Data: 2015-01-02 16:14:40 | |
Autor: Jacek | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Przymierzam się do Skody Superb z automatyczną skrzynią. Dostępne są tylko skrzynie DGS dwusprzęgłowe. Co sądzicie o tej skrzyni? Więcej plusów, czy minusów?
Przy okazji silnik 2,0 TDI CR 140 KM. JakieĹ› za/przeciw? pozdrawiam i Dosiego Roku 2015 Jacek |
|
Data: 2015-01-02 10:13:31 | |
Autor: Przemek | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu pi±tek, 2 stycznia 2015 16:14:42 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
Przymierzam się do Skody Superb z automatyczn± skrzyni±. Dostępne s± tylko skrzynie DGS dwusprzęgłowe. Co s±dzicie o tej skrzyni? Więcej plusów, czy minusów? JeĽdziłem Superb z silnikiem 1.8TSI i całkiem przyjemnie pracuje, prawie jak diesel(dobrze zestopniowana skrzynia 6-cio biegowa). Moc większa niż w dieslu, więc te 140KM w 2.0 to trochę mało, bo ten 1.8 radził sobie sprawnie, ale nie powalał dynamik±. |
|
Data: 2015-01-02 19:44:32 | |
Autor: X-Man | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
"Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> wrote in message news:m86cl0$bmp$2node2.news.atman.pl...
Przymierzam się do Skody Superb z automatyczną skrzynią. Dostępne są tylko skrzynie DGS dwusprzęgłowe. Co sądzicie o tej skrzyni? Więcej plusów, czy minusów? hmmm 140KM to mało brałbym CR170 i od razu program na 220KM co najmniej... jeżdżę Octavią II zrobioną na 180KM i też dynamiką nie powala więc... a co do skrzyni to się nie wypowiem Pzdr Piotr |
|
Data: 2015-01-02 21:08:02 | |
Autor: cef | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-02 o 16:14, Jacek pisze:
Przymierzam siÄ™ do Skody Superb z automatycznÄ… skrzyniÄ…. DostÄ™pne Przejechałem na razie prawie 100 tys z tak± skrzyni±. Nie potrafię podać ani plusów ani minusów. Skrzynia jak skrzynia. Zwykła mechaniczna ze sterowaniem. |
|
Data: 2015-01-03 02:44:25 | |
Autor: J.F. | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Dnia Fri, 02 Jan 2015 21:08:02 +0100, cef napisał(a):
Przejechałem na razie prawie 100 tys z tak± skrzyni±. a jak tym sie jezdzi ... powoli ? Tak bardzo powoli - np zaparkowac musimy blisko. Wmontowali tam jakies sprzeglo hydrokinetyczne czy jak ? Nie potrafię podać ani plusów ani minusów. No, nie taka zwykla. Bardzo mnie ciekawi ile wytrzymuja te sprzegla i ile kosztuje ich wymiana :-) J. |
|
Data: 2015-01-03 12:41:22 | |
Autor: cef | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-03 o 02:44, J.F. pisze:
Dnia Fri, 02 Jan 2015 21:08:02 +0100, cef napisał(a): Nie rozumiem o co Ci chodzi z tym parkowaniem. JeĽdzi się zupełnie normalnie. Wmontowali tam jakies sprzeglo hydrokinetyczne czy jak ? To zwykła mechaniczna skrzynia zautomatyzowana. Wyróżnia j± tak w skrócie to, że ze względu na dwusprzęgłowy układ przeł±czanie niejako odbywa się płynniej i szybciej. Nie chce mi się grzebać w necie, ale z tego co pamiętam to układ biegów parzystych i nieparzystych jest odrębnie na róznych wałach. Nie umiem tego porównać, bo nigdy wcze¶niej nie jeĽdziłem zautomatyzowan± normaln± ani żadnym hydrokinetykiem. No, nie taka zwykla. Pewnie tyle co zwykłego sprzęgła, może tylko podwójnie :-) Nie s±dzę, żeby to był wydatek, który ja będę musiał ponie¶ć. Tzn przejadę jeszcze 100-150 tys w kilka lat i sprzedam. |
|
Data: 2015-01-03 14:11:22 | |
Autor: GrzeĹ› | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
cef pisze:
Bardzo mnie ciekawi ile wytrzymuja te sprzegla i ile kosztuje ich Raczej zera dodajesz .... Kolega ma Passata 1,8 TSI, przy ok. 50 kkm padły sprzęgła, szarpać zaczęło. Na szczę¶cie na gwarancji. O ile wiem, jak sama skrzynia padnie, to naprawa przez wymianę. Ale sam komfort jazdy - bardzo dobry. Byle się nie zepsuła. G. |
|
Data: 2015-01-03 16:37:13 | |
Autor: cef | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-03 o 14:11, Grze¶ pisze:
O ile wiem, jak sama skrzynia padnie, to naprawa przez wymianę. Urban legend. W sensie technicznym ta skrzynia jest zwykł± mechaniczn± przekładni±, w której zmianami biegów steruje komputer. (s±dzę, że jest to tak rozwi±zane, że zużycie sprzęgła jest jeszcze mniejsze niż przy udziale czynnika ludzkiego) Jej naprawa na zasadzie wymiany, to oczywi¶cie modus operandi wielu serwisów od ASO poczynaj±c (tyle że tam to wymieniaj± wszystko bez analizowania) na małych zakładach, które nie potrafi± nic zrobić, bo diagnozowanie ich przerasta (dostęp do dokumentacji) i dlatego siej± famę, że nienaprawialne. Suma sumarum uszkodzenia skrzyni biegów to w sumie do¶ć rzadki przypadek awarii całego zespołu napędowego - statystycznie nie przypominam sobie, żeby mi w jakimkolwiek aucie szwankowała skrzynia - prędzej sprzęgło (ani w rodzinie też nie kojarzę) Ale znam takich kierowców, którym nie oprze się żadna skrzynia. Zepsucie sprzęgła po 50 tysi±cach to też kwestia albo jakiej¶ wady fabrycznej albo stylu jazdy kierowcy (np mój s±siad potrzebuje jedno sprzęgło na 50 tysięcy przebiegu i to oznacza dla mnie tylko tyle, że on nie umie jeĽdzić) |
|
Data: 2015-01-04 02:10:30 | |
Autor: J.F. | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Dnia Sat, 03 Jan 2015 16:37:13 +0100, cef napisał(a):
W dniu 2015-01-03 o 14:11, Grze¶ pisze: Sprzegla sa dwa - ma szanse starczyc na dwa razy dluzej ... czyli do konca samochodu :-) Jej naprawa na zasadzie wymiany, to oczywi¶cie modus operandi Teraz nawet zwykle skrzynie sie wymienia. Masz pan tu skrzynie z rozbitka za 400zl, a nad ta to bede musial pol dnia siedziec. I nie wiadomo co padlo, i czesci niedostepne i tylko po cenie ASO ... Suma sumarum uszkodzenia skrzyni biegów to w sumie do¶ć rzadki Owszem, duzo wytrzymuja. A jak nie, to ze szrotu tanie :-) Ale DSG to niekoniecznie dotyczy. J. |
|
Data: 2015-01-04 02:14:42 | |
Autor: J.F. | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Dnia Sat, 03 Jan 2015 12:41:22 +0100, cef napisał(a):
W dniu 2015-01-03 o 02:44, J.F. pisze: O takie delikatne manewry mi chodzi, ktore robie na polsprzegle. A tam przeciez pedalu sprzegla nie ma ? Wmontowali tam jakies sprzeglo hydrokinetyczne czy jak ? to ja wiem. Bardzo mnie ciekawi ile wytrzymuja te sprzegla i ile kosztuje ichPewnie tyle co zwykłego sprzęgła, może tylko podwójnie :-) Teoretycznie tak, prawktycznie mysle ze co najmniej poczwornie :-) Nie s±dzę, żeby to był wydatek, który ja będę musiał ponie¶ć. Owszem, ale wtedy mozesz uslyszec "eee, DSG, pan spusci 5000, bo tyle sprzeglo kosztuje" :-) J. |
|
Data: 2015-01-04 11:45:24 | |
Autor: cef | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-04 o 02:14, J.F. pisze:
a jak tym sie jezdzi ... powoli ? No normalnie, bez gazu lekko się toczysz, jak chcesz szybciej, albo pokonać krawężnik, to delikatnie dotkniesz gazu. Przez pierwsze dni jest to inne uczucie jak manewrowało się pedałami i wajch±, potem nie widać różnicy w manewrowaniu. Na ¶liskim też zaskakuj±co dobrze sobie radzi z ruszaniem, podjeżdżaniem. Unikam tylko "zapętlenia się" w jakiej¶ błotnej dziurze, bo rozbujanie tego w cyklu bieg1-luz-bieg wteczny-luz-bieg1 wydaje mi się trudne, ale pewnie sam by się wyci±gn±ł :-) Driftów i innych b±czków nie próbowałem. Bardzo mnie ciekawi ile wytrzymuja te sprzegla i ile kosztuje ichPewnie tyle co zwykłego sprzęgła, może tylko podwójnie :-) A ja my¶lę, że prawdopodobieństwo usterki jest nieduże. Calo¶ć czyli cena do ryzyka awarii warte komfortu użytkowania. |
|
Data: 2015-01-04 21:34:51 | |
Autor: J.F. | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Dnia Sun, 04 Jan 2015 11:45:24 +0100, cef napisał(a):
W dniu 2015-01-04 o 02:14, J.F. pisze: Tylko ciekawi mnie, jak oni to w srodku zrobili. Na ¶liskim też zaskakuj±co dobrze sobie radzi z ruszaniem, podjeżdżaniem. Szczegolnie w wersji quatro i z TCS :-) Tylko tanie modele pewnie tego nie maja :-) Driftów i innych b±czków nie próbowałem. Sprzeglo ... to nie usterka, to zuzycie :-) Owszem, jak kto kupuje nowy i zamierza sprzedac po 150kkm, to raczej sie nie dowie ile kosztuje, ale nabywca to juz powinien sie dowiedziec :-) J. |
