Przekaznik rozrusznika

Data: 2012-12-24 03:27:59
Autor: __Maciek
Przekaznik rozrusznika
Fri, 21 Dec 2012 23:45:45 +0100 "Tmek" <Tmek@dom.ek> napisał:

Potrzebuje przekaznik na ok 120A 12V.

SPK-400 z lokomotywy da radę tylko musisz sprężone powietrze mieć ;-))

A tak na poważnie to może by rozważyć zrobienie tego na
półprzewodnikach zamiast na przekaźniku/styczniku? IGBT albo tyrystory
mogłyby załatwić sprawę i nie musiałbyś się martwić o wypalające się
styki.

Zapotrzebowanie mam na kilka minut w stanie zwartym. Da taki rade?
Bezpiecznik uzwojenia w takm przekazniku to zwykle 20, 30A. Juz przy 10A plynacym przez cewke w drut idzie 120W...

Właśnie dlatego duże styczniki (tak jak ten wspomniany przeze mnie)
mają napęd pneumatyczny - na elektromagnes to już po prostu za dużo, a
mały siłowniczek pneumatyczny załatwia sprawę łatwo, szybko i
przyjemnie. Niewielki elektromagnes otwiera tylko zawór pneumatyczny.

Do czego Ci to potrzebne tak w ogóle? Jeżeli nie do motocykla to może
faktycznie łatwiej będzie to powietrzem robić?

Przekaznik rozrusznika