Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   PrzekĹ‚adnia DSG za i przeciw

Przekładnia DSG za i przeciw

Data: 2015-01-02 16:14:40
Autor: Jacek
Przekładnia DSG za i przeciw
Przymierzam się do Skody Superb z automatyczną skrzynią. Dostępne są tylko skrzynie DGS dwusprzęgłowe. Co sądzicie o tej skrzyni? Więcej plusów, czy minusów?
Przy okazji silnik 2,0 TDI CR 140 KM. JakieĹ› za/przeciw?
pozdrawiam i Dosiego Roku 2015
Jacek

Data: 2015-01-02 10:13:31
Autor: Przemek
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu pi±tek, 2 stycznia 2015 16:14:42 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
Przymierzam się do Skody Superb z automatyczn± skrzyni±. Dostępne s± tylko skrzynie DGS dwusprzęgłowe. Co s±dzicie o tej skrzyni? Więcej plusów, czy minusów?
Przy okazji silnik 2,0 TDI CR 140 KM. Jakie¶ za/przeciw?
pozdrawiam i Dosiego Roku 2015
Jacek

JeĽdziłem Superb z silnikiem 1.8TSI i całkiem przyjemnie pracuje, prawie jak diesel(dobrze zestopniowana skrzynia 6-cio biegowa). Moc większa niż w dieslu, więc te 140KM w 2.0 to trochę mało, bo ten 1.8 radził sobie sprawnie, ale nie powalał dynamik±.

Data: 2015-01-02 19:44:32
Autor: X-Man
Przekładnia DSG za i przeciw
"Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> wrote in message news:m86cl0$bmp$2node2.news.atman.pl...
Przymierzam się do Skody Superb z automatyczną skrzynią. Dostępne są tylko skrzynie DGS dwusprzęgłowe. Co sądzicie o tej skrzyni? Więcej plusów, czy minusów?
Przy okazji silnik 2,0 TDI CR 140 KM. JakieĹ› za/przeciw?

hmmm 140KM to mało brałbym CR170 i od razu program na 220KM co najmniej... jeżdżę Octavią II zrobioną na 180KM i też dynamiką nie powala więc... a co do skrzyni to się nie wypowiem

Pzdr
Piotr

Data: 2015-01-02 21:08:02
Autor: cef
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-02 o 16:14, Jacek pisze:
Przymierzam się do Skody Superb z automatyczną skrzynią. Dostępne
są tylko skrzynie DGS dwusprzęgłowe. Co sądzicie o tej skrzyni?
Więcej plusów, czy minusów?

Przejechałem na razie prawie 100 tys z tak± skrzyni±.
Nie potrafię podać ani plusów ani minusów.
Skrzynia jak skrzynia. Zwykła mechaniczna ze sterowaniem.

Data: 2015-01-03 02:44:25
Autor: J.F.
Przekładnia DSG za i przeciw
Dnia Fri, 02 Jan 2015 21:08:02 +0100, cef napisał(a):
Przejechałem na razie prawie 100 tys z tak± skrzyni±.

a jak tym sie jezdzi ... powoli ?
Tak bardzo powoli - np zaparkowac musimy blisko.

Wmontowali tam jakies sprzeglo hydrokinetyczne czy jak ?

Nie potrafię podać ani plusów ani minusów.
Skrzynia jak skrzynia. Zwykła mechaniczna ze sterowaniem.

No, nie taka zwykla.

Bardzo mnie ciekawi ile wytrzymuja te sprzegla i ile kosztuje ich
wymiana :-)

J.

Data: 2015-01-03 12:41:22
Autor: cef
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-03 o 02:44, J.F. pisze:
Dnia Fri, 02 Jan 2015 21:08:02 +0100, cef napisał(a):
Przejechałem na razie prawie 100 tys z tak± skrzyni±.

a jak tym sie jezdzi ... powoli ?
Tak bardzo powoli - np zaparkowac musimy blisko.

Nie rozumiem o co Ci chodzi z tym parkowaniem.
JeĽdzi się zupełnie normalnie.

Wmontowali tam jakies sprzeglo hydrokinetyczne czy jak ?

To zwykła mechaniczna skrzynia zautomatyzowana.
Wyróżnia j± tak w skrócie to, że ze względu na dwusprzęgłowy układ przeł±czanie niejako odbywa się płynniej i szybciej. Nie chce mi się grzebać w necie, ale z tego co pamiętam to układ biegów parzystych i nieparzystych jest odrębnie na róznych wałach.
Nie umiem tego porównać, bo nigdy wcze¶niej nie jeĽdziłem
zautomatyzowan± normaln± ani żadnym hydrokinetykiem.

No, nie taka zwykla.

Bardzo mnie ciekawi ile wytrzymuja te sprzegla i ile kosztuje ich
wymiana :-)

Pewnie tyle co zwykłego sprzęgła, może tylko podwójnie :-)
Nie s±dzę, żeby to był wydatek, który ja będę musiał ponie¶ć.
Tzn przejadę jeszcze 100-150 tys w kilka lat i sprzedam.

Data: 2015-01-03 14:11:22
Autor: GrzeĹ›
Przekładnia DSG za i przeciw
cef pisze:

Bardzo mnie ciekawi ile wytrzymuja te sprzegla i ile kosztuje ich
wymiana :-)

Pewnie tyle co zwykłego sprzęgła, może tylko podwójnie :-)

Raczej zera dodajesz ....

Kolega ma Passata 1,8 TSI, przy ok. 50 kkm padły sprzęgła, szarpać zaczęło. Na szczę¶cie na gwarancji.

O ile wiem, jak sama skrzynia padnie, to naprawa przez wymianę.

Ale sam komfort jazdy - bardzo dobry. Byle się nie zepsuła.

G.

Data: 2015-01-03 16:37:13
Autor: cef
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-03 o 14:11, Grze¶ pisze:

O ile wiem, jak sama skrzynia padnie, to naprawa przez wymianę.

Urban legend.
W sensie technicznym ta skrzynia jest zwykł± mechaniczn± przekładni±,
w której zmianami biegów steruje komputer.
(s±dzę, że jest to tak rozwi±zane, że zużycie sprzęgła jest jeszcze mniejsze niż przy udziale
czynnika ludzkiego)
Jej naprawa na zasadzie wymiany, to oczywi¶cie modus operandi
wielu serwisów od ASO poczynaj±c (tyle że tam to wymieniaj± wszystko bez analizowania)
na małych zakładach, które nie potrafi± nic zrobić, bo diagnozowanie ich przerasta
(dostęp do dokumentacji) i dlatego siej± famę, że nienaprawialne.
Suma sumarum uszkodzenia skrzyni biegów to  w sumie do¶ć rzadki
przypadek awarii całego zespołu napędowego - statystycznie nie przypominam sobie,
żeby mi w jakimkolwiek aucie szwankowała skrzynia - prędzej sprzęgło (ani w rodzinie też nie kojarzę)
Ale znam takich kierowców, którym nie oprze się żadna skrzynia.
Zepsucie sprzęgła po 50 tysi±cach to też kwestia albo jakiej¶ wady fabrycznej
albo stylu jazdy kierowcy (np mój s±siad potrzebuje jedno sprzęgło na 50 tysięcy przebiegu
i to oznacza dla mnie tylko tyle, że on nie umie jeĽdzić)

Data: 2015-01-04 02:10:30
Autor: J.F.
Przekładnia DSG za i przeciw
Dnia Sat, 03 Jan 2015 16:37:13 +0100, cef napisał(a):
W dniu 2015-01-03 o 14:11, Grze¶ pisze:
O ile wiem, jak sama skrzynia padnie, to naprawa przez wymianę.
Urban legend.
W sensie technicznym ta skrzynia jest zwykł± mechaniczn± przekładni±,
w której zmianami biegów steruje komputer.
(s±dzę, że jest to tak rozwi±zane, że zużycie sprzęgła jest jeszcze mniejsze niż przy udziale czynnika ludzkiego)

Sprzegla sa dwa - ma szanse starczyc na dwa razy dluzej ... czyli do
konca samochodu :-)

Jej naprawa na zasadzie wymiany, to oczywi¶cie modus operandi
wielu serwisów od ASO poczynaj±c (tyle że tam to wymieniaj± wszystko bez analizowania)
na małych zakładach, które nie potrafi± nic zrobić, bo diagnozowanie ich przerasta
(dostęp do dokumentacji) i dlatego siej± famę, że nienaprawialne.

Teraz nawet zwykle skrzynie sie wymienia.
Masz pan tu skrzynie z rozbitka za 400zl, a nad ta to bede musial pol
dnia siedziec. I nie wiadomo co padlo, i czesci niedostepne i tylko po
cenie ASO ...
Suma sumarum uszkodzenia skrzyni biegów to  w sumie do¶ć rzadki
przypadek awarii całego zespołu napędowego - statystycznie nie przypominam sobie,

Owszem, duzo wytrzymuja. A jak nie, to ze szrotu tanie :-)

Ale DSG to niekoniecznie dotyczy.

J.

Data: 2015-01-04 02:14:42
Autor: J.F.
Przekładnia DSG za i przeciw
Dnia Sat, 03 Jan 2015 12:41:22 +0100, cef napisał(a):
W dniu 2015-01-03 o 02:44, J.F. pisze:
a jak tym sie jezdzi ... powoli ?
Tak bardzo powoli - np zaparkowac musimy blisko.

Nie rozumiem o co Ci chodzi z tym parkowaniem.
JeĽdzi się zupełnie normalnie.

O takie delikatne manewry mi chodzi, ktore robie na polsprzegle.
A tam przeciez pedalu sprzegla nie ma ?
Wmontowali tam jakies sprzeglo hydrokinetyczne czy jak ?

To zwykła mechaniczna skrzynia zautomatyzowana.
Wyróżnia j± tak w skrócie to, że ze względu na dwusprzęgłowy układ

to ja wiem.

Bardzo mnie ciekawi ile wytrzymuja te sprzegla i ile kosztuje ich
wymiana :-)
Pewnie tyle co zwykłego sprzęgła, może tylko podwójnie :-)

Teoretycznie tak, prawktycznie mysle ze co najmniej poczwornie :-)

Nie s±dzę, żeby to był wydatek, który ja będę musiał ponie¶ć.
Tzn przejadę jeszcze 100-150 tys w kilka lat i sprzedam.

Owszem, ale wtedy mozesz uslyszec "eee, DSG, pan spusci 5000, bo tyle
sprzeglo kosztuje" :-)

J.

Data: 2015-01-04 11:45:24
Autor: cef
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-04 o 02:14, J.F. pisze:

a jak tym sie jezdzi ... powoli ?
Tak bardzo powoli - np zaparkowac musimy blisko.

Nie rozumiem o co Ci chodzi z tym parkowaniem.
JeĽdzi się zupełnie normalnie.

O takie delikatne manewry mi chodzi, ktore robie na polsprzegle.
A tam przeciez pedalu sprzegla nie ma ?

No normalnie, bez gazu lekko się toczysz, jak chcesz szybciej,
albo pokonać krawężnik, to delikatnie dotkniesz gazu.
Przez pierwsze dni jest to inne uczucie jak manewrowało się pedałami i wajch±,
potem nie widać różnicy w manewrowaniu.
Na ¶liskim też zaskakuj±co dobrze sobie radzi z ruszaniem, podjeżdżaniem.
Unikam tylko "zapętlenia się" w jakiej¶ błotnej dziurze, bo
rozbujanie tego w cyklu bieg1-luz-bieg wteczny-luz-bieg1 wydaje mi się trudne,
ale pewnie sam by się wyci±gn±ł :-)
Driftów i innych b±czków nie próbowałem.

Bardzo mnie ciekawi ile wytrzymuja te sprzegla i ile kosztuje ich
wymiana :-)
Pewnie tyle co zwykłego sprzęgła, może tylko podwójnie :-)

Teoretycznie tak, prawktycznie mysle ze co najmniej poczwornie :-)

A ja my¶lę, że prawdopodobieństwo usterki jest nieduże.
Calo¶ć czyli  cena do ryzyka awarii warte komfortu użytkowania.

Data: 2015-01-04 21:34:51
Autor: J.F.
Przekładnia DSG za i przeciw
Dnia Sun, 04 Jan 2015 11:45:24 +0100, cef napisał(a):
W dniu 2015-01-04 o 02:14, J.F. pisze:
O takie delikatne manewry mi chodzi, ktore robie na polsprzegle.
A tam przeciez pedalu sprzegla nie ma ?

No normalnie, bez gazu lekko się toczysz, jak chcesz szybciej,
albo pokonać krawężnik, to delikatnie dotkniesz gazu.
Przez pierwsze dni jest to inne uczucie jak manewrowało się pedałami i wajch±, potem nie widać różnicy w manewrowaniu.

Tylko ciekawi mnie, jak oni to w srodku zrobili.

Na ¶liskim też zaskakuj±co dobrze sobie radzi z ruszaniem, podjeżdżaniem.
Unikam tylko "zapętlenia się" w jakiej¶ błotnej dziurze, bo
rozbujanie tego w cyklu bieg1-luz-bieg wteczny-luz-bieg1 wydaje mi się trudne, ale pewnie sam by się wyci±gn±ł :-)

Szczegolnie w wersji quatro i z TCS :-)
Tylko tanie modele pewnie tego nie maja :-)

Driftów i innych b±czków nie próbowałem.

Bardzo mnie ciekawi ile wytrzymuja te sprzegla i ile kosztuje ich
wymiana :-)
Pewnie tyle co zwykłego sprzęgła, może tylko podwójnie :-)
Teoretycznie tak, prawktycznie mysle ze co najmniej poczwornie :-)
A ja my¶lę, że prawdopodobieństwo usterki jest nieduże.
Calo¶ć czyli  cena do ryzyka awarii warte komfortu użytkowania.

Sprzeglo ... to nie usterka, to zuzycie :-)

Owszem, jak kto kupuje nowy i zamierza sprzedac po 150kkm, to raczej
sie nie dowie ile kosztuje, ale nabywca to juz powinien sie dowiedziec
:-)

J.

Data: 2015-01-04 23:05:47
Autor: cef
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-04 o 21:34, J.F. pisze:

Tylko ciekawi mnie, jak oni to w srodku zrobili.

A to nie wiem.

A ja my¶lę, że prawdopodobieństwo usterki jest nieduże.
Calo¶ć czyli  cena do ryzyka awarii warte komfortu użytkowania.

Sprzeglo ... to nie usterka, to zuzycie :-)

To tym bardziej.
Skoro s± dwa sprzęgła, to czas zużycia nieco się wydłuża.
Moje użytkowanie nie wykańcza sprzęgła do ok 270 tys
(tyle przejechałem najwięcej jednym autem jako jedyny użytkownik)
więc warto¶ć oczekiwana jest ok 500tys/10 lat przy DSG.
Jeszcze pewnie jeden wła¶ciciel po drodze nic z tym nie będzie robił,
więc takie ględzenie to tylko tworzenie legend: o kur... jakie to drogie.
A za 10 lat to równie dobrze szroty mog± być zawalone tymi skrzyniami.

Data: 2015-01-04 23:28:14
Autor: J.F.
Przekładnia DSG za i przeciw
Dnia Sun, 04 Jan 2015 23:05:47 +0100, cef napisał(a):
W dniu 2015-01-04 o 21:34, J.F. pisze:
A ja my¶lę, że prawdopodobieństwo usterki jest nieduże.
Calo¶ć czyli  cena do ryzyka awarii warte komfortu użytkowania.

Sprzeglo ... to nie usterka, to zuzycie :-)

To tym bardziej.
Skoro s± dwa sprzęgła, to czas zużycia nieco się wydłuża.
Moje użytkowanie nie wykańcza sprzęgła do ok 270 tys
(tyle przejechałem najwięcej jednym autem jako jedyny użytkownik)
więc warto¶ć oczekiwana jest ok 500tys/10 lat przy DSG.

Licze podobnie ... ale lepiej sie nie przeliczyc :-)

Jeszcze pewnie jeden wła¶ciciel po drodze nic z tym nie będzie robił,
więc takie ględzenie to tylko tworzenie legend: o kur... jakie to drogie.
A za 10 lat to równie dobrze szroty mog± być zawalone tymi skrzyniami.

Owszem, jakby ktos jednak kupowal juz teraz niemieckiego po dziadku,
to warto sie dowiedziec.
No i mimo wszystko ciekawosc mnie zzera ile to kosztuje :-)
A im wiecej osob mowi "to sie nie psuje", tym zazwyczaj drozej
kosztuje naprawa :-)

J.

Data: 2015-01-05 11:01:33
Autor: re
Przekładnia DSG za i przeciw


Użytkownik "cef"

Tylko ciekawi mnie, jak oni to w srodku zrobili.

A to nie wiem.

A ja my¶lę, że prawdopodobieństwo usterki jest nieduże.
Calo¶ć czyli  cena do ryzyka awarii warte komfortu użytkowania.

Sprzeglo ... to nie usterka, to zuzycie :-)

To tym bardziej.
Skoro s± dwa sprzęgła, to czas zużycia nieco się wydłuża.
Moje użytkowanie nie wykańcza sprzęgła do ok 270 tys
(tyle przejechałem najwięcej jednym autem jako jedyny użytkownik)
-- -
Bo jeĽdzisz jak dupa :-)


więc warto¶ć oczekiwana jest ok 500tys/10 lat przy DSG.
Jeszcze pewnie jeden wła¶ciciel po drodze nic z tym nie będzie robił,
więc takie ględzenie to tylko tworzenie legend: o kur... jakie to drogie.
-- -
Nie s±dzę by żywotno¶ć sprzęgła w różnych samochodach osi±gała zawsze 100 tysięcy. Oczywi¶cie może być tak, że to konkretne sprzęgło tak± żywotno¶ć ma, ale odnosić do innych nie ma sensu bo albo takie jest albo nie jest.

A za 10 lat to równie dobrze szroty mog± być zawalone tymi skrzyniami.
-- -
Żeby szroty były zawalone to marka i konkretny samochód musz± się dobrze sprzedawać. Sprzedaj± się ?

Data: 2015-01-05 21:34:42
Autor: cef
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-05 o 11:01, re pisze:

Moje użytkowanie nie wykańcza sprzęgła do ok 270 tys
(tyle przejechałem najwięcej jednym autem jako jedyny użytkownik)
-- -
Bo jeĽdzisz jak dupa :-)

Czasami tak.

Nie s±dzę by żywotno¶ć sprzęgła w różnych samochodach osi±gała zawsze
100 tysięcy. Oczywi¶cie może być tak, że to konkretne sprzęgło tak±
żywotno¶ć ma, ale odnosić do innych nie ma sensu bo albo takie jest albo
nie jest.

PrzejdĽ się do warsztatu (ogólnie samochodowego) i spytaj ile robi± sprzęgieł miesięcznie.
I żeby¶ się nie zdziwił, że tylko niektóre marki. Statystycznie oczywi¶cie.

A za 10 lat to równie dobrze szroty mog± być zawalone tymi skrzyniami.
-- -
Żeby szroty były zawalone to marka i konkretny samochód musz± się dobrze
sprzedawać. Sprzedaj± się ?

Kiedy¶ tak samo się mówiło o samochodach z wtryskiem.

PS
Po co stawiasz spację przed znakiem zapytania?
To jaki¶ kod przekazu?

Data: 2015-01-06 00:54:16
Autor: re
Przekładnia DSG za i przeciw


Użytkownik "cef"

Moje użytkowanie nie wykańcza sprzęgła do ok 270 tys
(tyle przejechałem najwięcej jednym autem jako jedyny użytkownik)
-- -
Bo jeĽdzisz jak dupa :-)

Czasami tak.
-- -
Ci±gle :-)

Nie s±dzę by żywotno¶ć sprzęgła w różnych samochodach osi±gała zawsze
100 tysięcy. Oczywi¶cie może być tak, że to konkretne sprzęgło tak±
żywotno¶ć ma, ale odnosić do innych nie ma sensu bo albo takie jest albo
nie jest.

PrzejdĽ się do warsztatu (ogólnie samochodowego) i spytaj ile robi±
sprzęgieł miesięcznie.
I żeby¶ się nie zdziwił, że tylko niektóre marki. Statystycznie oczywi¶cie.
-- -
No dobrze, może niektóre marki maj± takie cudowne sprzęgła, ale nie przeszkadza by akurat to takie nie było.

A za 10 lat to równie dobrze szroty mog± być zawalone tymi skrzyniami.
-- -
Żeby szroty były zawalone to marka i konkretny samochód musz± się dobrze
sprzedawać. Sprzedaj± się ?

Kiedy¶ tak samo się mówiło o samochodach z wtryskiem.
-- -
Chcesz tyle samo czekać ? Blachy nie wytrzymaj±.

PS
Po co stawiasz spację przed znakiem zapytania?
To jaki¶ kod przekazu?
-- -
Bo lubię :-)

PS. A teraz możesz zapytać czemu daję smajleja :-)

Data: 2015-01-06 08:14:39
Autor: MadMan
Przekładnia DSG za i przeciw
Dnia Tue, 6 Jan 2015 00:54:16 +0100, re napisał(a):

PS
Po co stawiasz spacjÄ™ przed znakiem zapytania?
To jakiĹ› kod przekazu?
-- -
Bo lubiÄ™ :-)

A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu?
Ciężko się to czyta...

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-01-06 12:05:28
Autor: re
Przekładnia DSG za i przeciw


UĹĽytkownik "MadMan"

PS
Po co stawiasz spacjÄ™ przed znakiem zapytania?
To jakiĹ› kod przekazu?
-- -
Bo lubiÄ™ :-)

A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu?
Ciężko się to czyta...
-- -
To prawda. Może byś napisał do MS by poprawił...

Data: 2015-01-06 16:57:26
Autor: MadMan
Przekładnia DSG za i przeciw
Dnia Tue, 6 Jan 2015 12:05:28 +0100, re napisał(a):

A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu?
Ciężko się to czyta...
-- -
To prawda. Może byś napisał do MS by poprawił...

MS nie pisze chyba postĂłw na grupÄ™? :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-01-06 17:52:56
Autor: re
Przekładnia DSG za i przeciw


UĹĽytkownik "MadMan"

A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu?
Ciężko się to czyta...
-- -
To prawda. Może byś napisał do MS by poprawił...

MS nie pisze chyba postĂłw na grupÄ™? :)
-- -
A kto ? Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się będziesz...

Data: 2015-01-06 18:19:38
Autor: MadMan
Przekładnia DSG za i przeciw
Dnia Tue, 6 Jan 2015 17:52:56 +0100, re napisał(a):

MS nie pisze chyba postĂłw na grupÄ™? :)
-- -
A kto ?

Niejaki re

Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się będziesz...

U mnie działa :)

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com
JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2015-01-07 23:29:23
Autor: re
Przekładnia DSG za i przeciw


UĹĽytkownik "MadMan"

MS nie pisze chyba postĂłw na grupÄ™? :)
-- -
A kto ?

Niejaki re
-- -
No i właśnie, ja piszę a czytnik wysyła.


Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się
będziesz...

U mnie działa :)
-- -
Czyli wszystko w porzÄ…dku.

Data: 2015-01-07 02:11:17
Autor: RadoslawF
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-06 o 17:52, re pisze:

A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu?
Ciężko się to czyta...
-- -
To prawda. Może byś napisał do MS by poprawił...

MS nie pisze chyba postĂłw na grupÄ™? :)
-- -
A kto ? Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się
będziesz...

ProgramĂłw do wyboru masz sporo.
Ale jak jesteś idiotą to będziesz wszystko zwalał na program
i udawał że nie ty go używasz czy wybrałeś.


Pozdrawiam

Data: 2015-01-07 23:31:05
Autor: re
Przekładnia DSG za i przeciw


UĹĽytkownik "RadoslawF"

A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu?
Ciężko się to czyta...
-- -
To prawda. Może byś napisał do MS by poprawił...

MS nie pisze chyba postĂłw na grupÄ™? :)
-- -
A kto ? Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się
będziesz...

ProgramĂłw do wyboru masz sporo.
-- -
I wybrałem ten.

Ale jak jesteś idiotą to będziesz wszystko zwalał na program
i udawał że nie ty go używasz czy wybrałeś.
-- -
Czemu tak uwaĹĽasz, idioto ?

Data: 2015-01-08 02:08:35
Autor: RadoslawF
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-07 o 23:31, re pisze:

A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu?
Ciężko się to czyta...
-- -
To prawda. Może byś napisał do MS by poprawił...

MS nie pisze chyba postĂłw na grupÄ™? :)
-- -
A kto ? Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się
będziesz...

ProgramĂłw do wyboru masz sporo.
-- -
I wybrałem ten.

Ale jak jesteś idiotą to będziesz wszystko zwalał na program
i udawał że nie ty go używasz czy wybrałeś.
-- -
Czemu tak uwaĹĽasz, idioto ?

Bo zwalasz na program do uĹĽywania ktĂłrego nikt ciÄ™ nie zmusza
czyli ty jesteĹ› idiotÄ….


Pozdrawiam

Data: 2015-01-08 02:34:25
Autor: re
Przekładnia DSG za i przeciw


UĹĽytkownik "RadoslawF"

A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu?
Ciężko się to czyta...
-- -
To prawda. Może byś napisał do MS by poprawił...

MS nie pisze chyba postĂłw na grupÄ™? :)
-- -
A kto ? Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się
będziesz...

ProgramĂłw do wyboru masz sporo.
-- -
I wybrałem ten.

Ale jak jesteś idiotą to będziesz wszystko zwalał na program
i udawał że nie ty go używasz czy wybrałeś.
-- -
Czemu tak uwaĹĽasz, idioto ?

Bo zwalasz na program do uĹĽywania ktĂłrego nikt ciÄ™ nie zmusza
czyli ty jesteĹ› idiotÄ….
-- -
A co Ty idioto możesz wiedzieć na temat tego do czego ktoś mnie zmusza ?

Data: 2015-01-08 23:28:15
Autor: RadoslawF
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-08 o 02:34, re pisze:


UĹĽytkownik "RadoslawF"

A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu?
Ciężko się to czyta...
-- -
To prawda. Może byś napisał do MS by poprawił...

MS nie pisze chyba postĂłw na grupÄ™? :)
-- -
A kto ? Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się
będziesz...

ProgramĂłw do wyboru masz sporo.
-- -
I wybrałem ten.

Ale jak jesteś idiotą to będziesz wszystko zwalał na program
i udawał że nie ty go używasz czy wybrałeś.
-- -
Czemu tak uwaĹĽasz, idioto ?

Bo zwalasz na program do uĹĽywania ktĂłrego nikt ciÄ™ nie zmusza
czyli ty jesteĹ› idiotÄ….
-- -
A co Ty idioto możesz wiedzieć na temat tego do czego ktoś mnie zmusza ?

Czytam brednie które napisałeś i już wiem.
A ty jesteś nie tylko idiotą ale i głupim trollem.


Pozdrawiam

Data: 2015-01-09 00:52:55
Autor: re
Przekładnia DSG za i przeciw


UĹĽytkownik "RadoslawF"


A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu?
Ciężko się to czyta...
-- -
To prawda. Może byś napisał do MS by poprawił...

MS nie pisze chyba postĂłw na grupÄ™? :)
-- -
A kto ? Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się
będziesz...

ProgramĂłw do wyboru masz sporo.
-- -
I wybrałem ten.

Ale jak jesteś idiotą to będziesz wszystko zwalał na program
i udawał że nie ty go używasz czy wybrałeś.
-- -
Czemu tak uwaĹĽasz, idioto ?

Bo zwalasz na program do uĹĽywania ktĂłrego nikt ciÄ™ nie zmusza
czyli ty jesteĹ› idiotÄ….
-- -
A co Ty idioto możesz wiedzieć na temat tego do czego ktoś mnie zmusza ?

Czytam brednie które napisałeś i już wiem.
A ty jesteś nie tylko idiotą ale i głupim trollem.
-- -
WeĹş cieciu spierdalaj.

Data: 2015-01-09 14:19:32
Autor: RadoslawF
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-09 o 00:52, re pisze:


UĹĽytkownik "RadoslawF"


A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu?
Ciężko się to czyta...
-- -
To prawda. Może byś napisał do MS by poprawił...

MS nie pisze chyba postĂłw na grupÄ™? :)
-- -
A kto ? Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się
będziesz...

ProgramĂłw do wyboru masz sporo.
-- -
I wybrałem ten.

Ale jak jesteś idiotą to będziesz wszystko zwalał na program
i udawał że nie ty go używasz czy wybrałeś.
-- -
Czemu tak uwaĹĽasz, idioto ?

Bo zwalasz na program do uĹĽywania ktĂłrego nikt ciÄ™ nie zmusza
czyli ty jesteĹ› idiotÄ….
-- -
A co Ty idioto możesz wiedzieć na temat tego do czego ktoś mnie zmusza ?

Czytam brednie które napisałeś i już wiem.
A ty jesteś nie tylko idiotą ale i głupim trollem.
-- -
WeĹş cieciu spierdalaj.

Naucz się cieciu poprawnie cytować a potem przeproś.
I możesz idioto po tym spierdalać.


Pozdrawiam

Data: 2015-01-09 18:38:32
Autor: re
Przekładnia DSG za i przeciw


UĹĽytkownik "RadoslawF"


A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu?
Ciężko się to czyta...
-- -
To prawda. Może byś napisał do MS by poprawił...

MS nie pisze chyba postĂłw na grupÄ™? :)
-- -
A kto ? Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się
będziesz...

ProgramĂłw do wyboru masz sporo.
-- -
I wybrałem ten.

Ale jak jesteś idiotą to będziesz wszystko zwalał na program
i udawał że nie ty go używasz czy wybrałeś.
-- -
Czemu tak uwaĹĽasz, idioto ?

Bo zwalasz na program do uĹĽywania ktĂłrego nikt ciÄ™ nie zmusza
czyli ty jesteĹ› idiotÄ….
-- -
A co Ty idioto możesz wiedzieć na temat tego do czego ktoś mnie zmusza ?

Czytam brednie które napisałeś i już wiem.
A ty jesteś nie tylko idiotą ale i głupim trollem.
-- -
WeĹş cieciu spierdalaj.

Naucz się cieciu poprawnie cytować a potem przeproś.
I możesz idioto po tym spierdalać.
-- -
Nie gadaj, pozwolisz mi ?

Data: 2015-01-10 15:13:23
Autor: RadoslawF
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-09 o 18:38, re pisze:


A nie cytujesz poprzez cytowanie z tego samego powodu?
Ciężko się to czyta...
-- -
To prawda. Może byś napisał do MS by poprawił...

MS nie pisze chyba postĂłw na grupÄ™? :)
-- -
A kto ? Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się
będziesz...

ProgramĂłw do wyboru masz sporo.
-- -
I wybrałem ten.

Ale jak jesteś idiotą to będziesz wszystko zwalał na program
i udawał że nie ty go używasz czy wybrałeś.
-- -
Czemu tak uwaĹĽasz, idioto ?

Bo zwalasz na program do uĹĽywania ktĂłrego nikt ciÄ™ nie zmusza
czyli ty jesteĹ› idiotÄ….
-- -
A co Ty idioto możesz wiedzieć na temat tego do czego ktoś mnie zmusza ?

Czytam brednie które napisałeś i już wiem.
A ty jesteś nie tylko idiotą ale i głupim trollem.
-- -
WeĹş cieciu spierdalaj.

Naucz się cieciu poprawnie cytować a potem przeproś.
I możesz idioto po tym spierdalać.
-- -
Nie gadaj, pozwolisz mi ?

Ja piszÄ™ idioto a nie gadam.


Pozdrawiam

Data: 2015-01-10 22:29:47
Autor: re
Przekładnia DSG za i przeciw


UĹĽytkownik "RadoslawF"


A kto ? Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się
będziesz...

ProgramĂłw do wyboru masz sporo.
-- -
I wybrałem ten.

Ale jak jesteś idiotą to będziesz wszystko zwalał na program
i udawał że nie ty go używasz czy wybrałeś.
-- -
Czemu tak uwaĹĽasz, idioto ?

Bo zwalasz na program do uĹĽywania ktĂłrego nikt ciÄ™ nie zmusza
czyli ty jesteĹ› idiotÄ….
-- -
A co Ty idioto możesz wiedzieć na temat tego do czego ktoś mnie zmusza ?

Czytam brednie które napisałeś i już wiem.
A ty jesteś nie tylko idiotą ale i głupim trollem.
-- -
WeĹş cieciu spierdalaj.

Naucz się cieciu poprawnie cytować a potem przeproś.
I możesz idioto po tym spierdalać.
-- -
Nie gadaj, pozwolisz mi ?

Ja piszÄ™ idioto a nie gadam.
-- -
No i czemu takiemu idiocie jak Ty jeszcze nie znudziło się ?

Data: 2015-01-11 13:39:24
Autor: mk4
Przekładnia DSG za i przeciw
On 2015-01-10 22:29, re wrote:


UĹĽytkownik "RadoslawF"


A kto ? Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się
będziesz...

ProgramĂłw do wyboru masz sporo.
-- -
I wybrałem ten.

Ale jak jesteś idiotą to będziesz wszystko zwalał na program
i udawał że nie ty go używasz czy wybrałeś.
-- -
Czemu tak uwaĹĽasz, idioto ?

Bo zwalasz na program do uĹĽywania ktĂłrego nikt ciÄ™ nie zmusza
czyli ty jesteĹ› idiotÄ….
-- -
A co Ty idioto możesz wiedzieć na temat tego do czego ktoś mnie
zmusza ?

Czytam brednie które napisałeś i już wiem.
A ty jesteś nie tylko idiotą ale i głupim trollem.
-- -
WeĹş cieciu spierdalaj.

Naucz się cieciu poprawnie cytować a potem przeproś.
I możesz idioto po tym spierdalać.
-- -
Nie gadaj, pozwolisz mi ?

Ja piszÄ™ idioto a nie gadam.
-- -
No i czemu takiemu idiocie jak Ty jeszcze nie znudziło się ?

Bo idiotow trzeba zwalaczac. Jak sie tego nie robi to jest ryzyko, ze idiotyzm sie rozleje. To jak z terroryzmem.

Mimo wszsytko dziwi mnie zachowanie ludzi. Przeciez jak z siebie zrobiles idiote w tak blahej sprawie to jednoczesnie przekreslasz swoj potencjalny dorobek we wszystkich innych. Zwyczajnie przestajesz byc wiarygodny. To tylko internet ale czy warto?

--
mk4

Data: 2015-01-15 22:50:51
Autor: re
Przekładnia DSG za i przeciw


UĹĽytkownik "mk4"


A kto ? Napisali badziewie, które tak działa to do nich pisz. Co się
będziesz...

ProgramĂłw do wyboru masz sporo.
-- -
I wybrałem ten.

Ale jak jesteś idiotą to będziesz wszystko zwalał na program
i udawał że nie ty go używasz czy wybrałeś.
-- -
Czemu tak uwaĹĽasz, idioto ?

Bo zwalasz na program do uĹĽywania ktĂłrego nikt ciÄ™ nie zmusza
czyli ty jesteĹ› idiotÄ….
-- -
A co Ty idioto możesz wiedzieć na temat tego do czego ktoś mnie
zmusza ?

Czytam brednie które napisałeś i już wiem.
A ty jesteś nie tylko idiotą ale i głupim trollem.
-- -
WeĹş cieciu spierdalaj.

Naucz się cieciu poprawnie cytować a potem przeproś.
I możesz idioto po tym spierdalać.
-- -
Nie gadaj, pozwolisz mi ?

Ja piszÄ™ idioto a nie gadam.
-- -
No i czemu takiemu idiocie jak Ty jeszcze nie znudziło się ?

Bo idiotow trzeba zwalaczac. Jak sie tego nie robi to jest ryzyko, ze
idiotyzm sie rozleje. To jak z terroryzmem.

Mimo wszsytko dziwi mnie zachowanie ludzi. Przeciez jak z siebie
zrobiles idiote w tak blahej sprawie to jednoczesnie przekreslasz swoj
potencjalny dorobek we wszystkich innych. Zwyczajnie przestajesz byc
wiarygodny. To tylko internet ale czy warto?
-- -
I jak w jednej sprawie wykazałeś się wiedzą (albo Ci się zdaje) to jesteś bogiem ? Wyobraź to sobie

Data: 2015-01-06 12:40:25
Autor: cef
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-06 o 00:54, re pisze:

Bo jeĽdzisz jak dupa :-)

Czasami tak.
-- -
Ci±gle :-)

Nawet je¶li, to co z tego?
Wystarczy mi w zupełno¶ci sprawna jazda.

No dobrze, może niektóre marki maj± takie cudowne sprzęgła, ale nie
przeszkadza by akurat to takie nie było.

Ono jest przeciętne, choć na dzi¶ dzień jest to niezbadane.

A za 10 lat to równie dobrze szroty mog± być zawalone tymi skrzyniami.
-- -
Żeby szroty były zawalone to marka i konkretny samochód musz± się dobrze
sprzedawać. Sprzedaj± się ?

Kiedy¶ tak samo się mówiło o samochodach z wtryskiem.
-- -
Chcesz tyle samo czekać ? Blachy nie wytrzymaj±.

Teraz (w ostatnich dziesięciu latach ) postęp techniczny
rz±dzi się innymi nieco prawami, więc masz nieco racji:
długo trzeba będzie czekać.
Bardziej decyduj± księgowi
niż inżynierowie a i tak w technice i przemy¶le
najczę¶ciej do wymiany po latach jest elektronika
a nie mechanika. Mechanikę można zepsuć niewła¶ciwym
użytkowaniem, elektronika pada niejako samoistnie.

