Przelew za granicę

Data: 2011-08-21 12:22:50
Autor:
Przelew za granicę
Jak najtaniej przesłać drobn± kwotę (ok. 35 euro) do Austrii, na konto w Hypo
Tirol Bank? (Żeby omin±ć prowizje bankowe, będzie mi się chciało pofatygować
do dowolnej warszawskiej instytucji albo założyć konto w dowolnym polskim
banku. Mogę płacić złotówkami, albo - lepiej - wpłacić kwotę w EUR).

Proszę, poradĽcie.

Data: 2011-08-21 18:51:31
Autor: FIFI
Przelew za granicę
W dniu 2011-08-21 14:22, assembea.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
[...]

Najtaniej do Austrii to chyba przelew typu SEPA (po europie). W mBanku np taki kosztuje 5zł o ile nic sie nie zmieniło. Zwykły przelew mógłby kosztować kilkadziesi±t złotych.

Pozdr

Data: 2011-08-21 19:48:58
Autor: Przemek
Przelew za granicę

Użytkownik "FIFI" <aa@bb.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j2rd2v$ik1$2inews.gazeta.pl...
[...]

W ING tez SEPA kosztuje 5zl

Data: 2011-08-21 18:57:11
Autor:
Przelew za granicę
Przemek <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał(a):
> Najtaniej do Austrii to chyba przelew typu SEPA (po europie). W mBanku np > taki kosztuje 5zł o ile nic sie nie zmieniło. W ING tez SEPA kosztuje 5zl

A czy to nie jest tak, że SEPA z definicji musi być przelewem z opcj± kosztow±
SHA (koszty współdzielone między odbiorc± a nadawc±), a więc płacę za niego 5
zł jako nadawca, ale i odbiorca co¶ płaci? Jak sprawdzić, ile zapłaci
odbiorca? Czy kto¶ z Was wykonywał przelewy SEPA w którym¶ z polskich banków?

Data: 2011-08-21 21:10:08
Autor: osa
Przelew za granicę
W dniu 2011-08-21 20:57, assembea.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
[...]

Masz rację, opcja SHA. Zobacz na stronie Hypo Tirol Bank czy co¶ pobieraj± za przyjęcie przelewu SEPA.

Data: 2011-08-21 21:55:43
Autor: MichalL
Przelew za granicę
Masz rację, opcja SHA. Zobacz na stronie Hypo Tirol Bank czy co¶ pobieraj± za przyjęcie przelewu SEPA.

Może Tirol nie pobiera, ale moze pobiera cos "bank korespondent". A to jest nie do sprawdzenia.
Czy i ile pobieraj± wiadomo dopiero po dotarciu kasy do odbiorcy.
S± dwa rozwiazania:
1. zapłacić za OUR
2. Wysłac SHA i liczyć na to, że nic po drodze nie urw±.

MichalL

Data: 2011-08-22 21:24:41
Autor: osa
Przelew za granicę
W dniu 2011-08-21 21:55, MichalL pisze:
Może Tirol nie pobiera, ale moze pobiera cos "bank korespondent". A to
jest nie do sprawdzenia
Wydawało mi się, że w SEPA nie ma już banków po¶rednicz±cych i uczestnicy SEPA wymieniaj± się już między sob±... ale to jednak moje 'wydawaniesie' ;)

Data: 2011-08-23 07:18:13
Autor: Radex
Przelew za granicÄ™
W dniu 2011-08-22 21:24, osa pisze:
Wydawało mi się, że w SEPA nie ma już banków pośredniczących i
uczestnicy SEPA wymieniają się już między sobą... ale to jednak moje
'wydawaniesie' ;)
Jest tylko jeden warunek - oba banki uczestniczÄ… w SEPA, a nie zawsze tak jest...

Data: 2011-08-23 09:03:42
Autor: jureq
Przelew za granicę
Dnia Tue, 23 Aug 2011 07:18:13 +0200, Radex napisał(a):

[...]

Jak tak nie jest, to nie można będzie zrobić przelewu SEPA....

Data: 2011-08-21 21:10:48
Autor: Krzysztof
Przelew za granicę

<assembea.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:j2rke7$a8m$1inews.gazeta.pl...
> [...]

odbiorca? Czy kto¶ z Was wykonywał przelewy SEPA w którym¶ z polskich banków?

 posrednikow nie ma, odbiorca zaplaci dokladnie tyle , ile ma w tabeli swojego banku za przyjecie przelewu SEPA

Przelew za granicę