Przełajówki

Data: 2010-05-21 09:51:20
Autor: Fabian
Przełajówki
Kapsel pisze:
Tak od paru lat marzy mi się szosówka i ostatnio zacz±łem znów rozmy¶lać i
po drodze zacz±łem czytać też o przełajówkach. I nie do końca rozumiem ideę
tych rowerów ;)

Dlaczego przełajówki maj± cantiliverty? Hamuj± lepiej? Nie s± niebezpieczne
na szosie?
Przełajówki maj± bardziej agresywny bieżnik na oponach - opory na szosie s±
widoczne (względem klasycznej opony na szosę)? Co jeszcze trzeba wiedzieć wybieraj±c przełajówkę zamiast szosówki?

W zeszłym roku chciałem sobie kupić jaki¶ rower z barankiem i trafił się
przełajowy rower, był to dla mnie strzał w 10 bo:
+ mogę nim jeĽdzić szybko na szosie jak zwykł± szosówk± (nie zagłębiam
się w szczegóły geometrii i niuanse)
+ rama ma komplet otworów montażowych - nie ma problemu z bagażnikiem i
błotnikami
+ można założyć szerokie opony do jazdy terenowej lub z dużym bagażem, u
mnie mieszcz± się prawie 2"

Na przyszło¶ć planuje zmienić widelec na taki z mocowaniem na hamulec
tarczowy. Cantilivery s± jednak bardzo słabe i przy wadze zestawu brutto
100kg miałem problemy z zatrzymaniem/zwolnieniem roweru przy jeżdżeniu
po Trójmiejskim PK.

Co do dodatkowych klamek to poważnie my¶lałem o zakupie dodatkowych
takich, ale zrezygnowałem, bo przyzwyczaiłem się do szosowych, chwyt
poziomy chyba nie jest taki pewny, bo porównaniu do mtb jest bardzo
w±ski (mam kierownicę 44 cm) no i dodatkowo zajmuje potrzebne miejsce na
kierownicy, a chcę mieć możliwo¶ć zamontowania torby.

Fabian.

Data: 2010-05-21 11:49:08
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Przełajówki
Fabian wrote:

Na przyszłość planuje zmienić widelec na taki z mocowaniem na hamulec
tarczowy.

A wiesz skąd taki wziąć? Jakiś konkretny typ? Przerabiałem to niedawno
i nie było zbyt różowo.

--
KrzyĹ›

Data: 2010-05-21 12:01:36
Autor: MadMan
Przełajówki
Dnia Fri, 21 May 2010 11:49:08 +0200, Krzy¶ Cierpiętnik napisał(a):

Na przyszło¶ć planuje zmienić widelec na taki z mocowaniem na hamulec
tarczowy.

A wiesz sk±d taki wzi±ć? Jaki¶ konkretny typ? Przerabiałem to niedawno
i nie było zbyt różowo.

Z CRC: http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?CategoryID=610
Rodex miał, już nie widzę w ofercie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-05-21 13:16:24
Autor: Fabian
Przełajówki
MadMan pisze:
[...]

Też my¶lałem o Rodexie. Ale jak widać istnieje nie tylko to.

Fabian.

Data: 2010-05-21 13:17:47
Autor: Fabian
Przełajówki
Fabian pisze:
MadMan pisze:
[...]

Rodex ma t± zaletę, że ma mocowanie do lowridera.

Fabian.

Data: 2010-05-21 20:34:00
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Przełajówki
Fabian wrote:

MadMan pisze:
Dnia Fri, 21 May 2010 11:49:08 +0200, Krzyś Cierpiętnik napisał(a):

[...]

Też myślałem o Rodexie. Ale jak widać istnieje nie tylko to.

No ale skoro Rodex nie ma juĹĽ w ofercie, a w CRC jest tylko jeden,
aluminiowy, z niepotrzebnymi piwotami i za kupÄ™ kasy, to jednak trochÄ™
bieda.

--
KrzyĹ›

Przełajówki