Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.telefonia.gsm   »   Przekierowane za granicą

Przekierowane za granicą

Data: 2011-01-25 13:11:30
Autor: XYZ
Przekierowane za granicą
Jeszcze jedno pytanie o przekierowanie. Czy ustawiając bezwarunkowe przekierowanie wszystkich rozmów na Polski numer (ale nie pocztę głosową) i mając za granicą (UE) WŁĄCZONY telefon, opłata będzie jak za połączenie krajowe czy połączenie w roamingu?
W internecie znalazłem wykluczające się odpowiedzi.

Niezależnie od odpowiedzi na powyższe zakładam, że przy telefonie nie mającym połączenia z siecią opłata będzie jak za krajowe, czy słusznie? Czy tutaj z kolei ma znaczenie, czy telefon został wyłączony (niedostępny) czy stracił zasięg (nieosiągalny) i kraj w którym się ostatnio znajdował?

Data: 2011-01-25 13:20:23
Autor: J.F.
Przekierowane za granicš
On Tue, 25 Jan 2011 13:11:30 +0100,  XYZ wrote:
Jeszcze jedno pytanie o przekierowanie. Czy ustawiając bezwarunkowe przekierowanie wszystkich rozmów na Polski numer (ale nie pocztę głosową) i mając za granicą (UE) WŁĄCZONY telefon, opłata będzie jak za połączenie krajowe czy połączenie w roamingu?
W internecie znalazłem wykluczające się odpowiedzi.

teoria mowi ze wylacznie krajowe. przy _bezwarunkowym_ nie powinno miec znaczenia gdzie telefon jest
wlaczony.

Niezależnie od odpowiedzi na powyższe zakładam, że przy telefonie nie mającym połączenia z siecią opłata będzie jak za krajowe, czy słusznie? Czy tutaj z kolei ma znaczenie, czy telefon został wyłączony (niedostępny) czy stracił zasięg (nieosiągalny) i kraj w którym się ostatnio znajdował?

IMO ma znaczenie - przy utracie zasiegu sieci o tym nie wiedza,
przynajmniej przez pewien czas i kieruja polaczenie za granice.

J.

Data: 2011-01-25 13:50:22
Autor: XYZ
Przekierowane za granicš
On 25.01.2011 13:20, J.F. wrote:
On Tue, 25 Jan 2011 13:11:30 +0100,  XYZ wrote:
Jeszcze jedno pytanie o przekierowanie. Czy ustawiając bezwarunkowe
przekierowanie wszystkich rozmów na Polski numer (ale nie pocztę
głosową) i mając za granicą (UE) WŁĄCZONY telefon, opłata będzie jak za
połączenie krajowe czy połączenie w roamingu?
W internecie znalazłem wykluczające się odpowiedzi.

teoria mowi ze wylacznie krajowe.
przy _bezwarunkowym_ nie powinno miec znaczenia gdzie telefon jest
wlaczony.

Niezależnie od odpowiedzi na powyższe zakładam, że przy telefonie nie
mającym połączenia z siecią opłata będzie jak za krajowe, czy słusznie?
Czy tutaj z kolei ma znaczenie, czy telefon został wyłączony
(niedostępny) czy stracił zasięg (nieosiągalny) i kraj w którym się
ostatnio znajdował?

IMO ma znaczenie - przy utracie zasiegu sieci o tym nie wiedza,
przynajmniej przez pewien czas i kieruja polaczenie za granice.

J.

No teraz to nawet twoja odpowiedź sobie przeczy :) Najpierw piszesz, że opłata tylko jak za krajowe, a w drugiej części mówisz, że w rzeczywistości to ma znaczenie bo połączenia są przez pewien czas kierowane za granicę -- no ale jakie to ma znaczenie skoro i tak jest pobierana stawka jak za krajowe? :)

Data: 2011-01-25 13:58:47
Autor: J.F.
Przekierowane za granicš
On Tue, 25 Jan 2011 13:50:22 +0100,  XYZ wrote:
On 25.01.2011 13:20, J.F. wrote:
Jeszcze jedno pytanie o przekierowanie. Czy ustawiając bezwarunkowe
przekierowanie wszystkich rozmów na Polski numer (ale nie pocztę
głosową) i mając za granicą (UE) WŁĄCZONY telefon, opłata będzie jak za
połączenie krajowe czy połączenie w roamingu?
W internecie znalazłem wykluczające się odpowiedzi.
teoria mowi ze wylacznie krajowe.
przy _bezwarunkowym_ nie powinno miec znaczenia gdzie telefon jest
wlaczony.

Niezależnie od odpowiedzi na powyższe zakładam, że przy telefonie nie
mającym połączenia z siecią opłata będzie jak za krajowe, czy słusznie?
Czy tutaj z kolei ma znaczenie, czy telefon został wyłączony
(niedostępny) czy stracił zasięg (nieosiągalny) i kraj w którym się
ostatnio znajdował?

IMO ma znaczenie - przy utracie zasiegu sieci o tym nie wiedza,
przynajmniej przez pewien czas i kieruja polaczenie za granice.

No teraz to nawet twoja odpowiedź sobie przeczy :) Najpierw piszesz, że opłata tylko jak za krajowe, a w drugiej części mówisz, że w rzeczywistości to ma znaczenie bo połączenia są przez pewien czas kierowane za granicę -- no ale jakie to ma znaczenie skoro i tak jest pobierana stawka jak za krajowe? :)

Nie tyle przecze co rozwijam w niepytanym kierunku :-)

Przy bezwarunkowym przekierowaniu nie powinno to miec znaczenia, bo
krajowy operator powiniem bezwarunkowo przekierowywac.

Natomiast dla warunkowego przekierowania przy niedostepnosci bedzie
mialo znaczenie czy krajowy operator o tej niedostepnosci juz wie, czy
jeszcze nie.
A swoja droga - nic sie tu nie zmienilo w ostatnich latach ? Moze juz nie trzeba transmitowac rozmowy niepotrzebnie w dwie strony ?


J.

Data: 2011-01-25 14:08:39
Autor: XYZ
Przekierowane za granicą
On 25.01.2011 13:58, J.F. wrote:
On Tue, 25 Jan 2011 13:50:22 +0100,  XYZ wrote:
On 25.01.2011 13:20, J.F. wrote:
Jeszcze jedno pytanie o przekierowanie. Czy ustawiając bezwarunkowe
przekierowanie wszystkich rozmów na Polski numer (ale nie pocztę
głosową) i mając za granicą (UE) WŁĄCZONY telefon, opłata będzie jak za
połączenie krajowe czy połączenie w roamingu?
W internecie znalazłem wykluczające się odpowiedzi.
teoria mowi ze wylacznie krajowe.
przy _bezwarunkowym_ nie powinno miec znaczenia gdzie telefon jest
wlaczony.

Niezależnie od odpowiedzi na powyższe zakładam, że przy telefonie nie
mającym połączenia z siecią opłata będzie jak za krajowe, czy słusznie?
Czy tutaj z kolei ma znaczenie, czy telefon został wyłączony
(niedostępny) czy stracił zasięg (nieosiągalny) i kraj w którym się
ostatnio znajdował?

IMO ma znaczenie - przy utracie zasiegu sieci o tym nie wiedza,
przynajmniej przez pewien czas i kieruja polaczenie za granice.

No teraz to nawet twoja odpowiedź sobie przeczy :) Najpierw piszesz, że
opłata tylko jak za krajowe, a w drugiej części mówisz, że w
rzeczywistości to ma znaczenie bo połączenia są przez pewien czas
kierowane za granicę -- no ale jakie to ma znaczenie skoro i tak jest
pobierana stawka jak za krajowe? :)

Nie tyle przecze co rozwijam w niepytanym kierunku :-)

Przy bezwarunkowym przekierowaniu nie powinno to miec znaczenia, bo
krajowy operator powiniem bezwarunkowo przekierowywac.
Wiem, że nie powinno, ale po prostu chcę się upewnić, a nigdzie nie znalazłem jasnej odpowiedzi. A pytam się, ponieważ chciałbym, gdy jestem za granicą, zrobić przekierowanie GSM->numer VoIP, lecz wciąż móc odbierać SMS-y.

Natomiast dla warunkowego przekierowania przy niedostepnosci bedzie
mialo znaczenie czy krajowy operator o tej niedostepnosci juz wie, czy
jeszcze nie.
A swoja droga - nic sie tu nie zmienilo w ostatnich latach ?
Moze juz nie trzeba transmitowac rozmowy niepotrzebnie w dwie strony ?

Na pewno zmieniło się to, że dzięki UE, że przkierowanie na pocztę głosową jest bezwarunkowo bezpłatne.

Data: 2011-01-25 19:49:40
Autor: kashmiri
Przekierowane za granicą
XYZ <junk@mail.bin> dared to write:
On 25.01.2011 13:58, J.F. wrote:
On Tue, 25 Jan 2011 13:50:22 +0100,  XYZ wrote:
On 25.01.2011 13:20, J.F. wrote:
Jeszcze jedno pytanie o przekierowanie. Czy ustawiając bezwarunkowe
przekierowanie wszystkich rozmów na Polski numer (ale nie pocztę
głosową) i mając za granicą (UE) WŁĄCZONY telefon, opłata będzie
jak za połączenie krajowe czy połączenie w roamingu?
W internecie znalazłem wykluczające się odpowiedzi.
/ciach/
 Z wieloletniej praktyki u różnych opów na świecie potwierdzam, że przekierowanie jest zawsze wykonywane *z sieci operatora macierzystego* zgodnie z cennikiem połączeń. Nie ma znaczenia, gdzie aparat loguje się do sieci.

Innymi słowy, przekierowując polską komórkę na polski VoIP zawsze płacisz jak za połączenie krajowe. Warunkowość czy bezwarunkowość przekierowań nie gra roli.

Jeśli chodzi o "dzwonienie w obie strony" przy przekierowaniu warunkowym, to chyba jest jakieś nieporozumienie - w przypadku niedawnego logowania operator macierzysty oczywiście stara się wywołać ten telefon u opa zagranicznego, jednak po upływie "timeout" postąpi zgodnie z regułami przekierowań. Inna sprawa, że w takich przypadkach często wyskakuje sygnał błędu sieci zamiast poprawnego przekierowania.

K.

Data: 2011-01-25 16:52:49
Autor: J.F.
Przekierowane za granicš
On Tue, 25 Jan 2011 19:49:40 +0500,  kashmiri wrote:
Z wieloletniej praktyki u różnych opów na świecie potwierdzam, że przekierowanie jest zawsze wykonywane *z sieci operatora macierzystego* zgodnie z cennikiem połączeń. Nie ma znaczenia, gdzie aparat loguje się do sieci.

Innymi słowy, przekierowując polską komórkę na polski VoIP zawsze płacisz jak za połączenie krajowe. Warunkowość czy bezwarunkowość przekierowań nie gra roli.

Jeśli chodzi o "dzwonienie w obie strony" przy przekierowaniu warunkowym, to chyba jest jakieś nieporozumienie - w przypadku

No to masz praktyke za krotka lub za mala. Era nie widziala nic zdroznego w naliczeniu _dwoch_ oplat roamingowych
np przy nieodebraniu polaczenia.
"Bo my to wysylamy do zagranicznego operatora, a jak pan nie odbierze,
to on to kieruje na poczte glosowa w Polsce i nalezy sie oplata za
transfer w obie strony".

Co oczywiscie wydaje sie nieporozumieniem ale coz zrobic.

Od tego czasu unikam takich sytuacji, wiec trudniej zauwazyc czy sie
cos zmienilo :-)

J.

Data: 2011-01-26 00:07:42
Autor: kashmiri
Przekierowane za granicš
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> dared to write:
On Tue, 25 Jan 2011 19:49:40 +0500,  kashmiri wrote:
Z wieloletniej praktyki u różnych opów na świecie potwierdzam, że przekierowanie jest zawsze wykonywane *z sieci operatora
macierzystego*  zgodnie z cennikiem połączeń. Nie ma znaczenia, gdzie
aparat loguje się do sieci. Innymi słowy, przekierowując polską komórkę na polski VoIP zawsze płacisz jak za połączenie krajowe. Warunkowość czy bezwarunkowość przekierowań nie gra roli.

Jeśli chodzi o "dzwonienie w obie strony" przy przekierowaniu warunkowym, to chyba jest jakieś nieporozumienie - w przypadku

No to masz praktyke za krotka lub za mala. Era nie widziala nic zdroznego w naliczeniu _dwoch_ oplat roamingowych
np przy nieodebraniu polaczenia.
"Bo my to wysylamy do zagranicznego operatora, a jak pan nie odbierze,
to on to kieruje na poczte glosowa w Polsce i nalezy sie oplata za
transfer w obie strony".
/.../

Czyli jednak... takie rzeczy to tylko w Erze. Reklamować, bo jest to niezgodne z cennikiem (a więc i umową).

pzdr.
k.

Data: 2011-01-25 20:25:16
Autor: J.F.
Przekierowane za granicš
On Wed, 26 Jan 2011 00:07:42 +0500,  kashmiri wrote:
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> dared to write:
No to masz praktyke za krotka lub za mala. Era nie widziala nic zdroznego w naliczeniu _dwoch_ oplat roamingowych
np przy nieodebraniu polaczenia.
"Bo my to wysylamy do zagranicznego operatora, a jak pan nie odbierze,
to on to kieruje na poczte glosowa w Polsce i nalezy sie oplata za
transfer w obie strony".
/.../
Czyli jednak... takie rzeczy to tylko w Erze.

Wydaje mi sie ze sami sobie tego nie wymyslili, wiec pewnie nie oni
jedni.

Reklamować, bo jest to niezgodne z cennikiem (a więc i umową).

No coz, obie pozycje zgodne z cennikiem, a az takich szczegolow chyba
nie precyzowali.
Dawno to bylo, moze sie zmienilo.

A moze sie i nie zmienilo
http://www.playmobile.pl/pl/obsluga-klienta/uslugi/roaming/

Poczta głosowa – usługa działa w roamingu. korzystanie z niej związane
jest z dodatkowymi kosztami – połączenia przekierowane na pocztę
głosową gdy użytkownik jest zajęty lub nie są płatne – abonent
przebywający za granicą płaci za odebrane połączenie oraz za
połączenie przekierowane na pocztę głosową. Jak widac takie rzeczy nie tylko w Erze.



J.

Data: 2011-01-26 01:18:19
Autor: kashmiri
Przekierowane za granic
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> dared to write:
On Wed, 26 Jan 2011 00:07:42 +0500,  kashmiri wrote:
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> dared to write:
No to masz praktyke za krotka lub za mala. Era nie widziala nic zdroznego w naliczeniu _dwoch_ oplat roamingowych
np przy nieodebraniu polaczenia.
"Bo my to wysylamy do zagranicznego operatora, a jak pan nie odbierze,
to on to kieruje na poczte glosowa w Polsce i nalezy sie oplata za
transfer w obie strony".
/.../
Czyli jednak... takie rzeczy to tylko w Erze.

Wydaje mi sie ze sami sobie tego nie wymyslili, wiec pewnie nie oni
jedni.

Reklamować, bo jest to niezgodne z cennikiem (a więc i umową).

No coz, obie pozycje zgodne z cennikiem, a az takich szczegolow chyba
nie precyzowali.
Dawno to bylo, moze sie zmienilo.

A moze sie i nie zmienilo
http://www.playmobile.pl/pl/obsluga-klienta/uslugi/roaming/

Poczta głosowa – usługa działa w roamingu. korzystanie z niej związane
jest z dodatkowymi kosztami – połączenia przekierowane na pocztę
głosową gdy użytkownik jest zajęty lub nie są płatne – abonent
przebywający za granicą płaci za odebrane połączenie oraz za
połączenie przekierowane na pocztę głosową.


