Przeajwki

Data: 2010-05-21 12:31:18
Autor: mmateusz
Przeajwki
Dlaczego przeajwki maj cantiliverty? Hamuj lepiej? Nie s niebezpieczne
na szosie?

przeajwki maj canti, bo takie s przepisy UCI, a uci jest nieugite od
kilku(nastu?) lat.
myl, e jakby uci zmienio przepisy, to wszyscy przesiedliby sie na co w
stylu Avid BB7 Road lub jakie Tektro :)

--
mk

Data: 2010-05-21 12:37:15
Autor: bans
Przeajwki
W dniu 2010-05-21 12:31, mmateusz@poczta.onet.pl pisze:

przeajwki maj canti, bo takie s przepisy UCI, a uci jest nieugite od
kilku(nastu?) lat.

A co przecitnego uytkownika przeajwki obchodz przepisy UCI? ;)

--
bans

Data: 2010-05-21 12:42:27
Autor: MadMan
Przeajwki
Dnia Fri, 21 May 2010 12:31:18 +0200, mmateusz@poczta.onet.pl
napisa(a):

przeajwki maj canti, bo takie s przepisy UCI

Mona wiedzie jakie konkretnie przepisy? Co jest np. zabronione?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-05-21 14:41:45
Autor: mmateusz
Przeajwki
> przeajwki maj canti, bo takie s przepisy UCI
Mona wiedzie jakie konkretnie przepisy? Co jest np. zabronione?

W wycigach przeajowych uci zabronione s:
- kierownice wsze ni 50cm
- opony szersze ni 35mm
- kolce w oponach
- mniej ni 12 szprych na koo
- tarczwki

+ tak jak na szosie min. waga 6,8kg

a dlaczego stosuje si canti, a nie v brejki?
obstawiam, ze jest wiksze "mud clerance" i pewnie canti da sie stosowac z
tradycyjnymi klamkomantekami szosowymi, a v-brejki pewnie nie.
--
mk

Data: 2010-05-21 07:03:01
Autor: Micha Wolff
Przeajwki
On 21 Maj, 14:41, mmate...@poczta.onet.pl wrote:

W wycigach przeajowych uci zabronione s:
- kierownice wsze ni 50cm

Z tym, to e si chyba waln, nie ma tak szerokich barankw, ten
zakaz to moe dotyczy MTB, nie przeajw.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-05-21 16:01:18
Autor: mmateusz
Przeajwki
> W wycigach przeajowych uci zabronione s:
> - kierownice wsze ni 50cm
Z tym, to e si chyba waln, nie ma tak szerokich barankw, ten
zakaz to moe dotyczy MTB, nie przeajw.

jak ju napisaem to bya "literwka", powinno by:
nie mog by szersze ni 50cm

;)
--
mk

Data: 2010-05-21 15:00:57
Autor: MadMan
Przeajwki
Dnia Fri, 21 May 2010 14:41:45 +0200, mmateusz@poczta.onet.pl
napisa(a):

W wycigach przeajowych uci zabronione s:
- kierownice wsze ni 50cm

A nie czasem szersze? Nie widziaem tak szerokich barankw.
- tarczwki

OK. A mona jakie rdo? Ciekaw po prostu jestem :) Szosowe tarcze s chyba wanie na cyclocross
targetowane. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-05-21 15:57:46
Autor: mmateusz
Przeajwki
> W wycigach przeajowych uci zabronione s:
> - kierownice wsze ni 50cm
A nie czasem szersze? Nie widziaem tak szerokich barankw.

tak, masz racj, moja "literwka" ;)

> - tarczwki
OK. A mona jakie rdo?

tak na szybko to:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclo-cross_bicycle

bo tu to tak na szybko nie mog tego znale:
http://www.slowtwitch.com/mainheadings/techctr/ucirules.html

pewnie jest jaki "zacznik do zacznika" ;)
--
mk

Data: 2010-05-21 16:38:54
Autor: MadMan
Przeajwki
Dnia Fri, 21 May 2010 15:57:46 +0200, mmateusz@poczta.onet.pl
napisa(a):

[...]

OK, mam, Wiki pomocna:
http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/getObject.asp?MenuId=&ObjTypeCode=FILE&type=FILE&id=34033&LangId=1
1.3.025: "Disc brakes are forbidden in cyclo-cross training and
competition."

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-05-21 16:48:23
Autor: Fabian
Przeajwki
MadMan pisze:
[...]

Zabraniaj trenowa z tarczami? Dziwne.

Fabian.

Data: 2010-05-25 11:22:03
Autor: Jan Cytawa
Przeajwki
mmateusz@poczta.onet.pl napisa:

W wycigach przeajowych uci zabronione s:
- kierownice wsze ni 50cm

Cos chyba nie tak. Typowy baranek ma 40-44 cm. Na takich sie scigaja na
szosie i na torze. Przelajowki tez mialy podobne baranki, bo to wynika z
szerokosci w ramionach.

Jan Cytawa

Data: 2010-05-25 12:29:02
Autor: Tomasz Minkiewicz
Przełajówki
On Tue, 25 May 2010 11:22:03 +0200
Jan Cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

mmateusz@poczta.onet.pl napisał:

> [...]

Cos chyba nie tak. Typowy baranek ma 40-44 cm. Na takich sie scigaja na
szosie i na torze. Przelajowki tez mialy podobne baranki, bo to wynika z

Już było wyjaśnione, że zaszła pomyłka. Zabronione są szersze.

Myślę, że chodzi o wyeliminowanie baranków MTB. One są dużo szersze,
niższe i mają mocno odgięte w bok dolne chwyty. Podobno dają świetną
kontrolę i stabilność na trudnych zjazdach, oferując jednocześnie
większą liczbę chwytów niż proste kierownice. Szerokość w ramionach
ma się nijak do ich szerokości, która jest podawana dla dolnych
chwytów, a między klamkami nadal jest mniej-więcej tyle, co w baranku
szosowym.
Rozważałem taką, składając rowerek, ale były drogie, a że nie byłem do
końca pewien, czy mi będzie odpowiadała pozycja, a w Polsce nigdzie się
do takiej człowiek nie przymierzy, to się asekurancko zdecydowałem na
bardziej kanonicznego randonneura. I decyzji tej nie żałuję, choć…
naturalne, pasujące do krzywizny kierownicy, ustawienie klamek nie jest
na randonneurze równoległe po płaszczyzny symetrii roweru, tylko trochę
zbieżne ku środkowi; to daje bardzo ergonomiczną i wygodną pozycja
nadgarstków, prawie dokładnie odpowiadającą ich naturalnemu położeniu.
I chodzi właśnie o to „prawie”. Gdyby klamki były jeszcze nieco bardziej
pochylone ku środkowi, ułożenie nadgarstków byłoby _idealnie_ zgodne
z naturalnym. A na bardziej niż randonneur spłaszczonym baranku MTB
ustawienie klamek byłoby chyba właśnie takie.
Więc pomijając już MTB czy CX,  gdyby ktoś szukał kierownicy do
turystyki, zwłaszcza długodystansowej, a miał trochę luźnego grosiwa,
to ja bym sugerował dać szansę takiemu przydeptanemu barankowi.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-05-25 12:40:28
Autor: geos
Przeajwki
Tomasz Minkiewicz wrote:
Myl, e chodzi o wyeliminowanie barankw MTB. One s duo szersze,
nisze i maj mocno odgite w bok dolne chwyty. Podobno daj wietn
kontrol i stabilno na trudnych zjazdach, oferujc jednoczenie
wiksz liczb chwytw ni proste kierownice.

dysponujesz moe zdjciem takiej kierownicy?

pozdrawiam,
geos

Data: 2010-05-25 12:50:07
Autor: Tomasz Minkiewicz
Przełajówki
On Tue, 25 May 2010 12:40:28 +0200
geos <geos@nowhere.invalid> wrote:

Tomasz Minkiewicz wrote:
> [...]
> kontrolę i stabilność na trudnych zjazdach, oferując jednocześnie
> większą liczbę chwytów niż proste kierownice.

dysponujesz może zdjęciem takiej kierownicy?

A wujka Gugla zapytać, to nie łaska?

Ta jest brzydka, bo „anatomiczna”
http://www.treefortbikes.com/product/333222347496/79/WTB-Mountain-Drop-Bar.html
ale AFAIR Salsa robi okrągłe (zresztą prawie wszyscy producenci takie
mają w ofercie, anatomiczne albo nie).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-05-25 12:52:26
Autor: geos
Przełajówki

Tomasz Minkiewicz wrote:
[...]

pytałem, ale nie znam nazwy angielskiej takiej kierownicy i kombinowałem z podaną przez Ciebie polską nazwą z miernym skutkiem.

dzięki.

geos

Data: 2010-05-25 13:00:11
Autor: Tomasz Minkiewicz
Przełajówki
On Tue, 25 May 2010 12:52:26 +0200

Tomasz Minkiewicz wrote:

pytałem, ale nie znam nazwy angielskiej takiej kierownicy

"mountain OR mtb drop bar"

i kombinowałem z podaną przez Ciebie polską nazwą z miernym skutkiem.

Żartujesz? Masz nadzieję znaleźć coś po polsku na temat jakiegokolwiek
nieco bardziej niszowego rozwiązania rowerowego?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-05-25 14:57:16
Autor: Dariusz K. Ładziak
Przełajówki

Tomasz Minkiewicz wrote:
[...]

W zasadzie silne rozwarcie baranka w terenie jest warunkiem jazy z dolnego chwytu. Na typowym szosowym baranku wyższa pozycja dolnego chwytu z prostymi łokciami) powoduje że dotyka się przedramionami do kierownicy. Daje to naprawdę dobrą kontrolę nad kierownicą na gładkim asfalcie ale raczej na wybojach miłe nie jest - można się nieźle o tę kierownicę poobijać.

--
Darek

Data: 2010-05-25 12:54:53
Autor: Tomasz Minkiewicz
Przełajówki

Tomasz Minkiewicz wrote:
> [...]
> większą liczbę chwytów niż proste kierownice.

dysponujesz może zdjęciem takiej kierownicy?

Ale fajny wątek mi się wyguglał:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=462507

Obśliniłem się, patrząc na fotki. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-05-25 13:01:33
Autor: mg
Przeajwki
Ale fajny wtek mi si wygugla:
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=462507

Obliniem si, patrzc na fotki. :)

Tyle, e to raczej single speed MTB (grube opony lekkie przeoenia).
W przeaju chyba najczciej uywa si okolic 42x16/18 + opony
28-32mm.

A tak si "bierze" schody:
1:42 - 1:47
http://www.youtube.com/watch?v=zWGnM_1ViZA

Data: 2010-05-26 06:29:22
Autor: MadMan
Przeajwki
Dnia Tue, 25 May 2010 13:01:33 -0700 (PDT), mg napisa(a):

A tak si "bierze" schody:
1:42 - 1:47
http://www.youtube.com/watch?v=zWGnM_1ViZA

A tam schody. Moim idolem jest gociu ktry w okolicach pocztku filmu
zrobi OTB w miejscu gdzie si zaczyna podjazd :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Przeajwki