Przelew z norweskiej Nordei na zamknięty rachunek w BGŻ

Data: 2011-10-07 12:23:19
Autor: Łukasz Bujko
Przelew z norweskiej Nordei na zamknięty rachunek w BGŻ
Witam serdecznie.

Mam nadzieję, że znajdzie się choć jedna osoba, która mnie troszkę
uspokoi bo problem dla mnie jest dosyć duży, ale po kolei.
Pieniążki z norweskiej nordei zostały wysłane dokładnie 22 września
2011 roku ok 7:00 rano. Mamy dziś 7 października 2011 a pieniążki
jeszcze nie wróciły z powrotem do Nordei w Norwegii. Wszelkie próby
odszukania jakichkolwiek informacji co się z nimi dzieje graniczą z
cudem. Żeby było wszystko jasne to ja w tej sytuacji chciałbym
wiedzieć tylko gdzie one (te pieniądze) teraz mogą się podziewać i w
którą stronę zmierzają. Głęboko wierzę, że do Norwegii wrócą na pewno
tylko ile to jeszcze może potrwać. Obsługa w Banku BGŻ oznajmiła, że
oni nie widzą żeby te pieniądze w ogóle chciały wejść na zamknięte
konto, po czym dodano, że oni wcale nie muszą już ze mną rozmawiać bo
ja przecież nie jestem już ich klientem (głęboko ubolewam, że nie było
dyrektora). Czy jest możliwe, żeby Bank centralny w Polsce czy coś
takiego przetrzymywał pieniądze z jakiegoś powodu? Ile średnio to
trwa? Zaczyna się już trzeci tydzień i nie bardzo wiem co w tej
sytuacji robić. Dodam, że konto w tej norweskiej nordei jest
obserwowanie non stop po kątem powrotu. Bardzo proszę o pomoc i z góry
dziękuję.

Data: 2011-10-07 21:43:17
Autor: Sławomir Szyszło
Przelew z norweskiej Nordei na zamknięty rachunek w BGŻ
Dnia Fri, 7 Oct 2011 12:23:19 -0700 (PDT), Łukasz Bujko <buyek1@gmail.com>
wklepał(-a):

[...]

No cóż, znam podobną sytuację (tyle, że konto jest aktywne) i sprawa się ciągnie
od 3 tygodni, a końca nie widać. Generalnie trzeba nękać ludzi w oddziale, żeby
kontaktowali się z osobami w centrali zajmującymi się przelewami zagranicznymi
(dobrze jest znać kwotę, nadawcę, bank nadawcy przelewu), to oni będą coś tam
wiedzieć.
Może to leżeć na jakimś koncie technicznym i czekać na upłynięcie terminu, w
którym pieniądze zostaną zwrócone do nadawcy. Ale jaki to termin i jakie są
warunki zwrotu, to musisz dowiedzieć się w oddziale.
Najlepiej kontaktować się zawsze z tą samą osobą w oddziale, a w razie czego
eskalować sprawę wyżej (kierownik placówki).

--
Sławomir Szyszło

Data: 2011-10-07 13:00:11
Autor: Łukasz Bujko
Przelew z norweskiej Nordei na zamknięty rachunek w BGŻ
Najgorsze jest to, że obsługa w oddziale BGŻ w którym moje konto jest
już zamknięte nie chce już ze mną rozmawiać. Nie będę dodawał, ze
rezygnacja z konta w BGŻ była w większej mierze z powodu obsługi
(według mnie mało kompetentnej i cynicznej) niż z warunków tego banku.
Wracając do tematu to wydawałoby się, że ja wcale tak wiele nie
oczekuję. Chciałbym tylko poświadczenia, że pieniądze się znajdą na
pewno. Chciałbym, żeby ktoś mi wytłumaczył, gdzie one są i dlaczego to
trwa aż tyle czasu. Okazuje się, że takie procedury z Polskich Bankach
nieco się mogą różnić i dlatego nawet obsługa w Banku w którym teraz
mam konto nie bardzo jest w stanie mi pomóc. Różne myśli już mi po
głowie chodzą i nie wiem czy powinienem zacząć się martwić (bo o nie
małą kwotę dla mnie chodzi) czy dalej cierpliwie czekać?

Data: 2011-10-07 22:47:40
Autor: Sławomir Szyszło
Przelew z norweskiej Nordei na zamknięty rachunek w BGŻ
Dnia Fri, 7 Oct 2011 13:00:11 -0700 (PDT), Łukasz Bujko <buyek1@gmail.com>
wklepał(-a):

[...]

