Przekroczenie granicy RP

Data: 2011-05-05 09:15:09
Autor: Zbynek Ltd.
Przekroczenie granicy RP
Elo

Tomczyk napisał(a) :
Witam!
Załóżmy, że przekroczyłem granicę Polski i Ukrainy legalnie. Czy jest możliwy powrót do Polski przez zieloną granicę (konkretnie chodzi mi o Bieszczady), czy będzie to niosło za sobą jakieś nieprzyjemne konsekwencje?

Trzeba było pytać na pl.rec.gory :-)
Powrót jest możliwy. Zona już nie istnieje po drugiej stronie.
Istnieje po naszej :-)
Od momentu wejścia do Schengen to już nie jest granica, ale Ściana
Wschodnia. Granica Unii. Co za tym idzie wzmożone są kontrole na
granicy.

Zasada nr1 - Jeżeli Ty nie widzisz pogranicznika, nie znaczy to że
on Ciebie nie widzi.

Możesz liczyć na szczęście. Może Ci się nawet udać wiele razy
przejść przez zieloną bez konsekwencji. Jednak trafienie na straż
jest prawdopodobne.

Gorzej jeżeli trafisz na ich strażników. Konsekwencje i tak
poniesiesz u nas. Bez różnicy kto Cię złapie. Z tym że może się
wtedy przejedziesz do Lwowa? W cenie wycieczki zwiedzanie zabytków.
Właściwie jednego. Aresztu śledczego :-D

Oprócz konsekwencji, o których pisali już inni, możesz mieć przez
najbliższe parę (3-5?) lat trudności w zatrudnieniu, jako osoba karana.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2011-05-05 09:23:22
Autor: Andrzej Ława
Przekroczenie granicy RP
W dniu 05.05.2011 09:15, Zbynek Ltd. pisze:

Oprócz konsekwencji, o których pisali już inni, możesz mieć przez
najbliższe parę (3-5?) lat trudności w zatrudnieniu, jako osoba karana.

Moment... Jak to Piotr zauważył, jest to wykroczenie - ma to takie same
konsekwencje, jak otrzymanie mandatu za przekroczenie... prędkości.

Data: 2011-05-05 10:38:54
Autor: Zbynek Ltd.
Przekroczenie granicy RP
Andrzej Ława napisał(a) :
[...]

Niekoniecznie. Głowy nie dam, ale coś mi świta, że nie można być
karanym za przestępstwo lub wykroczenie, z wyłączeniem wykroczenia
drogowego.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2011-05-05 10:58:14
Autor: Andrzej Ława
Przekroczenie granicy RP
W dniu 05.05.2011 10:38, Zbynek Ltd. pisze:

[...]

Delikatnie mówiąc - brednie piszesz.

Data: 2011-05-05 11:17:35
Autor: Zbynek Ltd.
Przekroczenie granicy RP
Andrzej Ława napisał(a) :
[...]

Brednie bredniami, praktyka praktyką.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2011-05-05 11:22:54
Autor: Andrzej Ława
Przekroczenie granicy RP
W dniu 05.05.2011 11:17, Zbynek Ltd. pisze:

[...]

Nadal bredzisz - nie ma rejestru karania za wykroczenia.

Data: 2011-05-05 11:28:25
Autor: Zbynek Ltd.
Przekroczenie granicy RP
Andrzej Ława napisał(a) :
[...]

Dziękuję za kulturalne zwrócenie mi uwagi.

Jednakowoż w znanym mi przypadku zatrudniana osoba miała
zadeklarować, że nie była karana za przestępstwo lub wykroczenie. Z
wyłączeniem wykroczenia drogowego.

--
   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2011-05-05 11:52:11
Autor: Andrzej Ława
Przekroczenie granicy RP
W dniu 05.05.2011 11:28, Zbynek Ltd. pisze:

[...]

Równie dobrze mogli się domagać oświadczenia o regularnym chodzeniu do
spowiedzi i nieprzyprawianiu rogów małżonkowi/małżonce.

I mieliby dokładnie taką samą możliwość weryfikacji tego oświadczenia.

Data: 2011-05-05 12:21:17
Autor: SDD
Przekroczenie granicy RP

Użytkownik "Andrzej Ława" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:ipts0b$e05$1inews.gazeta.pl...

Równie dobrze mogli się domagać oświadczenia o regularnym chodzeniu do
spowiedzi i nieprzyprawianiu rogów małżonkowi/małżonce.

I mieliby dokładnie taką samą możliwość weryfikacji tego oświadczenia.

Poza tym nie wiem, czy nie lepszy pracownik odlewajacy sie czasem w meijscu publicznym niz taki, ktory kosi zakety jadac 200 km/h wskutek czego pewnego dnia moze nie stawic sie w miejscu pracy...

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-05-05 09:47:21
Autor: Piotr [trzykoty]
Przekroczenie granicy RP
Użytkownik "Zbynek Ltd." <sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> napisał
Gorzej jeżeli trafisz na ich strażników. Konsekwencje i tak
poniesiesz u nas. Bez różnicy kto Cię złapie.

A oni nie mają przepisów odnośnie ochrony granicy, przekraczania, zbliżania się w rejon pasa granicznego i przebywania tam? Dlaczego ma ponieść konsekwencje wg naszego prawa, na jakiej podstawie? Ich prawo obowiązuje wszystkich będących na ich terytorium?
A co jeśli będzie usiłował przekroczyć granicę i zostanie złapany przez Ukraińców zanim skutecznie oddali się na teren RP?

Data: 2011-05-05 10:37:16
Autor: Zbynek Ltd.
Przekroczenie granicy RP
Piotr [trzykoty] napisał(a) :
[...]

Nie wiem, jak jest zgodnie z umowami. Ładnych parę lat temu w
Bieszczadach grupa polskich turystów poszła na piwo przez granicę do
Słowacji. Tam ich złapano daleko od granicy. Odtransportowano do
granicy, gdzie przejęła ich nasza SG i dokądś zabrała samochodem.
Byłem tego świadkiem. Było to z 10 lat temu, gdy nielegalne
przekroczenie było jeszcze przestępstwem, ale już traktowano takich
delikwentów łagodnie. Z tego co wiem, dostali potem jakieś mandaty
lub grzywny.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2011-05-05 09:05:40
Autor: Olgierd
Przekroczenie granicy RP
Dnia Thu, 05 May 2011 10:37:16 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

Było to z 10
lat temu, gdy nielegalne przekroczenie było jeszcze przestępstwem, ale
już traktowano takich delikwentów łagodnie. Z tego co wiem, dostali
potem jakieś mandaty lub grzywny.

Słyszałem o podobnym przypadku, w Górach Stołowych: turyści zasiedzieli się w pivnicy, wracali przez przejście turystyczne ("czynne 8-20") pół godziny po jego "zamknięciu". Traf chciał, że akurat była tam SG, ciupasem odwieźli ich do Kłodzka, zostały nawet postawione zarzuty.

Na szczęście prawie 6 lat temu uchylono art. 264 par. 1 kk. --
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Przekroczenie granicy RP