Przeładowana laweta

Data: 2017-08-17 13:58:57
Autor: Jacek
Przeładowana laweta
W dniu 17.08.2017 o 13:01, Pablo Eldiablo pisze:
Witam

kierowca z PJ kategorii B musi przewieźć samochód o masie własnej 1955kg autolawetą 3,5t o ładowności 1590kg - przeładowana będzie o prawie 400kg.

Jakie z tym wiążą się ewentualne konsekwencje? Mandat za przeładowanie? Za przekroczenie 3,5t na kat. B? Coś innego jeszcze?
OIDP to tak:
500 zł - gdy dmc. jest przekroczona nie więcej niż o 10%;
2000 zł - gdy dmc. jest przekroczona więcej niż o 10% i nie więcej niż o 50%;
5000 zł - w pozostałych przypadkach, tzn. jeśli dmc. jest przekroczona więcej niż o 50%.
W razie pecha to jeszcze wszystko to, co koledzy już pisali.
Jacek

Data: 2017-08-19 20:34:55
Autor: m4rkiz
Przeładowana laweta
On 2017-08-17 13:58, Jacek wrote:
OIDP to tak:
[...]

to sa widelki dla samochodow zarejestrowanych z dmc powyzej 3,5t

do 3,5t maks to 500 zlotych i zakaz kontynuacji jazdy do czasu osiagniecia dmc

Data: 2017-08-22 02:58:27
Autor: Pablo Eldiablo
Przeładowana laweta
W dniu sobota, 19 sierpnia 2017 20:35:01 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
On 2017-08-17 13:58, Jacek wrote:
> [...]

to sa widelki dla samochodow zarejestrowanych z dmc powyzej 3,5t

do 3,5t maks to 500 zlotych i zakaz kontynuacji jazdy do czasu osiagniecia dmc

No nie przekonam się już, czy 500 czy 5000 - kierowca z C+E i dużą lawetą załatwił mi sprawę ;-) W razie przygód z mundurowymi, na pewno wyszło taniej ;-)

pablo

Przeładowana laweta