Data: 2010-10-12 09:41:05 | |
Autor: kml | |
Przekładnia planetarna: ciężko chodzi w tył | |
Użytkownik <laser@laser.lon> napisał w wiadomości news:slrnib80c8.1ev.laserlaser.lon... Wyjmując koło starałem się nie tykać żadnych mechanizmów. Wydaje mi się, że Sprawdź czy konusy nie zacisnęły się za mocno a poza tym 1. http://hubstripping.wordpress.com/ 2. http://tiny.pl/h9874 3. http://tiny.pl/h987n 2+3 robisz taką paćkę i jest miodnie. Po serwisie starego nexusa opór wewnętrzny piasty zmalał kilkadziesiąt procent i odczucie było takie jakby w rower toczył się bez żadnych oporów. Samodzielny serwis też nie jest taki straszny, ale trzeba myśleć co się robi ;) Generalnie to uważam, że wyjęcie wymoczenie, WYSUSZENIE, smarowanie zawiesiną i jest naprawde dobrze. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2010-10-13 07:43:45 | |
Autor: laser | |
PrzekĹadnia planetarna: ciÄĹźko chodzi w tyĹ | |
Dnia 12.10.2010 kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał/a:
OK, ale jak tego użyć: rozmontować piastę, wszystkie części włożyć do kąpieli i złożyć z powrotem? -- ml http://www.archimedes.eu.org/ |
|
Data: 2010-10-13 09:50:10 | |
Autor: kml | |
Przekładnia planetarna: ciężko chodzi w tył | |
Użytkownik wrote:
Dnia 12.10.2010 kml <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał/a: Dokładnie tak. Poszukaj na HS manuala do swoje/podobnej piasty i na tej podstawie działaj :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2010-10-13 11:36:36 | |
Autor: Coaster | |
Przekładnia planetarna: ciężko chodzi w tył | |
On 10/13/10 9:43 AM, laser@laser.lon wrote:
Dnia 12.10.2010 kml<AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał/a: Daj sobie spokoj z rozmontowywaniem piasty na samym poczatku. Zobacz, czy piasta nie ma plastikowej kalamitki - zamykanego otworka do smarowania. Jezeli ma to wpusc tam 0.5 cm3 oleju silnikowego np 15 W 40. Nie pamietam kiedy S-A (zakladam caly czas, ze to piasta S-A) zrezygnowalo z olejowego smarowania swoich piast. W polowie lat siedemdziesiatych jeszcze stosowano kalamitki. Jezeli nie ma kalamitki - wykrec lancuszek z trzpieniem z piasty i wpusc do srodka piast przez otworek po trzpieniu caly 1 cm3 oleju silnikowego - kladac wczesniej rower na bok tak, aby otworznalazl sie na gorze i poczekaj ze dwa kwadranse a potem pokrec kolem, zaloz i wyreguluj linke. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-10-14 11:49:11 | |
Autor: laser | |
PrzekĹadnia planetarna: ciÄĹźko chodzi w tyĹ | |
Dnia 13.10.2010 Coaster <manypeny@mac.com> napisał/a:
OK, ale jak tego użyć: rozmontować piastę, wszystkie części włożyć do O! To byłoby dobre. Tzn. mam rozłączyć łańcuszek z linką, położyć rower na boku i jeszcze kręcąc łańcuszkiem wykręcić go razem z trzpieniem ze środka piasty? (nawet nie wiedziałem, że jest to możliwe). Odkręcanie jak w zwykłych śrubach, tzn. przeciwnie do zegra (patrząc od strony wychodzącego z piasty łąńcuszka) ? -- ml http://www.archimedes.eu.org/ |
|