Przekret na dolarach - na czym polega?

Data: 2012-07-19 10:04:18
Autor: neoniusz
Przekret na dolarach - na czym polega?
Troche OT, ale przynajmniej nie o "biskupach".
Znajomy opowiada jak to sie umowil z jakims gosciem na sprzedaz USD po kursie okolo 4 zl. Mowie mu, ze to jakis kant i zeby uwazal, ale on slepo wierzy, ze ktos mu da tyle zlotowek za dolary. Na czym moze polegac przekret? Przeciez kazdy normalny czlowiek by poszedl do kantoru i kupil

Data: 2012-07-19 01:33:26
Autor: eisenberg
On 19 Lip, 10:04, neoniusz <n...@joemonster.org> wrote:
[...]

Może gość chce mu wcisnąć fałszywe złotówki?

Data: 2012-07-19 10:38:16
Autor: neoniusz
W dniu 19.07.2012 10:33, eisenberg pisze:
[...]

Wlasnie rozwazam opcje, ze albo falszywe albo wpier$%^# :) Myslalem, ze cos moze bardziej wyszukanego obecnie sie zdarza (cos jak z przekretem "na wnuczka").

Data: 2012-07-19 10:57:28
Autor: cef
neoniusz wrote:

Wlasnie rozwazam opcje, ze albo falszywe albo wpier$%^# :) Myslalem,
ze cos moze bardziej wyszukanego obecnie sie zdarza (cos jak z
przekretem "na wnuczka").

A to normalny "wałek" jest już przeżytkiem?
(taki klasyczny na zwitek gazet w opakowaniu jednodolarowym)

Data: 2012-07-19 10:07:52
Autor: Jakub Jewuła
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:ju8f8d$obd$1mx1.internetia.pl...
[...]

Dostanie w pape i wroci do domu w skarpetach.

Albo 4zl sprzed denominacji ;)

Data: 2012-07-19 10:10:52
Autor: lolekanabolek
W dniu 2012-07-19 10:04, neoniusz pisze:
[...]

wróci bez $ i złotówek ??? Dobrze będzie jak o własnych siłach

Marcin

Data: 2012-07-19 10:54:39
Autor: gregor
[...]

pewnie przekret w stylu SZTOS

gregor

Data: 2012-07-19 12:13:19
Autor: Kris
Przekret na dolarach - na czym polega?
W dniu czwartek, 19 lipca 2012 10:04:18 UTC+2 użytkownik neoniusz napisał:
Troche OT, ale przynajmniej nie o &quot;biskupach&quot;.
[...]

"około 4zł"
~3,40zł się łapie- pewnie umówiłeś się z właścielem kantoru;)

Data: 2012-07-21 21:58:34
Autor: neoniusz
W dniu 19.07.2012 15:13, Kris pisze:
[...]

Owszem sprzedal gosciowi z kantoru za 4 zl. Kilka tys USD. Nie wiem jak to sie gosciowi oplacilo, ale tak sie stalo.

Data: 2012-07-22 10:37:52
Autor: Tomasz Chmielewski
On 07/22/2012 08:58 AM, neoniusz wrote:
[...]

A farba ze zlotowek nie zostaje na palcach? :)

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2012-07-22 09:24:47
Autor: Zbynek Ltd.
Tomasz Chmielewski napisał(a) :
[...]

Kiedy bajki zbyt mocno odstają od rzeczywistości, to są to tylko bajki ;-)

    Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.]

Data: 2012-07-22 09:39:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-07-22 09:24, Zbynek Ltd. pisze:
[...]

Jedyna możliwość prawdziwości to tylko "wersja demo". Zaraz się dowiesz, że "znajomy" chce teraz sprzedać 100 tysięcy dolarów.

--
Liwiusz

Data: 2012-07-22 22:17:55
Autor: neoniusz
W dniu 22.07.2012 03:24, Zbynek Ltd. pisze:
[...]

It's like whatever to me. Myslalem, ze jest jakis przekret a sie okazuje, ze nie ma. Dalej nie wiem o co chodzilo.

Data: 2012-07-23 12:52:01
Autor: Aha....
W dniu 2012-07-23 04:17, neoniusz pisze:
[...]

;-)

It's like whatever to me. Myslalem, ze jest jakis przekret a sie
okazuje, ze nie ma. Dalej nie wiem o co chodzilo.

No to podaj namiary na tego co skupuje po 4zl

Data: 2012-07-24 11:43:19
Autor: cyklista
[...]

Może zwykłe pranie kasy?
Teraz zamiast stosu nielegalnych złotówek może ma dolary, bez śladu w systemach transakcyjnych?

Data: 2012-07-24 12:10:02
Autor: Zbynek Ltd.
cyklista napisał(a) :

Może zwykłe pranie kasy?
Teraz zamiast stosu nielegalnych złotówek może ma dolary, bez śladu w systemach transakcyjnych?

A wszystkiemu winni są cykliści ;-)
Np. temu, że pomieszali i napisali odwrotnie. Powinno być - mieli nielegalne dolary i zamienili na legalne złotówki.
Ale to opcja mało prawdopodobna. Nikt by się tym nie chwalił. I to takim znajomym, co do których istniałoby podejrzenie, że będą o tym kłapać po całym Internecie :-)

Data: 2012-07-24 12:54:12
Autor: m
W dniu 24.07.2012 11:43, cyklista pisze:
[...]

Pranie kasy zawsze było dla mnie trochę czymś tajemniczym, dlatego sorry jeżeli pytanie jest głupie - ale co taka transakcja zmieni w temacie legalności dolarów/złotówek?

Miał nielegalne dolary - czyli miał dolary co do których nie potrafi wykazać legalnego źródła. Teraz ma złotówki, co do których również nie potrafi wykazać legalnego źródła.

Co za różnica dla piorącego?

p. m.

Data: 2012-07-24 13:08:34
Autor: cyklista
Przekret na dolarach - na czym polega?
Użytkownik m napisał:

Co za różnica dla piorącego?

Np. taka, że w Polsce zarabia się w złotówkach i może wykazywać z dowolnego straganu na bazarze dochód 10 tyś dziennie i płacić od tego legalny podatek a pozostałe 5 tyś ma już całkiem czyściutkie i legalne.

Data: 2012-07-24 13:39:56
Autor: m
W dniu 24.07.2012 13:08, cyklista pisze:
Użytkownik m napisał:

Co za różnica dla piorącego?

Np. taka, że w Polsce zarabia się w złotówkach i może wykazywać z
dowolnego straganu na bazarze dochód 10 tyś dziennie i płacić od tego
legalny podatek

No widzisz, tego nie rozumiem. Co za różnica, przecież może mieć z dowolnego straganu dochód 10 tys dziennie, płacić od tego legalny podatek, za te pieniądze kupić walutę.

 a pozostałe 5 tyś ma już całkiem czyściutkie i legalne.

Jakie pozostałe 5 tys?

p. m.

Data: 2012-07-24 14:12:15
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-07-24, cyklista <cyklista@konto.pl> wrote:

[...]

Np. taka, że w Polsce zarabia się w złotówkach i może wykazywać z dowolnego straganu na bazarze dochód 10 tyś dziennie i płacić od tego legalny podatek a pozostałe 5 tyś ma już całkiem czyściutkie i legalne.

No patrz. A ja zarabiam w funtach, które wykazuję i płacę od nich podatek.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-07-24 14:40:51
Autor: Andrzej Lawa
Użytkownik m napisał:

[...]

Ooo, ktoś - jak widzę - tkwi w epoce sprzed 1989 roku i uważa, że waluty
są nielegalne ;)

Ale od tamtego czasu wiele się zmieniło i obecnie możesz dochód w Polsce
uzyskiwać w juanach, dolarach USA i w wielu innych walutach.

Ba! Jeśli zechcę, mogę sprzedać swój samochód za dolary albo, jeśli mnie
najdzie ochota na egzotykę, za kwanzy ;)

Data: 2012-07-24 22:18:40
Autor: Krzysztof Halasa
cyklista <cyklista@konto.pl> writes:

[...]

Obawiam się że koszty byłyby znacznie większe niż w "normalnej" pralni.
Tam nie chodzi o to, by wyprać drogo, tak to każdy potrafi i fiskus by
się tylko cieszył.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2012-09-14 13:10:47
Autor: Gotfryd Smolik news
Przekret na dolarach - na czym polega?
On Mon, 10 Sep 2012, m wrote:

  Przepraszam za wyciąganie starocia, ale leży sobie a widzę iż nikt
nie poruszył meritum :)

On Tue, 24 Jul 2012, m wrote:

Pranie kasy zawsze było dla mnie trochę czymś tajemniczym, dlatego
sorry jeżeli pytanie jest głupie - ale co taka transakcja zmieni w
temacie legalności dolarów/złotówek?

  Nic.
"Mam ukradzione, 10 lat temu!"
"Niech pan to udowodni!"
  I to nie jest żart :]

Wątpię. Są znacznie prostsze i tańsze metody na udowodnienie posiadania danej kwoty w danym czasie.

  No to jedziemy.

Poczynając od fotografowania z żyjącym (jeszcze wówczas) członkiem rodziny,

  ???
  Niby te konkretne banknoty będą na zdjęciu, szczególnie te
wydane na budowę domu? ;)
  Przecież zdjęcie z pożyczonymi pieniędzmi niejeden może sobie zrobić :]

przez wysyłanie samemu sobie poleconego, przez notariuszy itd...

Koniec końców, można w końcu też wymienić dolary po cenie rynkowej. Kwit taki sam a taniej :).

  A to to co innego.
  Z wyjątkiem wersji z notariuszem, który jest płatnikiem PCC :>
(więc niejako pośrednio musi poinformować US o sporej liczbie rodzajów
transakcji)

  Istnienie udokumentowanej daty, wskazującej że pieniądze miał.
  Clou programu nazywa się "przedawnienie".

A co z przedawnieniem źródła pieniędzy? Tj - przestępstwa na którym się zbrodzień wzbogacił?

  Jest odrębne, oczywiście.

Przecież chyba chodzi mu o to, żeby ukryć powiązanie tych pieniędzy z np. zabójstwem na tle rabunkowym

"Może chodzić".
  Pic w tym, że wtedy *można* dochodzić (a raczej usiłować
dochodzić) skąd te pieniądze, ale *nie można* za "nie powiem
skąd je mam" łupnąć 75% podatku od nieujawnionych źródeł.

  A (z dokładnością do okresu postępowania) to drugie zawiera
się w 7 latach.

Czy to w sensie "żeby się policja nie domyśliła że to ja zrobiłem" czy w sensie "żeby policja/prokuratura nawet jak się domyśli, nie mogła mi nic udowodnić".

  Ani jednym, ani drugim.
"Policja to może se i szukać, dowodów nie mają, a skarbówka może mnie
cmoknąć, bo możliwość *opodatkowania* się przedawniła".
  Na tym poleca cały pic.

  Bo oczywiscie, jeśli samo przestępstwo już się przedawniło (znaczy
karalnoś za nie), to przestępca może równie dobrze powiedzieć
"o tu mam dowody że ukradłem, możecie się upewnić że to ja,
i poproszę o zastosowanie art.2.1.4"
  Ale to tylko od strony podatkowej - bo jeśli chodzi o roszczenie
cywilnoprawne ze strony poszkodowanego, to się nie wypowiadam,
tu może być jakaś pułapka (i oby była :>), powodująca że *również*
wtedy opłaca mu się skorzystać z przedawnienia podatkowego (zamiast
z niepodlegania z tytyłu przestępstwa).

Rozumiem że jeżeli mowa o przedawnieniu - rozmawiamy o opcji #2.

  Nie, ta jest w ogóle poza zakresem zainteresowania.
  Idzie wyłącznie o wykluczenie opodatkowania.

Po jakim
czasie się przedawnie morderstwo/kradzież/rozbój/oszustwo? Czy nie po czasie dłuższym niż przedawnienie wobec skarbówki?

  Oczywiście, zdaje się że do 25 lat przy morderstwie.

  Właśnie *dlatego* przestępcy opłaca się mieć papier: "o, wtedy i wtedy
miałem już te 2 miliony, to było ponad 5 lat od okresu za który możecie
sprawdzać moją deklarację podatkową, do widzenia".
  Skarbówka może donieść na polcję.
  Policja: "skąd pan ma te pieniądze?" - przestępca: "nie powiem, bo
mógłbym sobie zaszkodzić z KK".
  I teraz poproszę o wskazanie sankcji.

Poza tym, to jest mrożenie kasy na 8 lat.

  Ależ nie!
  Tą kasą można obracać - i wyłącznie od "opapierowania" uzyskanych
dochodów zależy, czy to co zarobiono będzie równie "czyste podatkowo"
czy problem "wyczyszczenia" powróci.
  Ale już tylko dla tego co zarobiono - bo podstawa będzie nie do
ugryzienia.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-09-14 13:26:37
Autor: m
On Mon, 10 Sep 2012, m wrote:

  Przepraszam za wyciąganie starocia, ale leży sobie a widzę iż nikt
nie poruszył meritum :)

On Tue, 24 Jul 2012, m wrote:
[...]

[...]

A więc, hipoteza o tym że ten nadzwyczajny interes to jest pranie brudnych pieniędzy, to chyba upada. Bo po co?

No chyba że chodzi o inny rodzaj prania brudnych pieniędzy niż tu omawiamy.

OT: jest to gałąź przemysłu finansowego którego trochę nie ogarniam :D. Mam wrażenie że jednym pojęciem zbiorczo się określa tak różne działania, że wręcz przeciwstawne.

[...]

[...]

No nie możesz tej kasy użyć w sposób zwracający uwagę skarbówki. Czyli - domu nie kupisz, lepszego samochodu również itd...

p. m.

Data: 2012-09-15 10:19:55
Autor: Marek
On Fri, 14 Sep 2012 13:10:47 +0200, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:
> Wątpię. Są znacznie prostsze i tańsze metody na udowodnienie
posiadania danej
> kwoty w danym czasie.
  No to jedziemy.

Kiedyś było popularne tłumaczenie sie Ĺźe kasa jest z czerpania korzyści z własnego nierządu.Ale US się wycfanil, zaczął prosić o  potwierdzenie tego faktu od "drugiej strony" itp.  Teraz jest modne i przechodzi "bycie tajnym informatorem policji".

--
Marek

Data: 2012-10-05 17:35:11
Autor: Zbynek Ltd.
Marek napisał(a) :
> [...]
> Wątpię. Są znacznie prostsze i tańsze metody na udowodnienie
  No to jedziemy.

Kiedyś było popularne tłumaczenie sie że kasa jest z czerpania korzyści z własnego nierządu.Ale US się wycfanil, zaczął prosić o  potwierdzenie tego faktu od "drugiej strony" itp.  Teraz jest modne i przechodzi "bycie tajnym informatorem policji".

Byłym. Już byłym tajnym informatorem policji ;-)

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończą mu się wszystkie możliwości.]

Data: 2012-07-22 20:19:04
Autor: witek
On 07/22/2012 05:37 AM, Tomasz Chmielewski wrote:

A farba ze zlotowek nie zostaje na palcach? :)

nie. teraz maja dobre durkarki.

Data: 2012-07-23 09:43:49
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 22.07.2012 03:58, neoniusz pisze:

Owszem sprzedal gosciowi z kantoru za 4 zl. Kilka tys USD. Nie wiem jak
to sie gosciowi oplacilo, ale tak sie stalo.

No to zaraz twojego znajomego capną za rozprowadzanie fałszywych złotówek...

Data: 2012-07-24 01:02:54
Autor: Kris
W dniu niedziela, 22 lipca 2012 03:58:34 UTC+2 użytkownik neoniusz napisał:
Owszem sprzedal gosciowi z kantoru za 4 zl. Kilka tys USD. Nie wiem jak to sie gosciowi oplacilo, ale tak sie stalo.

Tu ludziska różne dziwne rzeczy robia aby dostać od banku jakis gadżet czy innego kindla a wystarczy po konatorach się przeleciec skupic dolary po 3,50 i sprzedać gościowi za 4zł. Prawie 15% przzebitki za jeden dzień latania po kantorach;))

Data: 2012-07-24 10:26:41
Autor: Maciek
W dniu 2012-07-24 10:02, Kris pisze:
[...]
Może gość ma sieć kantorów, skupuje "drobne" po 4 zł i czeka na łosia,
który swoje oszczędności życia "zainwestuje" w dolary po 3,50. Wtedy
cena skupu zmieni się na 3,00 ;-)

Maciek

Data: 2012-07-24 11:05:39
Autor: Zbynek Ltd.
Maciek napisał(a) :
[...]

Doszukujecie się drugiego dna. A to sprawa prosta. Kolega - mitoman, chcący sprawić na znajomych wrażenie, że robi świetne interesy. Innego wytłumaczenia nie widzę. Lub wspominane już złotówki z drukarki laserowej ;-)

Data: 2012-07-24 15:46:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przekret na dolarach - na czym polega?

"Zbynek Ltd." juloft$1hl$1@node1.news.atman.pl

[...]

Grobelny lubił robić wrażenie. Ale on miał limity (na przykład $ 20 na
jedną osobę) i raczej pooooowoooooli dokonywał transakcji. Kolejki stały
długie na 100 metrów (widziałem, więc wiem) i ludziska czekały na możliwość
dokonania cudownej transakcji...

Gdy zapytałem o powód -- dowiedziałem się, że takimi manewrami Grobelny
robi sobie reklamę, dzięki której ma klientów w Bezpiecznej Kasie, która
padając, pogrzebie masę ludzkiego szmalu, bo odpowiedzialność Grobelnego
jest raczej żadna, a być może pierwszą (i jedyną) osobą pokrzywdzoną
w efekcie upadku BKO będzie żona Grobelnego, o ile on ma żonę...

-=-

Do kumatych_inaczej -- osoba tłumacząca mi ten fenomen słabo znała
Grobelnego,  nie wiedziała nawet, czy Grobelny jest żonaty, zatem
nie zasięgałem tej infy u źródła, jakim był sam Grobelny I Wielki.
Rozmawiałem z innym bankierem.

Data: 2012-07-19 19:17:57
Autor: witek
On 07/19/2012 10:04 AM, neoniusz wrote:
[...]

Jak juz go przekrecą to koniecznie napisz w jaki sposob.

Data: 2012-07-21 11:43:08
Autor: Greg
neoniusz <neon@joemonster.org> napisał(a):
[...]

Wystarczy zamienić walutę i masz:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,12167632,Chcial_kupic_papier__ktory_sie_zmieni_w_dolary__Stracil.html?lokale=gliwice

Może złotówki też już są "magiczne" ;-)

Data: 2012-07-23 02:37:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przekret na dolarach - na czym polega?

"neoniusz" ju8f8d$obd$1@mx1.internetia.pl

[...]

Podpowiedz znajomemu, że u nas kupi po 3.60,
aby móc więcej zarobić, mając większy obrót.

Przekret na dolarach - na czym polega?