Data: 2010-05-21 09:17:25 | |
Autor: Michał Pysz | |
Przełajówki | |
Używałem szosówki, potem przesiadłem się na przełaj.
Główna zaleta: można włożyć szersze opony. W szosówce Marathony racer 28mm ledwo mi wchodziły w ramę: http://picture.yatego.com/images/471730613c2447.1/06marathon-racer20_01.jpg A w przełajówce wejdą spokojnie szersze. Przełajówka ma ta zaletę, że w dowolnym momencie odbijasz z asfaltu i jedziesz prawie wszędzie. Cantilevery pewnie stosuje się z tego samego powodu (szersza opona). Ale ja mam tarcze, hamulce obręczowe mi nie pasują bo w deszcz na zjazdach czy w błocie obręcz i klocki znikają w oczach. Polecam by kupić sobie dodatkowe klamki hamulcowe, bardzo się przydają. mp. Tak od paru lat marzy mi się szosówka i ostatnio zacząłem znów rozmyślać i |
|
Data: 2010-05-21 09:20:36 | |
Autor: Kapsel | |
Przełajówki | |
Fri, 21 May 2010 09:17:25 +0200, Michał Pysz napisał(a):
Polecam by kupić sobie dodatkowe klamki hamulcowe, bardzo się przydają. Hmm? Chodzi Ci żeby mieć klamki na wymianę, czy dodatkowe założone na kierownicy (w sensie poziomo jak w górakach)? -- Kapsel http://kapselek.net kapsel(malpka)op.pl |
|
Data: 2010-05-21 00:45:58 | |
Autor: Krzysztof | |
Przełajówki | |
> Polecam by kupić sobie dodatkowe klamki hamulcowe, bardzo się przydają.-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Co do dodatkowych klamek nie wypowiadam się, bo to bardzo indywidualna sprawa. W przypadkach wątpliwych jadę na zawody i podpatruję na czym jeżdżą zawodnicy. Proste. Większość internetowych testów można między bajki wsadzić - bełkot marketingowy dystrybutorów lub producentów. Osobiściwe jeżdżę przełajówką. Uważm, że jest to rozwiązanie optymalne. Gdy tylko przyjdzie, ochota zakładam cienkie oponki i pomykam jak na szosie. Można zrzymać się na trochę nie taką geometrię, jednak użyteczność przełajówki bije na głowę. Na rowerach jeżdżę już od wielu dziesięcioleci, większość szosa, i nie mogę dojść dlaczego dopiero teraz wpadłem na taki pomysł. Z całą pewnością dobry. Jeżeli mogę cokolwiek poradzić to rowerek musi być fabrycznie do przełaju, żadne tam ramy trekkingowe czy inne wynalazki. Chodzi o dobór komponetów i przede wszystkim geometrię ramy. Kąty i długości poszczególnych rur powodują, że ja osobiście jakoś pewniej czuję się na rowerze. Chociaż szosówka też ma swoje zalety, jednak nie jest tak uniwersalna. Nie proponuję żadnych konkretnych marek, bo jest ich kilka. Jednak w moim odczuciu tylko niewiele firm robi dobre rowerki cyclocross. Polecam RIDLEY, FOCUS, EMPELLA, CANONDALE. Ja używam FOCUSA MARES EXPERT - super pojazd, sam jeździ. Kolarz jest tylko po to aby ładnie wyglądał zestaw: rower+kolarz |
|
Data: 2010-05-21 00:53:33 | |
Autor: Krzysztof | |
Przełajówki | |
W uzupełnienu dodam, że hamulce canti-cyclocross nie zapychają się tak
błotem jak np. szczęki szosowe. Przestrzenie między kołem, widelcem są większe i dlatego takie się zakłada. Ponadto odległość klocka od rafki jest większa niż w innych spowalniaczach. Mam na myśli jedynie hamulce do przełaju a nie canti takie jak kiedyś zakładano do pierwszych "górali". |
|
Data: 2010-05-21 10:01:25 | |
Autor: Michał Pysz | |
Przełajówki | |
Co do dodatkowych klamek nie wypowiadam się, bo to bardzo indywidualnaW moim klameczki były w zestawie: http://m.pysz.org/schwinn/ mp. |
|
Data: 2010-05-21 09:26:20 | |
Autor: Raist | |
Przełajówki | |
Użytkownik "Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1al9hmkkkovcb.dlgkapselek.net...
Hmm? to drugie Raist |
|
Data: 2010-05-21 09:26:52 | |
Autor: Michał Pysz | |
Przełajówki | |
W dniu 2010-05-21 09:20, Kapsel pisze:
Fri, 21 May 2010 09:17:25 +0200, Michał Pysz napisał(a): najlepiej na fotce to zobaczyć: http://www.jejamescycles.co.uk/product-images-large/cane-creek-crosstop-brake-levers-318mm-35564.jpg |
|
Data: 2010-05-21 09:30:05 | |
Autor: Kapsel | |
Przełajówki | |
Fri, 21 May 2010 09:26:52 +0200, Michał Pysz napisał(a):
Polecam by kupić sobie dodatkowe klamki hamulcowe, bardzo się przydają. Łał, człowiek całe życie się uczy ;) -- Kapsel http://kapselek.net kapsel(malpka)op.pl |
|
Data: 2010-05-21 09:36:02 | |
Autor: zly | |
Przełajówki | |
Dnia Fri, 21 May 2010 09:26:52 Nie ma to jak się zgrać ;)
-- marcin |
|
Data: 2010-05-21 09:26:52 | |
Autor: zly | |
Przełajówki | |
Dnia Fri, 21 May 2010 09:20:36 +0200, Kapsel napisał(a):
Hmm? http://www.cyclesuperstore.ie/shop/pc/catalog/medium/BL3000.jpg -- marcin |
|
Data: 2010-05-22 06:34:33 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Przełajówki | |
Użytkownik zly napisał:
Dnia Fri, 21 May 2010 09:20:36 +0200, Kapsel napisał(a): A nie prościej poszukać albo samemu zmajstrować tzw. "dźwignie turystyczne" - na wspólnej osi z klamką szosową dźwignia zahaczona o klamkę przy korpusie i biegnąca od klamki w stronę kolumny trzy centymetry pod baranem? Cez kombinacji z dodatkowymi linkami, bez zajmowania miejsca przy kolumnie (tam powinno być jeszcze miejsce na lampkę, licznik i wąski wysoki chwyt jak się po twardym jedzie). A w ogóle nie rozumiem czemu normalne klamki szosowe są dla niektórych za nisko - ja oprócz klasycznych klamek używałem zawsze klasycznych manetek na dolnej rurze ramy (a parę razy zdarzyło mi się jechać na zabytkach z przednią przerzutką bezlinkową - łańcuch na patelni przerzuca się wajchą sterczącą wzdłuż rury podsiodłowej...) A z dziwnych, w klasycznej przełajówce nieprzydatnych ale w hybrydzie turystycznej już owszem wynalazków to jest (ale chyba nikt teraz tego nie produkuje) kierownica typu "słoniowe uszy". Baran w którym dolne końce rury przedłużono w tył i zawinięto w górę aż do utworzenia dwóch pętli - z tyłu dolnych poziomych odcinków mocuje się podpórki pod przedramiona jak przy lemondce. -- Darek |
|
Data: 2010-05-22 10:44:53 | |
Autor: Michał Pysz | |
Przełajówki | |
A nie prościej poszukać albo samemu zmajstrować tzw. "dźwignieAle z takimi klamkami nie ma dodatkowych linek. Kupienie takich klameczek jest prostsze niż kombinowanie. Pozatym klamki turystyczne kiepsko hamują (przynajmniej te, które kiedyś używałem) bezOczywiście można sobie utrudniać życie tylko po co ? Manetki w klamkach są prostsze i bezpieczniejsze w użyciu. Podobnie jest z dodatkowymi klamkami. Ja nie jadę non stop na baranku więc nie zawsze mam hamulce w zasięgu ręki. Pozatym w trudniejszym terenie dolny chwyt się nie sprawdza, jadę na górnym i nadal mogę hamować. mp. A z dziwnych, w klasycznej przełajówce nieprzydatnych ale w hybrydzie |
|
Data: 2010-05-21 09:31:33 | |
Autor: MadMan | |
Przełajówki | |
Dnia Fri, 21 May 2010 09:20:36 +0200, Kapsel napisał(a):
Polecam by kupić sobie dodatkowe klamki hamulcowe, bardzo się przydają. Chodzi o "powtarzacze". Klamka ciągnie linkę, "powtarzacz" pancerz. Takie jak u góry: http://tektro.com/02products/11rl.php Montowane na poziomej części baranka, przy mostku. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |