Przekladka piasty - flansza 53 mm na flansze 50 mm ?

Data: 2017-08-08 15:30:02
Autor: Yeti
Przekladka piasty - flansza 53 mm na flansze 50 mm ?
On Tuesday, August 8, 2017 at 7:26:50 AM UTC-7, ąćęłńóśźż wrote:
Chcę zrobić przekladkę przedniej piasty z HB-RM65 na HB-M765.
Okazało się, że M765 ma jedną flanszę tą od strony tarczy taką jak RM65, czyli 53 mm średnicy zewnętrznej, natomiast flansza zewnętrzna jest nieco mniejsza i ma 50 mm (po ch.... tak wymyślili?).
Czyli ryzyko, że szprychy okażą się o 1,5 mm za krótkie z tej jednej strony.
Jak poznać bez rozbiórki koła, że będą za krótkie lub nie będą?
Na obecnym kole gwint na szprychach spod nypli obecnie w ogóle nie wystaje (cały gwint szprych jest schowany w nyplach), czyli cień szansy jest...
Generalnie to mam doświadczenie z innych kół, że szprychy były za długie (brakuje gwintu do naciągnięcia szprychy), bo np. otwory w obręczy się wyrobiły.
Robił ktoś z Was podobną przekładkę na nieco mniejszą flanszę?

Inne pytanie:
Czy da się zrobić przekładkę jedynie bebechów piasty?
Czyli zostawić w kole obudowę przykładowo tej RM65 i przełożyć do niej bebechy ze środka M765 (ewentualnie ze środka M526).
Oszczędziłoby to sporo robocizny (kosztów) na przekładce koła.
Robił ktoś z Was podobną przekładkę pomiędzy grupami z Deore na XT?

Pociesze Cie,
To nie jest tak prosto ze piasta mniejsza o 3mm to szprychy za krotkie od 1..5... Tzn. tak jest tylko wtedy gdy Twoje kolo jest zaplecione w sloneczko (a pewnie nie jest). Uzyj kalkulatora do szprych. Pewnie sie okaze ze roznica jest ponizej 1 mm.

Yeti

Data: 2017-08-09 11:42:07
Autor: ąćęłńóśźż
Przekladka piasty - flansza 53 mm na flansze 50 mm ?
No jasne :-D
D... ze mnie, nie inżynier, jesteś mi winien płaskie czoło ;-)

-- -- -