To może staraj się dowiedzieć jakie regulacje określają termin zwrócenia
przelewu w przypadku jak powyżej. Czy są to jakieś umowy międzybankowe (SWIFT?)
czy też wewnętrzne ich procedury. Albo czy starają się skontaktować z
właścicielem tego zamkniętego konta.

Albo z powrotem załóż konto na jakiś miesiąc. :)

--
Sławomir Szyszło

Data: 2011-10-08 11:17:59
Autor: Kris
Użytkownik "Łukasz Bujko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e4dd9575-3244-4e92-9c57-69495d0e3dbb@n8g2000yqd.googlegroups.com...

Różne myśli już mi po
głowie chodzą i nie wiem czy powinienem zacząć się martwić (bo o nie
małą kwotę dla mnie chodzi) czy dalej cierpliwie czekać?

Myślę ze od zlej strony chcesz załatwić sprawę.
Reklamuj w Nordei że zlecony przelew nie dotarł na docelowe konto.

Data: 2011-10-08 06:47:53
Autor: Łukasz Bujko
Przelew z norweskiej Nordei na zamknięty rachunek w BGŻ
Przede wszystkim dziękuję Wam za zainteresowanie się tematem. Co do
tego czy jestem klientem czy nie, to się zgadzam z Panem, że klientem
stajemy się już po przekroczeniu progu w Banku. Niemniej jednak po
usłyszeniu słów, że ja dla nich klientem już nie jestem delikatnie
mnie zamurowało i pomyślałem, że tej Pani niech sam dyrektor wyjaśni
pojęcie "klient" (niestety dyrektora nie było). Niestety nie mogę
sprawy reklamować w Nordei bo tam to już na pewno klientem nie jestem.
Dodam, że norweska Nordea poinformowała jedynie, że pieniądze leżą
jeszcze gdzieś w Polsce, ale nie potrafią niczego więcej się
dowiedzieć.

Data: 2011-10-08 06:50:31
Autor: Łukasz Bujko
Przelew z norweskiej Nordei na zamknięty rachunek w BGŻ
Jeszcze jedna rzecz. Ja nie chcę składać reklamacji w BGŻ bo to nie
ich wina przecież i dobrze sobie z tego zdaję sprawę. Oczekuję tylko
pomocy i jakiejkolwiek informacji czy swoją osobą mogę jakoś wpłynąć
na przyspieszenie tematu.

Data: 2011-10-08 15:56:42
Autor: gostek
W dniu 2011-10-08 15:50, Łukasz Bujko pisze:
[...]

tym niemniej pisemna reklamacja nie zaszkodzi, zawsze traktuja to powazniej

ale moga odpowiedziec tyle, ze nic - reklamowac powinien nadawca, ze przelew nie dotarl i tyle

Data: 2011-10-08 10:27:12
Autor: Łukasz Bujko
On 8 Paź, 15:56, gostek <gos...@gostkowo.pl> wrote:

tym niemniej pisemna reklamacja nie zaszkodzi, zawsze traktuja to powazniej

ale moga odpowiedziec tyle, ze nic - reklamowac powinien nadawca, ze
przelew nie dotarl i tyle

I może to jest właśnie myśl. Przecież nadawca zawsze może udać, że nie
wie nic o zamkniętym rachunku w BGŻ i po reklamacji to Nordea powinna
nadawcę o tym poinformować i pieniążki cofnąć jakoś. Ja to liczę mocno
na to, że wszystko się wyjaśni jeszcze w tym tygodniu. Pociesza mnie
natomiast myśl, że żaden z Was nie wspomina nic, że pieniądze mogą tak
po prostu gdzieś przepaść. Wiem, że to raczej nie możliwe, natomiast
uwierzcie mi, że ta cisza o takim scenariuszu naprawdę dodaje mi
otuchy. hehehe

Data: 2011-10-08 20:08:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przelew z norweskiej Nordei na zamknięty rachunek w BGŻ

"Łukasz Bujko" cfd5013d-93ea-43ce-8778-89cfa36c4d72@m37g2000yqc.googlegroups.com

: po prostu gdzieś przepaść. Wiem, że to raczej nie możliwe, natomiast

Właśnie po to są przelewy, aby śledzić ruch szmalu
i zapobiegać przepadaniu czy innym machlojokm. :)
Rydzyk szumu narobił i wypłacili mu to, co ludzie
wpłacali na nie jego konto, ale jakoś jednak na jego dobro. :)

Nie mówię, że to prawny precedens, ;) ale że jednak jakoś
można dojść do porozumienia. Konto w BGŻ (jak mniemam)
jeszcze niedawno należało do Ciebie a wpłacający (też
jak mniemam) podał Twoje nazwisko itp. dane.

