Przekazanie numeru polisy ubezpieczenia

Data: 2014-03-21 18:57:39
Autor: Citizen
Przekazanie numeru polisy ubezpieczenia
Okazało się, że  z mojej winy nast±piło niewielkie
zalanie sufitu w jednym z pomieszczeń w mieszkaniu
poniżej.
Naprawa ma być pokryta z mojego ubezpiecznia OC
wchodz±cego w skład ubezpieczenia mojego mieszkania.
W rozmowie telefonicznej z ubezpieczycielem zostało
ustalone, że podam numer mojej polisy poszkodowanemu,
który dalej będzie już sprawę załatwiał bez mojego udziału.

Jak zabezpieczyć się przed ewentualno¶ci± używania
numeru mojej polisy przez poszkodowanego do jakich¶
przyszłych zdarzeń, które nie powstan± z mojej winy?
Czy jest w tej sprawie jaka¶ przetarta ¶cieżka?

Chcę się zabezpieczyć i mam ku temu powody.
Sprawa jest pilna. Bardzo proszę o pomoc.

Citizen

Data: 2014-03-21 19:24:40
Autor: Chocobo
W dniu 2014-03-21 18:57, Citizen pisze:

Chcę się zabezpieczyć i mam ku temu powody.
Sprawa jest pilna. Bardzo proszę o pomoc.

Naprawdę my¶lisz, że nikt nigdy nie podawał numeru polisy poszkodowanemu. Jak w takim razie w twoim odczuciu takie sprawy s± rozwi±zywane?

marcin

Data: 2014-03-21 19:30:00
Autor: hikikomorisan
On 21.03.2014 19:24, Chocobo wrote:
W dniu 2014-03-21 18:57, Citizen pisze:

Chcę się zabezpieczyć i mam ku temu powody.
Sprawa jest pilna. Bardzo proszÄ™ o pomoc.

Naprawdę myślisz, że nikt nigdy nie podawał numeru polisy
poszkodowanemu. Jak w takim razie w twoim odczuciu takie sprawy sÄ…
rozwiÄ…zywane?

PRzeciez zawsze mozna tak

Ubezpieczony zglasza case, podaje komu i co...

Ubezpieczyciel nadaje numer sprawie

Ubezpieczony przekazuje numer sprawy poszkodowanemu

Poszkodowany zglasza sie w danej sprawie

.....wiec automatycznie nie moze otworzyc innej ;D

--

Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy...

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma-sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

Data: 2014-03-21 19:36:49
Autor: Citizen
[...]

Nie wiem czy automatycznie nie moĹĽe, bo procedura, ĹĽe case
zgłasza ubezpieczony i tylko on może to zrobić wcale nie jest
obowiÄ…zujÄ…ca.
Następnym razem może zgłosić sam całkowicei bez mojej wiedzy.
Ponadto w tej sprawie juz zostało ustalone, że to on zgasza sprawę
i nie chcę teraz tego odkręcać.
Chcę się zabezpieczyć, tylko tyle i aż tyle.
Z pewnością nie jest to pierwszy przypadek tego rodzaju i ktoś
już to przećwiczył.

Citizen.

Data: 2014-03-21 20:17:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-03-21 19:36, Citizen pisze:
Następnym razem może zgłosić sam całkowicei bez mojej wiedzy.

numer polisy to nie jest PIN otwierający konto - możesz podawać. Ubezpieczyciel i tak przed wypłatą skontaktuje się z Tobą i wysłucha Twojego zdania.

--
Liwiusz

Data: 2014-03-21 21:00:35
Autor: Michał Jankowski
W dniu 2014-03-21 20:17, Liwiusz pisze:

Ubezpieczyciel i tak przed wypłatą skontaktuje się z Tobą i wysłucha
Twojego zdania.

Przy okazji - czy to jest normalne, że tak wygląda pierwszy i ostatni kontakt ubezpieczyciela z ubezpieczonym - znaczy, że ubezpieczyciel nie informuje ubezpieczonego, czy coś wypłacił ani ile?

   MJ

Data: 2014-03-22 12:21:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 21 Mar 2014, Michał Jankowski wrote:

W dniu 2014-03-21 20:17, Liwiusz pisze:

Ubezpieczyciel i tak przed wypłat± skontaktuje się z Tob± i wysłucha
Twojego zdania.

Przy okazji - czy to jest normalne, że tak wygl±da pierwszy i ostatni kontakt
ubezpieczyciela z ubezpieczonym - znaczy, że ubezpieczyciel nie informuje
ubezpieczonego, czy co¶ wypłacił ani ile?

  IMO to zależy od umowy, tudzież czy owa wypłata powoduje "skutki prawne"
dla ubezpieczonego.
  Jak nie powoduje, to w sumie nie ma powodu aby ubezpieczyciel był
zobowi±zany do powiadamiania.
  Ale jak skutkiem wypłaty jest np. obniżenie kwoty ubezpieczenia dla
kolejnego zdarzenia, to na zdrowy rozum, fajnie by było, jakby dał
znać o ile to obniżenie (i ile "dopubezpieczenia" wypada wpłacić)
  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-03-22 14:11:35
Autor: Citizen
[...]

No wła¶nie - to jest sedno sprawy - "fajnie by było, jakby dał znać", czy
ma obowi±zek i bez tego nie może ani wypacić odszkodowania, ani, co
dla mnie ważniejsze, zwięszyć moj± składkę lub/i zmniejszyć następn±
wypłatę ewentualnie dla mnie?
Czy Ci z Was, którzy tak się dziwili mojemu pytaniu, s± nadal tacy pewni,
czy raczej lubi± się tylko wym±drzać dopuki ich to nie dotyczy?

Może jednak kto¶ doradziłby co¶ konkretnego, czyli jak się zabezpieczyć
"przed", a nie martwić się "potem"?

Citizen

Data: 2014-03-23 19:37:38
Autor: WAM
On Sat, 22 Mar 2014 14:11:35 +0100, "Citizen" <123@xyz.com> wrote:

Czy Ci z Was, którzy tak się dziwili mojemu pytaniu, s± nadal tacy pewni,
czy raczej lubi± się tylko wym±drzać dopuki ich to nie dotyczy?
Gdyby mnie dotyczyło spytałbym ubezpieczyciela.

WAM
--
www.wpolskichgorach.pl
www.spanienamazurach.pl

Data: 2014-03-23 01:16:15
Autor: Chocobo
W dniu 2014-03-21 21:00, Michał Jankowski pisze:

Przy okazji - czy to jest normalne, że tak wygl±da pierwszy i ostatni
kontakt ubezpieczyciela z ubezpieczonym - znaczy, że ubezpieczyciel nie
informuje ubezpieczonego, czy co¶ wypłacił ani ile?

Mnie kiedy¶ Hestia informowała. PZU nie. Ale jakie to ma znaczenie? Składkę podnios± niezależnie czy szkody narobiłe¶ za 15zł, czy 15tys zł :)

marcin

Data: 2014-03-23 06:49:54
Autor: Citizen
[...]

Przy podwyższeniu składki pewnie nie ma znaczenia, natomiast przy zmniejszeniu
sumy ubezpieczenia już tak. Nie wiem tylko czy zmniejszenie sumy ubezpieczenia
dotyczy także OC ( w przypadku ubezpieczenia mieszkania), ale chyba tak.

Citizen

Data: 2014-03-23 07:53:27
Autor: Citizen
[...]

Tak, w przypadku OC też obowi±zuje zmniejszenie sumy ubezpieczenia, chyba,
że opłacę dodatkow± składkę.
Czy w takiej sytuacji ubezpieczyciel ma obowi±zek zawiadomić mnie o jak±
kwotę została zmniejszona suma ubezpieczenia? Je¶li tak, to z czego ten
obowi±zek wynika?

Data: 2014-03-21 20:34:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 21 Mar 2014, Citizen wrote:

Następnym razem może zgłosić sam całkowicei bez mojej wiedzy.

  Może.
  I co z tego, s±dzisz że ubezpieczyciel wypłaci pieni±dze "na gębę"?

Ponadto w tej sprawie juz zostało ustalone, że to on zgasza sprawę
i nie chcę teraz tego odkręcać.

  Równie dobrze mógł pozwać Ciebie, sam by¶ zaniósł polisę do s±du,
w zębach.
  W obu wersjach to ubezpieczyciel Cię "wyręcza" (zarówno przy pozwie
zasadnym, jak i bezzasadnym - OC prawie zawsze jest powi±zane z pomoc±
prawn± oraz obowi±zkiem przekazania sprawy)

Chcę się zabezpieczyć, tylko tyle i aż tyle.

  Przed czym?
  Przed bezpodstawnym pozwem?
  Nie da się.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-03-22 08:49:43
Autor: Baczek
[...]

U mnie wyglądało następująco
Spadła rynna z dachu podczas mocnych wiatrów, na samochód sąsiada. Podałem nr polisy poszkodowanemu.
Po kilku dniach dostałem z ubezpieczalni pismo czy wszystko się zgadza,
po kilku (kilkunastu?)tygodniach sąsiad miał pieniądze.

Data: 2014-03-21 19:31:40
Autor: Citizen
Przekazanie numeru polisy ubezpieczenia

Chcę się zabezpieczyć i mam ku temu powody.
Sprawa jest pilna. Bardzo proszę o pomoc.

Naprawdę my¶lisz, że nikt nigdy nie podawał numeru polisy poszkodowanemu.
Nie, nie my¶lę. Na pewno taka sytuacja miała miejsce
tysi±ce razy.

Jak w takim razie w twoim odczuciu takie sprawy s± rozwi±zywane?
Wła¶nie nie wiem i dlatego pytam. Nie w każdej sytuacji
ostrożno¶ć jest bardzo wskazana.

Citizen

Data: 2014-03-21 20:30:12
Autor: Chocobo
W dniu 2014-03-21 19:31, Citizen pisze:

Wła¶nie nie wiem i dlatego pytam. Nie w każdej sytuacji
ostrożno¶ć jest bardzo wskazana.

Ubezpieczyciel powinien się z tob± skontaktować i potwierdzić/poprosić o twoj± wersję. Je¶li tego nie zrobi to wypłaca kasę na własne ryzyko nie powiniene¶ mieć problemu z odkręceniem tego.

marcin

Data: 2014-03-21 20:34:29
Autor: Gotfryd Smolik news
Przekazanie numeru polisy ubezpieczenia
On Fri, 21 Mar 2014, Citizen wrote:

ostrożno¶ć jest bardzo wskazana.

  Czemu ta "ostrożno¶ć" ma służyć?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-03-21 21:27:52
Autor: WAM
On Fri, 21 Mar 2014 18:57:39 +0100, "Citizen" <123@xyz.com> wrote:

[...]
Myslisz ze ubezpieczyciel wyplaci mu odszkodowanie z Twojego OC bez
spytania Ciebie o potwierdzenie uznania szkody?

WAM
--
www.wpolskichgorach.pl
www.spanienamazurach.pl

Data: 2014-03-22 06:11:48
Autor: Citizen
[...]

Tak wła¶nie my¶lę. A ja potem mogę sobie w s±dach latami dochodzić
swojej racji i w międzyczasie płacić podwyższon± składkę.

Przy okazji, już nie robi na mnie wrażenia, że na wszystkich polskich
grupach dyskusyjnych, bez względu na tematykę grupy i bez względu
na temat w±tku, pytaj±cy zawsze jest wpierw o¶mieszany i daje mu się
do zrozumienia, że jest idiot±, że w ogóle pyta. To takie typowo polskie.
Leczenie narodowych kompleksów?

