Przekładnia planetarna: ciężko chodzi w tył

Data: 2010-10-12 09:41:05
Autor: kml
Przekładnia planetarna: ciężko chodzi w tył

Użytkownik <laser@laser.lon> napisał w wiadomości news:slrnib80c8.1ev.laserlaser.lon...

Wyjmując koło starałem się nie tykać żadnych mechanizmów. Wydaje mi się, że
kółko puszczone luzem też krócej się kręci (ok. 15sek), ale nie ma żadnych
odgłosów.

Sprawdź czy konusy nie zacisnęły się za mocno a poza tym

1. http://hubstripping.wordpress.com/
2. http://tiny.pl/h9874
3. http://tiny.pl/h987n

2+3 robisz taką paćkę i jest miodnie. Po serwisie starego nexusa opór wewnętrzny piasty zmalał kilkadziesiąt procent i odczucie było takie jakby w rower toczył się bez żadnych oporów. Samodzielny serwis też nie jest taki straszny, ale trzeba myśleć co się robi ;) Generalnie to uważam, że wyjęcie wymoczenie, WYSUSZENIE, smarowanie zawiesiną i jest naprawde dobrze.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2010-10-13 07:43:45
Autor: laser
Dnia 12.10.2010 kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał/a:

[...]

OK, ale jak tego użyć: rozmontować piastę, wszystkie części włożyć do
kąpieli i złożyć z powrotem?

--
ml

http://www.archimedes.eu.org/

Data: 2010-10-13 09:50:10
Autor: kml
Użytkownik wrote:
Dnia 12.10.2010 kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał/a:
OK, ale jak tego użyć: rozmontować piastę, wszystkie części włożyć do
kąpieli i złożyć z powrotem?

Dokładnie tak. Poszukaj na HS manuala do swoje/podobnej piasty i na tej podstawie działaj :)

Data: 2010-10-13 11:36:36
Autor: Coaster
On 10/13/10 9:43 AM, laser@laser.lon wrote:
[...]

Daj sobie spokoj z rozmontowywaniem piasty na samym poczatku. Zobacz, czy piasta nie ma plastikowej kalamitki - zamykanego otworka do smarowania. Jezeli ma to wpusc tam 0.5 cm3 oleju silnikowego np 15 W 40. Nie pamietam kiedy S-A (zakladam caly czas, ze to piasta S-A) zrezygnowalo z olejowego smarowania swoich piast. W polowie lat siedemdziesiatych jeszcze stosowano kalamitki.
Jezeli nie ma kalamitki - wykrec lancuszek z trzpieniem z piasty i wpusc do srodka piast przez otworek po trzpieniu caly 1 cm3 oleju silnikowego - kladac wczesniej rower na bok tak, aby otworznalazl sie na gorze i poczekaj ze dwa kwadranse a potem pokrec kolem, zaloz i wyreguluj linke.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-10-14 11:49:11
Autor: laser
Dnia 13.10.2010 Coaster <manypeny@mac.com> napisał/a:
OK, ale jak tego użyć: rozmontować piastę, wszystkie części włożyć do
kąpieli i złożyć z powrotem?

Daj sobie spokoj z rozmontowywaniem piasty na samym poczatku.
(...)
[...]

O! To byłoby dobre. Tzn. mam rozłączyć łańcuszek z linką, położyć rower na
boku i jeszcze kręcąc łańcuszkiem wykręcić go razem z trzpieniem ze środka
piasty? (nawet nie wiedziałem, że jest to możliwe). Odkręcanie jak w
zwykłych śrubach, tzn. przeciwnie do zegra (patrząc od strony wychodzącego z
piasty łąńcuszka) ?

--
ml

http://www.archimedes.eu.org/

Przekładnia planetarna: ciężko chodzi w tył