[Play] - "Przekręt dnia"

Data: 2010-06-11 19:36:58
Autor: Chris
[Play] - "Przekręt dnia"
Na telefon w Playu właśnie dostałem SMS-a o treści:

"WOW! Przez 7 dni BEZPLATNIE korzystaj z prenumeraty WKRET DNIA.
Wlacz sie do gry wysylajac sms START WKRET na nr 51003.
www.playmobile.pl"

Oczywiście, na stronie www.play.pl nic na ten temat nie ma!
Użyłem googla i znalazłem regulamin tej "promocji".
Okazuje się, że jest to nie tyle "wkręt", co raczej następny przekręt w
stylu "Pobieraczka", przyszykowany na frajerów, którzy nie przeczytają
wspomnianego Regulaminu.
Okazuje się, że wysłania w/wym. SMS-a oznacza zamówienie codziennego
otrzymywania SMS-ów z jakąś bliżej nieokreśloną treścią.
Przez pierwsze 7 dni te SMS-y są darmowe, a potem operator kosztami tych
specjalnych SMS-ów zaczyna obciążać ich odbiorcę.
Zabawa trwa tak długo, dopóki odbiorca się nie zorientuje i nie zażąda
jej przerwania, a to może jakiś czas potrwać.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-11 19:01:27
Autor: Waldek Godel
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Fri, 11 Jun 2010 19:36:58 +0200, Chris napisał(a):

"WOW! Przez 7 dni BEZPLATNIE korzystaj z prenumeraty WKRET DNIA.
Wlacz sie do gry wysylajac sms START WKRET na nr 51003.
www.playmobile.pl"

Oczywiście, na stronie www.play.pl nic na ten temat nie ma!

Możesz wyjaśnić, dlaczego na stronie hurtowni gier komputerowych miałoby
być cokolwiek o promocji sieci komórkowej?

"Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
Strybyszewski

Data: 2010-06-11 19:44:41
Autor: berloo
[Play] - "Przekręt dnia"
11.06.2010 19:36 Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> w wiadomości
<news:4c12747c$0$17101$65785112news.neostrada.pl> napisał(a):

[...]

Jakiś czas temu była mała "aferka" z jakimś konkursem, który miałby
działać na podobnej zasadzie - tzn. zgłaszasz się za 2zł, a obierasz
SMS-y z 7. Wtedy operatorzy zarzekali się, że nie pobierają opłat za
SMS-y przychodzące. Ja osobiście w żadnym cenniku nie znalazłem też
takiej usługi. Na jakiej więc podstawie miałbym płacić za otrzymywane
wiadomości?

--
Mateusz Berlik - berloo
kontakt: http://www.berloo.ovh.org/

Data: 2010-06-11 21:31:53
Autor: brum
[Play] - "Przekręt dnia"
[...]

polscy operatorzy nie pobieraja oplat za sms przychodzace, ktore nie zostaly zamowione
natomiast inaczej sprawa wyglada, kiedy ktos zamawia jakies tresci, na przyklad:
http://www.era.pl/pl/indywidualni/rozrywka/rozne/prenumeraty/rozrywka
wowczas czesto jest tak, ze sms sluzacy do zamowienia jest bezplatny, natomiast taryfikacja obejmuje tresci przychodzace

Data: 2010-06-11 22:22:24
Autor: Chris
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Fri, 11 Jun 2010 21:31:53 +0200, brum napisał(a):

[...]

I tu nasuwa się pytanie, czy takie działanie operatora jest legalne?
Bo co operator ma do mojej ewentualnej umowy z jakimś innym podmiotem
gospodarczym?
Przecież ja operatora nie upoważniałem do pobierania jakichkolwiek opłat
za przychodzące do mnie SMS-y!
Bo jak tak dalej pójdzie, to  może w następnym etapie operator poczuje
się uprawniony do ściągnięcia mi z konta kwoty niezapłaconego mandatu
lub rachunku za prąd?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-11 22:27:46
Autor: brum
[Play] - "Przekręt dnia"
[...]

czytales regulamin uslugi ?
jesli wysylasz sms z zamowieniem tresci, to zgadzasz sie na pobieranie oplat

Data: 2010-06-11 22:51:22
Autor: Chris
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Fri, 11 Jun 2010 22:27:46 +0200, brum napisał(a):

czytales regulamin uslugi ?
jesli wysylasz sms z zamowieniem tresci, to zgadzasz sie na pobieranie oplat

Powtarzam:
Co operatorowi do mojej umowy z jakimś trzecim podmiotem?
To jest umowa pomiędzy mną a jakąś firmą i operator tutaj nie jest
stroną tej umowy!
Dopóki ja operatora do tego w sposób wyraźny nie upoważnię, operator nie
ma prawa wziąć mi z konta ani grosza z tytułu jakichkolwiek moich umów
ze stroną trzecią!
Stosując podane przez Ciebie rozumowanie, operator również miałby pełne
prawo potrącać mi z konta kwoty z tytułu niezapłaconych rachunków za
energię elektryczną!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-11 23:22:49
Autor: tl
[Play] - "Przekręt dnia"

Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości news:4c12a363$0$2592$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie chce mi się wnikać w treść ale analogicznie co bankowi do Twojej umowy ze sklepem. Kupujesz towar a rozliczasz się z bankiem, trzecim podmiotem. To samo Paypal , Visa, Mastercard itd itp. To się nazywa posrednictwo.

Data: 2010-06-12 00:11:25
Autor: Chris
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Fri, 11 Jun 2010 23:22:49 +0200, tl napisał(a):

[...]

Podpisując z bankiem umowę o kartę płatniczą, upoważniam bank do
obciążania mojego konta z tytułu operacji wykonanych tą kartą. Operatora do takich działań nigdy nie upoważniałem, więc porównanie jest
całkowicie nietrafne.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-12 15:23:46
Autor: J.F.
[Play] - "Przekręt dnia"
On Sat, 12 Jun 2010 00:11:25 +0200,  Chris wrote:
[...]

W zasadzie upowazniasz - wysylajac stosownego sms zamawiasz taka
usluge. W przypadku ery to w ogole nie ma problemu, bo to oni sa
dostawca uslugi.

Jak chcesz sie podenerwowac to poszukaj jak operatorzy chca
uczestniczyc w drobnych platnosciach, choc to akurat za pelna zgoda
klienta. Albo wyslij zone do salonu i niech ustawi platnosc za swoj telefon
poleceniem zaplaty z twojego konta - ciekaw jestem czy sie uda, ale
obstawiam na 50% ze tak :-)

J.

Data: 2010-06-13 15:39:21
Autor: Chris
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Sat, 12 Jun 2010 15:23:46 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Owszem, zamawiam usługę, ale bynajmniej nie upoważniam operatora do
obciążania mojego konta jakimikolwiek kosztami, tak samo jak zamawiając
pizzę przez komórkę nie upoważniam operatora by wartością tego
zamówienia obciążył konto mojej komórki.

W przypadku ery to w ogole nie ma problemu, bo to oni sa
dostawca uslugi.

Tak, ale to jest całkiem inna sytuacja.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-13 15:49:18
Autor: J.F.
[Play] - "Przekręt dnia"
On Sun, 13 Jun 2010 15:39:21 +0200,  Chris wrote:
[...]

Ale czytales regulamin uslugi i zgodziles sie ze bedzie placona na
rachunku operatora ..

J.

Data: 2010-06-13 22:25:35
Autor: Chris
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Sun, 13 Jun 2010 15:49:18 +0200, J.F. napisał(a):

Ale czytales regulamin uslugi i zgodziles sie ze bedzie placona na
rachunku operatora ..

Zacznijmy od tego, że nigdzie nie potwierdzałem, że ten regulamin
czytałem, a tym bardziej że go akceptuję.
Jeśli masz zamiar mi napisać, że *ten konkretny* Regulamin
zaakceptowałem poprzez wysłanie SMS-a, to bądź łaskaw to wykazać.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-14 18:33:53
Autor: J.F.
[Play] - "Przekręt dnia"
[...]

Skoro jednak w ofercie wyraznie mowili o regulaminie, a ja zaakceptowales, to juz tylko twoja wina :-)

J.

Data: 2010-06-14 21:34:42
Autor: Chris
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Mon, 14 Jun 2010 18:33:53 +0200, J.F. napisał(a):

Skoro jednak w ofercie wyraznie mowili o regulaminie, a ja zaakceptowales, to juz tylko twoja wina :-)

Oto treść otrzymanego SMS-a:

"WOW! Przez 7 dni BEZPLATNIE korzystaj z prenumeraty WKRET DNIA.
Wlacz sie do gry wysylajac sms START WKRET na nr 51003.
www.playmobile.pl"

Na temat regulaminu nie ma!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-14 23:51:45
Autor: J.F.
[Play] - "Przekręt dnia"
On Mon, 14 Jun 2010 21:34:42 +0200,  Chris wrote:
[...]

No dobra, nie ma, ale chyba normalne ze po takim tekscie wypadaloby
sie dowiedziec o co tu chodzi i przeczytac.

J.

Data: 2010-06-15 00:26:18
Autor: Chris
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Mon, 14 Jun 2010 23:51:45 +0200, J.F. napisał(a):

Oto treść otrzymanego SMS-a:
[...]

Ale gdzie?
Na stronie www.playmobile.pl nic na ten temat nie ma, zresztą nawet nie
bardzo wiadomo, czego szukać. A klient operatora komórkowego nie ma
obowiązku być Sherlockiem Holmesem.
Poza tym, jeśli już rozważamy, co wypada, a co nie, to wysyłać SMS-ów,
które mają za zadanie naciąganie odbiorców, zdecydowanie nie wypada.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-15 00:37:32
Autor: Grzegorz Krukowski
[Play] - "Przekręt dnia"
On Tue, 15 Jun 2010 00:26:18 +0200, Chris
<chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
Ale gdzie?
Na stronie www.playmobile.pl nic na ten temat nie ma, zresztą nawet nie
Jest.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-06-15 01:25:13
Autor: Chris
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Tue, 15 Jun 2010 00:37:32 +0200, Grzegorz Krukowski napisał(a):

Na stronie www.playmobile.pl nic na ten temat nie ma, zresztą nawet nie
Jest.

Zgadzam się, że jest na jednej z internetowych stron Playa (bo sam go
tam znalazłem), ale absolutnie nie na podanej stronie:
www.playmobile.pl!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-15 01:38:36
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 15 czerwca 2010 01:25, Chris pisze:
[...]

No to w serwisie internetowym :)

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-06-15 13:49:39
Autor: J.F.
[Play] - "Przekręt dnia"
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w
[...]

No to pokaz jak tam trafic, nie uzywaja googli.
Skoro jednak podali konkretny adres strony - to mozna wiec twierdzic ze nic nie ma :-)

Tak czy inaczej - nie ma, to na drzewo.

J.

Data: 2010-06-15 15:09:06
Autor: Grzegorz Krukowski
[Play] - "Przekręt dnia"
On Tue, 15 Jun 2010 01:25:13 +0200, Chris
<chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:

Na twoim miejscu czepiałbym się, że w smsie nie ma zdania ,,regulamin
znajdziesz na xxx''. Bo w smsie regulaminu ani informacji o nim nie ma
a *chyba prawnie jest wymagane że informacje o regulaminie powinienieś
mieć*. Może warto zainteresować tym rzecznika konsumentów czy cosik
takiego?
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-06-13 16:07:53
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 13 czerwca 2010 15:39, Chris pisze:

W zasadzie upowazniasz - wysylajac stosownego sms zamawiasz taka
usluge.

Owszem, zamawiam usługę, ale bynajmniej nie upoważniam operatora do
obciążania mojego konta jakimikolwiek kosztami

A skąd wiesz? Może być różnie, też i tak że upoważniasz.

Data: 2010-06-13 21:48:18
Autor: Chris
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Sun, 13 Jun 2010 16:07:53 +0200, Piotr M napisał(a):

Owszem, zamawiam usługę, ale bynajmniej nie upoważniam operatora do
obciążania mojego konta jakimikolwiek kosztami

A skąd wiesz? Może być różnie, też i tak że upoważniasz.

Jak? Wysyłając SMS-a na podstawie reklamy nic nie wspominającej ani o
opłatach, ani o jakimkolwiek regulaminie?
To może następnym razem operator sobie w regulaminie zapisze, że klient
upoważnia go do obciążania konta np. spuszczając wodę w kiblu?

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-12 09:14:32
Autor: Grzegorz Jablonski
[Play] - "Przekręt dnia"
On 06/11/2010 11:22 PM, tl wrote:
[...]

TPSA nie mogla wystawiac faktur za uslugi wykonane przez NOM. Cos sie od tego czasu w przepisach zmienilo, ze teraz mozna?

Pozdrawiam,
GWJ

Data: 2010-06-12 09:39:56
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 2010-06-11 23:22, tl pisze:

[...]

Zakładając, że operator ma koncesję na usługi finansowe itp. Zauważ, że wszelkie płatności przez komórkę do tej pory są blokowane przez brak możliwości rozliczeń z trzecią stroną, więc trudno zrozumieć, dlaczego to może działać.

Data: 2010-06-13 14:51:18
Autor: J.F.
[Play] - "Przekręt dnia"
On Sat, 12 Jun 2010 09:39:56 +0200,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Zakładając, że operator ma koncesję na usługi finansowe itp.

Pytanie czy musi miec, jest jakis wymog ? No i pytanie czy uslugodawca nie musi paragonow wtedy wystawiac :-)

J.

Data: 2010-06-13 15:05:17
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 2010-06-13 14:51, J.F. pisze:
On Sat, 12 Jun 2010 09:39:56 +0200,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Zakładając, że operator ma koncesję na usługi finansowe itp.

Pytanie czy musi miec, jest jakis wymog ?

IMO tak -> Prawo bankowe

No i pytanie czy uslugodawca nie musi paragonow wtedy wystawiac :-)

teraz musi, więc to on realizuje usługę, a nie jakieś FM Solutions

Data: 2010-06-13 16:15:16
Autor: J.F.
[Play] - "Przekręt dnia"
On Sun, 13 Jun 2010 15:05:17 +0200,  Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[...]

po pobieznym przejrzeniu widze tylko jeden punkt:
6) przeprowadzanie bankowych rozliczeń pieniężnych,

Pytanie co ustawodawca mial na mysli piszac "bankowych", bo szerzej
patrzac to wszelkie komisy i ajencje moglyby podpasc.

No i pytanie czy uslugodawca nie musi paragonow wtedy wystawiac :-)
teraz musi, więc to on realizuje usługę, a nie jakieś FM Solutions

Ale mam na mysli wlasnie "koncowego uslugodawce", czyli niby tego z
ktorym zawierana jest umowa, a nie operatora.

Tak czy inaczej - nie bardzo sobie wyobrazam faktury operatora w takim
ukladzie, choc w sumie to wszystkie ajencje jakos nie maja z tym
problemu..

J.

Data: 2010-06-12 09:41:00
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[Play] - "Przekr�t dnia"
W dniu 2010-06-11 22:27, brum pisze:

czytales regulamin uslugi ?

Czyj regulamin? Operatora?

jesli wysylasz sms z zamowieniem tresci, to zgadzasz sie na pobieranie oplat

Operator pobiera opłaty zgodnie z cennikiem. Proszę o wskazanie stosownej pozycji cennika.

Data: 2010-06-12 12:52:02
Autor: brum
[Play] - "Przekr?t dnia"
czytales regulamin uslugi ?
Czyj regulamin? Operatora?

tak

jesli wysylasz sms z zamowieniem tresci, to zgadzasz sie na pobieranie oplat
Operator pobiera opłaty zgodnie z cennikiem. Proszę o wskazanie stosownej pozycji cennika.

slusznie, prosze bardzo:
http://www2.era.pl/repositories/era_pl_repo1/documents/ind/wo_gnc_wszyscy_v3.pdf
moze byc ? (bez czepiania sie, ze nieaktulne...)

Data: 2010-06-12 14:47:03
Autor: jerry
[Play] - "Przekr?t dnia"
Użytkownik "brum" <brumbrum@onet.eu> napisał w wiadomości news:huvosi$b51$1news.onet.pl...
[...]

Strzał o tyle niecelny, że PTC sama jest dostawcą zamawianych treści.
I to z Erą zawiera się umowę o dostarczanie prenumeraty. Kto jest autorem treści to już sprawa operatora i jego umowy z innym podmiotem gospodarczym.

W regulaminie Play operator wykręca się od odpowiedzialności za dostawę czy działanie prenumeraty, rezerwując sobie wyłącznie prawo do poboru opłat za pośredniczenie.

Data: 2010-06-12 09:40:38
Autor: jerry
[Play] - "Przekręt dnia"
Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości news:4c129b91$0$19184$65785112news.neostrada.pl...

[...]

W przytoczonym przykładzie jak najbardziej. Zamawia się płatne treści
u operatora. Skąd operator takie treści pobiera to jego sprawa.
I nikomu nic do jego umowy z podmiotem trzecim.

Upewnij się, że Play takich informacji nie sprzedaje, a dopiero potem
możesz zacząć interwencje w urzędach.

Data: 2010-06-11 23:17:31
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 11 czerwca 2010 19:36, Chris pisze:
Okazuje się, że jest to nie tyle "wkręt", co raczej następny przekręt w
stylu "Pobieraczka", przyszykowany na frajerów, którzy nie przeczytają
wspomnianego Regulaminu.

Potencjał jest ogromny, może nawet niewyobrażalny. Zanim społecznośc osiągnie odpowiednią świadomość, zanim prawo dojrzeje, powstaną może odpowiednie regulacje, nie wiem, to jak puszka pandory, końca nie będzie. Kasa sam się trzepie i myślę że w niektórych przypadkach to może nawet płynie potokiem. Wystarczy mięć duży łeb na karku, tak skonstruować maszynkę aby prawnie nie było zaczepu, a jeśli już to aby było ciężko do wyegzekwowania i gotowe. Nieetyczne, niemoralne? "A gówno to kogoś obchodzi" :)

Data: 2010-06-12 15:13:18
Autor: J.F.
[Play] - "Przekręt dnia"
On Fri, 11 Jun 2010 19:36:58 +0200,  Chris wrote:
Na telefon w Playu właśnie dostałem SMS-a o treści:
"WOW! Przez 7 dni BEZPLATNIE korzystaj z prenumeraty WKRET DNIA.
Wlacz sie do gry wysylajac sms START WKRET na nr 51003.

Era to robi nagminnie, no nie, ostatnio jakby jej troche przeszlo.
Wychowanie kapitalistyczne sie klania - skoro czytasz "7 dni
BEZPLATNIE" to od razu sobie zadaj pytanie co dalej.

Trzeba erze jednak przyznac ze po 5 dniach wysylaja stosownego sms z
uprzedzeniem. No i nie wlaczaja tych uslug samodzielnie, choc tu jeden
kolega ma inne zdanie :-)

J.

Data: 2010-06-14 09:57:11
Autor: Paweł Gąska
[Play] - "Przekręt dnia"
Witam,

W odpowiedzi na maila od J.F.
z dnia: 2010-06-12 15:13:
[...]

jak najbardziej, samodzielnie! :D chcesz trochę dowodów z naszych kart? i przeprosiny od ERY i "w drodze wyjątku" oddanie ukradzionej kasy? :] (po 3 miesiącach reklamacji!)

Paweł

Data: 2010-06-14 19:08:17
Autor: J.F.
[Play] - "Przekręt dnia"
Użytkownik "Paweł Gąska" <ch03@op.pl> napisał w
W odpowiedzi na maila od J.F.
[...]

No nie, zasadniczo wierze, chcialbym sie tylko dowiedziec czy to masowa akcja byla czy podpadliscie "w drodze wyjatku".
Bo tylko ty jeden narzekasz :-) No coz, bledy chodza po programach.

Pretensje mozna miec do Ery za to ze gdzies tam na drugiej stronie regulaminu promocji jest napisane ze klientowi wlacza sie usluge "granie na czekanie", bezplatna przez dwa miesiace ..

J.,

Data: 2010-06-14 23:42:29
Autor: Paweł Gąska
[Play] - "Przekręt dnia"
Witam,

W odpowiedzi na maila od J.F.
z dnia: 2010-06-14 19:08:
[...]

to pewnie pluskwa milenijna była ;], bo usługa została włączona 1 stycznia 2010... jeszcze próbowali się bronić, że to użytkownicy włączyli sami <rotfl> taaaa... wszyscy na raz zamiast szampana odpalali modemy i wysyłali smsy aktywujące to GGówno :D

poza tym ja tam nie wiem czy tylko ja narzekam, czy reszta tego nie widzi jak jest robiona w ch...  przez nich, przeczuwam, że gdy ktoś ma jedna kartę to większości ich _kradzieży_ i _oszustw_ nie zauważy

był taki miesiąc w Erze gdzie spieprzyli system rozliczeń totalnie (pisałem wtedy jak to prezes zbiera na nowego merca... dużo się nie pomyliłem patrząc na niedawne wydarzenia opisywane w gazetach :D) i przez kolejne miesiące próbowali udowodnić, że nam się tylko to wydaje, a potem grzecznie oddawali kasę, tylko to ja musiałem udowadniać, że nie mam garba... a pytanie ile jest _przekrętów_, których nawet myśmy nie wyłapali?? :/

np. ktoś potrafi sprawdzić rozliczanie transmisji GPRS? :] nic do niczego tam nie pasuje, nawet mając wiedzę o zerwanych sesjach (i transferze w obu kierunkach) nie daje się ich rozliczenie w żaden sposób estymować

konkurencja dała dobre rozwiązanie i już mnie głowa nie boli, czy ktoś jest w Pipidówie Dolnej i co chwilę na granicy zasięgu rwie sesję, a opłata leci za 100kB... dla mnie to też jest oszustwo, bo ciekaw jestem co ma wielkość sesji do opłat? jeżeli ściągnąłem 1kB, a skasowali za 100kB to opłatę za 99kB ukradli, to tak jakby w sklepie wziąć jedno jajko, a na kasie nabiliby 100... wtedy nazwalibyśmy kasjerkę oszustką, a operator jest ok? ;) i niech mi ktoś nie wmawia, że nie daje się taryfikować inaczej <lol> kiedyś rżnęli nas za minute połączenia, potem okazało się, że czas daje się jeszcze drobniej podzielić :]

Pretensje mozna miec do Ery za to ze gdzies tam na drugiej stronie
regulaminu promocji jest napisane ze klientowi wlacza sie usluge "granie
na czekanie", bezplatna przez dwa miesiace ..
na szczęście na BC tego nie włączają ;)

btw: nadal czekam na wynik reklamacji opłat za roaming w Warszawie <lol>

i powiem, że w urządzeniach gdzie mamy już karty konkurencji, jak na razie nic nam nie włączono bez naszej wiedzy, nie obciążono w dziwny/tajny/poufny(*) sposób, i na maile ich boa odpisuje w 30-60 minut... jestem pod wrażeniem :]

Paweł

Data: 2010-06-15 14:01:56
Autor: J.F.
[Play] - "Przekręt dnia"
[...]

Nie zauwazy, czy ich "kradzieze" dotykaja 5% klientow ?

[...]

I tu jest miejsce dla UKE - przedstawiasz im sprawe z dowodami, zalaczasz odpowiedz na reklamacje, a prezes powinien naliczyc symboliczne 100 tys za nierzetelne potraktowanie reklamacji.

[...]

Nie protestowales jak gadales 5s a naliczali za cala minute, nie protestowales jak TP naliczala za 3 minuty, nie protestujesz jak bilet kosztuje tyle samo za 1 przystanek co i za 20 przystankow ..

, to tak jakby w sklepie wziąć jedno jajko, a na kasie nabiliby 100... wtedy nazwalibyśmy kasjerkę oszustką,

W MC&C byly stosowne ostrzezenia - sprzedajemy wode na zgrzewki, nie na butelki.
Cena dotyczy calej zgrzewki i kto ja rozpakuje ten za kazda skasowana butelke zaplaci jak za zgrzewke :-)

a operator jest ok? ;) i niech mi ktoś nie wmawia, że nie daje się taryfikować inaczej <lol> kiedyś rżnęli nas za minute połączenia, potem okazało się, że czas daje się jeszcze drobniej podzielić :]

Ale przeciez rzna cie na tych sekundach, bo sa i milisekundy :-)

[...]

Poczekaj na przedluzenie umowy .. wiem, nie doczekasz sie :-)

J.

Data: 2010-06-15 21:02:00
Autor: Paweł Gąska
[Play] - "Przekręt dnia"
Witam,

W odpowiedzi na maila od J.F.
z dnia: 2010-06-15 14:01:
[...]

na szczęście już nie :P

dziś miałem kolejną rozmowę z BOA (sami do mnie zadzwonili?! wow! podniosłem szczękę z podłogi ;]) i Pani mi powiedziła, że do tej pory nie otrzymała odpowiedzi z działu technicznego (reklamacja z kwietnia) <lol> i dalej do nich nie dociera, że stracili klienta i pewnie stracą taką obsługą jeszcze kilku...nastu...set...tysięcy? żałuję, że nie milionów ;)

Paweł

Data: 2010-06-16 13:45:39
Autor: niusy.pl
[Play] - "Przekręt dnia"

[...]

No ale to ... absurd regulaminów właśnie. To jest usługa a nie towar. Ktoś świadczy tę usługę jak chce.

Data: 2010-06-13 15:50:06
Autor: Chris
[Play] - "Przekręt dnia"
Świeża ciekawostka.
Moja Teściowa miała komórkę (też Play) wyłączoną przez jakieś 3-4 dni.
Po włączeniu dostała 35(!) reklamowych SMS-ów, część informujących o
promocjach w Play, pozostałe namawiające do wysyłania SMS-ów o różnej
tresci na numer 51003.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-14 00:40:26
Autor: Marcin Kocur
[Play] - "Przekręt dnia"
Osoba Chris napisała na pl.misc.telefonia.gsm:

[...]

Mam komórkę z playem już rok i nie dostałem ani jednej reklamy.
Wystarczy się zarejestrować i nie zaznaczyć odpowiedniego pola.

Marcin Kocur

Data: 2010-06-14 01:04:09
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 14 czerwca 2010 00:40, Marcin Kocur pisze:
[...]

Potwierdzam. Od początku Fresha nie dostałem ani jednej reklamy. Dla porównania, gdy "przeprowadziłem" moją mamę do Fresha, na jej żądanie ("chcę bo lubię"), wyraziła zgodę na te oferty. No i jej przychodzą, jedna co tydzień co 3 tygodnie. Tylko za każdym razem pyta się mnie czy jej się to opłaca, ale zrezygnować nie chce :D

Data: 2010-06-14 21:45:10
Autor: Chris
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Mon, 14 Jun 2010 00:40:26 +0200, Marcin Kocur napisał(a):

Mam komórkę z playem już rok i nie dostałem ani jednej reklamy.
Wystarczy się zarejestrować i nie zaznaczyć odpowiedniego pola.

A jak się klient nie zarejestruje, to już można go spamować SMS-ami?
Moja teściowa ma blisko 90 lat, z internetu nie korzysta, SMS-ów nie
wysyła, na pewno nigdy nie wyrażała zgody na otrzymywanie reklamowych
SMS-ów, a jednak je dostaje.
Ja mam Playa od momentu wejścia tego operatora na rynek, również nigdy
nie wyrażałem zgody na otrzymywanie reklamowych SMS-ów, a też je
dostaję! (fakt, że mniej niż w Orange, ale jednak)

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-14 22:36:27
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 14 czerwca 2010 21:45, Chris pisze:
A jak się klient nie zarejestruje, to już można go spamować SMS-ami?

A jak ktoś się nie zarejestruje, to go nie ma :)

Data: 2010-06-15 00:00:05
Autor: Maciej Muran
[Play] - "Przekręt dnia"
Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał
A jak się klient nie zarejestruje, to już można go spamować SMS-ami?

A skąd operator ma wiedzieć, że to ty konkretnie nie chcesz otrzymywać tego typu esów?

Ludzie strasznie narzekają na "konieczność" rejestracji jakby to była jakaś ingerencja w ich prywatność, czy o co i tam innego chodzi. A prawda jest taka, że jeśli ktoś zechce się dowiedzieć kto używa danego numeru, to to po prostu zrobi. W zgodzie z prawem czy nie ale zrobi. Po co więc zawracać sobie tym głowę?

Natomiast jeśli uparcie twierdzisz, że rejestracja karty sim jest dla ciebie w dowolny sposób niebezpieczna, to pamiętaj, że bezpieczeństwo (poczucie bezpieczeństwa) kosztuje. I to niemało.

M.

Data: 2010-06-15 00:11:15
Autor: Grzegorz Krukowski
[Play] - "Przekręt dnia"
On Tue, 15 Jun 2010 00:00:05 +0200, "Maciej Muran" <mmuran@gmail.com>
wrote:

A skąd operator ma wiedzieć, że to ty konkretnie nie chcesz otrzymywać tego typu esów?
A skąd operator wie że (kiedy jestem niezarejestrowany) że to ja
konkretnie wysyłam SMSa jak wysyłam SMSa? Innymi słowy i tak blokuje
NUMER a żąda spięcia tego z OSOBĄ.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-06-15 00:19:43
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 15 czerwca 2010 00:11, Grzegorz Krukowski pisze:

A skąd operator wie że (kiedy jestem niezarejestrowany) że to ja
konkretnie wysyłam SMSa jak wysyłam SMSa?

Nie wie. Wie że ktoś, i Ty (jako niezarejestrowany) jesteś jednym z ktosiów, jednym z wielu czyli nikim :)

Data: 2010-06-15 21:57:03
Autor: J.F.
[Play] - "Przekręt dnia"
On Tue, 15 Jun 2010 00:11:15 +0200,  Grzegorz Krukowski wrote:
[...]

A jak jestes zarejestrowany to skad wie ? J.

Data: 2010-06-15 00:15:35
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 15 czerwca 2010 00:00, Maciej Muran pisze:

Natomiast jeśli uparcie twierdzisz, że rejestracja karty sim jest dla
ciebie w dowolny sposób niebezpieczna, to pamiętaj, że bezpieczeństwo
(poczucie bezpieczeństwa) kosztuje. I to niemało.

Oczywiście że kosztuje. Kosztem może być np to, że operator może co miesiąc podbierać sobie 10zł. Może nawet na stałe wyłączyć (skasować) numer, oczywiście łącznie ze środkami na nim :) I co operatorowi można powiedzieć? A zapytają się a kim Pan jest? :)

Data: 2010-06-15 00:32:28
Autor: Maciej Muran
[Play] - "Przekręt dnia"
[...]

Ale ja nie o tym...
Posiadam Play Fresh, nie chcę spamu, zależy mi na zachowaniu numeru -> rejestruję kartę i numer u operatora.
I nie dostaję spamu a jeśli zgubię kartę jest szansa, że dostanę nową z tym samym numerem. Reszta mnie nie interesuje. A to, że operator ma możliwości zrobienia wszystkiego ze swoją własną kartą sim i z numerem telefonu, za który płaci Państwu (bodajże 35 gr rocznie) to jest zupełnie inna kwestia :)
Producenci oprogramowania też zwykle nie udzielają gwarancji a zobacz jak im dobrze interes idzie. Hmm, odpowiedziałem chyba komuś innemu ale... Ludzie! Telefon to najfajniejszy wynalazek człowieka - więcej luzu! Co nie oznacza, że nie ścignę Łoryndża za połączenia w roamingu, których nie wykonałem :)

M.

Data: 2010-06-15 00:27:44
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 2010-06-15 00:00, Maciej Muran pisze:
[...]

Ale on wcale nie musi wiedzieć, że ja czegoś nie chcę. Nie wymagam, żeby u każdego operatora siedziała wróżka ze szklaną kulą.
Operator musi tylko wiedzieć (i musi móc to udowodnić), że ja CHCĘ otrzymywać informacje handlowe, i że taka zgoda ma być wyrażona w sposób jawny, a nie domniemany. A chyba zgodzimy się obydwaj co do faktu, że propozycja wydania paru złotych JEST informacją o charakterze handlowym, prawda?

Data: 2010-06-15 00:47:27
Autor: Maciej Muran
[Play] - "Przekręt dnia"
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał
[...]

Maciej, ja swego czasu straciłem trochę czasu, nerwów i pieniędzy na ochronę i walkę ze spamem. I po kilku latach doszedłem do wniosku, że z głupim nie wygram.
Masz rację, że UoŚUDE nie jest dobra. Wiemy też obaj, że nie da się powstrzymać lobbowania w kuluarach sejmu itp.
Dlatego jeśli dostałem narzędzie do pozbycia się problemu, to z niego skorzystałem. Prawie za darmo ale za to jaka ulga :)
A na numerze mojej mamy założyłem blokadę na sms-y po całości (bo nie korzysta z esów) i mamy spokój bez rejestrowania jej nr-u (co i tak niebawem uczynię)
To tyle. A to, że Orange, Play i Google Inc. wiedzą o mnie prawie wszystko? Chrzanić to :)

M.

P.S. Ciekawe kiedy zmienię zdanie. Pewnie wtedy, gdy mnie któraś z ww. orżnie na kasie ;)

Data: 2010-06-15 01:03:05
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 2010-06-15 00:47, Maciej Muran pisze:

[...]

Problem w tym, że sama ustawa jest dobra, tylko... w praktyce w tym zakresie w ogóle nie przestrzegana. Problemu nie rozumie ani UOKiK, ani policja, a jeżeli dojdzie już do jakiejś sporadycznej sprawy sądowej, to najczęściej jest umarzana "z powodu znikomej społecznej szkodliwości czynu", albo są zasądzane jakieś śmieszne kary.

[...]

No to w erze jednak było łatwiej i bez potrzeby rejestracji kart prepaidowych.

To tyle. A to, że Orange, Play i Google Inc. wiedzą o mnie prawie
wszystko? Chrzanić to :)

W okresie kwitnącej IV RP stwierdziłem, że wolę, aby moją pocztę czytało Google i FBI, niż nasze, polskie trójliterowe służby specjalne :-)

P.S. Ciekawe kiedy zmienię zdanie. Pewnie wtedy, gdy mnie któraś z ww.
orżnie na kasie ;)

A orżnie, prędzej czy później. :-( Ja się cały czas zastanawiam, czy wytoczyć P4 proces o 6,10 zł z tytułu reklamacji nierozpatrzonej w terminie :-P

Data: 2010-06-15 01:18:12
Autor: Maciej Muran
[Play] - "Przekręt dnia"
[...]

Masz rację. Po swoich doświadczeniach poszedłem na skróty i odrzuciłem jako złą samą ustawę zamiast napluć tylko na część wykonawczą. Na jedno wychodzi - w naszym ustroju.

No to w erze jednak było łatwiej i bez potrzeby rejestracji kart prepaidowych.

Ee? Może i tak ale ja zwykle rejestrowałem swoje byłe złote numery, więc i nie szukałem innych rozwiązań :)

A orżnie, prędzej czy później. :-( Ja się cały czas zastanawiam, czy wytoczyć P4 proces o 6,10 zł z tytułu reklamacji nierozpatrzonej w terminie :-P

Oblicz ile będzie Cię to kosztowało i spróbuj, zawsze to jakieś doświadczenie.
A potem pozew zbiorowy! Ale to może przeciw którejś z W3, niech się ten Play rozwija... ;)

M.

Data: 2010-06-15 00:45:00
Autor: Chris
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Tue, 15 Jun 2010 00:00:05 +0200, Maciej Muran napisał(a):

A skąd operator ma wiedzieć, że to ty konkretnie nie chcesz otrzymywać tego typu esów?

Stawiasz sprawę na głowie!
To nie ja mam zastrzegać sobie u operatora, że nie życzę sobie
reklamowych SMS-ów, lecz to operator powinien uzyskać moją zgodę, jeśli
chce mi wysyłać swoje śmieci!

Natomiast jeśli uparcie twierdzisz, że rejestracja karty sim jest dla ciebie w dowolny sposób niebezpieczna, to pamiętaj, że bezpieczeństwo (poczucie bezpieczeństwa) kosztuje. I to niemało.

Dopóki rejestracja nie jest obowiązkowa, to operator nie ma prawa mnie
zmuszać do rejestracji.
Poza tym, co ma piernik do wiatraka?
Przecież operatorzy przysyłają swój spam bez względu na to, czy klient
się zarejestruje, czy nie, oraz czy wyraża zgodę na otrzymywanie spamu,
czy nie!
Ja w Orange jestem zarejestrowany, kilkakrotnie operatora informowałem
(nawet pisemnie!), że nie życzę sobie otrzymywać reklamowych SMS-ów.
I co? I g..no! SMS-y jak przychodziły, tak przychodzą (może tylko trochę rzadziej), a
na moje dalsze pisma w tej sprawie Orange już nawet nie odpowiada!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-15 00:59:46
Autor: Maciej Muran
[Play] - "Przekręt dnia"
Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał
A skąd operator ma wiedzieć, że to ty konkretnie nie chcesz otrzymywać tego
typu esów?

Stawiasz sprawę na głowie!

Ale to nie ja postawiłem na głowie cały ten świat. Próbuję sobie tylko jakoś z tym radzić. I nie pisałbym pozytywnie o rejestracji karty sim gdybym miał z tego powodu jakiekolwiek problemy. Jest OK i dlatego proponuję to jako rozwiązanie kwestii spamu - jak się nie da wprost, to trzeba obejść.

To nie ja mam zastrzegać sobie u operatora, że nie życzę sobie
reklamowych SMS-ów, lecz to operator powinien uzyskać moją zgodę, jeśli
chce mi wysyłać swoje śmieci!

Ale to kwestia prawodawstwa, czyli polityki. A w g*nie nie zamierzam się babrać.

Dopóki rejestracja nie jest obowiązkowa, to operator nie ma prawa mnie
zmuszać do rejestracji.

A ja Ci odpowiem: jest swoboda zawierania umów. Zawierasz umowę z tym operatorem, który na dogodnych dla Ciebie warunkach nie będzie spamował. Nie ma takiego? To może trzeba zweryfikować liczbę/jakość stawianych warunków?

[...]

Wybacz, cały czas mam na myśli Play. Zgodnie zresztą z tytułem wątku.
Orange co prawda próbował coś wysyłać na mój numer abonamentowy ale wystarczył jeden opier* i przestali. Czego i Tobie życzę (pisz do UOKiK i UKE) :)

M.

Data: 2010-06-15 01:17:26
Autor: Chris
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Tue, 15 Jun 2010 00:59:46 +0200, Maciej Muran napisał(a):

[...]

Ale rejestracja wcale nie rozwiązuje problemu. Ja w Playu numer mam
zarejestrowany i pomimo tego SMS-owy spam dostaję!

[...]

Zwracam uwagę, że zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem wysyłanie
drogą elektroniczną niezamówionej informacji handlowej jest zabronione.
A pomimo tego, operatorzy komórkowi sobie z tego bimbają i pozostają
bezkarni!

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2010-06-15 01:34:22
Autor: Maciej Muran
[Play] - "Przekręt dnia"
Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał

Ale rejestracja wcale nie rozwiązuje problemu. Ja w Playu numer mam
zarejestrowany i pomimo tego SMS-owy spam dostaję!

Złóż reklamację. Wybacz, ale co innego Ci mam napisać?
Ja nie dostaję spamu. I z tego co wiem nie jestem wyjątkiem.

[...]

Z Maćkiem B. właśnie napisaliśmy co nieco o tym.
W Polsce mamy system władzy ustawodawczej i wykonawczej (oprócz paru innych)
To jest jak z łańcuchem i jego ogniwami. Jeśli jest prawo a nie jest egzekwowane to tak, jakby to prawo było złe albo nie istniało.
Dodaj do tego (albo może zacznij) pojęcia takie jak pieniądz, kapitalizm, pragnienie władzy i znajdziesz odpowiedź - prawo jest tworzone dla tych, którzy je uchwalają. Czasami tylko szary człowiek zmieści się w jego ramach i trochę na tym skorzysta.
Czarnowidztwo? Chyba nie, po prostu są ciekawsze sprawy w życiu. Albo najwyraźniej się starzeję :P

Daj znać jak poszło z tym spamem w Play, bo jestem ciekaw czy to przypadek, czy może należy spodziewać się zmiany podejścia do klienta.

M.

Data: 2010-06-15 01:35:59
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 15 czerwca 2010 01:17, Chris pisze:

Ale rejestracja wcale nie rozwiązuje problemu. Ja w Playu numer mam
zarejestrowany i pomimo tego SMS-owy spam dostaję!

Nie rozwiązuje, ale jest nieodzownym krokiem do dochodzenia swoich praw, w tym przykładzie do Twojego życzenia/zastrzeżenia, aby nie dostawać ofert reklamowych.

Zwracam uwagę, że zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem wysyłanie
drogą elektroniczną niezamówionej informacji handlowej jest zabronione.

Użytkownik musi być zarejestrowany, aby mógł z obecnego prawa skorzystać lub z jakiegokolwiek.

A pomimo tego, operatorzy komórkowi sobie z tego bimbają i pozostają
bezkarni!

Właściwie chyba dopiero obecnie, kształtuje się skuteczne prawo traktujące o spamie.

Data: 2010-06-15 01:39:02
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 2010-06-15 01:35, Piotr M pisze:

[...]

Zadam standardowe pytanie z p.s.p.: możesz podać podstawę prawną tego stwierdzenia?

Data: 2010-06-15 01:43:15
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 15 czerwca 2010 01:39, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
[...]

Osoba niezarejestrowana, dla operatora nie jest stroną. Mogą coś Ci zrobić, ale nie muszą.

Data: 2010-06-15 02:06:40
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 2010-06-15 01:43, Piotr M pisze:
[...]

A nie jest stroną bo? Jakaś ustawa to reguluje? Przypominam, że mówimy o uprawnieniach użytkownika wynikających z Ustawy o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną.

Data: 2010-06-15 03:28:28
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 15 czerwca 2010 02:06, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
[...]

Jaka ustawa, do czego? Osoba niezarejestrowana, jest dla operatora taką samą osobą co każda inna napotkana na ulicy.
Komu operator ma wyłączyć wysyłanie ofert handlowych? Na czyją prośbę/żądanie? Jak ktoś się zarejestruje to mu wyłaczy. A tak to komu? Kto żąda o wstrzymanie wysyłania ofert?
Operator nie wie z kim rozmawia i może np powiedzieć, przykro nam ale nie wiemy do kogo należy ten numer, dlatego nie możemy/nie chcemy spełnić Pana prośby.

Data: 2010-06-15 06:46:11
Autor: Olgierd
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Tue, 15 Jun 2010 03:28:28 +0200, Piotr M napisał(a):

Komu operator ma wyłączyć
wysyłanie ofert handlowych?

To pytanie jest troszkę nie pokolei. Skoro trzeba wyłączyć, to komu i na jaką zgodę włączyli?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-06-15 12:03:51
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 15 czerwca 2010 08:46, Olgierd pisze:
[...]

Sobie włączyli. Mają swoje karty SIM, maja swoje numery, to sobie włączyli, zresztą od początku mają włączone, od kilkunastu lat. I co im zrobisz?

Data: 2010-06-15 11:51:06
Autor: Olgierd
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Tue, 15 Jun 2010 12:03:51 +0200, Piotr M napisał(a):

[...]

Na nieaktywnej karcie? No to nawet jeśli -- po aktywacji trzeba wyłączyć, bo to już nie jest "numer Plej", lecz "numer użytkownika". I nawet jeśli Plej sobie udziela zgody, to użytkownik aktywujący kartę zgody nie udzielił.

Ale wiem, że większość (wszyscy?) operatorzy tak do tego podchodzą. --

Data: 2010-06-15 14:37:38
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 15 czerwca 2010 13:51, Olgierd pisze:
[...]

A może ta osoba chce dostawać oferty? Poważnie. A w ogóle o kim mówimy bo ja nie wiem, operator tez nie wie.

I nawet jeśli
Plej sobie udziela zgody, to użytkownik aktywujący kartę zgody nie
udzielił.

Jaki użytkownik? Jak ma ktoś udzielić zgody jak go nie ma. Jest sobie tylko jakiś tam aktywny numer i nic więcej. Kto jest posiadaczem numeru, bo ja nie wiem i operator też nie wie.

Data: 2010-06-15 12:59:08
Autor: Olgierd
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Tue, 15 Jun 2010 14:37:38 +0200, Piotr M napisał(a):

[...]

Oj stary, warunkiem kierowania informacji handlowych jest *wyrażenie* zgody przez adresata.

[...]

j.w. --

Data: 2010-06-15 15:10:59
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 15 czerwca 2010 14:59, Olgierd pisze:
[...]

Ale tutaj nie ma adresata. O to chodzi. Osoba gdy nie zarejestruje numeru nie może wyrazić zgody bo nie istnieje. Jest sobie tylko jakiś tam aktywny numer.

Data: 2010-06-15 14:00:13
Autor: Olgierd
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Tue, 15 Jun 2010 15:10:59 +0200, Piotr M napisał(a):

[...]

No to skoro nie ma zgody, to nie ma spammingu, nieprawdaż?

Data: 2010-06-15 16:33:20
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 15 czerwca 2010 16:00, Olgierd pisze:
[...]

Nie ma i nie może być, ani zgody, ani pozwolenia, bo nie ma osoby która może sobie rościć takie życzenia. "Prosze mi nie wysyłać reklam, ale my PANU nie wysyłamy reklam".

Data: 2010-06-15 18:52:32
Autor: Olgierd
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Tue, 15 Jun 2010 16:33:20 +0200, Piotr M napisał(a):

[...]

Bzdura. W ten sposób nigdy nie mógłbyś złożyć reklamacji na spamowanie konta pocztowego, bo też nigdzie go z dowodem osobistym nie rejestrujesz. Masz biurokratyczne podejście do życia.

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wrocław? tylko http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-06-15 20:56:30
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 2010-06-15 20:52, Olgierd pisze:

Bzdura. W ten sposób nigdy nie mógłbyś złożyć reklamacji na spamowanie
konta pocztowego, bo też nigdzie go z dowodem osobistym nie rejestrujesz.

Masz biurokratyczne podejście do życia.

Na moje stoi po Ciemnej Stronie Mocy :-P

Data: 2010-06-15 21:34:32
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 15 czerwca 2010 20:52, Olgierd pisze:
[...]

A możesz złożyć reklamację jak nie zarejestrujesz kartę?
I dlaczego bzdura?
Spam jest zabroniony. Spam to niechciane oferty.

Masz biurokratyczne podejście do życia.

Nie wiem, może mam takie, nie zastanawiałem się :)
Ale nie ja wymyśliłem te przepisy.

Ok. A przepisy mówią, że operator nie może przesyłać ofert handlowych bez zgody użytkownika karty.

I ktoś twierdzi, że operator w stosunku do niego łamie prawo. Tylko jak to przedstawi? Jak udowodni to, że jest użytkownikiem niezarejestrowanej karty? Czy wystarczy przedstawić fakturę zakupu startera z wyszczególnionym numerem, lub czy wystarczy samo to, że taką kartę posiada i również dowód zasilenia jej? Bo co jeszcze może? Bo jeżeli to wszystko nie wystarczy, to nie ma dowodu że operator łamie prawo.

OK. Można iść tym śladem, że to operator ma udowodnić, że uzyskał zgodę na wysyłanie na dany numer ofert handlowych. Ale gdy nie ma właściciela karty (użytkownika) to czy jest spamowanie?

Data: 2010-06-15 19:45:05
Autor: Olgierd
[Play] - "Przekręt dnia"
Dnia Tue, 15 Jun 2010 21:34:32 +0200, Piotr M napisał(a):

[...]

Dlaczego w ogóle mam składać reklamację?? Reklamacja to coś z prawa telekomunikacyjnego, a niechciana oferta to coś z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W której słowa nie ma o reklamacji, rejestracji, dowodzie osobistym.
[...]

Wystarczy, że przesyła bez zgody.
OK. Można iść tym śladem, że to operator ma udowodnić, że uzyskał zgodę
na wysyłanie na dany numer ofert handlowych. Ale gdy nie ma właściciela
karty (użytkownika) to czy jest spamowanie?

Jak to nie ma? Właścicielem jest operator, a użytkownikiem osoba, która użytkuje kartę. Jeśli jest ona pierwszym nabywcą (nie kupiła karty na rynku wtórnym), to rzecz jest prosta -- człowiek wyraził zgodę albo nie wyraził. Dowieść tego musi operator. Użytkownik nie musi dowodzić, że jest jeleniem.

Data: 2010-06-15 17:36:57
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W ogóle nie wiem skąd taki grymas do tego aby zarejestrować sobie kartę. Nie jest to przecież obowiązkowe i nikt nie przymusza. Ale jak chce sie korzystać ze swoich praw to juz trzeba.

Każdy ma prawo głosować, ale trzeba mieć ze sobą dowód osobisty. Każdy ma prawo odebrać na poczcie swoją przesyłkę, ale trzeba mieć dowód osobisty.

Aby korzystać ze swobód obywatelskich, regulowanych ustawowo praw, no trzeba spełnić jakieś podstawowe kryteria.

Nie wiem, może można by było zastrzec otrzymywania ofert poprzez przedstawienie faktury z numerem telefonu i wylegitymować się przy tym. Ale nawet gdyby, to jaki to ma sens. Natomiast, aby cokolwiek sobie życzyć do posiadanej karty, trzeba ją zarejestrować i to ma sens. Nikt na ładne oczy nie będzie zmieniał ustawień konta.

Data: 2010-06-15 22:19:55
Autor: J.F.
[Play] - "Przekręt dnia"
On Tue, 15 Jun 2010 17:36:57 +0200,  Piotr M wrote:
[...]

No ale dlaczego podstawowym kryterium mialoby byc zarejestrowanie
karty ?
Nie wiem, może można by było zastrzec otrzymywania ofert poprzez przedstawienie faktury z numerem telefonu i wylegitymować się przy tym.

A nie wystarczy rozmowa z tego numeru ? Tylko ze to gdybanie, tymczasem obowiazujaca ustawa wymaga uzyskania
zgody. I nie ma zastrzezenia ze tylko od osob zarejestrowanych.

J.

P.S. sa kraje gdzie glosuje sie na czysty palec.
 A na jakiej podstawie sie glosuje w Anglii ?

Data: 2010-06-15 22:40:51
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 15 czerwca 2010 22:19, J.F. pisze:
[...]

No coś musi być, co np innego?

Nie wiem, może można by było zastrzec otrzymywania ofert poprzez
przedstawienie faktury z numerem telefonu i wylegitymować się przy tym.

A nie wystarczy rozmowa z tego numeru ?

IMO trochę nierealne, sama rozmowa ma być świadectwem, że się jest użytkownikiem tego numeru i tym samym można sobie robić np dowolne zmiany na koncie?

Tylko ze to gdybanie, tymczasem obowiazujaca ustawa wymaga uzyskania
zgody. I nie ma zastrzezenia ze tylko od osob zarejestrowanych.

Tylko jak uzyskać taką zgodę, kiedy numery nie są zarejestrowane i nie wiadomo kto jest użytkownikiem. Ok, ale nas to nie obchodzi, bo jak nie ma zgody to nie można wysyłać i już.

Data: 2010-06-16 13:34:36
Autor: niusy.pl
[Play] - "Przekręt dnia"

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx>

[...]

Wystarczy chyba być obywatelem polskim albo podlegającym tylko polskiemu prawu.

co np innego?

[...]

Też zasadniczo nie chodzi o zmienianie czegokolwiek tylko o to by bez zgody .... itd

[...]

Ale zrozum, nie ma obowiązku uzyskania zgody tylko opcja .. jak się chce korzystać z prawa do spamowania

Data: 2010-06-17 00:49:31
Autor: J.F.
[Play] - "Przekręt dnia"
On Tue, 15 Jun 2010 22:40:51 +0200,  Piotr M wrote:
[...]

No, niewatpliwie ten kto dzwoni jest w danym momencie uzytkownikiem
:-)

[...]

No jak to jak - przeciez sam sobie odpowiedziales - trzeba poczekac az
sie zarejestruje, a potem przyjdzie z dowodem osobistym do salonu i
podpisze odpowiednia zgode :-)

Oczywiscie zarejestrowac moze sie wylacznie osoba wylegitymowana przy
sprzedazy startera :-)

J.

Data: 2010-06-16 13:30:58
Autor: niusy.pl
[Play] - "Przekręt dnia"

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:hv86r1$2ub$1mx1.internetia.pl...
W ogóle nie wiem skąd taki grymas do tego aby zarejestrować sobie kartę. Nie jest to przecież obowiązkowe i nikt nie przymusza. Ale jak chce sie korzystać ze swoich praw to juz trzeba.

Prawo to prawo, jak nie stoi, że trzeba to nie trzeba.

Każdy ma prawo głosować, ale trzeba mieć ze sobą dowód osobisty. Każdy ma prawo odebrać na poczcie swoją przesyłkę, ale trzeba mieć dowód osobisty.

Nie ma jednak prawa, które wymagałoby rejestracji by nie być spamowanym.

Aby korzystać ze swobód obywatelskich, regulowanych ustawowo praw, no trzeba spełnić jakieś podstawowe kryteria.

Zarejestrować się ?

Nie wiem, może można by było zastrzec otrzymywania ofert poprzez przedstawienie faktury z numerem telefonu i wylegitymować się przy tym.

Ale nie potrzeba zastrzegać skoro wymagana jest zgoda.

Ale nawet gdyby, to jaki to ma sens. Natomiast, aby cokolwiek sobie życzyć do posiadanej karty, trzeba ją zarejestrować i to ma sens. Nikt na ładne oczy nie będzie zmieniał ustawień konta.

Nikt nie kazał wysyłać.

Data: 2010-06-16 21:38:51
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 16 czerwca 2010 14:02, Olgierd pisze:
[...]

Wycofuje się z tego twierdzenia. Wiem że dobre :) Przecież gdy coś jest regulowane ustawowo to z ustawy jest zakaz spamowania, użytkownik nie musi udowadniać, ani się rejestrować ani nawet nie musi potwierdzać że używa dany numer, jak są słane oferty bez zgody, to operator ma się wykazać.

Data: 2010-06-16 21:34:58
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 16 czerwca 2010 13:30, niusy.pl pisze:

Nie wiem, może można by było zastrzec otrzymywania ofert poprzez
przedstawienie faktury z numerem telefonu i wylegitymować się przy tym.

Ale nie potrzeba zastrzegać skoro wymagana jest zgoda.

Zgadza się, zgadza. To napisałem w domyśle, gdyby chciało się jakąś reklamację złożyć. Oczywiście nie ma potrzeby zastrzegać skoro wymagana jest zgoda.

Data: 2010-06-16 13:22:20
Autor: niusy.pl
[Play] - "Przekręt dnia"

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx>

Ale tutaj nie ma adresata. O to chodzi. Osoba gdy nie zarejestruje numeru nie może wyrazić zgody bo nie istnieje.

Jak to nie istnieje ? Ktoś kupił usługę.

Jest sobie tylko jakiś tam aktywny numer.

Sprzedany.

Data: 2010-06-15 22:04:13
Autor: J.F.
[Play] - "Przekręt dnia"
On Tue, 15 Jun 2010 12:03:51 +0200,  Piotr M wrote:
Sobie włączyli. Mają swoje karty SIM, maja swoje numery, to sobie włączyli, zresztą od początku mają włączone, od kilkunastu lat.

Poki maja te karty do swojego uzytku sluzbowego to oczywiscie moga.
Ale jak wydaja to uzytku klientowi do juz nie.

I co im zrobisz?

A kto tam jest wymieniony w ustawie jako organ egzekwujacy ? UKE, uokik, policja ? J.

Data: 2010-06-16 11:24:44
Autor: niusy.pl
[Play] - "Przekręt dnia"

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx>

[...]

Jak to swoje ?

zresztą od początku mają włączone, od kilkunastu lat.

No i co z tego ?

Data: 2010-06-16 11:22:22
Autor: niusy.pl
[Play] - "Przekręt dnia"

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx>

[...]

Kiedy chodzi właśnie o to, że oni robią mimo, że nie mają podstawy prawnej.

Data: 2010-06-15 01:44:46
Autor: Maciej Muran
[Play] - "Przekręt dnia"
[...]

I wszystko jasne.
Dobranoc :)

M.

Data: 2010-06-15 01:56:22
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 15 czerwca 2010 01:44, Maciej Muran pisze:
[...]

Dokładnie, aby korzystać z jakiś praw trzeba być stroną. Gdy nie zarejestruje się karty, to np po jej zgubieniu operator może nie wydać duplikatu.

Co do ofert handlowych na sms. Przykładowo operator sobie wymyślił, że na każdy ze swoich numerów np od 602 000 000 do 602 999 999 wysyła oferty :) Może? No może bo przecież to jego karty. Ale jak ktoś się rejestruje to ma do czynienia już z pewną osobą i wtedy musi już mieć tej osoby zgodę. A tak to nie ma z kim gadać, ktoś przyjdzie do salony a konsultant pyta się - A kim Pan jest?

Data: 2010-06-16 13:39:11
Autor: niusy.pl
[Play] - "Przekręt dnia"

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx>

[...]

Nie trzeba. Wystarczy być podmiotem prawa.

[...]

Kiedy nikt nie chce w ogóle przychodzić do salonu tylko by przestali wciskać te pieprzone oferty.

Data: 2010-06-16 21:43:24
Autor: Piotr M
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 16 czerwca 2010 13:39, niusy.pl pisze:

[...]

Ok, zrozumiałem to, jest regulacja ustawowa i aktywny numer = użytkownik. I nawet gdyby to miał być Eskimos, Buszmen czy Obcy z odległej galaktyki, to jest nieważne, bo zawsze musi być zgoda.

Data: 2010-06-16 22:03:52
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
[Play] - "Przekręt dnia"
W dniu 2010-06-16 21:43, Piotr M pisze:

Ok, zrozumiałem to, jest regulacja ustawowa i aktywny numer =
użytkownik. I nawet gdyby to miał być Eskimos, Buszmen czy Obcy z
odległej galaktyki, to jest nieważne, bo zawsze musi być zgoda.

Ufff... A w szczególności użytkownika może identyfikować np. numer zakończenia sieciowego, czyli w tym przypadku numer telefonu.

Data: 2010-06-16 11:21:00
Autor: niusy.pl
[Play] - "Przekręt dnia"

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx>

Użytkownik musi być zarejestrowany, aby mógł z obecnego prawa skorzystać lub z jakiegokolwiek.

No właśnie nie musi.

Data: 2010-06-15 22:00:32
Autor: J.F.
[Play] - "Przekręt dnia"
On Tue, 15 Jun 2010 01:17:26 +0200,  Chris wrote:
[...]

Ja tam nie wiem, ale Era sie spytala czy sobie zycze, i jak sobie nie
zyczylem to przychodzi moze jeden na pol roku ..

J.

[Play] - "Przekręt dnia"