|
Data: 2015-01-04 23:05:47 | |
Autor: cef | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-04 o 21:34, J.F. pisze:
Tylko ciekawi mnie, jak oni to w srodku zrobili. A to nie wiem. A ja my¶lę, że prawdopodobieństwo usterki jest nieduże. To tym bardziej. Skoro s± dwa sprzęgła, to czas zużycia nieco się wydłuża. Moje użytkowanie nie wykańcza sprzęgła do ok 270 tys (tyle przejechałem najwięcej jednym autem jako jedyny użytkownik) więc warto¶ć oczekiwana jest ok 500tys/10 lat przy DSG. Jeszcze pewnie jeden wła¶ciciel po drodze nic z tym nie będzie robił, więc takie ględzenie to tylko tworzenie legend: o kur... jakie to drogie. A za 10 lat to równie dobrze szroty mog± być zawalone tymi skrzyniami. |
|
Data: 2015-01-04 23:28:14 | |
Autor: J.F. | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Dnia Sun, 04 Jan 2015 23:05:47 +0100, cef napisał(a):
W dniu 2015-01-04 o 21:34, J.F. pisze: Licze podobnie ... ale lepiej sie nie przeliczyc :-) Jeszcze pewnie jeden wła¶ciciel po drodze nic z tym nie będzie robił, Owszem, jakby ktos jednak kupowal juz teraz niemieckiego po dziadku, to warto sie dowiedziec. No i mimo wszystko ciekawosc mnie zzera ile to kosztuje :-) A im wiecej osob mowi "to sie nie psuje", tym zazwyczaj drozej kosztuje naprawa :-) J. |
|
Data: 2015-01-05 11:01:33 | |
Autor: re | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Użytkownik "cef" Tylko ciekawi mnie, jak oni to w srodku zrobili. A to nie wiem. A ja my¶lę, że prawdopodobieństwo usterki jest nieduże. To tym bardziej. Skoro s± dwa sprzęgła, to czas zużycia nieco się wydłuża. Moje użytkowanie nie wykańcza sprzęgła do ok 270 tys (tyle przejechałem najwięcej jednym autem jako jedyny użytkownik) -- - Bo jeĽdzisz jak dupa :-) więc warto¶ć oczekiwana jest ok 500tys/10 lat przy DSG. Jeszcze pewnie jeden wła¶ciciel po drodze nic z tym nie będzie robił, więc takie ględzenie to tylko tworzenie legend: o kur... jakie to drogie. -- - Nie s±dzę by żywotno¶ć sprzęgła w różnych samochodach osi±gała zawsze 100 tysięcy. Oczywi¶cie może być tak, że to konkretne sprzęgło tak± żywotno¶ć ma, ale odnosić do innych nie ma sensu bo albo takie jest albo nie jest. A za 10 lat to równie dobrze szroty mog± być zawalone tymi skrzyniami. -- - Żeby szroty były zawalone to marka i konkretny samochód musz± się dobrze sprzedawać. Sprzedaj± się ? |
|
Data: 2015-01-05 21:34:42 | |
Autor: cef | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-05 o 11:01, re pisze:
Moje użytkowanie nie wykańcza sprzęgła do ok 270 tys Czasami tak. Nie s±dzę by żywotno¶ć sprzęgła w różnych samochodach osi±gała zawsze PrzejdĽ się do warsztatu (ogólnie samochodowego) i spytaj ile robi± sprzęgieł miesięcznie. I żeby¶ się nie zdziwił, że tylko niektóre marki. Statystycznie oczywi¶cie. A za 10 lat to równie dobrze szroty mog± być zawalone tymi skrzyniami. Kiedy¶ tak samo się mówiło o samochodach z wtryskiem. PS Po co stawiasz spację przed znakiem zapytania? To jaki¶ kod przekazu? |
|
Data: 2015-01-06 00:54:16 | |
Autor: re | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Użytkownik "cef" Moje użytkowanie nie wykańcza sprzęgła do ok 270 tys Czasami tak. -- - Ci±gle :-) Nie s±dzę by żywotno¶ć sprzęgła w różnych samochodach osi±gała zawsze PrzejdĽ się do warsztatu (ogólnie samochodowego) i spytaj ile robi± sprzęgieł miesięcznie. I żeby¶ się nie zdziwił, że tylko niektóre marki. Statystycznie oczywi¶cie. -- - No dobrze, może niektóre marki maj± takie cudowne sprzęgła, ale nie przeszkadza by akurat to takie nie było. A za 10 lat to równie dobrze szroty mog± być zawalone tymi skrzyniami. Kiedy¶ tak samo się mówiło o samochodach z wtryskiem. -- - Chcesz tyle samo czekać ? Blachy nie wytrzymaj±. PS Po co stawiasz spację przed znakiem zapytania? To jaki¶ kod przekazu? -- - Bo lubię :-) PS. A teraz możesz zapytać czemu daję smajleja :-) |
|
Data: 2015-01-06 08:14:39 | |
Autor: MadMan | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Dnia Tue, 6 Jan 2015 00:54:16 +0100, re napisał(a):
PS A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu? Ciężko się to czyta... -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2015-01-06 12:05:28 | |
Autor: re | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Użytkownik "MadMan" PS A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu? Ciężko się to czyta... -- - To prawda. Może byś napisał do MS by poprawił... |
|
Data: 2015-01-06 16:57:26 | |
Autor: MadMan | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Dnia Tue, 6 Jan 2015 12:05:28 +0100, re napisał(a):
A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu? MS nie pisze chyba postĂłw na grupÄ™? :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2015-01-06 17:52:56 | |
Autor: re | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Użytkownik "MadMan" A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu? MS nie pisze chyba postów na grupę? :) -- - A kto ? Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się będziesz... |
|
Data: 2015-01-06 18:19:38 | |
Autor: MadMan | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Dnia Tue, 6 Jan 2015 17:52:56 +0100, re napisał(a):
MS nie pisze chyba postów na grupę? :) Niejaki re Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się będziesz... U mnie działa :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2015-01-07 23:29:23 | |
Autor: re | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Użytkownik "MadMan" MS nie pisze chyba postów na grupę? :) Niejaki re -- - No i właśnie, ja piszę a czytnik wysyła. Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się U mnie działa :) -- - Czyli wszystko w porządku. |
|
Data: 2015-01-07 02:11:17 | |
Autor: RadoslawF | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-06 o 17:52, re pisze:
Programów do wyboru masz sporo. Ale jak jesteś idiotą to będziesz wszystko zwalał na program i udawał że nie ty go używasz czy wybrałeś. Pozdrawiam |
|
Data: 2015-01-07 23:31:05 | |
Autor: re | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Użytkownik "RadoslawF" A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu? Programów do wyboru masz sporo. -- - I wybrałem ten. Ale jak jesteś idiotą to będziesz wszystko zwalał na program i udawał że nie ty go używasz czy wybrałeś. -- - Czemu tak uważasz, idioto ? |
|
Data: 2015-01-08 02:08:35 | |
Autor: RadoslawF | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-07 o 23:31, re pisze:
A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu? Bo zwalasz na program do uĹĽywania ktĂłrego nikt ciÄ™ nie zmusza czyli ty jesteĹ› idiotÄ…. Pozdrawiam |
|
Data: 2015-01-08 02:34:25 | |
Autor: re | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Użytkownik "RadoslawF" A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu? Bo zwalasz na program do używania którego nikt cię nie zmusza czyli ty jesteś idiotą. -- - A co Ty idioto możesz wiedzieć na temat tego do czego ktoś mnie zmusza ? |
|
Data: 2015-01-08 23:28:15 | |
Autor: RadoslawF | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-08 o 02:34, re pisze:
Czytam brednie które napisałeś i już wiem. A ty jesteś nie tylko idiotą ale i głupim trollem. Pozdrawiam |
|
Data: 2015-01-09 00:52:55 | |
Autor: re | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
UĹĽytkownik "RadoslawF"
Czytam brednie które napisałeś i już wiem. A ty jesteś nie tylko idiotą ale i głupim trollem. -- - Weź cieciu spierdalaj. |
|
Data: 2015-01-09 14:19:32 | |
Autor: RadoslawF | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-09 o 00:52, re pisze:
Naucz się cieciu poprawnie cytować a potem przeproś. I możesz idioto po tym spierdalać. Pozdrawiam |
|
Data: 2015-01-09 18:38:32 | |
Autor: re | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
UĹĽytkownik "RadoslawF"
Naucz się cieciu poprawnie cytować a potem przeproś. I możesz idioto po tym spierdalać. -- - Nie gadaj, pozwolisz mi ? |
|
Data: 2015-01-10 15:13:23 | |
Autor: RadoslawF | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-09 o 18:38, re pisze:
Ja piszÄ™ idioto a nie gadam. Pozdrawiam |
|
Data: 2015-01-10 22:29:47 | |
Autor: re | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
UĹĽytkownik "RadoslawF"
Ja piszę idioto a nie gadam. -- - No i czemu takiemu idiocie jak Ty jeszcze nie znudziło się ? |
|
Data: 2015-01-11 13:39:24 | |
Autor: mk4 | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
On 2015-01-10 22:29, re wrote:
Bo idiotow trzeba zwalaczac. Jak sie tego nie robi to jest ryzyko, ze idiotyzm sie rozleje. To jak z terroryzmem. Mimo wszsytko dziwi mnie zachowanie ludzi. Przeciez jak z siebie zrobiles idiote w tak blahej sprawie to jednoczesnie przekreslasz swoj potencjalny dorobek we wszystkich innych. Zwyczajnie przestajesz byc wiarygodny. To tylko internet ale czy warto? -- mk4 |
|
Data: 2015-01-15 22:50:51 | |
Autor: re | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
UĹĽytkownik "mk4"
Bo idiotow trzeba zwalaczac. Jak sie tego nie robi to jest ryzyko, ze idiotyzm sie rozleje. To jak z terroryzmem. Mimo wszsytko dziwi mnie zachowanie ludzi. Przeciez jak z siebie zrobiles idiote w tak blahej sprawie to jednoczesnie przekreslasz swoj potencjalny dorobek we wszystkich innych. Zwyczajnie przestajesz byc wiarygodny. To tylko internet ale czy warto? -- - I jak w jednej sprawie wykazałeś się wiedzą (albo Ci się zdaje) to jesteś bogiem ? Wyobraź to sobie |
|
Data: 2015-01-06 12:40:25 | |
Autor: cef | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-06 o 00:54, re pisze:
Bo jeĽdzisz jak dupa :-) Nawet je¶li, to co z tego? Wystarczy mi w zupełno¶ci sprawna jazda. No dobrze, może niektóre marki maj± takie cudowne sprzęgła, ale nie Ono jest przeciętne, choć na dzi¶ dzień jest to niezbadane. A za 10 lat to równie dobrze szroty mog± być zawalone tymi skrzyniami. Teraz (w ostatnich dziesięciu latach ) postęp techniczny rz±dzi się innymi nieco prawami, więc masz nieco racji: długo trzeba będzie czekać. Bardziej decyduj± księgowi niż inżynierowie a i tak w technice i przemy¶le najczę¶ciej do wymiany po latach jest elektronika a nie mechanika. Mechanikę można zepsuć niewła¶ciwym użytkowaniem, elektronika pada niejako samoistnie. PS Smile jest jak najbardziej uprawnion± ikonografik±, a taka spacja zwykłym ortografem. Niektórzy robi± takie błędy z niewiedzy, inni dorabiaj± do tego ideologię. My¶lałem, że masz jaki¶ pomysł na wytłumaczenie, ale niewiedzę też rozumiem :-) |
|
Data: 2015-01-05 01:31:49 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Dnia Sun, 4 Jan 2015 21:34:51 +0100, J.F. napisał(a):
Sprzeglo ... to nie usterka, to zuzycie :-) Takie co¶ znalazłem to 1.8 TFSI z DSG: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3215351533171-602_0001_00-zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc.html Jak na ilo¶ć czę¶ci wydaje się bardzo tanie :) |
|
Data: 2015-01-05 14:26:03 | |
Autor: J.F. | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Dnia Mon, 5 Jan 2015 01:31:49 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sun, 4 Jan 2015 21:34:51 +0100, J.F. napisał(a): 1500 zl to porownywalnie do innych sprzegiel :-) Ale - wychodzimy o poziom wyzej i wchodzimy w kategorie dwutarczowe http://e-katalog.intercars.com.pl/#/oferta/1,0,Zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc.,scr_dTree/100001,101275,101276,938538,300107/ Pojawia sie LUK 602 0002 00 do 1.6TDi 1591 zl LUK 602 0001 00 do 1.8TFSI 1552 zl LUK 602 0005 00 5269zl, do Renault Captur, megane, scenic otwieramy to ostanie http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3316162115321-602_0005_00-zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc.html a tam wiele informacji nie ma, tylko broszurka http://e-katalog.intercars.com.pl/download_PDF/331616211532101 Broszurka jest akurat do VAG, ale po numerze LUK wychodzi na to, ze Renault ma podobna skrzynie DC4, z podobnym sprzeglem ... a cena niepodobna :-) Czyzby te w DSG zaczely sie juz psuc ? Do wymiany specjalne narzedzia potrzebne i fachowiec, wiec cena robocizny pewnie rosnie. P.S. W broszurce opisana pobieznie konstrukcja skrzyni, nic nowego ... i nadal nie wiem jak male predkosci zapewniaja. Silownik daje mala sile ? P.S. W odroznieniu od zwyklych sprzegiel, tam stale pracuje ktores z lozysk dociskowych i dzwigienek. No ale jesli lozyska w skrzyni wytrzymuja, to czemu w sprzeglach mialy by nie wytrzymac... J. |
|
Data: 2015-01-06 01:46:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Dnia Mon, 5 Jan 2015 14:26:03 +0100, J.F. napisał(a):
Dnia Mon, 5 Jan 2015 01:31:49 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Też bym sobie nie wyrabiał zdania na temat cen na podstawie najwyższej ceny z cennika. Tam się czasami różne dziwne rzeczy znajduj±. Raczej powiedziałbym że ten ceny przeważaj±ce (w granicach 1500-2000zł) to będzie realny koszt kompletu sprzęgła. Natomiast owszem, z powodu niewielkiej popularno¶ci zagadnienia może się okazać że tu i teraz dostępne jest tylko co¶ co kosztuje 5000zł, nikt nie wie dlaczego, ale jak chcesz to tyle musisz zapłacić. P.S. W broszurce opisana pobieznie konstrukcja skrzyni, nic nowego ... Jako¶ tak to działa. JeĽdziłem Citroenem C2 ze skrzyni± zautomatyzowan± (czyli klasyczna skrzynia, tylko sterowanie wybierakiem i sprzęgłem elektroniczne) no i bez problemu dawało się kulać z dowolnie mał± prędko¶ci± czy wskakiwać na krawężniki. O ile biegi zmieniało koszmarnie (zwłaszcza gubienie się przy redukcjach), to akurat to turlania się po parkingu fajna sprawa. Rozbujać auta by się chyba tylko nie dało, bo zmiana z R na D, możliwa tylko po zatrzymaniu auta, trzymaj±c nogę na hamulcu. Ale w takim dwusprzęgłowym, to może by się dało nawet specjalny tryb bujania zaprogramować? Na jednym wałku R, na drugim najniższy do przodu (1 albo 2) i bujać można idealnie tymi sprzęgłami. P.S. W odroznieniu od zwyklych sprzegiel, tam stale pracuje ktores z W skrzyni maj± dużo lepsze smarowanie. Chociaż z drugiej strony skoro łożyska w kołach wytrzymuj±, to i dociskowe też powinno. Kwestia dobrania parametrów :) |
|
Data: 2015-01-07 08:52:04 | |
Autor: J.F. | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Dnia Tue, 6 Jan 2015 01:46:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Mon, 5 Jan 2015 14:26:03 +0100, J.F. napisał(a): Ale czy najnizsza nie jest pomylka, albo jakims niedomowieniem :-) Tam się czasami różne dziwne rzeczy znajduj±. Na oko to jest odwrotnie - to cos, co kosztuje 5000, nie wystepuje na magazynie. I slusznie, bo kto to kupi :-) P.S. W odroznieniu od zwyklych sprzegiel, tam stale pracuje ktores z Te w kolach maja smaru pelno ... a jednak nie wytrzymuja :-( J. |
|
Data: 2015-01-06 20:06:05 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Dnia Sun, 04 Jan 2015 11:45:24 +0100, cef napisał(a):
No normalnie, bez gazu lekko się toczysz, jak chcesz szybciej, Pytającemu koledze chodziło o prędkości niższe niż bez pedału gazu. Tu się po prostu wciska lekko hamulec. Unikam tylko "zapętlenia się" w jakiejś błotnej dziurze, bo rozbujanie Rozbujać możesz operując samym pedałem gazu, a wybierak pozostaje cały czas w pozycji do jazdy wprzód lub w tył. -- Grzegorz Tomczyk |
|
Data: 2015-01-07 22:52:00 | |
Autor: cef | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-06 o 21:06, Grzegorz Tomczyk pisze:
Unikam tylko "zapÄ™tlenia siÄ™" w jakiejĹ› bĹ‚otnej dziurze, bo rozbujanie Nie wiem czy do końca tak się uda, raptem raz byłem w takim krytycznym dołku, ale wtedy jeszcze nie znałem możliwo¶ci tego układu. Postanowiłem nic nie robić, tylko kierować i samo wyjechało. Wprawdzie w tempie schorowanego żółwia (czyli woooolniej niż zazwyczaj bez gazu) ale chyba bezpo¶lizgowo. A może mi się wydawało, że to tak długo trwa, ale na to że sam wyjechałbym innym autem (manualem) z tej lodowej rynny nie postawiłbym złamanego centa :-) |
|
Data: 2015-01-10 18:43:19 | |
Autor: dddddddd | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-04 o 11:45, cef pisze:
a dużego to ma laga przy ruszaniu/redukcji biegów? mam pierwsze auto z automatem (steptronic?) i to co mnie denerwuje to wła¶nie ruszanie. Wciskam gaz, auto zastanawia się co ma robić, chyba ł±czy się z interetem i wpisuje w google "co mam robić jak kierowca wciska gaz", po czym szybciutko dostaje odpowiedĽ i rusza ;) w trybie sport jest troszkę lepiej, ale w porównaniu do manuala lipa (teraz wiem że do 200KM brałbym manual, a powyżej automat, przynajmniej z tak± skrzyni±) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2015-01-10 23:04:44 | |
Autor: slavo65 | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu niedziela, 11 stycznia 2015 04:30:35 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:
to co mnie denerwuje to wła¶nie ruszanie. Wciskam gaz, auto zastanawia się co ma robić Pomaga naci¶nięcie gazu natychmiast, gdy się zapali zielone ¶wiatło a nie wtedy, gdy auto przed nami odjedzie pięć metrów :) |
|
Data: 2015-01-11 10:36:25 | |
Autor: cef | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-10 o 18:43, dddddddd pisze:
W dniu 2015-01-04 o 11:45, cef pisze: Tylko na pocz±tku. Nawet stłuczkę zaliczyłem z tego powodu. Potem już wiesz jak nacisn±ć, żeby ruszyć kiedy chcesz. |
|
Data: 2015-01-11 19:36:54 | |
Autor: dddddddd | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-11 o 10:36, cef pisze:
W dniu 2015-01-10 o 18:43, dddddddd pisze: ja stłuczki nie miałem, ale w porównaniu do manuala to ma strasznego laga - wła¶nie przy ruszaniu (z podporz±dkowanej szybciej wyjeżdżam manualem) i przy redukcji (jak wiem że co¶ będzie to przeł±czam się na tryb sport i skrzynia szybciej wrzuca niższy bieg, przy ruszaniu z reszt± też to troszkę pomaga -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2015-01-11 11:32:38 | |
Autor: Shrek | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
On 2015-01-10 18:43, dddddddd wrote:
a dużego to ma laga przy ruszaniu/redukcji biegów? mam pierwsze auto z Ruszanie było ok. Problem był z redukcj± i "szybkim odej¶ciem" z jazdy "spacerowej". Dojeżdzasz spacerowo do ¶wiateł, zmienia się na żółte, butujesz w podłogę... a samochód przetacza się majestatycznie na póĽnopomarańczowym i... dostaje niezłego kopa ale już za skrzyżowaniem. Nie wiem co robiłem Ľle, bo pedał w podłodze czyli kickdown powinien zadziałać, a ten nie jedzie - ale to był jaki¶ dizel więc pewnie miał turbo - nie miałem czasu tego rozgryzać, bo nim tylko kolka razy jechałem. Przestawienie na sport skutkowało, ze cały czas jechał na 3k RPM co w dizlu może do szału doprowadzać. Nie wiem, może co¶ nie tak było z samochodem (passat dizel 2,0 jakie¶ 140 koni), może ze mn± bo na co dzień benzyn± z ręczn± skrzyni± jeĽdzę. W innych automatach było ok, lag był raczej na sprężarkę - ale to były automaty z dużymi silnikami. Więc może po prostu jak masz 200 koni, to ten lag mniej boli, niż przy 100;) Generalnie z tego co rozmawiałem ze znajomymi ci co jeżdz± w manualu mówi±, że fajniej manualem a automaty s± dla tych co po prostu chc± się jak najwygodniej przetoczyć z miejsca na miejsce, a ci co jeĽdzili automatami mówi± że automaty fajniejsze i w ogóle super i nie chc± już ręcznej skrzyni. Ja się zaliczam do tych pierwszych, z tym że automatami jeĽdziłem i jako¶ mnie nie bawi±. Ale ja po prostu lubię sobie poci±gn±ć czasem do czerwonego pola i to zdecydowanie fajniej wychodzi w manualu, a machanie biegami w korku mi nie przeszkadza. Jak kto¶ chce się płynnie i wygodnie poruszać, to pewnie jest w tej drugiej grupie;) Shrek. |
|
Data: 2015-01-11 13:16:28 | |
Autor: J.F. | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Dnia Sat, 10 Jan 2015 18:43:19 +0100, dddddddd napisał(a):