Zdarza mi się pytać o co¶ na grupach zagranicznych i tam się
pytaj±cego nie obraża, nawet gdy dla większo¶ci bywalców danej
grupy pytanie jest banalne lub nietypowe. Cóż, co kraj to obyczaj.
Niestety, o sprawy natury prawnej muszę pytać na polskiej grupie.

Citizen

Data: 2014-03-23 10:07:59
Autor: WAM
On Sat, 22 Mar 2014 06:11:48 +0100, "Citizen" <123@xyz.com> wrote:

[...]

Ja my¶lę że spyta.
A najpro¶ciej będzie gdy spytasz swojego ubezpieczyciela jakie ma
procedury w takim wypadku.

WAM
--
www.wpolskichgorach.pl
www.spanienamazurach.pl

Data: 2014-03-25 10:55:12
Autor: jureq
Przekazanie numeru polisy ubezpieczenia
Dnia Sun, 23 Mar 2014 10:07:59 +0100, WAM napisał(a):

A najprościej będzie gdy spytasz swojego ubezpieczyciela jakie ma
procedury w takim wypadku.

A może najprościej byłoby zacząć od przeczytania OWU. Tam często jest coś o sposobie zgłaszania szkody.

Data: 2014-03-25 04:07:25
Autor: Kris
W dniu sobota, 22 marca 2014 06:11:48 UTC+1 użytkownik Citizen napisał:
[...]

A w którym momencie kto¶ tu Ciebie obraził?
Nie wykazałe¶ ani trochę własnej inicjatywy (nie przeczytałe¶ OWU, nie zapytałe¶ ubezpieczyciela chociażby) a od razu obrażanie itp.
Z taka roszczeniowa postawa to dużej pomocy nie uzyskasz ani na grupach polskich ani tym bardziej zagranicznych.

Data: 2014-03-22 10:30:37
Autor: Robert Tomasik
Przekazanie numeru polisy ubezpieczenia
Użytkownik "Citizen" <123@xyz.com> napisał w wiadomo¶ci

Chcę się zabezpieczyć i mam ku temu powody.
Sprawa jest pilna. Bardzo proszę o pomoc.

Jak s±siad złoży wniosek o odszkodowanie, to do Ciebie przyjdzie pismo od
ubezpieczyciela, czy potwierdzasz szkodę. Nie wypłac±, je¶li zaprzeczysz i
wówczas s±siad będzie mógł na Tobie dochodzić odszkodowania na normalnej
drodze bez ubezpieczyciela.

Twoja pozytywna odpowiedĽ stanowi rónież ewentualn± podstawę do podwyższenia składka. Jak sobie wypłac± bez Twojej aprobaty, to już ich sprawa.

Data: 2014-03-24 00:44:36
Autor: nkab
W dniu pi±tek, 21 marca 2014 18:57:39 UTC+1 użytkownik Citizen napisał:
Okazało się, że  z mojej winy nast±piło niewielkie

W rozmowie telefonicznej z ubezpieczycielem zostało
ustalone, że podam numer mojej polisy poszkodowanemu,
który dalej będzie już sprawę załatwiał bez mojego udziału.

Ja uważam, że mój s±siad (lub ja) powinien zgłosić to
swojemu ubezpieczycielowi a ten dostanie ode mnie informację
gdzie jest mój agent, który na pewno zna numer mojej
polisy. S±siad nie powinien jej znać.

Twój agent jest niekompetentny lub totalny leń
bo nie chce mu się sprawdzić i wycenić powstałe szkody
i poinformować cię o następstwach. Czyli takie bara, bara
z koleg± po fachu a tobie nic do tego, ty masz tylko płacić.

Ale to tylko moje zdanie w dyskusji.

Andrzej.

Przekazanie numeru polisy ubezpieczenia