Data: 2015-10-19 16:37:31 | |
Autor: twistedme | |
Przekładnia? | |
Witam,
mam pytanie do tych, którzy mieli przyjemność zajeździć przekładnię. Sprawa wygląda następująco: 1. przy kręceniu kierownicą najczęściej na półsprzęgle np. podczas parkowania jest moment blisko skrętu maksymalnego, że słychać chrobotanie (nie wiem jak to nazwać, coś jak dźwięk naciągniętej i sprężynującej liny stalowej?) i jest to wyczuwalne na kierownicy i sprzęgle. 2. Podczas jazdy na wprost czasami (co jest najdziwniejsze) kierownica sama obraca się lewo-prawo w zakresie 2-3 cm i auto delikatnie zjeżdża na lewą lub prawą stronę. Wystarczy skręcić, albo zatrzymać się na światłach i problem znika na chwilę, po czym znowu się pojawia. Byłem w 3 warsztatach zanim wystąpił pkt. 2 i nic nie stwierdzili, w jednym zaproponowali wymianę łożyska amortyzatora, ale się już nie odezwali, a sam nie cisnąłem, bo po rozmowie znajomy powiedział, że to na 100% nie to. Teraz doradził mi, że skoro końcówki i wszystko co tam sprawdzili jest ok, to żebym wymienił przekładnię, bo jak to przegub wewnętrzny to trzeba skrzynie wymontować i najekonomiczniej byłoby teraz wymienić przekładnię skoro i tak wcześniej w ASO stwierdzili, że "są luzy na zębach i stąd te dźwięki, ale można jeździć póki co". Na co waszym zdaniem wskazują te objawy? Czy może to być maglownica? Pozdro |
|
Data: 2015-10-19 21:41:58 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przekładnia? | |
Dnia Mon, 19 Oct 2015 16:37:31 +0200, twistedme napisał(a):
Na co waszym zdaniem wskazuj± te objawy? Czy może to być maglownica? Opis niezbyt precyzyjny, ale też bym się skłaniał ku temu łożysku. Czy też szerzej - braku swobody w obracaniu się górnego mocowania sprężyny. Może to być spowodowane łożyskiem, ale też wygięciem się w górę kielichów zawieszenia, pogięciem talerzyka podpieraj±cego sprężynę, pęknięciem sprężyny, wypadnięciem jej z górnego talerzyka czy jak±kolwiek inn± przyczyn± która powoduje że u góry co¶ nie pozwala się swobodnie jej obracać. W jednej, albo obu kolumnach. |
|
Data: 2015-10-20 12:05:34 | |
Autor: twistedme | |
Przekładnia? | |
W dniu 2015-10-19 o 21:41, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Mon, 19 Oct 2015 16:37:31 +0200, twistedme napisał(a): No precyzyjniej, to nie wiem jak... podczas jazdy kierownica czasami pulsuje lewo-prawo (przy czym samochód nie buja), najbardziej przy prędko¶ci ok 60km, powyżej już przeradza się to bardziej w wibracje. Czasami też jak koryguję delikatnie tor jazdy to kierownica chodzi tak jakby skokowo. Z dzisiejszego poranka - na postoju kręcę kierownic± w lewo, kilka stopni przed końcem czuć na kierownicy oraz sprzęgle i słychać dż, dż, dż :) gdzie¶ głęboko spod kierownicy/lewego koła. Dzięki, wiem, że na odległo¶ć to tak ciężko, niestety będę musiał znowu odwiedzić jaki¶ warsztat... Na sam± my¶l mnie skręca... |
|
Data: 2015-10-22 09:04:23 | |
Autor: Biggie | |
Przekładnia? | |
twistedme <twistedme@o2.pl> Wrote in message:
W dniu 2015-10-19 o 21:41, Tomasz Pyra pisze: U mnie podobne objawy wyst±piły przed awari± pompy wspomagania. -- Biggie -- -- Android NewsGroup Reader-- -- http://usenet.sinaapp.com/ |
|