Przelew pieniędzy z Anglii

Data: 2011-06-12 16:22:53
Autor: ledres
Przelew pieniędzy z Anglii
Witam.
Mam następujące pytanie: Na koncie w banku NatWest mam 800 funtów. Mam do tego
konta kartę debetową. Chciałbym zyskać dostęp do tych pieniędzy w jak
najtańszy sposób, a w najbliższym czasie nie wybieram się do Anglii. Z tego co
rozumiem mam tu dwie opcje do wyboru:

- Wypłacić pieniądze w polskim bankomacie, co zgodnie z tą stroną
http://www.natwest.com/personal/current-accounts/g4/cards/abroad.ashx
kosztowałoby mnie około 27 funtów (Exchange Rate Transaction Fee + 5 GBP). Czy
to jest jedyna opłata, czy też coś jeszcze się płaci operatorowi bankomatu?
Czy można tego dokonać w każdym bankomacie?

- Przelać pieniądze za pomocą jednego z wymienionych tutaj narzędzi:
http://www.natwest.com/personal/travel-international/g2/international-payments/send-money-abroad.ashx
Z tego co widzę najbardziej tutaj odpowiadałby mi Standard Transfer. Jak
rozumiem mogę wybrać opcję przelania w euro, która kosztuje 10 GBP, a
przewalutowania dokona mój bank (czy mBank robi to za darmo?). W takim
przypadku mamy tu do czynienia z dwoma przewalutowaniami, z funta na euro i z
euro na złotówkę - jakie wtedy są kursy walut?

Może istnieje jeszcze jakiś inny, tańszy sposób? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

pzdr. ledres

Data: 2011-06-12 11:00:57
Autor: Gieniu
Przelew pieniędzy z Anglii
Jeśli chce Ci się bawić to możesz zarejestrować się w moneybookers.
Pewnie parę funtów zaoszczędzisz.

Data: 2011-06-12 12:27:06
Autor: gtoni
Przelew pieniędzy z Anglii
On 12 Cze, 18:22, "ledres " <led...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
[...]

Jezeli ta karta debetowa to Visa - to masz jeszcze jedna mozliwosc:
Konto w Aliorze.
Alior umozliwia przelanie bezplatne funtow z angielskiej Vis-y na
rachunek w kraju;
Sprawdz: Przekazy Alior Speed
Konto moze byc Twoje, lub znajomego.
gtoni

Data: 2011-06-13 12:11:42
Autor:
Przelew pieniędzy z Anglii
gtoni <gtoni13@gmail.com> napisał(a):
On 12 Cze, 18:22, "ledres " <led...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
> Witam.
> Mam nast=EApuj=B1ce pytanie: Na koncie w banku NatWest mam 800 funt=F3w. =
Mam do tego
> [...]
Konto w Aliorze.
Alior umozliwia przelanie bezplatne funtow z angielskiej Vis-y na

To jest bardzo ciekawa oferta :)
Szkoda tylko, że AB ma z tego co się zorientowałem dość niekorzystne kursy
walut, ale możliwe, że i tak wyniesie mnie to taniej niż pozostałe opcje.
Pytanie tylko, czy z moją kartą można z tego korzystać (jest to Visa wypukła).
Czy ktoś miał już okazję używać tej usługi? Jak to się odbywa z punktu
widzenia banku wysyłającego (czyli w tym wypadku NatWestu)?
Dzięki.

pzdr. ledres

Data: 2011-06-13 12:13:34
Autor: gtoni
Przelew pieniędzy z Anglii
On 13 Cze, 14:11, " " <led...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
gtoni <gton...@gmail.com> napisał(a):

> [...]

Czy ktoś miał już okazję używać tej usługi? Jak to się odbywa z punktu
widzenia banku wysyłającego (czyli w tym wypadku NatWestu)?

Masz problemy: Zarejestruj sie dodaj karte, to bezplatne, jak przyjmie
to jest Ok.
Przeslij 10 funtow na probe i berdziesz wszystko wiedzial, kursy itp.
To jest normalna platnosc internetowa karta, znana z wielu sklepow
internetowych i aukcji.
gtoni

Data: 2011-06-14 15:24:07
Autor: ledres
Przelew pieniędzy z Anglii
[...]

Dokładnie tak zrobiłem, pieniądze dotarły następnego dnia, kosztowało to
dokładnie 0, kurs zgodny z tą stroną:
http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/kursy_walut/kursy_walut_aktualne/main .

Dzięki za pomoc.

pzdr. ledres

Data: 2011-06-12 20:20:21
Autor: Arkady
Przelew pieniędzy z Anglii
W dniu 2011-06-12 18:22, ledres pisze:
[...]

Przelew miedzynarodowy to jakby nie liczyc zawsze cos kolo 100zl, czyli cos kolo 22 funciakow.

Data: 2011-06-12 18:48:30
Autor: ledres
Przelew pieniędzy z Anglii
Arkady <pit@onet.eu> napisał(a):
Przelew miedzynarodowy to jakby nie liczyc zawsze cos kolo 100zl, czyli cos kolo 22 funciakow.

Jak to się ma do tego, że przelew Standard Transfer z Natwestu kosztuje 10 funtów?

Data: 2011-06-12 20:51:00
Autor: Arkady
Przelew pieniędzy z Anglii
W dniu 2011-06-12 20:48,  ledres pisze:
Arkady<pit@onet.eu>  napisał(a):

[...]

Koszta banku z ktorego wychodza i dolicz koszta banku przyjmujacego w efekcie tyle wychodzi.

Masz do wyboru Bank wysylajacy pokrywa wszystkie koswzta po polowie lub przyjmujacy.
Doczytaj dokladnie koszta ukryte.

Data: 2011-06-13 12:06:25
Autor: ledres
Przelew pieniędzy z Anglii
Arkady <pit@onet.eu> napisał(a):
Koszta banku z ktorego wychodza i dolicz koszta banku przyjmujacego w efekcie tyle wychodzi.

Masz do wyboru Bank wysylajacy pokrywa wszystkie koswzta po polowie lub przyjmujacy.
Doczytaj dokladnie koszta ukryte.

mBank z tego co widzę nie pobiera opłat za przelewy przychodzące z zagranicy:
http://www.mbank.pl/przewodnik/tpio/ekonto.html
http://www.mbank.pl/przewodnik/faq/questions.html?category=75
"Czy mBank pobiera opłaty za przyjęcie przelewu walutowego?
Nie, mBank nie pobiera opłaty za przyjęcie przeleu zagranicznego."

Kilka lat temu nawet z tego skorzystałem i zadziałało, tutaj chciałem się
tylko upewnić, że działa nadal.

pzdr. ledres

Data: 2011-06-12 21:18:50
Autor: RobertS
Przelew pieniędzy z Anglii

Może istnieje jeszcze jakiś inny, tańszy sposób? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

pzdr. ledres

daj kartę jakiemuś znajomemu, który się do UK wybiera + poproś go o wypłatę kasy i przywiezienie jej do RP, postawisz flachę i wszyscy będą zadowoleni ;-)

RobertS

Przelew pieniędzy z Anglii