Przelew do banku w Singapurze

Data: 2019-06-10 23:03:25
Autor: xbartx
Przelew do banku w Singapurze

Ktoś testował jak możliwie najtaniej przesłać USD do banku w Singapurze?

Xenocide

Data: 2019-06-10 23:24:03
Autor: RobertS
W dniu 2019-06-10 o 23:03, xbartx pisze:

Ktoś testował jak możliwie najtaniej przesłać USD do banku w Singapurze?

zakładam, że odbiorca nie ma revoluta ani niczego podobnego?

pozostaje pewnie swift, ostatnio robiłem przelew w USD, 0,35% mnie kosztował...wysyłałem z mBąka

RobertS

Data: 2019-06-11 02:42:43
Autor: Dawid Rutkowski
Przelew do banku w Singapurze
Citek dla $ ma własny "global transfer" - ale tylko z citka do citka.
Jak kupisz te $ w IKA to alior odpuści Ci swoje koszty - ale w opcji SHA będą jeszcze koszty banków pośredniczących i banku odbiorcy - nie do określenia z góry. Ew. IKA ma OUR z ryczałtem, czyli cena niezależna od kwoty - więc zależy jeszcze, ile chcesz wysłać - SWIFTem nie płaci się za waciki - tzn. można, ale koszty mogą być porównywalne z sumą przekewu - wyślesz 100$, dojdzie 10$ ;>

Data: 2019-06-11 22:08:04
Autor: xbartx
On 11/06/2019 11:42, Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Puściłem jeden przelew z Aliora a drugi z Revoult jak dojdą to dam znać jak to wygląda.
Trochę testować można bo po drugiej stronie mam do wyboru 4 banki, więc potencjalnie mogą być 4 różne trasy.

PS Ehhh ten kartel SWIFT ale mam nadzieję że już niedługo to pociągnie i takie Ripple ze swoim XRP ich wyprze z rynku i będzie szło praktycznie online z naprawdę małą opłatę.

Xenocide

Data: 2019-06-12 21:58:58
Autor: xbartx
On 11/06/2019 22:08, xbartx wrote:
[...]

Wychodzi na to, że Rewolwer 0.8% fee a Kantor Alior 9.8% aczkolwiek kwoty były znacząco różne (w Alior 5 razy mniejsza) więc to może mieć wpływ. Generalnie Rewolwer rządzi. Licząc tylko zgrubnie jak ktoś w miarę często wymienia walutę i robi przelewy to konto Premium w Rewolwerze kupione z góry na rok zwraca się w moment.

Xenocide

Data: 2019-06-12 23:42:17
Autor: Dawid Rutkowski
Przelew do banku w Singapurze
A w IKA robiłeś OUR czy loterię z SHA?
Jeśli SHA - to wyszło drożej niż OUR? I czy SHA z licznika czy ponad licznik?

Data: 2019-06-16 07:56:14
Autor: xbartx
On 13/06/2019 08:42, Dawid Rutkowski wrote:
A w IKA robiłeś OUR czy loterię z SHA?
Jeśli SHA - to wyszło drożej niż OUR? I czy SHA z licznika czy ponad licznik?

SHA z licznika bo trochę tam dawno temu nabiłem ten licznik z USD.
Teraz z Revoult znalazłem jeszcze lepiej, bo do innego banku jest 4$ tylko fee. Nie wiem czy jest to jakieś min. i przy przekroczeniu większej kwoty byłoby więcej ale kwota porównywalna do tej co było 0.8%, także przy założeniu przelewu na 1k USD to jest 8$ vs 4$ także różnica znacząca.

Xenocide

Data: 2019-06-22 13:35:28
Autor: xbartx
On 16/06/2019 07:56, xbartx wrote:
[...]

Znalazłem więc zanim SWIFT padnie to dla potomności

Revolut > DBS Bank niezależnie od kwoty biorą 4 USD.

Xenocide

Data: 2019-07-24 14:25:38
Autor: Stiwi
On Wednesday, June 12, 2019 at 9:58:59 PM UTC+2, xbartx wrote:
> [...]

CGT polski Citek zawsze przyjmował, ale nigdy nie wysyłał. Dobrze wiedzieć, że to się zmieniło.

[...]

Ciężko to porównywać %, skoro w IKA wysłałeś SHA, a Revolut zapewne wysyła OUR. Co do zasady wysyła się jednak OUR przy takich przelewach, inaczej to loteria ile dojdzie. Poza tym DBS ma opłatę za przyjęcie TT S$10, czyli jakieś $7.50. Tej opłaty nie ma jeśli przelew wysłany jest jako OUR.

Przelew do banku w Singapurze