Przekładnia?

Data: 2015-10-19 16:37:31
Autor: twistedme
Przekładnia?
Witam,

mam pytanie do tych, którzy mieli przyjemność zajeździć przekładnię.

Sprawa wygląda następująco:

1. przy kręceniu kierownicą najczęściej na półsprzęgle np. podczas parkowania jest moment blisko skrętu maksymalnego, że słychać chrobotanie (nie wiem jak to nazwać, coś jak dźwięk naciągniętej i sprężynującej liny stalowej?) i jest to wyczuwalne na kierownicy i sprzęgle.

2. Podczas jazdy na wprost czasami (co jest najdziwniejsze) kierownica sama obraca się lewo-prawo w zakresie 2-3 cm i auto delikatnie zjeżdża na lewą lub prawą stronę. Wystarczy skręcić, albo zatrzymać się na światłach i problem znika na chwilę, po czym znowu się pojawia.

Byłem w 3 warsztatach zanim wystąpił pkt. 2 i nic nie stwierdzili, w jednym zaproponowali wymianę łożyska amortyzatora, ale się już nie odezwali, a sam nie cisnąłem, bo po rozmowie znajomy powiedział, że to na 100% nie to. Teraz doradził mi, że skoro końcówki i wszystko co tam sprawdzili jest ok, to żebym wymienił przekładnię, bo jak to przegub wewnętrzny to trzeba skrzynie wymontować i najekonomiczniej byłoby teraz wymienić przekładnię skoro i tak wcześniej w ASO stwierdzili, że "są luzy na zębach i stąd te dźwięki, ale można jeździć póki co".

Na co waszym zdaniem wskazują te objawy? Czy może to być maglownica?

Pozdro

Data: 2015-10-19 21:41:58
Autor: Tomasz Pyra
Przekładnia?
Dnia Mon, 19 Oct 2015 16:37:31 +0200, twistedme napisał(a):

Na co waszym zdaniem wskazuj± te objawy? Czy może to być maglownica?

Opis niezbyt precyzyjny, ale też bym się skłaniał ku temu łożysku.
Czy też szerzej - braku swobody w obracaniu się górnego mocowania sprężyny.

Może to być spowodowane łożyskiem, ale też wygięciem się w górę kielichów
zawieszenia, pogięciem talerzyka podpieraj±cego sprężynę, pęknięciem
sprężyny, wypadnięciem jej z górnego talerzyka czy jak±kolwiek inn±
przyczyn± która powoduje że u góry co¶ nie pozwala się swobodnie jej
obracać. W jednej, albo obu kolumnach.

Data: 2015-10-20 12:05:34
Autor: twistedme
Przekładnia?
W dniu 2015-10-19 o 21:41, Tomasz Pyra pisze:
[...]

No precyzyjniej, to nie wiem jak... podczas jazdy kierownica czasami pulsuje lewo-prawo (przy czym samochód nie buja), najbardziej przy prędko¶ci ok 60km, powyżej już przeradza się to bardziej w wibracje. Czasami też jak koryguję delikatnie tor jazdy to kierownica chodzi tak jakby skokowo.

Z dzisiejszego poranka - na postoju kręcę kierownic± w lewo, kilka stopni przed końcem czuć na kierownicy oraz sprzęgle i słychać dż, dż, dż :) gdzie¶ głęboko spod kierownicy/lewego koła.

[...]

Dzięki, wiem, że na odległo¶ć to tak ciężko, niestety będę musiał znowu odwiedzić jaki¶ warsztat... Na sam± my¶l mnie skręca...

Data: 2015-10-22 09:04:23
Autor: Biggie
Przekładnia?
twistedme <twistedme@o2.pl> Wrote in message:
[...]

U mnie podobne objawy wyst±piły przed awari± pompy wspomagania.
--
Biggie

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/