1%2Cnso-usnt%3D1%2Cnso-qnt-npqp%3D0-1701%2Cnso-qnt-npdq%3D0-54%2Cnso-qnt-npt%3D0-1%2Cnso-qnt-ndc%3D300%2Ccspa-dspm-nm-mnp%3D0-05%2Ccspa-dspm-nm-mxp%3D0-125%2Cnso-unt-npqp%3D0-17%2Cnso-unt-npdq%3D0-54%2Cnso-unt-npt%3D0-0602%2Cnso-unt-ndc%3D300%2Ccspa-uipm-nm-mnp%3D0-007525%2Ccspa-uipm-nm-mxp%3D0-052675%2Ccfro%3D1...0...1.1.64.psy-ab..1.31.5459...0j0i131k1j0i22i30k1j0i22i10i30k1j33i160k1.7z-WcWkOR3c

--
animka

Data: 2017-08-30 08:58:55
Autor: JaNus
W dniu 2017-08-30 o 02:44, Animka pisze:

Przeczytałeś opis pod programem do pobrania Light Scribe?

Chodzi Ci o ten Twój wpis na grupie pl.comp.os.ms-windows.winnt?
Przeczytałem, zerknąłem do "programosów", pobrałem, ale okazuje się, że
Light_Scribe_Template_Labeler nie chce się zainstalować w systemie W-10
(acz zdaje się, że jakąś rolę gra to, czy jest to home, czy
professional). Zdaje się natomiast, że gdy go się zainstaluje pod jakąś
windą wcześniejszą, po czym apdejtuje OS do 10-ki, to program *powinien*
dać się uruchomić. Hm, czy warto zrobić downgrade O-eS-u do 7-ki, tylko
dla zainstalowania tego programu? Coś mi się to nie widzi, bo po takich
operacjach wte-i-nazad można stracić inne programy, zainstalowane już
pod 10-ką.

Data: 2017-08-31 12:58:01
Autor: Animka
W dniu 2017-08-30 o 08:58, JaNus pisze:
[...]

Wejdź we wlaściwości tej instalki i kliknij w okienko "Odblokuj".

Skoro jest dla 7-mki to i na 10-tce sie zainstaluje.
Masz zainstalowany Net Framework?
Do działania programu niezbędna jest instalacja środowiska Microsoft ..NET FrameWork. <http://www.programosy.pl/program,net-framework.html>

http://www.programosy.pl/program,lightscribe-system-software.html
http://www.solvusoft.com/pl/update/sterowniki/categories/lightscribe/
http://www.programosy.pl/program,lightscribe-template-labeler.html

Nie napisałes czy Twoja nagrywarka nadaje się do LightScribe. Poza tym muszą być specjalne płytki do nagrywania LightScribe.

--
animka

Data: 2017-08-31 14:51:27
Autor: JaNus
W dniu 2017-08-31 o 12:58, Animka pisze:
Wejdź we wlaściwości tej instalki i kliknij w okienko "Odblokuj".

Że słucham? Nie ma żadnej takiej zakładki, ani okienka (przynajmniej u
mnie)!

Skoro jest dla 7-mki to i na 10-tce sie zainstaluje.

A jednak piszczy, że zły O-eS...

Masz zainstalowany Net Framework?

Mam.

FrameWork. <http://www.programosy.pl/program,net-framework.html>

Mam nowszy od tego w "programosach", no ale tochyba nie rodzi
zasygnalizowanego problemu. Zaś o kłopotach z zainstalowaniem programu
LightScribeTemplateLabeler_1.18.27.10.exe przeczytałem na stronie
lightscribesoftware.org - gdzie właśnie wskazywano, że program źle (?)
się instaluje w W-10, ale gdy (bez żadnych kłopotów) zainstaluje się go
pod 7-ką, to po przejściu (update) do 10-ki będzie śmigał bez kłopotów

Data: 2017-08-31 15:54:55
Autor: Animka
W dniu 2017-08-31 o 14:51, JaNus pisze:
W dniu 2017-08-31 o 12:58, Animka pisze:
Wejdź we wlaściwości tej instalki i kliknij w okienko "Odblokuj".

Że słucham? Nie ma żadnej takiej zakładki, ani okienka (przynajmniej u
mnie)!
Masz przed nosem ściągnięty plik instalacyjny. Kliknij na niego prawym klawiszem-Właściwości-będzie widoczny przycisk ODBLOKUJ.
Sprawdż jeszcze uprawnienia i ewentualnie je sobie nadaj.

[...]

Tego to nie wiem, ale na 8.1 instaluje się znakomicie, bo w związku z Twoim problemem to sprawdziłam.

--
animka

Data: 2017-08-31 17:03:16
Autor: JaNus
W dniu 2017-08-31 o 15:54, Animka pisze:
[...]

No może to jest w ósemce, ale w swojej 10-ce tego nie widzę. Nie
instaluje się też w trybie zgodności, czy to z 8-ką, czy 7-ką. No ale to
chyba już tak jest, że program w trybie zgodności często (acz nie
zawsze) da się uruchomić, ale instalacja jak dotąd nie powiodła mi się
żadna. Czy ktoś ma inne doświadczenia? Tzn. czy udała mu się instalacja
po przejściu w tryb zgodności, choć bez tego ustawienia, na zwykłej
10-ce, zainstalować się coś-tam nie chciało?

Data: 2017-08-31 13:02:34
Autor: Animka
[...]

    Informacje ogólne o technologii LightScribe

LightScribe to technologia tworzenia etykiet poprzez wypalanie ich światłem laserowym bezpośrednio na powierzchni płyty. Tworzenie profesjonalnie wyglądających etykiet jest bardzo łatwe: wystarczy nagrać płytę, następnie ją odwrócić i wypalić etykietę. Nagrywanie i wypalanie odbywa się w tym samym napędzie.

Napęd DVD obsługujący technologię LightScribe wypala laserem obraz na warstwie pokrywającej stronę płyty LightScribe niezawierającą danych. W systemie LightScribe nie używa się atramentu, który mógłby się rozmazywać, papieru, który by się zwijał, ani żadnych klejów.

Co jest potrzebne do utworzenia etykiety LightScribe:

 1. Komputer powinien być wyposażony w napęd lub nagrywarkę DVD
    obsługującą technologię LightScribe. Na komputerach lub nagrywarkach
    obsługujących technologię LightScribe zwykle widoczne jest logo
    _ lub słowo "LightScribe".
 2. Oprogramowanie umożliwiające tworzenie etykiet techniką LightScribe.
    Oprogramowanie jest zwykle sprzedawane łącznie z komputerami i
    nagrywarkami DVD, które obsługują technologię LightScribe. Lista
    dostępnych pakietów oprogramowania dostępna jest tutaj
    <http://www.lightscribe.com/buy>.
 3. Oprogramowanie systemowe LightScribe. Pełni funkcję podobną do
    sterownika i jest zwykle dołączone do sprzętu obsługującego
    technologię LightScribe. Najnowsza aktualizacja dostępna jest tutaj
    <http://www.lightscribe.com/support>.
 4. Płyta CD lub DVD LightScribe pokryta specjalną warstwą (płyty
    sprzedawane osobno w większych sklepach detalicznych lub w sklepach
    internetowych). Na opakowaniu płyty LightScribe widoczne jest logo _ .

Więcej informacji na temat technologii LightScribe znajduje się na stronie http://www.lightscribe.com/.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

    Tworzenie etykiet techniką LightScribe

Wypalanie etykiet techniką LightScribe jest bardzo łatwe.

Najpierw należy uruchomić oprogramowanie umożliwiające tworzenie etykiet LigthScribe. Oprogramowanie do wypalania etykiet często można uruchomić jako osobną aplikację - jest ona częścią zestawu programów do nagrywania płyt. W zależności od używanego oprogramowania etykietę można wypalić przed lub po nagraniu płyty.

*UWAGA*:  Aby wypalić etykietę, należy wkładając płytę do napędu odwrócić ją, tak aby strona przeznaczona do wypalenia etykiety znajdowała się od spodu.
*UWAGA*:  Etykiety LightScribe są monochromatyczne (skala szarości).

Etykieta może być po prostu tytułem albo - i to wymaga większej kreatywności - może to być wzór lub obraz. Możliwości są uzależnione tylko od funkcji aplikacji do tworzenia etykiet. Poniżej wyjaśniono krok po kroku, w jaki sposób tworzyć proste etykiety przy użyciu różnych programów obsługujących technologię LightScribe. Szczegółowe informacje na temat wszystkich dostępnych funkcji zawiera dokumentacja poszczególnych aplikacji.

*UWAGA*:  Poszczególne etapy procedur mogą być różne w różnych programach.

  * Program Sonic Express Labeler
    <cid:part8.03070301.03090302@tonieja.wp.pl>
  * Program Nero Cover Designer <cid:part9.05040905.01050008@tonieja.wp.pl>
  * Program SureThing CD Labeler (wersja SE)
    <cid:part10.03050409.05060602@tonieja.wp.pl>
  * Program Roxio Easy Media Creator
    <cid:part11.00040504.01000403@tonieja.wp.pl>

--
animka

Data: 2017-08-31 13:04:16
Autor: Animka
[...]

Mnie na 8.1 program zainstalował się. Zaraz odinstalowalam, bo mi niepotrzebny.

--
animka

Przejściówka, dysk PATA do kopa va USB