Przelew w USD do USA

Data: 2017-02-22 07:49:52
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Przelew w USD do USA
Witajcie. Może ktoś się już z tym zmierzył i mi podpowie.

Dostałem dane do przelewu do USA w postaci:

#ABA: 026009593
#SWIFT: BOFAUS3N
Nazwa konta: [NAZWA FIRMY]
Numer konta: [10-cio cyfrowy numer konta]

Więc próbuję robić przelew zagraniczny w mBanku.
Odbiorcę z adresem wklepałem.
SWIFT przyjęło i rozpoznało: BANK OF AMERICA, N.A. i prawidłowo.
Numer konta łyka.

Tylko co ja mam zrobić z tym ABA?! Czy to jest konieczne? W internecie informacji jak na lekarstwo, z przewagą na to, że wysyłając z Polski ABA nie jest potrzebne.

Data: 2017-02-22 19:50:03
Autor: witek
Przelew w USD do USA
On 2/22/2017 9:49 AM, Konfabulator Konfabulatorski wrote:
Odbiorcę z adresem wklepałem.
SWIFT przyjęło i rozpoznało: BANK OF AMERICA, N.A. i prawidłowo.
Numer konta łyka.

I wystarczy.
Wpisz numer ABA gdzie sie da. w tytule itp itd.
Bank of America ma akurat porąbany system przelewów.

Tylko co ja mam zrobić z tym ABA?! Czy to jest konieczne? W internecie informacji jak na lekarstwo, z przewagą na to, że wysyłając z Polski ABA nie jest potrzebne.

to my chyba jakiś inny internet mamy.
http://www.aba.com/Products/Pages/PS98_Routing.aspx
https://en.wikipedia.org/wiki/Routing_transit_number

Data: 2017-02-23 10:24:32
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Przelew w USD do USA
witek <witek7205@gazeta.pl> Wrote in message:

to my chyba jaki? inny internet mamy.

Chodzi?o o informacje w kontek?cie przelewu z Polski, a nie tego
 co to za numer, bo to jest oczywiste.

Niestety ABA nie wejdzie mi w tytu?, bo i tak brakuje mi w nim
 miejsca na to co tam musi si? znale??. Ale BIC/SWIFT zast?puje
 ABA, wi?c powinno by? ok.

--
-- Konfabulator

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-02-26 16:43:11
Autor: kjboss
Przelew w USD do USA
ABA lub routing number nie trzeba wpisywac jak potrzebujemy przelew zagraniczny do USA. To tylko wewnetrzne wire transfery lub ACH sa wymagane routing & account number. Nie potrzeba tego nigdzie wpisywac, wystarczy SWIFT oraz nr konta. 20 lat w bankowosci w USA.

Data: 2017-02-27 21:58:27
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Przelew w USD do USA
kjboss@gmail.com Wrote in message:
[...]

Tak też myślałem, dziękuję. Czekam nadal na podpisaną umowę by
 puścić przelew i wtedy zostawię info dla potomnych co wpisałem i
 jaki był efekt.
--
Konfabulator

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-03-04 09:31:09
Autor: Marek
Przelew w USD do USA
On Sun, 26 Feb 2017 16:43:11 -0800 (PST), kjboss@gmail.com wrote:
20 lat w bankowosci w USA.

Czyli coś tak prostego jak unikalny jeden nr konta w obrębie całego kraju też potrafili spieprzyć.

--
Marek

Data: 2017-03-05 09:48:12
Autor: witek
Przelew w USD do USA
On 3/4/2017 2:31 AM, Marek wrote:
On Sun, 26 Feb 2017 16:43:11 -0800 (PST), kjboss@gmail.com wrote:
20 lat w bankowosci w USA.

Czyli coś tak prostego jak unikalny jeden nr konta w obrębie całego
kraju też potrafili spieprzyć.

to juz nie pamietasz jak bylo w Polsce?

Przykazanie 11: Działa nie ruszaj.
U nich działa i nie ma potrzeby ruszania tego co działa.

Data: 2017-03-09 08:45:02
Autor: kjboss
Przelew w USD do USA
Niestety kazdy tez moze skasowac konto jak karte znajac tylko nr konta. Takie polecenie zaplaty i nie da sie zablokowac :(

I nie ma zadnej weryfikacji imienia i nazwiska. Dodam tez, ze nie ma zadnej metody autentykacji wysylania platnosci (kod sms, zdrapka czy token) !!!

A no i dopiero od niedawna jest Chip&Signature bez pinow oczywiscie...

Data: 2017-03-09 16:33:34
Autor: witek
Przelew w USD do USA

https://www.bankofamerica.com/privacy/online-mobile-banking-privacy/safepass.go

Data: 2017-02-22 21:20:11
Autor: PiteR
Przelew w USD do USA
Konfabulator Konfabulatorski pisze tak:

Tylko co ja mam zrobić z tym ABA?! Czy to jest konieczne? W
internecie informacji jak na lekarstwo, z przewagą na to, że
wysyłając z Polski ABA nie jest potrzebne.

Jak nie ma rubryczki na ABA to co poradzisz. Najwyżej wpisz go w tytułem.
Może przyśpieszy to transakcję.

https://www.ecsi.net/help/help_bcgi16_check.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Routing_transit_number
https://www.thebalance.com/what-is-an-aba-number-and-where-can-i-find-it-315435

--
Piotrek

Let me see your war face.

Data: 2017-02-23 00:58:57
Autor: pietruszka
Przelew w USD do USA
Biuro Obsługi Klienta (mLinia): 426300800

Data: 2017-02-23 10:27:14
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Przelew w USD do USA
pietruszka <pietruszka@l.eee> Wrote in message:
Biuro Obs?ugi Klienta (mLinia): 426300800

Ty chyba nie mia?e? kontaktu z mLini?. Co mi powie student w
 przerwie mi?dzy zaj?ciami? Nic. A nikogo innego tam nie
 zastaniesz.Dlatego szukam kogo? kto takie przelewy robi w
 praktyce. A student z mLinii napewno nie jest t? osob?
 :)

--
-- Konfabulator

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-02-23 10:46:32
Autor: J.F.
Przelew w USD do USA
Użytkownik "Konfabulator Konfabulatorski"  napisał w
[...]

Maja "druga linie wsparcia" i dosc dobrze znaja mbankowy system ... ale faktycznie o ABA moga nie wiedziec :)

J.

Data: 2017-02-23 14:58:58
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Przelew w USD do USA
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> Wrote in message:
Maja "druga linie wsparcia" i dosc dobrze znaja mbankowy system ... ale faktycznie o ABA moga nie wiedziec :)

Czy odpowiedź od drugiej linii o treści powinno dojść, mam
 traktować poważnie? :) Wkrótce się przekonamy co z tego wyjdzie w
 praktyce.

--
Konfabulator

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-06-02 07:07:19
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Przelew w USD do USA

Podsumowując. Żadnego ABA nie potrzeba. Przelew dotarł. Kosztował coś około 40 zł na dzień dobry i 60 zł kosztów pośrednich. Ale dotarł momentalnie i sprawę załatwiłem.

Data: 2017-06-02 15:01:05
Autor: Budzik
Przelew w USD do USA
Użytkownik Konfabulator Konfabulatorski konfabulator@10g.pl ...

Podsumowując. Żadnego ABA nie potrzeba. Przelew dotarł. Kosztował coś
około 40 zł na dzień dobry i 60 zł kosztów pośrednich. Ale dotarł
momentalnie i sprawę załatwiłem.

W sensie ze wybrałes przelew z opcja SHA i koszty posredników były na poziomie 60zł?
Duza kwota?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2017-06-02 08:26:33
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Przelew w USD do USA
Koszty OUR. Kwota 4500 USD.

Data: 2017-06-02 19:00:54
Autor: Budzik
Przelew w USD do USA
Użytkownik Konfabulator Konfabulatorski konfabulator@10g.pl ...

Koszty OUR. Kwota 4500 USD.

Czyli po prostu przelew kosztował 100zł?
Bo w OUR to własciwie od razu powinno być podane, prawda?

W aliorze tez koło 100 kosztuje a kurs pewnie troche lepszy.

--
Pozdrawia... Budzik
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

Data: 2017-06-02 21:28:53
Autor: J.F.
Przelew w USD do USA
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA788D16E174C8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Konfabulator Konfabulatorski konfabulator@10g.pl ...
Koszty OUR. Kwota 4500 USD.

Czyli po prostu przelew kosztował 100zł?
Bo w OUR to własciwie od razu powinno być podane, prawda?

A gdzie tam, przeciez bank nie wie, ile to bedzie kosztowalo.
A moze i wie, ale nie powie :-)

J.

Data: 2017-06-02 21:00:54
Autor: Budzik
Przelew w USD do USA

[...]

No to alior kantor wie i od razu kasuje ok 100zł.
Jak wysłałem kiedys do GBR w opcji SHA to druga strona zapłaciła kilkukrotnie wiecej...

--
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

Data: 2017-06-03 07:24:12
Autor: Pete
Przelew w USD do USA
W dniu 2017-06-02 o 23:00, Budzik pisze:

[...]

Nie wie. Pobiera ryczałt.
Na jednym kliencie zarobi, na innym straci.

--
Pete

Data: 2017-06-03 04:05:56
Autor: kjboss
Przelew w USD do USA
Było do mnie uderzyć, ja bym dokładną kwotą w USD z mojego maerykańskiego konta przelał, a mi po kursie kantorowym na konto w mBanku. Bez prowizji, bym łatwo złotóweczki dostał na konto polskie niż kombinować jak tu USD do PL przelać.

Przelew w USD do USA