Przekop Mierzei Wiślanej coraz bliżej

Data: 2017-02-25 10:07:10
Autor: u2
Przekop Mierzei Wiślanej coraz bliżej
http://niezalezna.pl/94476-przekop-mierzei-wislanej-coraz-blizej

Budowę nowej drogi wodnej łączącej Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym poprzez wykonanie przekopu przez Mierzeję Wiślaną zakłada przyjęta w piątek przez Sejm ustawa. Za głosowało 401 posłów, przeciw było dziewięciu, a 18 wstrzymało się od głosu. Teraz zajmie się nią Senat.

Przygotowana przez rząd ustawa o inwestycjach w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską zakłada, że budowa nowego szlaku wodnego ma się rozpocząć w 2018 r., a zakończyć w 2022 r. Jej koszt wyniesie ok. 880 mln zł, ma być finansowana ze środków państwa.

Według proponowanych rozwiązań, kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będzie miał 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości 20 m.

Jeszcze w środę, gdy Sejm rozpatrywał sprawozdanie komisji gospodarki morskiej z prac nad ustawą o nowej drodze wodnej, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski przekonywał, że budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną będzie nie tylko inwestycją ważną dla Elbląga, ale i Polski Wschodniej oraz wschodnich sąsiadów - Białorusi czy Ukrainy.

CZYTAJ WIĘCEJ:  Minister Gróbarczyk o przekopie Mierzei Wiślanej

   Port w Elblągu po wykonaniu kanału żeglugowego przez Mierzeję ma stać się piątym portem pełnomorskim w Polsce, po Szczecinie, Świnoujściu, Gdyni i Gdańsku. Wszyscy na tym skorzystamy. Jeśli Federacja Rosyjska będzie chciała, także na tym skorzysta
- powiedział wiceminister Witkowski.

Pod uwagę wciąż są brane 4 lokalizacje przekopu, a jego umiejscowienie wskaże firma, która przygotuje dokumentację projektową inwestycji. Podał, że we wtorek Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę z konsorcjum firm trójmiejskich na wykonanie takiego projektu. Za 5,2 mln zł konsorcjum w ciągu 18 miesięcy ma przygotować dokumentację dotyczącą decyzji środowiskowej oraz lokalizacji kanału, a także przeprowadzić konsultacje.

Inwestycja - według analiz zleconych przez Urząd Morski w Gdyni - stworzy około 3 tys. miejsc pracy początkowo przy realizacji, a następnie przy obsłudze kanału i pogłębianiu torów wodnych. Powstaną również nowe miejsca pracy w portach i marinach w Elblągu, Suchaczu, Tolkmicku, Fromborku, Stegnie, Sztutowie i Krynicy Morskiej.

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2017-02-25 10:12:18
Autor: Dark ice
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:58b1495f$0$658$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No! To już jest jakiś sukces! Elbląg zaraz po Radomiu będzie miastem portowym! Brawo PiS, brawo prezes!

CL

Data: 2017-02-25 18:59:21
Autor: Stokrotka
Przekop Mierzei Wiślanej coraz bliżej
Ja hyba jestem pszeciw. Pszyrody lepiej nie poprawiać.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Data: 2017-02-25 18:26:40
Autor: jsen
W dniu sobota, 25 lutego 2017 19:02:07 UTC+1 użytkownik Stokrotka napisał:
Ja hyba jestem pszeciw. Pszyrody lepiej nie poprawiać.

-- (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

to racja, stokrotko.
ale ludzie przeprawiają ją odkąd tylko posiedli taką umiejętność.
trudno powiedzieć, co tu i teraz jest właściwe. ale na tym etapie,
to chyba akurat te przedsięwzięcie jest w miarę nie mocno naganną sprawą.
po prostu zależy w jakich kategoriach to rozpatrywać.
naprawdę trudno powiedzieć o tym coś więcej.

jacek

Data: 2017-02-26 14:15:32
Autor: Wiesiaczek
W dniu 26.02.2017 o 03:26, jsen@op.pl pisze:
[...]

Kurwa, drugi analfabeta się odezwał :)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2017-03-04 08:27:38
Autor: jsen
W dniu niedziela, 26 lutego 2017 14:15:34 UTC+1 użytkownik Wiesiaczek napisał:

> [...]
> po prostu zależy w jakich kategoriach to rozpatrywać.
> naprawdę trudno powiedzieć o tym coś więcej.

a odkąd to analfabeci pisać umieją?:)
jeśli natomiast twierdzisz, ze jestem laikiem,
czy ignorantem w temacie, to przedstaw swój punkt widzenia.
okraszony czymś więcej niż wyświechtanym epitetem:)

Data: 2017-02-25 19:30:01
Autor: A. Filip
"Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> pisze:
Ja hyba jestem pszeciw. Pszyrody lepiej nie poprawiać.

Należy odtworzyć puszcze co historycznie porastały obecne pola uprawne?

Ja i mój brat jesteśmy przeciw kuzynowi, ale my trzej stoimy razem
przeciw reszcie świata.  (Przysłowie afgańskie)

Data: 2017-02-25 18:32:23
Autor: jsen
W dniu sobota, 25 lutego 2017 19:30:03 UTC+1 użytkownik A. Filip napisał:
"Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> pisze:
> Ja hyba jestem pszeciw. Pszyrody lepiej nie poprawiać.

Należy odtworzyć puszcze co historycznie porastały obecne pola uprawne?

widzisz, nie byłoby to takie złe. oby tylko z umiarem.
byłoby uroczo. a przynajmniej pięknie.

jacek

Data: 2017-02-25 19:36:43
Autor: jsen
W dniu niedziela, 26 lutego 2017 03:41:43 UTC+1 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
On 02/26/2017 11:32 AM, jsen@op.pl wrote:

> widzisz, nie byłoby to takie złe. oby tylko z umiarem.
> byłoby uroczo. a przynajmniej pięknie.

Nie zanosi się, ostatnio piły łańcuchowe brzmią jak Polska długa i szeroka, takie mamy Ministerstwo Środowiska.

Tomasz Chmielewski
https://lxadm.com

tomku, wkleję Ci post, na który przed chwila odpowiadałem,
choć nie był do mnie skierowany.

Jako PiSuar nie widzisz bublowatej ustawy a głos zabierasz. Takie
symptomatyczne. Ustawa jest totalną niedoróbką. Powstała prawie jak
Swiat...w 9 dni :D ale będzie chyba trwać następne 2,5 roku. Zwyczajnie
ma LUKI i to PODSTAWOWE. "długopis" też podpisał bez zajaknięcia i teraz
wyszło Szydło z worka jakie to megamózgi tam siedzą. Klepią ustawy jedna
za drugą i zaraz je poprawiają. Mędrcy :D

--
LordBluzg(R)

lordzie, dobrze że poprawiają.
jakby tu powiedzieć?
rządy piszące usta wy zazwyczaj popadają w skrajność jakby.
dotąd było tak, że czlowieka mogli urzędnicy zniszczyć za wycinkę
iluś tam , nie drzew, a drzewek.
dopie....... mu po prostu 1,5 mln kary i wsio eta.
i wszystko według prawa. prawa?
po prostu są granice rozsądku, choć to nigdzie nawet nie jest zapisane.
wlep człowiekowi kare 2-3 tysiące za drzewko, ale nie piećdziesiąt.
daj dwadzieścia-trzydzieści tysiecy kary, jesli już tak musisz,
ale nie trzysta czy czterysta, bo go po prostu dobijasz.
poza tym trzeba wczuc się - znaczy przyjąć perspektywę - w tego człowieka,
który popełnił wykroczenie.

zauważ tez, ze nie jest tym samym wyciecie ilus tam drzewek
(tak, też to dawno, dawno temu zrobiłem, i zawsze bede nad tym ubolewał)
przy kompleksie setekhektarowych lasów, a czym innym w mieście.

lordzie, sytuacje są tak różne, że nie da się je zapisać prawnie.
dlatego trzeba zawsze przedkładać ducha nad literę prawa.
i może oddać sędziom przywilej sądzenia według sumienia.

wiem, ze mogą być obiekcje, ale może pozwólmy sędziom być normalnymi
ludźmi, a nie krępować ich węzłem gordyjskim, a później wymagać,
aby rozpatrywali sprawy tak, jak każdy uczciwy człowiek rozpatrywać powinien.

pozdrawiam,
jacek
 <<<<

tomek, nie takie mamy ministerstwo środowiska, ale takich mamy ludzi.
też trzeba zauważyć, ze przez wiele lat społeczeństwu krepowano ręce na wszelkie możliwe sposoby.
proszę, nie dziw się zwykłym ludziom. można mieć za złe cwaniaczkom
(znaczy, tu też nie trzeba sie dziwić, bo tacy są), choć rząd powinien
przewidzieć, że dla bezskrupułowych to woda na młyn.
 wszystko tomku, prawie wszystko co robi także unia w tym względzie, jest
brakiem rozumu albo przynajmniej oderwaniem od rzeczywistości.
powiem tylko na swoim przykładzie, że dostałem jakąś tam karę, przepraszam,
nie karę, sankcję, że mam za dużo drzew, wedle kontrolerskich obliczeń,
na zwykłej, siedliskowej dla ptaków łące.
ze dwa lata temu zmienili te durnowate prawo i zwiększyli limit drzew
z 30 na 100 na hektarze. tommku, często nie ludzie, ale nakazy prawne
i opłacani przez państwo urzędnicy dbają o to, żeby wszystko spieprzyć
trzeba było, by jakichś tam ich chorych wymysłów przestrzegać.

więc, prawdę mówiąc, jest tak jak powiedziałeś.

jacek

Data: 2017-02-25 19:34:00
Autor: \(c\)RaSz
Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Ja hyba jestem pszeciw. Pszyrody lepiej nie poprawiać.

Tiaaa, takie mosty na przykład, to straaasznie szpecą dziewiczy wygląd rzek.

-- (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

To, czy ktoś operuje piękną polszczyzną, czy to w mowie, czy na piśmie, w
kontraście do takich, co kaleczą ją niemiłosiernie -- pozwala odróżnić człowieka
z klasą, od zwykłego chama.

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.

Data: 2017-02-25 19:43:12
Autor: A. Filip
uproszczenie ortografii [Was: Przekop Mierzei Wiślanej coraz bliżej]
"  (c)RaSz" <NO_SPAM_barra6@poczta.onet.pl> pisze:
Użytkownik "Stokrotka" <ortografia.nowa@gazeta.pl> napisał w wiadomości
[..]
[...]

Gdyby w całej Polsce nie było zupełnie nikogo walczącego o uproszczenie
_nadmiernie i zbędnie_ skomplikowanej ortografii to by znaczyło że jest
to kraj beznadziejne zaskorupiałego _bezmyślnego_ konserwatyzmu.

Data: 2017-02-25 20:16:42
Autor: \(c\)RaSz
Użytkownik "A. Filip" <anfi@buntownik.pl> napisał w wiadomości news:anfi+ijlm4ld9mf-h2p6@buntownik.pl...
> [...]
_nadmiernie i zbędnie_ skomplikowanej ortografii to by znaczyło że jest
to kraj beznadziejne zaskorupiałego _bezmyślnego_ konserwatyzmu.

Zaskorupienie i bezmyślność są oczywiście szkodliwe, ale  _znacznie_  bardziej szkodliwy jest bezmyślny, pozbawiony refleksji hurra-modernizm:
    -- odrzućmy wszystko to, co dawne, a to, co pozostanie, będzie świetne, bo nowoczesne!

Gdyby to się sprawdzało, to nie trzeba by testować najnowszych samolotów, bo przecież gdy najnowsze, no to z samej tej "nowszości" byłyby lepsze niż te, co latają.

Ja tam wolę oblatane już tysiącami godzin, niż "najnowsze"!

--

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

Przekop Mierzei Wiślanej coraz bliżej