[OT] Przelew za sprzedaz domu - jak to sensownie zorganizowac?

Data: 2010-03-03 20:50:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Przelew za sprzedaz domu - jak to sensownie zorganizowac?

"Latet" hmm1oe$88g$2@inews.gazeta.pl

Chcialby otrzymac przelew, ale nie ma pomyslu jak to
zrobic bezpiecznie. No bo jak? Jak sie to robi? Doradzcie proszę.

Dawno, dawno temu, za siedmioma latami, albo i jeszcze dawniej,
gdy kantory wymiany walut wyglądały inaczej niż teraz, powiedziałem
właścicielowi kantoru, że chcę kupić dolary amerykańskie, ale chcę
mieć gwarancję na to, że będą wydrukowane porządnie. :) On mi na to
odparł, że to żaden problem -- poszliśmy razem do pobliskiej :)
placówki PKO bp, gdzie poprosił panią Krysię o założenie mi
konta i wpłacił na to moje nowe konto dolary...

Idziesz z delikwentem do banku (ale nie do mBanku -- wiadomo,
dlaczego) i zakładacie konta. Następnie on ustanawia jednego
odbiorcę -- Ciebie, a raczej Twoje konto. Następnie on na
swoje leje i idziecie do notariusza, skąd za sprawą telefonii
komórkowej on dzwoni w stosownej chwili i prosi o dokonanie
przelewu wewnętrznego z jego konta na Twoje. Ty zaś dzwonisz
i sprawdzasz, czy szmal został przelany. :)

Możecie też iść z notebookami lub skorzystać z komputera notariusza.
Toż te konta można otworzyć tylko na czas tej transakcji -- Ty jedynie
zrobisz podgląd swego konta a on po przelaniu niczego mieć u siebie
już nie będzie. Poza tym jak ukraść coś komuś z konta bez telefonu
komórkowego? Pomijam Polbank, bo to grecki ;) bank. ;)

-=-

Dlaczego nie można dopisać, że transakcja ma sens dopiero po
dokonaniu przelewu z konkretnego konta na konkretne konto?

Data: 2010-03-03 21:36:23
Autor: george

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console20> wrote in message news:hmmeja$qah$2inews.gazeta.pl...

[...]

regulacje KC. akt notarialny jest "bezwarunkowym" przeniesieniem własności.
Z defnicji nie moze zawierać żadnuch warunków co do terminu i innych.

george

Data: 2010-03-03 21:40:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Przelew za sprzedaz domu - jak to sensownie zorganizowac?

"george" hmmhd3$bl5$1@atlantis.news.neostrada.pl

[...]

Dziękuję. Nie zrozum mnie Ÿle -- to żaden
odwet, ale nie masz ustawionego kodowania. :)

Data: 2010-03-03 22:24:44
Autor: george

"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console20> wrote in message news:hmmi70$afq$1inews.gazeta.pl...

[...]

sorki... ten outlook mnie denerwuje...
george

Data: 2010-03-03 22:54:08
Autor: Czarek
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Dlaczego nie można dopisać, że transakcja ma sens dopiero po
dokonaniu przelewu z konkretnego konta na konkretne konto?

Art. 157, par. 1 KC

Pozdrawiam

Czarek

Data: 2010-03-04 02:22:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Przelew za sprzedaz domu - jak to sensownie zorganizowac?

"Czarek" hmmlq3$67s$1@news.onet.pl

> Dlaczego nie można dopisać, że transakcja ma sens dopiero po
> dokonaniu przelewu z konkretnego konta na konkretne konto?

Art. 157, par. 1 KC

Też dzięki. :)

[OT] Przelew za sprzedaz domu - jak to sensownie zorganizowac?