PS
Po co stawiasz spację przed znakiem zapytania?
To jaki¶ kod przekazu?
-- -
Bo lubię :-)

PS. A teraz możesz zapytać czemu daję smajleja :-)

Smile jest jak najbardziej uprawnion± ikonografik±,
a taka spacja zwykłym ortografem. Niektórzy robi± takie błędy
  z niewiedzy, inni dorabiaj± do tego ideologię.
My¶lałem, że masz jaki¶ pomysł na wytłumaczenie, ale niewiedzę
też rozumiem :-)

Data: 2015-01-05 01:31:49
Autor: Tomasz Pyra
Przekładnia DSG za i przeciw
Dnia Sun, 4 Jan 2015 21:34:51 +0100, J.F. napisał(a):

Sprzeglo ... to nie usterka, to zuzycie :-)

Owszem, jak kto kupuje nowy i zamierza sprzedac po 150kkm, to raczej
sie nie dowie ile kosztuje, ale nabywca to juz powinien sie dowiedziec
:-)

Takie co¶ znalazłem to 1.8 TFSI z DSG:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3215351533171-602_0001_00-zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc.html

Jak na ilo¶ć czę¶ci wydaje się bardzo tanie :)

Data: 2015-01-05 14:26:03
Autor: J.F.
Przekładnia DSG za i przeciw
Dnia Mon, 5 Jan 2015 01:31:49 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sun, 4 Jan 2015 21:34:51 +0100, J.F. napisał(a):
Owszem, jak kto kupuje nowy i zamierza sprzedac po 150kkm, to raczej
sie nie dowie ile kosztuje, ale nabywca to juz powinien sie dowiedziec
:-)

Takie co¶ znalazłem to 1.8 TFSI z DSG:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3215351533171-602_0001_00-zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc.html

Jak na ilo¶ć czę¶ci wydaje się bardzo tanie :)

1500 zl to porownywalnie do innych sprzegiel :-)
Ale - wychodzimy o poziom wyzej i wchodzimy w kategorie dwutarczowe
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/oferta/1,0,Zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc.,scr_dTree/100001,101275,101276,938538,300107/

Pojawia sie LUK 602 0002 00 do 1.6TDi  1591 zl
LUK 602 0001 00 do 1.8TFSI  1552 zl
LUK 602 0005 00  5269zl, do Renault Captur, megane, scenic

otwieramy to ostanie
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3316162115321-602_0005_00-zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc.html
a tam wiele informacji nie ma, tylko broszurka
http://e-katalog.intercars.com.pl/download_PDF/331616211532101

Broszurka jest akurat do VAG, ale po numerze LUK wychodzi na to, ze
Renault ma podobna skrzynie DC4, z podobnym sprzeglem ... a cena
niepodobna :-) Czyzby te w DSG zaczely sie juz psuc ?

Do wymiany specjalne narzedzia potrzebne i fachowiec, wiec cena
robocizny pewnie rosnie.

P.S. W broszurce opisana pobieznie konstrukcja skrzyni, nic nowego ...
i nadal nie wiem jak male predkosci zapewniaja. Silownik daje mala sile ?

P.S. W odroznieniu od zwyklych sprzegiel, tam stale pracuje ktores z
lozysk dociskowych i dzwigienek. No ale jesli lozyska w skrzyni
wytrzymuja, to czemu w sprzeglach mialy by nie wytrzymac...

J.

Data: 2015-01-06 01:46:37
Autor: Tomasz Pyra
Przekładnia DSG za i przeciw
Dnia Mon, 5 Jan 2015 14:26:03 +0100, J.F. napisał(a):

Dnia Mon, 5 Jan 2015 01:31:49 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Sun, 4 Jan 2015 21:34:51 +0100, J.F. napisał(a):
Owszem, jak kto kupuje nowy i zamierza sprzedac po 150kkm, to raczej
sie nie dowie ile kosztuje, ale nabywca to juz powinien sie dowiedziec
:-)

Takie co¶ znalazłem to 1.8 TFSI z DSG:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3215351533171-602_0001_00-zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc.html

Jak na ilo¶ć czę¶ci wydaje się bardzo tanie :)

1500 zl to porownywalnie do innych sprzegiel :-)
Ale - wychodzimy o poziom wyzej i wchodzimy w kategorie dwutarczowe
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/oferta/1,0,Zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc.,scr_dTree/100001,101275,101276,938538,300107/

Pojawia sie LUK 602 0002 00 do 1.6TDi  1591 zl
LUK 602 0001 00 do 1.8TFSI  1552 zl
LUK 602 0005 00  5269zl, do Renault Captur, megane, scenic

otwieramy to ostanie

Też bym sobie nie wyrabiał zdania na temat cen na podstawie najwyższej ceny
z cennika.
Tam się czasami różne dziwne rzeczy znajduj±.
Raczej powiedziałbym że ten ceny przeważaj±ce (w granicach 1500-2000zł) to
będzie realny koszt kompletu sprzęgła.
Natomiast owszem, z powodu niewielkiej popularno¶ci zagadnienia może się
okazać że tu i teraz dostępne jest tylko co¶ co kosztuje 5000zł, nikt nie
wie dlaczego, ale jak chcesz to tyle musisz zapłacić.

P.S. W broszurce opisana pobieznie konstrukcja skrzyni, nic nowego ...
i nadal nie wiem jak male predkosci zapewniaja. Silownik daje mala sile ?

Jako¶ tak to działa.
JeĽdziłem Citroenem C2 ze skrzyni± zautomatyzowan± (czyli klasyczna
skrzynia, tylko sterowanie wybierakiem i sprzęgłem elektroniczne) no i bez
problemu dawało się kulać z dowolnie mał± prędko¶ci± czy wskakiwać na
krawężniki. O ile biegi zmieniało koszmarnie (zwłaszcza gubienie się przy redukcjach),
to akurat to turlania się po parkingu fajna sprawa.
Rozbujać auta by się chyba tylko nie dało, bo zmiana z R na D, możliwa
tylko po zatrzymaniu auta, trzymaj±c nogę na hamulcu.

Ale w takim dwusprzęgłowym, to może by się dało nawet specjalny tryb
bujania zaprogramować? Na jednym wałku R, na drugim najniższy do przodu (1
albo 2) i bujać można idealnie tymi sprzęgłami.

P.S. W odroznieniu od zwyklych sprzegiel, tam stale pracuje ktores z
lozysk dociskowych i dzwigienek. No ale jesli lozyska w skrzyni
wytrzymuja, to czemu w sprzeglach mialy by nie wytrzymac...

W skrzyni maj± dużo lepsze smarowanie.
Chociaż z drugiej strony skoro łożyska w kołach wytrzymuj±, to i dociskowe
też powinno.
Kwestia dobrania parametrów :)

Data: 2015-01-07 08:52:04
Autor: J.F.
Przekładnia DSG za i przeciw
Dnia Tue, 6 Jan 2015 01:46:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Dnia Mon, 5 Jan 2015 14:26:03 +0100, J.F. napisał(a):
Takie co¶ znalazłem to 1.8 TFSI z DSG:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3215351533171-602_0001_00-zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc.html

Jak na ilo¶ć czę¶ci wydaje się bardzo tanie :)

1500 zl to porownywalnie do innych sprzegiel :-)
Ale - wychodzimy o poziom wyzej i wchodzimy w kategorie dwutarczowe
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/oferta/1,0,Zestaw-sprzegla-dwutarczowego-z-lozyskiem-wyc.,scr_dTree/100001,101275,101276,938538,300107/

Pojawia sie LUK 602 0002 00 do 1.6TDi  1591 zl
LUK 602 0001 00 do 1.8TFSI  1552 zl
LUK 602 0005 00  5269zl, do Renault Captur, megane, scenic

otwieramy to ostanie

Też bym sobie nie wyrabiał zdania na temat cen na podstawie najwyższej ceny
z cennika.

