Przelew z ebay do UK lub RFN

Data: 2011-01-12 11:29:11
Autor: Jan Werbinski
Przelew z ebay do UK lub RFN
Jak zrobić przelew 1-2 tys zł na zakupy ebay do UK lub RFN, żeby było najtaniej?
Paypal, czy coś innego?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2011-01-12 10:45:28
Autor: Miernik
Przelew z ebay do UK lub RFN
On Wed, 12 Jan 2011 11:29:11 +0100, Jan Werbinski wrote:

Jak zrobić przelew 1-2 tys zł na zakupy ebay do UK lub RFN, żeby było
najtaniej?
Paypal, czy coś innego?

Konto walutowe w BZWBK.

Zakup waluty przez
http://www.walutomat.pl/
http://www.cinkciarz.pl/
w zależności od tego gdzie akurat taniej.
EUR to jeszcze na https://internetowykantor.pl/ można sprawdzić. GBP też lada dzień mają mieć.
Wszystkie te serwisy mają konta walutowe w BZWBK.

Przelew z BZWBK SEPA w EUR: 5 PLN
Przelew z BZWBK walutowy GBP: 9.50 PLN

Data: 2011-01-12 14:23:08
Autor: Jan Werbinski
Przelew z ebay do UK lub RFN
Do USA też można od nich?

Data: 2011-01-12 14:07:15
Autor: Miernik
Przelew z ebay do UK lub RFN
On Wed, 12 Jan 2011 14:23:08 +0100, Jan Werbinski wrote:

Do USA też można od nich?

Móc to można:
http://indywidualni.bzwbk.pl/przewodniki/polecenie-wyplaty/polecenie-wyplaty-przelew-zagraniczny-faq.html
http://indywidualni.bzwbk.pl/przewodniki/polecenie-wyplaty/swift-w-bzwbk24-przewodnik.html

Zobacz sobie kalkulator:
https://www.centrum24.pl/PeKaKe/PeKaKe.html?SHOW_1=0&SHOW_2=0&SHOW_3=0&SHOW_4=0&SHOW_5=5

Ale nie wiadomo czy nie będzie jakiejś opłaty banku pośredniczącego.
A za OUR liczą dodatkowo 30 USD, to jeśli chcesz słać OUR to taniej
wyjdzie w Aliorze: 30 PLN + 40 PLN za OUR.

Jedyny przelew jaki kiedykolwiek robiłem do USA to SHA z Multibanku do
Wells Fargo, i policzyli tylko 26 PLN, żadne koszty banków
pośredniczących już nie przyszły.

Jak chcesz mieć pewność do USA że SHA do USA będzie bez dodatkowych opłat to musisz spytać kogoś kto już przelewał z danego banku do danego banku w USA, inaczej to loteria.

Data: 2011-01-12 14:11:54
Autor: Miernik
Przelew z ebay do UK lub RFN
On Wed, 12 Jan 2011 14:07:15 +0000, Miernik wrote:

> Jak chcesz mieć pewność do USA że SHA do USA będzie bez dodatkowych
opłat to musisz spytać kogoś kto już przelewał z danego banku do danego
banku w USA, inaczej to loteria.

A korespondentem BZWBK w USA jest Bank of New York Mellon, (kod swift IRVTUS3NXXX, routing number 0210-0001-8).

http://www.bnymellon.com/

Ale nie udało mi się ich taryfy opłat wygrzebać na stronie, zawsze możesz do nich napisać lub zadzwonić i próbować się dowiedzieć czy i ile pobiorą za przekazanie przelewu w USD do innego banku.

Data: 2011-01-12 15:15:28
Autor: Rysio
Przelew z ebay do UK lub RFN
W dniu 2011-01-12 15:11, Miernik pisze:
> [...]

do nich napisać lub zadzwonić i próbować się dowiedzieć czy i ile pobiorą
za przekazanie przelewu w USD do innego banku.

Robilem wieloktrotnie przelewy i prawie zawsze wychodzi calkowity koszt czyli koszt banku przyjmujacego + wysylajacego 50-100zl.
Najtaniej wychodzi paypal albo karta kredytowa.

Data: 2011-01-12 14:22:22
Autor: Miernik
Przelew z ebay do UK lub RFN
On Wed, 12 Jan 2011 15:15:28 +0100, Rysio wrote:

Robilem wieloktrotnie przelewy i prawie zawsze wychodzi calkowity koszt
czyli koszt banku przyjmujacego + wysylajacego 50-100zl. Najtaniej
wychodzi paypal albo karta kredytowa.

No popatrz, a ja przelałem kiedyś USD z Multibanku do Wells Fargo, i wyniosło mnie to w sumie 26 PLN, co wychodzi taniej niż Paypal już przy kwocie 400 USD (zważywszy że kupując USD przez Cinkciarz.pl zaoszczędza się ze 2% na kursie USD w porównaniu z przewalutowaniem Paypal).

Zawsze można posłać też z PKO BP - tam jest ryczałt dla USD 60 PLN z pokryciem kosztów pośredniczących.

Data: 2011-01-12 16:14:25
Autor: Rysio
Przelew z ebay do UK lub RFN
W dniu 2011-01-12 15:22, Miernik pisze:
[...]

Przy przelewach standardowych ze SWIFTEM koszt to prowizja banku odbierajacego i prowizja wysylajacego. Raczej nie jest nizsza niz 50zl na strone.

jesli kupuje przez ebay to sam pokrywa obie strony prowizji.

Data: 2011-01-13 00:32:56
Autor: kashmiri
Przelew z ebay do UK lub RFN
Rysio <onettodziwka@pot.pl> dared to write:
[...]

Z Moneybookers też można przelewać na konta w USA (koszt 1.5 EUR od przelewu). Niby tylko na swoje, ale nie mam pojęcia, jak mieliby to sprawdzić: o ile się nie mylę, banki w USA nie sprawdzają zgodności danych = księgują każdy przelew przychodzący z poprawnym numerem konta.

k.

Data: 2011-01-12 19:38:49
Autor: Miernik
Przelew z ebay do UK lub RFN
On Thu, 13 Jan 2011 00:32:56 +0500, kashmiri wrote:

[...]

Przy przelewach międzynarodowych nawet polskie banki sprawdzają zgodność danych i odrzucają przelewy z niezgodnymi.

Data: 2011-01-13 01:14:07
Autor: kashmiri
Przelew z ebay do UK lub RFN
Miernik <public@public.miernik.name> dared to write:
[...]

Boszeee! Moneybookers przecież działa na tej zasadzie, że w każdym kraju jest to przelew krajowy... Inaczej za przelew byś płacił 30 EUR, a nie 1.5.

k.

Data: 2011-01-12 19:51:34
Autor: Miernik
Przelew z ebay do UK lub RFN
[...]

A coś mi się przypomniało: do USA USD to akurat można wysłać z Currencyfair.com za 4 dolce:

https://www.currencyfair.com/transfer-fees.jsp

I tak, można słać na konta innych osób.
Mają konto w Bank of America w USA, więc przelew będzie krajowy.

Mają też konto w Polsce, więc tam można im wpłacić złotówki, wymienić na USD po dość korzystnym kursie, w tej chwili 0.34035 USD za 1 PLN, czyli 2.9382 PLN/USD, czyli tylko 0.48% gorzej od aktualnego średniego Forex.

Data: 2011-01-12 21:04:31
Autor: zlotowinfo
Przelew z ebay do UK lub RFN
[...]

ktoś mi mówił że są problemy z USA i moneybookersem
podobno nie można z innych krajów do USA i odwrotnie

Data: 2011-01-13 01:12:43
Autor: kashmiri
Przelew z ebay do UK lub RFN
zlotowinfo <usuntousun@go2.pl> dared to write:
[...]

Odwrotnie: nie można z USA za granicę. Z zagranicy do USA proszę bardzo.

k.

Przelew z ebay do UK lub RFN