a dużego to ma laga przy ruszaniu/redukcji biegów? mam pierwsze auto z automatem (steptronic?) i to co mnie denerwuje to wła¶nie ruszanie. Wciskam gaz, auto zastanawia się co ma robić, chyba ł±czy się z interetem i wpisuje w google "co mam robić jak kierowca wciska gaz", po czym szybciutko dostaje odpowiedĽ i rusza ;) Tu teoretycznie jest bardzo szybko. Dwa osobne walki umozliwiaja zazebienie drugiego biegu zanim jeszcze bedzie potrzebny. Potem wystarczy tylko wylaczyc jedno sprzeglo, a wlaczyc drugie. Ale jak w praktyce to nie wiem, szczegolnie przy ruszaniu - tu moze byc jakies zabezpieczenie, ze rusza sie powolutku. Czas 0-100 sugeruje ze nie ustepuje to zwyklej skrzyni. J. |
|
Data: 2015-01-11 20:11:24 | |
Autor: dddddddd | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-11 o 13:16, J.F. pisze:
bo trzeba odpowiednio wcze¶nie wcisn±ć gaz, a wtedy to rakieta :) przy okazji tego tematu przypadkiem przeczytałem że moja skrzynia adaptuje się do stylu jazdy ( http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=295740 ) - spróbuję jej zresetować t± adaptację, może to co¶ dać? niestety sprawdzę to nie wcze¶niej niż za tydzień -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2015-01-04 11:58:50 | |
Autor: Shrek | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
On 2015-01-04 02:14, J.F. wrote:
O takie delikatne manewry mi chodzi, ktore robie na polsprzegle. NIe wiem jak to dokładnie działa, ale jak puszczasz hamulec to się toczy - pewnie automatyczne półsprzęgło. Wada jest tak, że ładnie się toczy po płaskim- na krawężnik dojedzisz i stoisz - wtedy musisz operować tylko gazem - idzie się przyzwyczaić, skoro ja dałem radę okazyjnie jeżdż±ć DSG. Z parkowaniem problemów nie ma, jak już się nauczysz pod krawężnik podjeżdzać. W zimę miałem problem żeby z zasypanego miejsca parkingowego wyjechać, ale w końcu się udało - znaczy się da - manualem też mógłby być problem;) A tak między nami, to więcej frajdy jest z jazdy na manualnej skrzynie - ale to już moja prywatna opinia. Jak lubisz płynnie i bez szarpnięć, to automat na pewno ci przypasuje. Jak czasem lubisz poci±gn±ć do czerwonego pola - to cóż - w automacie też się da, ale frajdy z tego nie ma specjalnej;) Shrek. |
|
Data: 2015-01-02 22:03:10 | |
Autor: Biggie | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m86cl0$bmp$2@node2.news.atman.pl...
Przymierzam się do Skody Superb z automatyczną skrzynią. Dostępne są tylko skrzynie DGS dwusprzęgłowe. Co sądzicie o tej skrzyni? Więcej plusów, czy minusów? Używam od 6 lat DSG7 z silnikiem 1,9tdi 105KM. Od nowości żadnych problemów (odpukać), a przebieg jak dotąd to 100 tys. km. SIedmiobiegowa DSG jest nominalnie bezobsługowa, ale w praktyce po jakichś problemach na rynkach azjatyckich była akcja serwisowa w ramach której wymieniomi filtr i olej skrzyni - bez kosztów z mojej strony. DSG 6 wymaga zmiana oleju co 60000 OIDP. Wielu ludzi narzeka w necie na DSG, ale to może ci którzy z nimi nie jeździli, albo kupili używane i "bezwypadkowe" z komisów z nierealnymi przebiegami. Innej skrzyni biegów niż dwusprzęgłowa nie chcę pzdr Biggie |
|
Data: 2015-01-03 10:11:52 | |
Autor: kor_nick | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości news:m86cl0$bmp$2node2.news.atman.pl... Przymierzam się do Skody Superb z automatyczną skrzynią. Dostępne są tylko skrzynie DGS dwusprzęgłowe. Co sądzicie o tej skrzyni? Więcej plusów, czy minusów? DSG mam i polecam. Ten silnik też mam, polecam do Fabii :) |
|
Data: 2015-01-06 11:18:45 | |
Autor: Trybun | |
Przekładnia DSG za i przeciw | |
W dniu 2015-01-02 o 16:14, Jacek pisze:
Przymierzam się do Skody Superb z automatyczną skrzynią. Dostępne są tylko skrzynie DGS dwusprzęgłowe. Co sądzicie o tej skrzyni? Więcej plusów, czy minusów? Jak na automat i tak dość ciężkie auto, te 140KM to trochę za mało do w miarę komfortowej jazdy.. |