Jak stanowi prawo -- nie wiem, ale na pewno żaden bank nie może
ot tak po prostu zabrać z uwagi na jakąś niezgodność danych. Nie
może zabrać i nie może trzymać sto lat (lub dłużej) ale jakoś musi
sensownie zadysponować tymi pieniędzmi -- (; na przykład dając na Kościół.;)

Banki szwajcarskie ,,dają na Kościół'' -- gdy upadnie monarcha.
Na przykład po upadku Kadafiego -- dały jego przeciwnikom. :)

Data: 2011-10-10 03:24:26
Autor: Łukasz Bujko
Przelew z norweskiej Nordei na zamknięty rachunek w BGŻ
Wykonałem dziś telefon do jakiegoś oddziału BGŻ w Warszawie (BGŻ w
Ełku dał mi ten numer mówiąc, że to do banku centralnego) i
rozmawiałem z tamtejsza Panią dyrektor. Usłyszałem, że to oddział w
Ełku powinien w moim imieniu kontaktować z bankiem centralnym w
sprawie poszukiwań i że powinienem udać się do kogoś wyżej w swojej
placówce BGŻ. Więc udałem się do kierownika bo dyrektora znów nie
było. Oto jak przebiegła rozmowa:

kierownik: nic w tej sprawie nie mogę pomóc. Nie widać aby pieniążki
chciały wejść na nasze konto nawet. Powinien być ślad. Sprawdziliśmy
Bank Centralny i nie było żadnej wpłaty o takiej kwocie.
ja: gdzie wykonywana jest zmiana waluty na złotówki? w którym
momencie?
kierownik: dopiero w naszej placówce
ja:  Czy jest możliwe, żeby pieniążki wróciły do Nordei bez śladu w
państwa placówce?
kierownik: nie wiem
ja: Czy potrafi pan przedstawić mi drogę jaką odbywają pieniążki zanim
trafią z Nordei do BGŻ
kierownik: nie jest mi znana
ja: Czy Kontrahent Nordei, który załóżmy, że mieści się w Niemczech
przesyła pieniążki do banku centralnego czy prosto do Państwa
Placówki?
kierownik: przelew powinien trafić prosto do nas
ja: Czy zagraniczny kontrahent ma możliwość sprawdzić czy dane konto
istnieje?
kierownik: nie wiem. Sprawę powinien reklamować nadawca.

Ja zdaję sobie sprawę z tego, ciężko będzie cokolwiek dowiedzieć się
od strony BGŻ a z takimi ludźmi to zwłaszcza. Może na jutro uda mi się
zorganizować numer SWIFT do tego przelewu, z nim ponoć będzie można
się czegoś dowiedzieć.

Data: 2011-10-10 12:38:18
Autor: d530
Przelew z norweskiej Nordei na zamknięty rachunek w BGŻ

"Łukasz Bujko" <buyek1@gmail.com> wrote in message news:09963991-1adf-414d-befe-dd2757ff942et4g2000vby.googlegroups.com...

Tak jak ci inni radzą. Reklamację niech złoży w swoim banku ten, kto pieniądze przelewał.
pieniążki

BTW - przestań już zdrabniać, bo to jest infantylne :-)

Data: 2011-10-10 12:56:45
Autor: Kris

Użytkownik "Łukasz Bujko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:09963991-1adf-414d-befe-dd2757ff942e@t4g2000vby.googlegroups.com...

kierownik: nie wiem. Sprawę powinien reklamować nadawca.

Ja zdaję sobie sprawę z tego, ciężko będzie cokolwiek dowiedzieć się
od strony BGŻ

Już Tobie pisałem- reklamuj w banku w którym był zlecony przelew. Skoro do BGŻ nie dotarł to w jaki sposób maja ustalić gdzie jest kasa.
W Nordei była wpłacona kasa tam został przelew zlecony więc oni muszą udokumentować czy i gdzie ta kase przekazali.

Data: 2011-10-10 14:44:08
Autor: d530

"Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> wrote in message news:j6uj1k$7sd$1news.onet.pl...

Już Tobie pisałem- reklamuj w banku w którym był zlecony przelew. Skoro do

Oczywiście reklamować może ten, kto zlecał przelew.

Data: 2011-10-10 14:57:52
Autor: Kris
Użytkownik "d530"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j6upas$7re$1@news.onet.pl...

"Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> wrote in message news:j6uj1k$7sd$1news.onet.pl...

Już Tobie pisałem- reklamuj w banku w którym był zlecony przelew. Skoro do

Oczywiście reklamować może ten, kto zlecał przelew.

Oczywiście masz rację

Data: 2011-10-10 10:08:03
Autor: Łukasz Bujko
Przelew z norweskiej Nordei na zamknięty rachunek w BGŻ
Dziękuję bardzo za taką zgodność z Waszej strony. Oczywiście zgadam
się z Wami jak najbardziej, że reklamacja powinna być wykonana w
Nordei. Nie zrozumcie mnie źle proszę. Ja naprawdę wiem, że ze swojej
strony to ja wpływu na odesłanie tych pieniędzy (dość z
infantylnością :o)) raczej nie mam. Irytuje mnie jednak fakt, że żadna
osoba w Banku BGŻ nie potrafi mi nic powiedzieć co się może dziać w
takich sytuacjach. Ja chcę dowiedzieć się tylko jak to działa i
dlaczego to tyle trwa. W innych bankach są konta do spraw tzw. nie
wyjaśnionych (nieprawidłowy numer konta, konto zamknięte itp).
Pojawienie się pieniędzy na takim koncie powoduje działania mające na
celu odszukanie jakiegokolwiek błędu w operacji i odesłanie pieniędzy
z powrotem do nadawcy czy próba skontaktowania się z odbiorcą. A w BGŻ
tylko: nie ma, nie było, nie wiem, być może.

Data: 2011-10-10 19:20:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przelew z norweskiej Nordei na zamknięty rachunek w BGŻ

"Łukasz Bujko" 93f5add9-e137-47c5-aade-dc8c4f347c58@i9g2000yqe.googlegroups.com

: [..] Ja chcę dowiedzieć się tylko jak to działa i dlaczego to tyle trwa.

IMO żądasz zbyt wiele. :) Ogranicz swe żądania do odzysku szmalu w krótkim czasie... :)

: tylko: nie ma, nie było, nie wiem, być może.

 -- ???
 -- Nie.
 -- ???
 -- Nie mogę powiedzieć.
 -- ???
 -- Nie znam odpowiedzi na to pytanie
 -- ???
 -- Udzielenie odpowiedzi na to pytanie leży poza moimi kompetencjami.
 -- ???
 -- Nie wolno mi udzielać takich informacji.
 -- ###
 -- Nie wi... A... Tak, oczywiście... Jest godzina 19:20

Data: 2011-10-10 13:01:00
Autor: Kris
[...]

To mogli sprawdzić i jak widac zrobili

[...]

Tu trochę mało profesjonalna odpowiedz ale ślad zawsze pozostaje jesli kasa weszła do BGŻ

ja: Czy potrafi pan przedstawić mi drogę jaką odbywają pieniążki zanim
trafią z Nordei do BGŻ
kierownik: nie jest mi znana

Bo niby skąd miałby wiedzieć czy i jakie są banki pośredniczące

a: Czy Kontrahent Nordei, który załóżmy, że mieści się w Niemczech
rzesyła pieniążki do banku centralnego czy prosto do Państwa
lacówki?
ierownik: przelew powinien trafić prosto do nas

Mogą być banki pośredniczące

ja: Czy zagraniczny kontrahent ma możliwość sprawdzić czy dane konto
istnieje?

Nie ma takiej możlkiwości

kierownik: nie wiem. Sprawę powinien reklamować nadawca.

Dokłądnie tak

Data: 2011-10-08 00:46:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przelew z norweskiej Nordei na zamknięty rachunek w BGŻ

"Łukasz Bujko" ae044a45-08df-475f-a2dd-e4bac9b7fc72@m15g2000vbk.googlegroups.com

[...]

Ponoć banki długo nie zwalniają numerów, dlatego odpowiedź dziwna. :)

IMO jesteś klientem banku po wejściu do tego banku. Jeśli wejdziesz do
jakiegoś (Aliora na przykład) banku, w którym nie masz swego konta, aby
wpłacić pieniądze (zapłacić za gaz -- na przykład) lub zapytać o warunki
prowadzenia konta w tym banku -- będziesz klientem czy nie?

IMO klientem banku stajesz się po przekroczeniu progu tego banku,
o ile wchodzisz w godzinach pracy banku i nie jesteś pracownikiem
tegoż banku czy osobą tego rodzaju...

: (głęboko ubolewam, że nie było

IMO można napisać prośbę o wyjaśnienie.