Przekroczenie granicy RP

Data: 2011-05-05 01:28:09
Autor: Tomczyk
Przekroczenie granicy RP
Witam!
Załóżmy, że przekroczyłem granicę Polski i Ukrainy legalnie. Czy jest możliwy powrót do Polski przez zieloną granicę (konkretnie chodzi mi o Bieszczady), czy będzie to niosło za sobą jakieś nieprzyjemne konsekwencje?

Pozdrowienia!
Tomczyk.

Data: 2011-05-05 07:07:40
Autor: neoniusz
Przekroczenie granicy RP
W dniu 11-05-05 01:28, Tomczyk pisze:
Witam!
Załóżmy, że przekroczyłem granicę Polski i Ukrainy legalnie. Czy jest
moĹĽliwy powrĂłt do Polski przez zielonÄ… granicÄ™ (konkretnie chodzi mi o
Bieszczady), czy będzie to niosło za sobą jakieś nieprzyjemne konsekwencje?

Moze zjesc Cie niedzwiedz.

Data: 2011-05-05 07:16:14
Autor: Maruda
Przekroczenie granicy RP
W dniu 2011-05-05 01:28, Tomczyk pisze:
[...]

Będzie. Bardzo nieprzyjemne.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-05-05 08:40:52
Autor: Piotr [trzykoty]
Przekroczenie granicy RP
Użytkownik "Tomczyk" <tomasz.klatka@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ipsnec$75q$1inews.gazeta.pl...
Czy jest możliwy powrót do Polski przez zieloną granicę (konkretnie chodzi mi o Bieszczady), czy będzie to niosło za sobą jakieś nieprzyjemne konsekwencje?

W Polsce to wykroczenie z art. 49a - mandat lub sprawa w sądzie, przy czym spotkanie z pogranicznikami może być burzliwe;) Natomiast na Ukrainie to nie wiem, ale sądzę, że może być gorzej. To nawet u nas do nie dawna takie rzeczy były przestępstwem, można było być nawet zatrzymanym i aresztowanym, więc tam, bliżej tzw. bloku wschodniego, gdzie na granicy stoją wieżyczki obeserwacyjne niczym na murach więzienia...

Data: 2011-05-05 09:15:09
Autor: Zbynek Ltd.
Przekroczenie granicy RP
Elo

Tomczyk napisał(a) :
Witam!
Załóżmy, że przekroczyłem granicę Polski i Ukrainy legalnie. Czy jest możliwy powrót do Polski przez zielon± granicę (konkretnie chodzi mi o Bieszczady), czy będzie to niosło za sob± jakie¶ nieprzyjemne konsekwencje?

Trzeba było pytać na pl.rec.gory :-)
Powrót jest możliwy. Zona już nie istnieje po drugiej stronie.
Istnieje po naszej :-)
Od momentu wej¶cia do Schengen to już nie jest granica, ale ¦ciana
Wschodnia. Granica Unii. Co za tym idzie wzmożone s± kontrole na
granicy.

Zasada nr1 - Jeżeli Ty nie widzisz pogranicznika, nie znaczy to że
on Ciebie nie widzi.

Możesz liczyć na szczę¶cie. Może Ci się nawet udać wiele razy
przej¶ć przez zielon± bez konsekwencji. Jednak trafienie na straż
jest prawdopodobne.

Gorzej jeżeli trafisz na ich strażników. Konsekwencje i tak
poniesiesz u nas. Bez różnicy kto Cię złapie. Z tym że może się
wtedy przejedziesz do Lwowa? W cenie wycieczki zwiedzanie zabytków.
Wła¶ciwie jednego. Aresztu ¶ledczego :-D

Oprócz konsekwencji, o których pisali już inni, możesz mieć przez
najbliższe parę (3-5?) lat trudno¶ci w zatrudnieniu, jako osoba karana.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończ± mu się
wszystkie możliwo¶ci.]

Data: 2011-05-05 09:23:22
Autor: Andrzej Ława
Przekroczenie granicy RP
W dniu 05.05.2011 09:15, Zbynek Ltd. pisze:

Oprócz konsekwencji, o których pisali już inni, możesz mieć przez
najbliższe parę (3-5?) lat trudno¶ci w zatrudnieniu, jako osoba karana.

Moment... Jak to Piotr zauważył, jest to wykroczenie - ma to takie same
konsekwencje, jak otrzymanie mandatu za przekroczenie... prędko¶ci.

Data: 2011-05-05 10:38:54
Autor: Zbynek Ltd.
Przekroczenie granicy RP
Andrzej Ława napisał(a) :
[...]

Niekoniecznie. Głowy nie dam, ale co¶ mi ¶wita, że nie można być
karanym za przestępstwo lub wykroczenie, z wył±czeniem wykroczenia
drogowego.

Data: 2011-05-05 10:58:14
Autor: Andrzej Ława
Przekroczenie granicy RP
W dniu 05.05.2011 10:38, Zbynek Ltd. pisze:

[...]

Delikatnie mówi±c - brednie piszesz.

Data: 2011-05-05 11:17:35
Autor: Zbynek Ltd.
Przekroczenie granicy RP
Andrzej Ława napisał(a) :
[...]

Brednie bredniami, praktyka praktyk±.

Data: 2011-05-05 11:22:54
Autor: Andrzej Ława
Przekroczenie granicy RP
W dniu 05.05.2011 11:17, Zbynek Ltd. pisze:

[...]

Nadal bredzisz - nie ma rejestru karania za wykroczenia.

Data: 2011-05-05 11:28:25
Autor: Zbynek Ltd.
Przekroczenie granicy RP
Andrzej Ława napisał(a) :
[...]

Dziękuję za kulturalne zwrócenie mi uwagi.

Jednakowoż w znanym mi przypadku zatrudniana osoba miała
zadeklarować, że nie była karana za przestępstwo lub wykroczenie. Z

Data: 2011-05-05 11:52:11
Autor: Andrzej Ława
Przekroczenie granicy RP
W dniu 05.05.2011 11:28, Zbynek Ltd. pisze:

[...]

Równie dobrze mogli się domagać o¶wiadczenia o regularnym chodzeniu do
spowiedzi i nieprzyprawianiu rogów małżonkowi/małżonce.

I mieliby dokładnie tak± sam± możliwo¶ć weryfikacji tego o¶wiadczenia.

Data: 2011-05-05 12:21:17
Autor: SDD
Przekroczenie granicy RP

Użytkownik "Andrzej Ława" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomo¶ci news:ipts0b$e05$1inews.gazeta.pl...

Równie dobrze mogli się domagać o¶wiadczenia o regularnym chodzeniu do
spowiedzi i nieprzyprawianiu rogów małżonkowi/małżonce.

I mieliby dokładnie tak± sam± możliwo¶ć weryfikacji tego o¶wiadczenia.

Poza tym nie wiem, czy nie lepszy pracownik odlewajacy sie czasem w meijscu publicznym niz taki, ktory kosi zakety jadac 200 km/h wskutek czego pewnego dnia moze nie stawic sie w miejscu pracy...

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-05-05 09:47:21
Autor: Piotr [trzykoty]
Przekroczenie granicy RP
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał
Gorzej jeżeli trafisz na ich strażników. Konsekwencje i tak
poniesiesz u nas. Bez różnicy kto Cię złapie.

A oni nie maj± przepisów odno¶nie ochrony granicy, przekraczania, zbliżania się w rejon pasa granicznego i przebywania tam? Dlaczego ma ponie¶ć konsekwencje wg naszego prawa, na jakiej podstawie? Ich prawo obowi±zuje wszystkich będ±cych na ich terytorium?
A co je¶li będzie usiłował przekroczyć granicę i zostanie złapany przez Ukraińców zanim skutecznie oddali się na teren RP?

Data: 2011-05-05 10:37:16
Autor: Zbynek Ltd.
Przekroczenie granicy RP
Piotr [trzykoty] napisał(a) :
[...]

Nie wiem, jak jest zgodnie z umowami. Ładnych parę lat temu w
Bieszczadach grupa polskich turystów poszła na piwo przez granicę do
Słowacji. Tam ich złapano daleko od granicy. Odtransportowano do
granicy, gdzie przejęła ich nasza SG i dok±d¶ zabrała samochodem.
Byłem tego ¶wiadkiem. Było to z 10 lat temu, gdy nielegalne
przekroczenie było jeszcze przestępstwem, ale już traktowano takich
delikwentów łagodnie. Z tego co wiem, dostali potem jakie¶ mandaty
lub grzywny.

Data: 2011-05-05 09:05:40
Autor: Olgierd
Przekroczenie granicy RP
Dnia Thu, 05 May 2011 10:37:16 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Było to z 10
lat temu, gdy nielegalne przekroczenie było jeszcze przestępstwem, ale
juĹĽ traktowano takich delikwentĂłw Ĺ‚agodnie. Z tego co wiem, dostali
potem jakieĹ› mandaty lub grzywny.

Słyszałem o podobnym przypadku, w Górach Stołowych: turyści zasiedzieli się w pivnicy, wracali przez przejście turystyczne ("czynne 8-20") pół godziny po jego "zamknięciu". Traf chciał, że akurat była tam SG, ciupasem odwieźli ich do Kłodzka, zostały nawet postawione zarzuty.

Na szczęście prawie 6 lat temu uchylono art. 264 par. 1 kk. --
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-05-05 18:56:42
Autor: Robert Tomasik
Przekroczenie granicy RP
[...]

Z punktu widzenia polskiego prawa nielegalne przekroczenie granicy w  tym wypadku bÄ™dzie wykroczeniem. Natomiast nie mam zielonego pojÄ™cia, jak to jest ujÄ™te w prawie ukraiĹ„skim. Nie wykluczone, ĹĽe jest przestÄ™pstwem. Tak, czy siak sprawca, jeĹ›li jest narodowoĹ›ci polskiej, to nie moĹĽe zostać wydany Ukrainie, a zgodnie z polskÄ… ustawÄ… przestÄ™pstwa nie popeĹ‚nia. DokÄ…d nie wrĂłci na UkrainÄ™, to poza mandatem mu raczej nic nie grozi.

Przekroczenie granicy RP