Przelew SWIFT a przewalutowania

Data: 2009-09-19 00:43:38
Autor: maticus
Przelew SWIFT a przewalutowania
Mam przyjąć przelew w EUR, ale przy podawaniu numeru konta dostałem informację że konto, na które przelew wpływa musi także być prowadzone
w EUR. Jest to dla mnie dość istotna upierdliwość, w każdym razie pytanie brzmi, czy osoba zlecająca przelew ma możliwość dotarcia do tego w jakiej walucie jest prowadzone konto docelowe?
Jeśli ma to znaczenie, przelew poleci jako SHA (shared bank costs).

Druga sprawa, gdzie następuje przewalutowanie przy przelewach SWIFT, wydaje mi się że w banku odbiorcy - jeśli waluta w której prowadzone jest konto jest różna od tej w której przelew "wychodzi", ale może się mylę?

--
pozdrawiam,
maticus

Data: 2009-09-18 21:07:05
Autor: witek
maticus wrote:
Mam przyjąć przelew w EUR, ale przy podawaniu numeru konta dostałem informację że konto, na które przelew wpływa musi także być prowadzone
w EUR.

Nie musi. Od kogo dostałes taką informację.

  Jest to dla mnie dość istotna upierdliwość, w kaĹĽdym razie
pytanie brzmi, czy osoba zlecająca przelew ma możliwość dotarcia do tego w jakiej walucie jest prowadzone konto docelowe?

Nie

[...]

tak, pojdzie po kursie banku odbiorcy plus prowizja za przewalutowanie jeśli bank takową posiada

Data: 2009-09-19 11:20:36
Autor: Pete
Przelew SWIFT a przewalutowania
W dniu 19.09.09 00:43, maticus pisze:
Mam przyj±ć przelew w EUR, ale przy podawaniu numeru konta dostałem
informację że konto, na które przelew wpływa musi także być prowadzone
w EUR. Jest to dla mnie do¶ć istotna upierdliwo¶ć, w każdym razie
pytanie brzmi, czy osoba zlecaj±ca przelew ma możliwo¶ć dotarcia do tego
w jakiej walucie jest prowadzone konto docelowe?
Je¶li ma to znaczenie, przelew poleci jako SHA (shared bank costs).

Druga sprawa, gdzie następuje przewalutowanie przy przelewach SWIFT,
wydaje mi się że w banku odbiorcy - je¶li waluta w której prowadzone
jest konto jest różna od tej w której przelew "wychodzi", ale może się
mylę?

Jeste¶ pewien, że ma to być SWIFT a nie SEPA?
Wymóg konta w EUR na to wskazuje.

--
Pete

Data: 2009-09-19 13:18:35
Autor: MarekZ
"Pete" <nobody@nowhere.com> wrote in message news:h927p0$s3j$1news.dialog.net.pl...

Jeste¶ pewien, że ma to być SWIFT a nie SEPA?
Wymóg konta w EUR na to wskazuje.

Ale przy SEPA także nie ma wymogu aby docelowy rachunek był w EUR. Tylko kwota płatno¶ci musi być wyrażona w EUR.

Data: 2009-09-19 14:51:03
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
> [...]

Ale przy SEPA także nie ma wymogu aby docelowy rachunek był w EUR. Tylko kwota płatno¶ci musi być wyrażona w EUR.

a jaki problem otworzyć sobie OKO EUR w ING albo klikn±ć pare razy w BZWBK
i otworzyć konto oszczędno¶ciowe w EUR? Ew. otworzyć rachunki emax EUR mBank
wymieniam te najpopularniejsze z banków, ale każdy prowadzi co¶ podobnego

Data: 2009-09-19 15:07:46
Autor: Pete
W dniu 19.09.09 13:18, MarekZ pisze:
[...]

Czyżby?
http://www.mbank.pl/przewodnik/faq/?category=108

"Co stanie się w sytuacji, gdy przelew SEPA zostanie dokonany na rachunek prowadzony w walucie innej, niż Euro?
Wówczas mBank automatycznie dokona zwrotu przelewu na rachunek zleceniodawcy"

--
Pete

Data: 2009-09-19 15:41:20
Autor: MarekZ
Przelew SWIFT a przewalutowania
"Pete" <nobody@nowhere.com> wrote in message news:h92l2s$3k6$1news.dialog.net.pl...

Czyżby?

Tak.

[...]

To jest ograniczenie wprowadzone przez mBank a nie przez standard SEPA.

Data: 2009-09-19 23:00:35
Autor: maticus
MarekZ wrote:
[...]

Dzięki za u¶wiadomienie o istnieniu SEPA, teraz wygl±da na to że zleceniodawca tegoż przelewu pomylił sobie SEPA (wymóg EUR) ze SWIFTem (info że przelew pójdzie w opcji SHA) i sam nie wie czego chce, ale przynajmniej wiem o co pytać.

--
pozdrawiam,
maticus

Data: 2009-09-20 16:48:22
Autor: Pete
W dniu 19.09.09 23:00, maticus pisze:
MarekZ wrote:
[...]

SEPA wymaga opcji SHA, więc nie do końca sobie pomylił.

--
Pete

Data: 2009-09-20 16:56:27
Autor: Pete
W dniu 19.09.09 15:41, MarekZ pisze:
"Pete" <nobody@nowhere.com> wrote in message

Czyżby?

Tak.

w m/multi również?

[...]

Nie ma znaczenia kto wprowadził to ograniczenie - ważne że jest ono w przynajmniej 2-ch bankach.

Swoj± drog± jak się to ma do tre¶ci "Księgi zasad..." której zapisy, jako uczestnik systemu SEPA, musiał BRE zaakceptować?

Bo wymóg waluty euro dla uznawanego rachunku jest sprzeczny z t± księg±.

--
Pete

Data: 2009-09-20 17:16:26
Autor: MarekZ
"Pete" <nobody@nowhere.com> wrote in message news:h95fqj$mqs$1news.dialog.net.pl...

[...]

Ano jest sprzeczny, ale co im zrobisz? Lepsze to co jest od tego, gdyby w ogóle nie uczestniczyli w SEPA.

Przelew SWIFT a przewalutowania