Ale czy najnizsza nie jest pomylka, albo jakims niedomowieniem :-)

Tam się czasami różne dziwne rzeczy znajduj±.
Raczej powiedziałbym że ten ceny przeważaj±ce (w granicach 1500-2000zł) to
będzie realny koszt kompletu sprzęgła.
Natomiast owszem, z powodu niewielkiej popularno¶ci zagadnienia może się
okazać że tu i teraz dostępne jest tylko co¶ co kosztuje 5000zł, nikt nie
wie dlaczego, ale jak chcesz to tyle musisz zapłacić.

Na oko to jest odwrotnie - to cos, co kosztuje 5000, nie wystepuje na
magazynie. I slusznie, bo kto to kupi :-)

P.S. W odroznieniu od zwyklych sprzegiel, tam stale pracuje ktores z
lozysk dociskowych i dzwigienek. No ale jesli lozyska w skrzyni
wytrzymuja, to czemu w sprzeglach mialy by nie wytrzymac...

W skrzyni maj± dużo lepsze smarowanie.
Chociaż z drugiej strony skoro łożyska w kołach wytrzymuj±, to i dociskowe
też powinno.
Kwestia dobrania parametrów :)

Te w kolach maja smaru pelno ... a jednak nie wytrzymuja :-(

J.

Data: 2015-01-06 20:06:05
Autor: Grzegorz Tomczyk
Przekładnia DSG za i przeciw
Dnia Sun, 04 Jan 2015 11:45:24 +0100, cef napisał(a):


No normalnie, bez gazu lekko siÄ™ toczysz, jak chcesz szybciej,
albo pokonać krawężnik, to delikatnie dotkniesz gazu.

Pytającemu koledze chodziło o prędkości niższe niż bez pedału gazu. Tu się po prostu wciska lekko hamulec.

Unikam tylko "zapętlenia się" w jakiejś błotnej dziurze, bo rozbujanie
tego w cyklu bieg1-luz-bieg wteczny-luz-bieg1 wydaje mi siÄ™ trudne,

Rozbujać możesz operując samym pedałem gazu, a wybierak pozostaje cały czas w pozycji do jazdy wprzód lub w tył.

--
Grzegorz Tomczyk

Data: 2015-01-07 22:52:00
Autor: cef
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-06 o 21:06, Grzegorz Tomczyk pisze:

Unikam tylko "zapętlenia się" w jakiejś błotnej dziurze, bo rozbujanie
tego w cyklu bieg1-luz-bieg wteczny-luz-bieg1 wydaje mi siÄ™ trudne,

Rozbujać możesz operując samym pedałem gazu, a wybierak pozostaje cały
czas w pozycji do jazdy wprzód lub w tył.

Nie wiem czy do końca tak się uda,
raptem raz byłem w takim krytycznym dołku,
ale wtedy jeszcze nie znałem możliwo¶ci tego układu.
Postanowiłem nic nie robić, tylko kierować i samo wyjechało.
Wprawdzie w tempie schorowanego żółwia (czyli woooolniej niż zazwyczaj bez gazu)
ale chyba bezpo¶lizgowo. A może mi się wydawało, że to tak długo trwa,
ale na to że sam wyjechałbym innym autem (manualem) z tej lodowej rynny nie postawiłbym złamanego centa :-)

Data: 2015-01-10 18:43:19
Autor: dddddddd
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-04 o 11:45, cef pisze:

No normalnie, bez gazu lekko się toczysz, jak chcesz szybciej,
albo pokonać krawężnik, to delikatnie dotkniesz gazu.
Przez pierwsze dni jest to inne uczucie jak manewrowało się pedałami i
wajch±,
potem nie widać różnicy w manewrowaniu.

a dużego to ma laga przy ruszaniu/redukcji biegów? mam pierwsze auto z automatem (steptronic?) i to co mnie denerwuje to wła¶nie ruszanie. Wciskam gaz, auto zastanawia się co ma robić, chyba ł±czy się z interetem i wpisuje w google "co mam robić jak kierowca wciska gaz", po czym szybciutko dostaje odpowiedĽ i rusza ;)
w trybie sport jest troszkę lepiej, ale w porównaniu do manuala lipa (teraz wiem że do 200KM brałbym manual, a powyżej automat, przynajmniej z tak± skrzyni±)

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2015-01-10 23:04:44
Autor: slavo65
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu niedziela, 11 stycznia 2015 04:30:35 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:

to co mnie denerwuje to wła¶nie ruszanie. Wciskam gaz, auto zastanawia się co ma robić

Pomaga naci¶nięcie gazu natychmiast, gdy się zapali zielone ¶wiatło a nie wtedy, gdy auto przed nami odjedzie pięć metrów :)

Data: 2015-01-11 10:36:25
Autor: cef
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-10 o 18:43, dddddddd pisze:
W dniu 2015-01-04 o 11:45, cef pisze:

No normalnie, bez gazu lekko się toczysz, jak chcesz szybciej,
albo pokonać krawężnik, to delikatnie dotkniesz gazu.
Przez pierwsze dni jest to inne uczucie jak manewrowało się pedałami i
wajch±,
potem nie widać różnicy w manewrowaniu.

a dużego to ma laga przy ruszaniu/redukcji biegów? mam pierwsze auto z
automatem (steptronic?) i to co mnie denerwuje to wła¶nie ruszanie.
Wciskam gaz, auto zastanawia się co ma robić, chyba ł±czy się z
interetem i wpisuje w google "co mam robić jak kierowca wciska gaz", po
czym szybciutko dostaje odpowiedĽ i rusza ;)
w trybie sport jest troszkę lepiej, ale w porównaniu do manuala lipa

Tylko na pocz±tku. Nawet stłuczkę zaliczyłem z tego powodu.
Potem już wiesz jak nacisn±ć, żeby ruszyć kiedy chcesz.

Data: 2015-01-11 19:36:54
Autor: dddddddd
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-11 o 10:36, cef pisze:
W dniu 2015-01-10 o 18:43, dddddddd pisze:
W dniu 2015-01-04 o 11:45, cef pisze:

No normalnie, bez gazu lekko się toczysz, jak chcesz szybciej,
albo pokonać krawężnik, to delikatnie dotkniesz gazu.
Przez pierwsze dni jest to inne uczucie jak manewrowało się pedałami i
wajch±,
potem nie widać różnicy w manewrowaniu.

a dużego to ma laga przy ruszaniu/redukcji biegów? mam pierwsze auto z
automatem (steptronic?) i to co mnie denerwuje to wła¶nie ruszanie.
Wciskam gaz, auto zastanawia się co ma robić, chyba ł±czy się z
interetem i wpisuje w google "co mam robić jak kierowca wciska gaz", po
czym szybciutko dostaje odpowiedĽ i rusza ;)
w trybie sport jest troszkę lepiej, ale w porównaniu do manuala lipa

Tylko na pocz±tku. Nawet stłuczkę zaliczyłem z tego powodu.
Potem już wiesz jak nacisn±ć, żeby ruszyć kiedy chcesz.

ja stłuczki nie miałem, ale w porównaniu do manuala to ma strasznego laga - wła¶nie przy ruszaniu (z podporz±dkowanej szybciej wyjeżdżam manualem) i przy redukcji (jak wiem że co¶ będzie to przeł±czam się na tryb sport i skrzynia szybciej wrzuca niższy bieg, przy ruszaniu z reszt± też to troszkę pomaga

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2015-01-11 11:32:38
Autor: Shrek
Przekładnia DSG za i przeciw
On 2015-01-10 18:43, dddddddd wrote:

a dużego to ma laga przy ruszaniu/redukcji biegów? mam pierwsze auto z
automatem (steptronic?) i to co mnie denerwuje to wła¶nie ruszanie.
Wciskam gaz, auto zastanawia się co ma robić, chyba ł±czy się z
interetem i wpisuje w google "co mam robić jak kierowca wciska gaz", po
czym szybciutko dostaje odpowiedĽ i rusza ;)

Ruszanie było ok. Problem był z redukcj± i "szybkim odej¶ciem" z jazdy "spacerowej". Dojeżdzasz spacerowo do ¶wiateł, zmienia się na żółte, butujesz w podłogę... a samochód przetacza się majestatycznie na póĽnopomarańczowym i... dostaje niezłego kopa ale już za skrzyżowaniem. Nie wiem co robiłem Ľle, bo pedał w podłodze czyli kickdown powinien zadziałać, a ten nie jedzie - ale to był jaki¶ dizel więc pewnie miał turbo - nie miałem czasu tego rozgryzać, bo nim tylko kolka razy jechałem. Przestawienie na sport skutkowało, ze cały czas jechał na 3k RPM co w dizlu może do szału doprowadzać. Nie wiem, może co¶ nie tak było z samochodem (passat dizel 2,0 jakie¶ 140 koni), może ze  mn± bo na co dzień benzyn± z ręczn± skrzyni± jeĽdzę. W innych automatach było ok, lag był raczej na sprężarkę - ale to były automaty z dużymi silnikami. Więc może po prostu jak masz 200 koni, to ten lag mniej boli, niż przy 100;)

Generalnie z tego co rozmawiałem ze znajomymi ci co jeżdz± w manualu mówi±, że fajniej manualem a automaty s± dla tych co po prostu chc± się jak najwygodniej przetoczyć z miejsca na miejsce, a ci co jeĽdzili automatami mówi± że automaty fajniejsze i w ogóle super i nie chc± już ręcznej skrzyni.

Ja się zaliczam do tych pierwszych, z tym że automatami jeĽdziłem i jako¶ mnie nie bawi±. Ale ja po prostu lubię sobie poci±gn±ć czasem do czerwonego pola i to zdecydowanie fajniej wychodzi w manualu, a machanie biegami w korku mi nie przeszkadza. Jak kto¶ chce się płynnie i wygodnie poruszać, to pewnie jest w tej drugiej grupie;)

Shrek.

Data: 2015-01-11 13:16:28
Autor: J.F.
Przekładnia DSG za i przeciw
Dnia Sat, 10 Jan 2015 18:43:19 +0100, dddddddd napisał(a):
a dużego to ma laga przy ruszaniu/redukcji biegów? mam pierwsze auto z automatem (steptronic?) i to co mnie denerwuje to wła¶nie ruszanie. Wciskam gaz, auto zastanawia się co ma robić, chyba ł±czy się z interetem i wpisuje w google "co mam robić jak kierowca wciska gaz", po czym szybciutko dostaje odpowiedĽ i rusza ;)

Tu teoretycznie jest bardzo szybko. Dwa osobne walki umozliwiaja zazebienie drugiego biegu zanim jeszcze
bedzie potrzebny. Potem wystarczy tylko wylaczyc jedno sprzeglo, a
wlaczyc drugie. Ale jak w praktyce to nie wiem, szczegolnie przy ruszaniu - tu moze
byc jakies zabezpieczenie, ze rusza sie powolutku.

Czas 0-100 sugeruje ze nie ustepuje to zwyklej skrzyni.


J.

Data: 2015-01-11 20:11:24
Autor: dddddddd
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-11 o 13:16, J.F. pisze:

Czas 0-100 sugeruje ze nie ustepuje to zwyklej skrzyni.

bo trzeba odpowiednio wcze¶nie wcisn±ć gaz, a wtedy to rakieta :)

przy okazji tego tematu przypadkiem przeczytałem że moja skrzynia adaptuje się do stylu jazdy ( http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=295740 ) - spróbuję jej zresetować t± adaptację, może to co¶ dać? niestety sprawdzę to nie wcze¶niej niż za tydzień

--
Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2015-01-04 11:58:50
Autor: Shrek
Przekładnia DSG za i przeciw
On 2015-01-04 02:14, J.F. wrote:

O takie delikatne manewry mi chodzi, ktore robie na polsprzegle.
A tam przeciez pedalu sprzegla nie ma ?

Wmontowali tam jakies sprzeglo hydrokinetyczne czy jak ?

NIe wiem jak to dokładnie działa, ale jak puszczasz hamulec to się toczy - pewnie automatyczne półsprzęgło. Wada jest tak, że ładnie się toczy po płaskim- na krawężnik dojedzisz i stoisz - wtedy musisz operować tylko gazem - idzie się przyzwyczaić, skoro ja dałem radę okazyjnie jeżdż±ć DSG. Z parkowaniem problemów nie ma, jak już się nauczysz pod krawężnik podjeżdzać. W zimę miałem problem żeby z zasypanego miejsca parkingowego wyjechać, ale w końcu się udało - znaczy się da - manualem też mógłby być problem;)

A tak między nami, to więcej frajdy jest z jazdy na manualnej skrzynie - ale to już moja prywatna opinia. Jak lubisz płynnie i bez szarpnięć, to automat na pewno ci przypasuje. Jak czasem lubisz poci±gn±ć do czerwonego pola - to cóż - w automacie też się da, ale frajdy z tego nie ma specjalnej;)

Shrek.

Data: 2015-01-02 22:03:10
Autor: Biggie
Przekładnia DSG za i przeciw
UĹĽytkownik "Jacek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:m86cl0$bmp$2@node2.news.atman.pl...

Przymierzam się do Skody Superb z automatyczną skrzynią. Dostępne są tylko skrzynie DGS dwusprzęgłowe. Co sądzicie o tej skrzyni? Więcej plusów, czy minusów?

Używam od 6 lat DSG7 z silnikiem 1,9tdi 105KM. Od nowości żadnych problemów (odpukać), a przebieg jak dotąd to 100 tys. km.
SIedmiobiegowa DSG jest nominalnie bezobsługowa, ale w praktyce po jakichś problemach na rynkach azjatyckich była akcja serwisowa w ramach której wymieniomi filtr i olej skrzyni - bez kosztów z mojej strony.
DSG 6 wymaga zmiana oleju co 60000 OIDP.
Wielu ludzi narzeka w necie na DSG, ale to moĹĽe ci ktĂłrzy z nimi nie jeĹşdzili, albo kupili uĹĽywane i "bezwypadkowe" z komisĂłw z nierealnymi przebiegami.
Innej skrzyni biegów niż dwusprzęgłowa nie chcę

pzdr

Biggie

Data: 2015-01-03 10:11:52
Autor: kor_nick
Przekładnia DSG za i przeciw

Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości news:m86cl0$bmp$2node2.news.atman.pl...
Przymierzam się do Skody Superb z automatyczną skrzynią. Dostępne są tylko skrzynie DGS dwusprzęgłowe. Co sądzicie o tej skrzyni? Więcej plusów, czy minusów?
Przy okazji silnik 2,0 TDI CR 140 KM. JakieĹ› za/przeciw?
pozdrawiam i Dosiego Roku 2015
Jacek

DSG mam i polecam.
Ten silnik teĹĽ mam, polecam do Fabii :)

Data: 2015-01-06 11:18:45
Autor: Trybun
Przekładnia DSG za i przeciw
W dniu 2015-01-02 o 16:14, Jacek pisze:
Przymierzam się do Skody Superb z automatyczną skrzynią. Dostępne są tylko skrzynie DGS dwusprzęgłowe. Co sądzicie o tej skrzyni? Więcej plusów, czy minusów?
Przy okazji silnik 2,0 TDI CR 140 KM. JakieĹ› za/przeciw?
pozdrawiam i Dosiego Roku 2015
Jacek

Jak na automat i tak dość ciężkie auto, te 140KM to trochę za mało do w miarę komfortowej jazdy..

Przekładnia DSG za i przeciw

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona