Przeładowana laweta

Data: 2017-08-17 04:01:15
Autor: Pablo Eldiablo
Przeładowana laweta
Witam

kierowca z PJ kategorii B musi przewieźć samochód o masie własnej 1955kg autolawetą 3,5t o ładowności 1590kg - przeładowana będzie o prawie 400kg.

Jakie z tym wiążą się ewentualne konsekwencje? Mandat za przeładowanie? Za przekroczenie 3,5t na kat. B? Coś innego jeszcze?

Czy inne ryzyko występuje zapuszczając się w trasę opłotkami, a autostradą?

Z góry dzięki za praktyczne rady, zwłaszcza za radę: nie rób tego, to nielegalne! ;-)

pablo

Data: 2017-08-17 05:35:46
Autor: Pablo Eldiablo
Przeładowana laweta
W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 13:01:17 UTC+2 użytkownik Pablo Eldiablo napisał:

Z góry dzięki za praktyczne rady, zwłaszcza za radę: nie rób tego, to nielegalne! ;-)

Dzięki za głosy rozsądku :-)
Biorę jednak lawetę pow. 3,5t z kierowcą, ewentualne konsekwencje przy odrobinie pecha nie są warte kilku pln oszczędności.

Pozdrawiam! :-)

Data: 2017-08-17 13:14:08
Autor: Miroo
Przeładowana laweta
W dniu 2017-08-17 o 13:01, Pablo Eldiablo pisze:
[...]

W razie jakiegoś wypadku może pojawić się regres od ubezpieczyciela, a to może kosztować.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-17 13:32:23
Autor: J.F.
Przeładowana laweta
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59957a89$0$15200$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No wlasnie sie zastanawiam, czy moze.
DMC pojazdu odpowiada kategorii, za takie drobne przeladowanie ...

J.

Data: 2017-08-17 13:21:29
Autor: quent
Przeładowana laweta
On 2017-08-17 13:01, Pablo Eldiablo wrote:
nie rób tego, to nielegalne! ;-)

Raczej niebezpieczne. Choćby z tego powodu nie powinno się robić takich rzeczy.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-17 06:23:09
Autor: Pablo Eldiablo
Przeładowana laweta
On 2017-08-17 13:01, Pablo Eldiablo wrote:
> nie rób tego, to nielegalne! ;-)

Raczej niebezpieczne. Choćby z tego powodu nie powinno się robić takich rzeczy.

Niebezpieczne ze względu na konsekwencje wynikające z formalności, a nie warunków technicznych. Taka prawda. Samochody dostawcze mają najczęściej grubo pozaniżane na papierze dopuszczalne obciążenie, aby móc je rejestrować do 3,5t, zamiast np. do 5,5t i obostrzeń z tym związanych (PJ kat. C, viatolle, tachografy itp.). Jazda jako taka niczym się nie różni, czy załadujesz 500kg więcej czy mniej, konstrukcja pojazdu to wytrzyma z nawiązką.

pablo

Data: 2017-08-18 15:18:52
Autor: quent
Przeładowana laweta
On 2017-08-17 15:23, Pablo Eldiablo wrote:
Niebezpieczne ze względu na konsekwencje wynikające z formalności, a nie warunków technicznych. Taka prawda.

Ja tego nie wiem. Nadwaga 400kg przy ładowności 1590kg brzmi poważnie

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-17 15:32:11
Autor: robot
Przeładowana laweta
On 2017-08-17 13:01, Pablo Eldiablo wrote:
nie rób tego, to nielegalne! ;-)

Raczej niebezpieczne. Choćby z tego powodu nie powinno się robić takich rzeczy.

I przechodzić na czerwonym.

Data: 2017-08-18 15:19:57
Autor: quent
Przeładowana laweta
On 2017-08-17 13:01, Pablo Eldiablo wrote:
nie rób tego, to nielegalne! ;-)

Raczej niebezpieczne. Choćby z tego powodu nie powinno się robić
takich rzeczy.

I przechodzić na czerwonym.

Nie ma analogii. Przechodząc na czerwonym ryzykujesz *jedynie* własnym zdrowiem.

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-18 06:23:17
Autor: Kris
Przeładowana laweta
W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 15:19:58 UTC+2 użytkownik quent napisał:

Nie ma analogii. Przechodząc na czerwonym ryzykujesz *jedynie* własnym zdrowiem.
Szczególnie jak motocykliście wyjedziesz pod koło.

Data: 2017-08-18 15:29:44
Autor: quent
Przeładowana laweta
On 2017-08-18 15:23, Kris wrote:
[...]

Z takim wyjątkiem... ale analogia i tak słaba, nie sadzisz?

--
Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2017-08-18 06:37:00
Autor: Kris
Przeładowana laweta
On 2017-08-18 15:23, Kris wrote:

> Szczególnie jak motocykliście wyjedziesz pod koło.

Z takim wyjątkiem... ale analogia i tak słaba, nie sadzisz?

Nie no racje masz
Z tym motocyklistą to mi się tak skojarzyło bo z miesiąc temu widziałem wypadek z udziałem motoru i głowę motocyklisty oddzieloną od reszty ciała.
Młody chłopak to był i podobnież miał pętle ze struny na szyi założona i do motoru przywiązaną drugim końcem.
Szkoda człowieka ale z drugiej strony idioci się sami eliminują.

Data: 2017-08-18 18:28:20
Autor: Shrek
Przeładowana laweta
W dniu 18.08.2017 o 15:37, Kris pisze:

Młody chłopak to był i podobnież miał pętle ze struny na szyi założona i do motoru przywiązaną drugim końcem.

Podobnież to rowery na placu czerwonym rozdajo. Motocykliści dzielą się na tych co leżeli i na tych co będą leżeć. Ci co leżeli to chyba większość.

Szkoda człowieka ale z drugiej strony idioci się sami eliminują.

Ze statystyk wynika, że na ogół są eliminowani przez innych. Choć rzeczywiście często nie są bez winy.

Shrek

Data: 2017-08-18 12:27:37
Autor: Kris
Przeładowana laweta
W dniu piątek, 18 sierpnia 2017 18:28:22 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

Podobnież to rowery na placu czerwonym rozdajo. Motocykliści dzielą się na tych co leżeli i na tych co będą leżeć. Ci co leżeli to chyba większość.

Ja tam się sprzeczał nie będę. Struny nie widziałem ale głowę oddzieloną od ciała widziałem tak z odległości 20-30 metrów. Akurat rowerem tam przejeżdzałem

> Szkoda człowieka ale z drugiej strony idioci się sami eliminują.

Ze statystyk wynika,

Że jak chłop z krową przez rów przechodzą to po 3 nogi mają

że na ogół są eliminowani przez innych. Choć rzeczywiście często nie są bez winy.

A no. Teren zabudowany ograniczenie do 40, podwójna ciągła, 50metrów do przejścia dla pieszych a on zdecydował się na wyprzedzanie kolumny aut.
Jedno z aut skręcało w lewo, dawca nerek nie dał rady ominąć i głowa od ciała oddzielona.
Dwadzieścia kilka lat podobnież miał, życie przed nim.

Data: 2017-08-18 21:52:05
Autor: Shrek
Przeładowana laweta
W dniu 18.08.2017 o 21:27, Kris pisze:

[...]

Zdarza się niestety (bez linki). Poczytaj w necie "linka śmierci" to zobaczysz co na ten temat piszą motocykliści. Nie powtarzaj urban legend.

Ze statystyk wynika,

Że jak chłop z krową przez rów przechodzą to po 3 nogi mają

Niemniej wypadki i bezpieczeństwo na drogach ocenia się właśnie statystycznie i co "zaskakujące" zarówno jesli chodzi o motocyklistów jak i rowerzystów (nie wiem jak pieszych) jak już dochodzi do wypadku to w większości przypadków wina jest po stronie kierowców samochodów.

Shrek

Data: 2017-08-19 07:59:48
Autor: Budzik
Przeładowana laweta
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Nie ma analogii. Przechodząc na czerwonym ryzykujesz *jedynie* własnym zdrowiem.
Szczególnie jak motocykliście wyjedziesz pod koło.

Ty chodzisz na kołach?

--
Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2017-08-19 01:04:23
Autor: Kris
Przeładowana laweta
W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 09:59:49 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

> Szczególnie jak motocykliście wyjedziesz pod koło.

Ty chodzisz na kołach?

Za dzieciaka na wrotkach Panie czepialski;)

Data: 2017-08-18 16:14:49
Autor: J.F.
Przeładowana laweta
On 2017-08-17 15:32, robot wrote:
nie rób tego, to nielegalne! ;-)

Raczej niebezpieczne. Choćby z tego powodu nie powinno się robić
takich rzeczy.

I przechodzić na czerwonym.

Nie ma analogii. Przechodząc na czerwonym ryzykujesz *jedynie* własnym zdrowiem.

Nie tylko.
Kierowca cie bedzie usilowal ominac, w poslizg wpadnie, w drzewo trafi, premiera połamie.

J.

Data: 2017-08-18 17:35:49
Autor: tck
Przeładowana laweta

On 2017-08-17 15:32, robot wrote:
nie rób tego, to nielegalne! ;-)

[...]

był wypadek śmiertelny- kobieta omijała psa, dachowała i zginęło jej dziecko....

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-08-19 07:59:47
Autor: Budzik
Przeładowana laweta
Użytkownik tck tck@top.Wytnij.net.pl ...

[...]

To jest tak samo jak z tymi pasami - w 99,99% przypadków pomogą ale ktos kto ominał zajęcia z prawdopodobienstwa w szkole i tak bedzie przytaczał ten jeden przypadek gdzie ktos wpadł do jeziora i utonał bo nie wypiał się z pasów...

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2017-08-17 13:58:57
Autor: Jacek
Przeładowana laweta
W dniu 17.08.2017 o 13:01, Pablo Eldiablo pisze:
[...]

OIDP to tak:
500 zł - gdy dmc. jest przekroczona nie więcej niż o 10%;
2000 zł - gdy dmc. jest przekroczona więcej niż o 10% i nie więcej niż o 50%;
5000 zł - w pozostałych przypadkach, tzn. jeśli dmc. jest przekroczona więcej niż o 50%.
W razie pecha to jeszcze wszystko to, co koledzy już pisali.
Jacek

Data: 2017-08-19 20:34:55
Autor: m4rkiz
Przeładowana laweta
On 2017-08-17 13:58, Jacek wrote:
OIDP to tak:
[...]

to sa widelki dla samochodow zarejestrowanych z dmc powyzej 3,5t

do 3,5t maks to 500 zlotych i zakaz kontynuacji jazdy do czasu osiagniecia dmc

Data: 2017-08-22 02:58:27
Autor: Pablo Eldiablo
Przeładowana laweta
W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 20:35:01 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
On 2017-08-17 13:58, Jacek wrote:
> [...]

to sa widelki dla samochodow zarejestrowanych z dmc powyzej 3,5t

do 3,5t maks to 500 zlotych i zakaz kontynuacji jazdy do czasu osiagniecia dmc

No nie przekonam się już, czy 500 czy 5000 - kierowca z C+E i dużą lawetą załatwił mi sprawę ;-) W razie przygód z mundurowymi, na pewno wyszło taniej ;-)

pablo

Przeładowana laweta