Rozumiesz coś z tego bełkotu? Poczytaj dalsze zdania (nie sugeruj się małymi literami po kropkach) i spróbuj zgadnąć, o co im chodzi.

Mam Playa w roamingu poza UE, przekierowania warunkowe na polski VoIP i nigdy nie pobrali za rozmowę roamingową (zauważyłbym!).

k.

Data: 2011-01-25 22:55:11
Autor: J.F.
Przekierowane za granic
On Wed, 26 Jan 2011 01:18:19 +0500,  kashmiri wrote:
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
http://www.playmobile.pl/pl/obsluga-klienta/uslugi/roaming/

Poczta głosowa – usługa działa w roamingu. korzystanie z niej związane
jest z dodatkowymi kosztami – połączenia przekierowane na pocztę
głosową gdy użytkownik jest zajęty lub nie są płatne – abonent
przebywający za granicą płaci za odebrane połączenie oraz za
połączenie przekierowane na pocztę głosową.

Rozumiesz coś z tego bełkotu?

Wydaje mi sie ze wszystko.

Poczytaj dalsze zdania (nie sugeruj się małymi literami po kropkach) i spróbuj zgadnąć, o co im chodzi.

"również połączenie na numer +48790200200 jest płatne zgodnie z
cennikiem połączeń tak jak połączenie do polski. Chyba jasne. Ale to odsluchanie wlasniej poczty. Trzecia oplata :-)

"ze względu na techniczne ograniczenia w niektórych sieciach po
zadzwonieniu na pocztę w roamingu klient zostanie zapytany o swój
numer telefonu. musi go podać, wcisnąć #, następnie podać kod dostępu
i ponownie wcisnąć #."

niedzialajaca identyfikacja numeru (byc moze upraszczam) spowoduje ze
poczta nie rozpozna wlasciciela.

"Podobnie może się zdarzyć jeśli ktoś zadzwoni do klienta i zostanie
przekierowany na pocztę - musi wtedy podać numer klienta i poczekać."

A to juz wyzsza kombinacja - jak sie domyslam ktos do nas dzwoni,
przerzuca go na poczte .. tylko nie uslyszy "tu poczta glosowa numeru
XXXXX" ale "tu poczta glosowa, wprowadz numer dla ktorego chcesz
zostawic wiadomosc". Ewentualnie .. nic nie uslyszy, numer ma podac w
ciemno :-)

Byc moze wynika to wlasnie z tego ze to siec zagraniczna przekazuje
rozmowe, tylko gdzies sie gubi informacja dla kogo ta rozmowa jest.

Mam Playa w roamingu poza UE, przekierowania warunkowe na polski VoIP i nigdy nie pobrali za rozmowę roamingową (zauważyłbym!).

Byc moze nieaktualny tekst, a moze dotyczy to tylko sytuacji z
zajetoscia. Test do sprawdzenia - z komorki wybrac lokalny zagraniczny
numer, z drugiego telefonu - najlepiej z innej zagranicznej sieci
zadzwonic na swoja komorke, odebrac tego voipa i zobaczyc ile za to
policzy.

J.

Data: 2011-01-25 16:27:38
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Przekierowane za granicďż˝
W dniu 2011-01-25 13:58, J.F. pisze:


Przy bezwarunkowym przekierowaniu nie powinno to miec znaczenia, bo
krajowy operator powiniem bezwarunkowo przekierowywac.

I tak (prawie) zawsze było.


Natomiast dla warunkowego przekierowania przy niedostepnosci bedzie
mialo znaczenie czy krajowy operator o tej niedostepnosci juz wie, czy
jeszcze nie.
A swoja droga - nic sie tu nie zmienilo w ostatnich latach ?
Moze juz nie trzeba transmitowac rozmowy niepotrzebnie w dwie strony ?

Jeżeli sieć operatora macierzystego dysponuje siecią IN obsługującą ten ficzer, to tak się dzieje. W przeciwnym przypadku lata tam i z powrotem :-)

Przekierowane za granicą

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona