Przelew przychodzacy USD

Data: 2010-01-11 17:31:14
Autor: kuba
Przelew przychodzacy USD
Ktory z bankow nie pobiera prowizji od przelewu przychodzacego na swoje konto z innego banku polskiego?

Alior (podobno nie)
Bzwbk (podobno tak)
Meritum Bank (nie moge sie doszukac w Toip)
Polbank.

Musze zrobic przelew a nie chce narazac sie na dodatkowe koszty.Moze ktos z wlasnego doswiadczenia podpowie jak to wyglada.

Data: 2010-01-11 18:08:42
Autor: Krzysztof
Przelew przychodzacy USD

"kuba" <kuba@ka.onet.pl> wrote in message news:hifjok$661$1news.onet.pl...
[...]

Wiekszosc mniejszych bankow nie pobiera oplaty za przelew przychodzacy, Alior,Getin, BZWBK,Mutibank.
Zagladasz do tabeli banku i wszystko jasne. te prowizje za przyjecie przewaznie nie sa wielkie, czesto wyrazone kwotowo w PLN.
'Polskosc' banku nie ma tu znaczenia. Najwieksze koszty to sa te z banku, ktory wysyla kase oraz bankow posredniczacych.
Meritum nie prowadzi rach. walutowych dla indywidualnych.

Data: 2010-01-11 18:43:54
Autor: Paweł
Przelew przychodzacy USD
kuba wrote:

[...]

millennium nie pobiera oplat za przychodzacy swift.
koszt roru, to 2 jednostki danej waluty miesiecznie.

Data: 2010-01-12 10:44:11
Autor: mk
Przelew przychodzacy USD
Paweł wrote:
kuba wrote:

[...]

Mozna wyslac pieniadze z USA do PL bez posiadania rachunku bankowego. Calosc oplaty ponosi osoba wysyljaca. Pieniadza odbierasz np w PKO SA

Data: 2010-01-13 02:16:56
Autor: kashmiri
Przelew przychodzacy USD
mk <hover27@poczta.onet.pl> had the courage to write:
Paweł wrote:
kuba wrote:

[...]

Przecież napisał, że chce przelewać z banku polskiego. Są jakieś polskie banki w USA?

pzdr.
k.

Data: 2010-01-12 22:43:16
Autor: witek
Przelew przychodzacy USD
Data: 2010-01-12 10:49:34
Autor: mk
Przelew przychodzacy USD

Data: 2010-01-12 10:48:20
Autor: Jarek Andrzejewski
Przelew przychodzacy USD
On 11 Sty, 17:31, kuba <k...@ka.onet.pl> wrote:
Ktory z bankow nie pobiera prowizji od przelewu przychodzacego na swoje
konto z innego banku polskiego?

Polbank.

Właśnie czekam na jeden przelew z Kanady (w USD) do Polbanku.
Zobaczymy, ile przyjdzie; dam znać.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-01-13 02:17:29
Autor: kashmiri
Przelew przychodzacy USD
kuba <kuba@ka.onet.pl> had the courage to write:
[...]

Citibank, sprawdzone wielokrotnie.
k.

Data: 2010-01-13 07:20:39
Autor: Zespol_BZWBK
Przelew przychodzacy USD
On Jan 11, 5:31 pm, kuba <k...@ka.onet.pl> wrote:
[...]

Bank Zachodni WBK nie pobiera prowizji od przychodzącego przelewu
zagranicznego. Informacje na temat przelewów zagranicznych w naszym
banku można znaleźć na stronie
http://indywidualni.bzwbk.pl/przewodniki/polecenie-wyplaty/polecenie-wyplaty-przelew-zagraniczny-przewodnik.html,
a na temat samych opłat w Taryfie Opłat i Prowizji (http://
indywidualni.bzwbk.pl/_items/bzwbk.pl/doc/taryfa_dla_ciebie.pdf,
strona 22)

Dodatkowo w usługach bankowości elektronicznej funkcjonuje kalkulator
płatności zagranicznych pozwalający obliczyć  prowizję pobieraną przez
BZ WBK za realizację poleceń wypłaty wysyłanych i otrzymywanych.

Zasady obecności BZ WBK na forach można sprawdzić na:
http://indywidualni.bzwbk.pl/zasady-obecnosci-bz-wbk-na-forach.html

Zespół Banku Zachodniego WBK

Data: 2010-01-13 17:27:43
Autor: kuba
Przelew przychodzacy USD
W dniu 2010-01-13 16:20, Zespol_BZWBK pisze:

Bank Zachodni WBK nie pobiera prowizji od przychodzącego przelewu
zagranicznego. Informacje na temat przelewów zagranicznych w naszym
banku można znaleźć na stronie

Pieknie dziekuje.Tak sie sklada ze mam u Panstwa konto walutowe z dawnych czasow.

Data: 2010-01-16 15:41:26
Autor: Piotrek
Przelew przychodzacy USD
On 2010-01-13 17:27, kuba wrote:
[...]

Ale rozumiesz oczywiście, że koszty banków pośredniczących dalej będą (i nie da się ich dokładnie oszacować zawczasu).

Nawet w sytuacji jeśli przelew walutowy jest pomiędzy dwoma bankami polskimi.

Piotrek

Data: 2010-01-13 19:27:42
Autor: RobertS
Przelew przychodzacy USD

[...]

witamy pracowników BZ WBK na forum ;-)

przy okazji pytanie: dlaczego przelew wychodzący w CHF jest tak drogi, przesłanie 700 CHF kosztowałoby mnie ok. 200 zł!!! to zaporowa stawka, czy naprawdę bankowi nie zależy, aby kienci wykonywali tego rodzaju operacje?

RobertS

Data: 2010-01-13 23:22:24
Autor: Krzysztof
Przelew przychodzacy USD

"RobertS" <bob75@xpostx.pl> wrote in message news:hil3au$30r3$2opal.icpnet.pl...

[...]

Jak sie chce to mozna obnizyc np. Alior za elektroniczny bierze 30zl+40zl za OUR niezaleznie od kwoty dla indywidualnych.
Dla przykladu podstawowa stawka w UK dla banku wysylajacego to 20 GBP niezaleznie od kwoty+ posrednicy jak beda.
Wiekszosc bankow w PL chce sie szybko dorobic na Polakach i tak jak piszesz koszt przelewu czesto wypada ok 200zl.

Data: 2010-01-14 18:16:59
Autor: T.F.
Przelew przychodzacy USD
Krzysztof wrote:

Dla przykladu podstawowa stawka w UK dla banku wysylajacego to 20 GBP niezaleznie od kwoty+ posrednicy jak beda.

Na szczescie sa wyjatki,
np: wysylka z NatWest i odbior w PKO BP.
Koszt = 0 GBP (i 0 PLN)

--
T.F.

Data: 2010-01-14 05:01:17
Autor: Zespol_BZWBK
Przelew przychodzacy USD
On Jan 13, 7:27 pm, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

[...]

Bank Zachodni WBK przy realizacji polecenia (przelew zagraniczny)
wypłaty pobiera prowizję wynoszącą 0,20% kwoty zlecenia, min. 9,50 zł,
max. 180 zł. Dodatkowo gdy wszystkie koszty płatności ponosi
zleceniodawca, jest on obciążany także opłatą stanowiącą koszty banków
zagranicznych pośredniczących w wykonaniu płatności. Opłata ta zależy
od waluty płatności. Dla przelewów w CHF jest to kwota 55 CHF

W tym konkretnym przypadku nasz bank pobrał by prowizję wynoszącą 9,50
zł. Pozostała część stanowi opłatę dla banków pośredniczących.
Alternatywą może być obciążenie kosztami odbiorcę przelewu. W takim
wypadku od zleceniodawcy pobrana byłaby jedynie prowizja. Koszty
banków pośredniczących były by potrącane z kwoty płatności.

Data: 2010-01-14 17:07:38
Autor: RobertS
Przelew przychodzacy USD

[...]

9,50 zł a reszta dla banków pośredniczących? czy w każdym przypadku koszty te są takie same i wynoszą aż 55 CHF (dla kwoty 700 CHF)?

przelew wykonany z konkurencyjnego banku (opcja OUR) kosztował jedynie 16 CHF to jednak 3,5x mniej niż za taką usługą życzył sobie BZWBK!

Alternatywą może być obciążenie kosztami odbiorcę przelewu. W takim
wypadku od zleceniodawcy pobrana byłaby jedynie prowizja. Koszty
banków pośredniczących były by potrącane z kwoty płatności.

ale to nie jest rozwiązanie...

RobertS

Data: 2010-01-14 05:04:26
Autor: Zespol_BZWBK
Przelew przychodzacy USD
[...]

Bank Zachodni WBK przy realizacji polecenia wypłaty (przelew
zagraniczny) pobiera prowizję wynoszącą 0,20% kwoty zlecenia, min.

Data: 2010-01-14 05:16:35
Autor: Zespol_BZWBK
Przelew przychodzacy USD
[...]

9,50 zł, maks. 180 zł. Dodatkowo gdy wszystkie koszty płatności ponosi
[...]

banków pośredniczących byłyby potrącane z kwoty płatności. (Stan na
14.01.2010r.)

Data: 2010-01-14 14:28:54
Autor: bzdreg
Przelew przychodzacy USD
Zespol_BZWBK pisze:
[...]

No ubawiłem się setnie!
Bank pobrałby jedynie prowizję. A odbiorca otrzymałby o kilkaset zł mniej, bo z kwoty płatności potrącono by po drodze koszty pośredniczące. Dobrze rozumiem?

Nadawcę i odbiorcę przelewu DOPRAWDY nie interesuje kto pobiera ile i z czego (jest to brutalne mydlenie oczu), ale na pewno interesuje go CAŁKOWITY KOSZT OPERACJI.
I w takim tonie oczekiwalibyśmy od szacownego ZBBZWBK RZECZOWEJ (!!!) odpowiedzi.

Zasady obecności BZ WBK na forach można sprawdzić na:
http://indywidualni.bzwbk.pl/zasady-obecnosci-bz-wbk-na-forach.html

Proponuję dopisać do tych zasad "posty nie będą powielane więcej, niż trzykrotnie"
:D

--
Tnx. Regards.         Bzd.

Data: 2010-01-14 05:56:57
Autor: Jarek Andrzejewski
Przelew przychodzacy USD
On 14 Sty, 14:28, bzdreg <bzdreg_...@op.pl> wrote:
Zespol_BZWBK pisze:

> [...]

Nadawcę i odbiorcę przelewu DOPRAWDY nie interesuje kto pobiera ile i z
czego (jest to brutalne mydlenie oczu), ale na pewno interesuje go

No właśnie. Niezrozumiałe jest dla mnie dlaczego bank nie wie, ile
będzie kosztować typowa przecież operacja przyjęcia lub wysłania
przelewu czy realizacji czeku. Dlaczego da się określić ile będzie
kosztować prowadzenie konta, wypłata z bankomatu, przelew elixir i
sepa, a całkowitą zagadką pozostaje koszt przelewu w innej, zupełnie
przecież nie egzotycznej walucie?

Pod koniec grudnia próbowałem w BZWBK zrealizować czek. Powiedziano mi
ile to będzie kosztować i ile zajmie czasu, zaakceptowałem warunki.
Ale po chwili podetknięto mi do podpisania papier, że zgadzam się
zapłacić prowizję BZWBK i "koszty banków zagranicznych". Ale już na
pytanie "ile tych kosztów" odpowiedzi nie było... Nie chciałbym
dowiedzieć się za parę tygodni, że powinienem jeszcze bankowi parę
groszy dopłacić, bo kwota czeku im nie wystarczyła.
Skończyło się to tak, że - uznawszy, że zostałem wprowadzony w błąd -
odmówiłem podpisania umowy o prowadzenie rachunku walutowym i miła
pani zza kontuaru miała problem jak zlikwidować już założone konto.
Dostałem nawet jeden wyciąg na początku stycznia :-)

I żeby nie było tylko na BZWBK: już zupełnym rozczarowaniem dla mnie
było Citi, bo oni też nie wiedzieli ile zajmie i ile będzie kosztować
realizacja czeku wystawionego przez Citi z Północnej Ameryki. Citi
always sleeps? :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski