Przełajówki

Data: 2010-05-25 11:05:30
Autor: mg
Przełajówki

Tak od paru lat marzy mi się szosówka i ostatnio zacząłem znów rozmyślać i
po drodze zacząłem czytać też o przełajówkach. I nie do końca rozumiem ideę
tych rowerów ;)

Dlaczego przełajówki mają cantiliverty? Hamują lepiej? Nie są niebezpieczne
na szosie?
Przełajówki mają bardziej agresywny bieżnik na oponach - opory na szosie są
widoczne (względem klasycznej opony na szosę)?
Co jeszcze trzeba wiedzieć wybierając przełajówkę zamiast szosówki?

1) canti bo "podkowy"  zapychają się błotem
2) singiel lub ostre bo przerzutki zapychają się błotem
3) cieńkie opony z bieżnikiem bo są lżejsze od grubszych a grubsze i
tak grzęzną w błocie
4) baranek ułatwia bieganie z rowerem w błocie

;) ;) ;)

http://www.youtube.com/watch?v=VRZOa_E9Qs8

PS

Pamiętam opis jakiegoś klasycznego przełaju na plaży.  Cała pętla była
po piasku. W dniu zawodów piasek był tak grząski że nie dało się
jechać i wszyscy zawodnicy przez cały wyścig biegali z rowerami na
plecach ...

PS

W Polsce nie ma czegoś takiego jak przełaj.

Przełajówki