Przekręt (?) z Nigerii

Data: 2009-11-13 00:37:14
Autor: p47
Przekręt (?) z Nigerii
Na jednym ze znanych serwisów aukcyjnych znalazł się "kupujacy" z Nigerii, wg własnego oswiadczenia obywatel USA kupujacy mój przedmiot (dość cenny zegarek - Omegę) jako prezent dla syna na urodziny tam przebywajacego na kontrakcie.
Wiadomo na 99,999% , ze za taką transakcją kryje się tzw. "wałek", ale  na czym ma on polegać??
Kupujący proponuje zapłatę przelewem, albo PayPalem,- te ostatnią mozliwośc oczywiście odrzucę i co najwyżej podam mu nr mojego konta.
Jak w takiej sytuacji może mnie oszukać, skoro zegarek wyslę dopiero w (mało prawdopodobnym;-) przypadku, gdy pieniądze będa potwierdzone na moim koncie.
O co tu tym słynnym nigeryjskim oszustom może chodzić (przy wykluczeniu PayPalu),- czy znajdują tak  chętnych do wysyłki bez przelewu??
Same dane bankowe nic im chyba nie dadzą.

p47

Data: 2009-11-13 01:03:17
Autor: p47
Przekręt (?) z Nigerii

Aby sprawdzic, co za przekręt czarny człowiek wymyślił, właśnie wysłałem do "kupca";-) następujący e-mail :

"Hallo,

I shall gladly send the watch to your son in Ngeria as registered mail.
The shipping costs is US$15,-  , the total value of this transaction  is US$
480,-
Since there is no tracking, or delivery confirmation  for the mail sent to
Nigeria I do not accept PayPal, I shell ship the watch only when money is
fully transfered to and confirmed on  my bank account.

Truly etc."

No i z ciekawością czekam na odpowiedź;-)

p47

Data: 2009-11-13 01:19:15
Autor: MarcinF
Przekręt (?) z Nigerii
p47 wrote:

No i z ciekawością czekam na odpowiedź;-)

http://e-prawnik.pl/wiadomosci/informacje/nigeryjski-szwindel.html

daj znac czy bedzie standardowa, czy moze cos oryginalnego :)

Data: 2009-11-13 09:41:33
Autor: Papkin
Przekręt (?) z Nigerii

No i z ciekawością czekam na odpowiedź;-)

moze jestem prymityw ale ja bym mu wyslal maila (jakiegos maila z tych tymczasowych, dzialajacych 10dni gora) ze chetnie mu wysle ale z czarn....ami interesow nie robie i ewentualnie moze zapracowac na ten zegarek na mojej plantacji trzciny cukrowej.

Dac sie zrobic na tak prymitywne oszustwo i to jeszcze afrykanczykowi z nigeri to gorzej niz kupic "zlote" monety od cygana. Honorowe sepuku to jedyne wyjscie na zachowanie twarzy :)

Data: 2009-11-13 09:48:43
Autor: paranoix
Przekręt (?) z Nigerii
Papkin pisze:

[...]

Ale skoro będzie już miał pieniądze na swoim koncie w banku - to jakie ponosi ryzyko? Na przytoczonej stronie opisany jest przypadek, gdy sprzedawca wysyła towar bez pieniędzy - na podrobiony skan potwierdzenia.

Data: 2009-11-13 10:47:31
Autor: orcio
Przekręt (?) z Nigerii
paranoix pisze:
Papkin pisze:

[...]

przeczytaj Nigeryjski szwindel, jeszcze inaczej. z 8:07 dzisiaj

orcio

Data: 2009-11-13 11:56:36
Autor: Tomasz Chmielewski
Przekręt (?) z Nigerii
Papkin wrote:

[...]

Tak, jestes prymitywny.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2009-11-13 16:49:58
Autor: jacko
Przekręt (?) z Nigerii
moze jestem prymityw
Tak, prymityw i rasista.

Data: 2009-11-13 17:57:48
Autor: Papkin
Przekręt (?) z Nigerii
jacko wrote:
moze jestem prymityw
Tak, prymityw i rasista.

ano wiedzialem ze ktos sie odezwie, a teraz wyslij gorace pozdrowienia z Polski temu co szuka tu frajerow. Ja wyslalbym zaproszenie na wakacje fundowane przez KKK by szmaciarz choc troche mial popsuty humor. On Ci pluje na twarz a Ty masz mowic ze deszcz pada?

A rasista nie jestem... ale kolorowych na wzor Francji to wpuszczac tu nie popieram bo czym sie to moze skonczyc to juz wiemy. Kazdy ma swoj kawalek na ziemi, podobno oprocz Cyganow i moze Zydow ale Ci za inteligentni i zaradni...

Data: 2009-11-13 21:22:50
Autor: Gniewko
Przekręt (?) z Nigerii
W dniu 2009-11-13 17:57, *Papkin* napisał(a) co następuje:

moze jestem prymityw
Tak, prymityw i rasista.
[...]

Już się napatrzyłem na takich łysych bydlaków jak ty 11. listopada w Warszawie. Powinno się was zamknąć w pierdlu razem z czarnoskórymi przestępcami, najlepiej seksualnymi o skłonnościach homo.

PLONK

--
*Gniewomir*
Próg zniewagi jest w prostym stosunku do inteligencji i poczucia bezpieczeństwa. Słowo "sk****syn" jest zniewagą jedynie dla człowieka, który nie ma całkowitej pewności co do swojej matki.

Data: 2009-11-13 23:05:32
Autor: Papkin
Przekręt (?) z Nigerii

przestępcami, najlepiej seksualnymi o skłonnościach homo.

Gwalty w afryce to dosc czesta sprawa, a jeden taki pykał glupie polskie kobiety. Nazywal sie Mol, Simon Mol. Byl hetero i jeszcze chory na aids. O homo afrykanskich mam mala wiedze, chyba masz znacznie wieksza, jakies doswiadczenia?

Data: 2009-11-13 22:43:29
Autor: elmer radi radisson
Przekręt (?) z Nigerii
Papkin wrote:

[...]

On szuka frajerow wszedzie gdzie sie da, nie patrzy ze to Polska. Internet nie ma granic. Stworzysz?

--

memento lorem ipsum

Data: 2009-11-13 23:02:57
Autor: Papkin
Przekręt (?) z Nigerii

Internet nie ma granic.

chamskie odpowiedzi tez nie znaja granic i ja bym skorzystal z mozliwosci utarcia nosa gnojkowi. A ci mnie od rasistow :-) Jakby wyslal to amerykanim tez bym mu odpisal cos fajnego.

A ten idiota mowiacy ze pewnie laze w marszach jakis ONR czy LPR - panie, dyrdymaly masz w glowie. Mam duzo wlosow na glowie. Jesli uwazasz sie za czlowieka-samarytanina to przyjmij cala wioske z Bangladeszu (by sie nie czepiac afrykanczykow) i daj im lepsze zycie, zamiast kupowac nowe auto i lepszy dom wesprzyj tez biednego nigeryjczyka bo jestes jak matka Teresa. Prezydent Kaczynski chyba tez rasista bo sie nabijal z jakiegos tam malego panstewka afrykanskiego :)

Data: 2009-11-13 02:15:31
Autor: Titus Atomicus
Przekręt (?) z Nigerii
In article <hdi6dn$6gc$1@atlantis.news.neostrada.pl>, "p47" <go@wp.pl> wrote:

Kupujący proponuje zapłatę przelewem, albo PayPalem,- te ostatnią mozliwośc oczywiście odrzucę i co najwyżej podam mu nr mojego konta.

A co jest nie tak z PayPalem?
TA

Data: 2009-11-13 02:30:37
Autor: argothiel
Przekręt (?) z Nigerii
[...]

Pewnie chodzi o możliwość cofnięcia wpłaty przez wpłacającego przez
jakiś tam okres.

TA

Pozdrawiam, argothiel

Data: 2009-11-13 03:37:25
Autor: p47
Przekręt (?) z Nigerii

Użytkownik "argothiel" <argothiel@interia.niechce.spamu.pl> napisał w wiadomości news:hdicrt$3ja$1news.onet.pl...
[...]

Właśnie o to chodzi,- PayPal z reguły rozstrzyga spory na korzyść kupującego.

p47

Data: 2009-11-13 09:44:06
Autor: Papkin
Przekręt (?) z Nigerii

Właśnie o to chodzi,- PayPal z reguły rozstrzyga spory na korzyść
kupującego.

dlatego raz jeszcze, grupa finansowa, powtorze by mozliwie jak sie da nie korzystac z tej firemki ze zgnilego zachodu. W dodatku maja koszmarne prowizje obciazajace sprzedajacego.

Tez mialem z nimi jazdy ale to juz w mojej dzialalnosci gospodarczej, dekle i tyle.

Data: 2009-11-13 11:29:12
Autor: ikarek
Przekręt (?) z Nigerii
Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości news:4afd1c5e$1news.home.net.pl...

[...]

Przyłączam się - wszystko tylko nie paypal. Też miałem z nimi
problem i poniosłem stratę. Do kart kredytowych polecam nasz
dotpay.pl, a do przesyłania "internetowego" moneybookers. A już
szczytem lekkomyślności jest przyjęcie płatności czekiem przez
paypal ;)

To na marginesie, natomiast co do głównego pytania wątku, to
nie powinieneś godzić się na żadne inne formy zapłaty, aniżeli
przelew na Twoje konto bankowe. Np. karta kredytowa może
być kradziona, a nawet jeśli nie jest, to klient ma pół roku na
reklamowanie transakcji w swoim banku i to do banku należy
decyzja czy wycofać transakcję. Więc przy tak dużych
wątpliwościach jak w tym przypadku - tylko przelew.

Data: 2009-11-13 13:13:42
Autor: mvoicem
Przekręt (?) z Nigerii
(13.11.2009 11:29), ikarek wrote:
[...]
[...]

A czemu nie np. Western Union? Jest IMHO nie do cofnięcia.

No i nie zapominajmy o tradycyjnych banknotach w kopercie  (Tak, wiem
wiem, tego nie będzie wym przypadku ....)

p. m.

Data: 2009-11-13 13:21:42
Autor: ikarek
Przekręt (?) z Nigerii
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:hdjim7$asb$2atlantis.news.neostrada.pl...

A czemu nie np. Western Union? Jest IMHO nie do cofnięcia.

Masz rację, zapomniałem o WU :) Nie miałem nigdy z nimi
przyjemności, bo tam drogo... ale wycofać chyba faktycznie
się nie da :)

Data: 2009-11-13 18:03:06
Autor: Papkin
Przekręt (?) z Nigerii
co do dotpay to raczej nie polecam, nie ma tragedii ale ich system ma czasami rozne bugi, piszesz maila i nie odpowiadaja. Na koncie pojawia sie jakies magiczne 150zl ktorych nie mozna wyplacic, dokumentacja techniczna nie jest scisla od A-Z. Nie jest to polska firma.

Platnosci.pl - polska firma, z Poznania. Pieniadze sa na drugi dzien, bez dodatkowych oplat (jak w dotpay!), prowizja malejaca. Korzystaja z wlasnego systemu transakcji kartowych online. Dotpay ma polcard ktory jest wysoce zacofany (ta stronka - bramka) i wymaga podania numeru buta i dlugosci p...alca aby moc zaplacic i to dwa RAZY raz w dotpay.pl a drugi na www polcardu. Nie polecam tez samego polcardu (z tego korzysta dotpay) a i sam dotpay jest tez gorzej zrobiony niz platnosci.pl (mniej transferow automatycznych ala mtransfer) itd, itp. Uwierzcie. Jedyny plus to MoneyBooker ale tych mozna sobie podlaczyc samemu, bezposrednio.

Data: 2009-11-13 20:03:56
Autor: Adam Sito
Przekręt (?) z Nigerii
mtransfer) itd, itp. Uwierzcie. Jedyny plus to MoneyBooker ale tych mozna sobie podlaczyc samemu, bezposrednio.

MoneyBookers to jeszcze lepsze kwiatki niż PayPal. Mi zblokowali swego czasu ponad 1000 zł, i sprawę prowadzili ponad miesiąc. Na koniec skasowali konto bez podania przyczyny, fakt że kasę oddali...

--
AS __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4604 (20091113) __________

Data: 2009-11-13 22:04:20
Autor: witrak()
Przekręt (?) z Nigerii
On 2009-11-13 18:03, Papkin wrote:
[...]

:-)
Tia... A nie oni czasem nazywali się poprzednio allpay ? Polski soft. O jakości softu i uczciwości ludzi, którzy to uruchamiali wypowiadać się nie będę.

Data: 2009-11-13 22:57:16
Autor: Papkin
Przekręt (?) z Nigerii
:-)
Tia... A nie oni czasem nazywali się poprzednio allpay ? Polski
soft. O jakości softu i uczciwości ludzi, którzy to uruchamiali
wypowiadać się nie będę.

przelewy przychodza z zagranicy. Jakosc softu sam oceniam na taka sobie bo troche w IT siedze. Wytknalem im kilka bledow, jednego do dzis nie naprawili!!!

Data: 2009-11-13 23:05:32
Autor: ikarek
Przekręt (?) z Nigerii
Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości news:4afdd645news.home.net.pl...
:-)
[...]

Kiedyś chyba faktycznie przychodzily z Anglii, ale od
pewnego czasu idą z polskiego banku (bodaj BPH).

Data: 2009-11-14 22:13:01
Autor: witrak()
Przekręt (?) z Nigerii
On 2009-11-13 22:57, Papkin wrote:
:-)
[...]

Miałem z nimi do czynienia, jak jeszcze byli allpay'em. To polski biznes - ludzie stąd i soft u nas robiony. A z faktu, że się nie wypowiadam, nie wynika, że nie wiem :-) tylko co najwyżej, że nie chcę.

witrak()

Data: 2009-11-13 23:10:10
Autor: ikarek
Przekręt (?) z Nigerii [OT]
[...]

Troche offtopujemy, ale pośrednicy to dla mnie ważny temat,
więc mam nadzieję że autor wątku wybaczy :)

Dotpay mi się sprawdził, działa dobrze i wybronił mnie 2 razy
przed nieuzasadnionymi reklamacjami.

Dla mnie największy "minus" to brak możliwości zamknięcia czy też
zablokowania transakcji, o których wiem, że na pewno nie zostaną
przeze mnie wycofane. Męczy mnie wizja złośliwego hakera,
włamującego się na moje konto i anulującego transakcje z ostatnich
6 miesięcy... Przydało by się więc "zamykanie" lub dodatkowe
potwierdzanie operacji, które skutkują zmniejszeniem salda, takich
jak anulowanie/zwrot/wypłata (np. za pomocą kodów jednorazowych).

Platnosci.pl - polska firma, z Poznania. Pieniadze sa na drugi dzien, bez
dodatkowych oplat (jak w dotpay!), prowizja malejaca. Korzystaja z
wlasnego

Przelew to tylko 1 zł, wiec robiąc 1 przelew miesiącu nie ma to
praktycznie znaczenia. A co do prowizji, to ile ona wynosi
w platnosciach.pl (bo coś nie wyjawiają tej informacji na stronie)?

Data: 2009-11-13 23:19:24
Autor: Papkin
Przekręt (?) z Nigerii [OT]

Przelew to tylko 1 zł, wiec robiąc 1 przelew miesiącu nie ma to
praktycznie znaczenia. A co do prowizji, to ile ona wynosi
w platnosciach.pl (bo coś nie wyjawiają tej informacji na stronie)?

Ja mam sumy 4-5 cyfrowe wiec u mnie na EMAX sobie pracuja, przelewy mam codzienne.

2.4% a pewnie mozna negocjowac jeszcze mniej. Najwazniejsza jest prosta, minimalna i zgrabna w formie bramka do placenia kartami, ich wlasna autorska a nie polcard.

Najgorsze jest to ze paypal dobrze sie reklamuje i pierze mozgi amerykanom i brytyjczykom, ci potrafia nie kupic czegos jak tego syfu nie masz na stronie. Bo inne metody nie sa "secure".

A dotpay ma jeszcze jeden "zonk" - nie zglasza statusu platnosci innego niz OK/BAD. Jesli ktos wybiera u cienie w systemie (czyli na stronie www) ze bedize placic mBankiem to nie dostajesz o tym informacji, wybro metody nie jest raportowany. W platnosci.pl jest.

Ma to znaczenie gdy ktos wybiera trwajaca dlugo metode platnosci, przez 1-2dni nie wiesz czy klient cos wybral czy nie.

W dotpay bzwbk i chyba jeszcze jakis bank, nie jest realizowany jak w platnosci.pl - podobnie do mtransferu. Moze to juz sie zmienilo. Wkurza tez dodatkowy krok gdzie klient musi podac swoje dane raz jeszcze zanim dopiero przejdzie do wybranego banku, upierdliwe.

Probowalem byc sprytny i wyliczylem ile by mnie kosztowalo podlaczenie sei do mtransferu i place z ipko samodzielnie - wiecej niz place prowizji dla posrednikow... a i system informatyczny musialby dla kazdego adaptowac i pisac.

Data: 2009-11-13 22:42:13
Autor: Chris
Przekręt (?) z Nigerii
Dnia Fri, 13 Nov 2009 11:29:12 +0100, ikarek napisał(a):

Do kart kredytowych polecam nasz dotpay.pl

A ja go nie polecam, bo handluje danymi osób, które skorzystały z jego
usług.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-11-13 23:03:19
Autor: Papkin
Przekręt (?) z Nigerii
A ja go nie polecam, bo handluje danymi osób, które skorzystały z jego
usług.

Jakies dowody?

Data: 2009-11-16 23:46:56
Autor: Chris
Przekręt (?) z Nigerii

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-11-18 20:48:36
Autor: Papkin
Przekręt (?) z Nigerii

akurat nie jest to nic w co bym dal wiare jak w to ze jutro wzejdzie slonce. W sumie numer telefonuy komorkowego mozesz sobie sam wygenerowac i wysylac na slepo. Co za problem? Gorzej z mailami.

Data: 2009-11-19 01:09:47
Autor: Chris
Przekręt (?) z Nigerii
Dnia Wed, 18 Nov 2009 20:48:36 +0100, Papkin napisał(a):

akurat nie jest to nic w co bym dal wiare jak w to ze jutro wzejdzie slonce. W sumie numer telefonuy komorkowego mozesz sobie sam wygenerowac i wysylac na slepo. Co za problem? Gorzej z mailami.

Jeśli w odpowiedzi na mojego maila przysłali mi szczegółowe dane
dokonanej przeze mnie płatności oraz informację, że dokonując tej
transakcji zaakceptowałem Regulamin, do którego gdzieś na stronie
transakcyjnej był link, to chyba żadnych wątpliwości już być nie może.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-11-21 11:26:38
Autor: Papkin
Przekręt (?) z Nigerii
p47 wrote:
Na jednym ze znanych serwisów aukcyjnych znalazł się "kupujacy" z
Nigerii, wg własnego oswiadczenia obywatel USA kupujacy mój przedmiot
(dość cenny zegarek - Omegę) jako prezent dla syna na urodziny tam

request
I want you to partner with me inorder to finish a transaction worth 44.5MUSD from my bank here in hong kong(Heng seng)to your country.
Your share would be 50% of the mentioned amount above.If you are willing,then contact by return e-mail for instructions :
peter155tung@yahoo.com.hk
Peter Wong

na jeden z maili to mi przyszlo, kurde wyglada interesujaco i bardzo wiarygodnie!

Pytanie do grupowiczow, jak najtaniej przelac pieniadze do HK (gosc pewnie nie ma na przelew do Polski)?

Data: 2009-11-24 02:45:59
Autor: p47
Przekręt (?) z Nigerii

Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości news:4b07c06a$1news.home.net.pl...
p47 wrote:
[...]

Olej go,- masz się fatygowac dla głupich 22,25 mln USD??!
Poczekaj troche, a napewno dostaniesz taka propozycje jak ja niedawno,- 500mln USD z tego az 90% dla mnie!

;-))

p47

Przekręt (?) z Nigerii