Przelew zagraniczny

Data: 2012-04-24 13:59:08
Autor: ksdrs
Przelew zagraniczny
Witam

Doradzcie jak wykonac taka operacje.
Prowadze sobie dzialalnosc gospodarcza.Zamowilemw fabryce w turcji towar za ktory musze zaplacic zaliczke +-2500 euro.
Jak zrobic taki przelew najmniejszym kosztem jednoczesnie majac dokumentu umozliwiajace pozniejsze rozliczenie transakcji w dokumentach firmy.
Konto mam w mbanku i Aliorze.

Zastanawiam sie nad kupnem euro w ktoryms z kantorow internetowych ale nie bardzo mam pomysl jak pozniej walute przelac na konto turka

ksdrs

Data: 2012-04-24 16:47:09
Autor: Matt
Przelew zagraniczny
On Tue, 24 Apr 2012 13:59:08 +0200, ksdrs <corozya@gazeta.pl> wrote:

[...]

Nie wiem nad czym się zastanawiasz. W Aliorze z rachunku dla działalności  zrobisz przelew zagraniczny za darmo, nawet w oddziale. Jeśli nigdy nie  robiłeś przelewu zagranicznego to weź dane rachunku odbiorcy, idź do  oddziału Aliora i poproś o zrobienie przelewu zagranicznego i wydrukowanie  potwierdzenia.

Matt

Data: 2012-04-24 17:57:58
Autor: K
Przelew zagraniczny
W dniu 2012-04-24 16:47, Matt pisze:
[...]

Lepiej sie dokladnie dowiedz bo przelew zagraniczny to koszta banku przyjmujacego i wysylajacego kasiore.

Data: 2012-04-25 08:55:10
Autor: dwr
Przelew zagraniczny
W dniu 2012-04-24 17:57, K pisze:
[...]

Żeby to nie była Turcja to SEPA i gratis.
Dowiedz się dokładnie co to za bank i w jakim kraju.
Kosztów raczej nie unikniesz a banksterzy chronia jak oka w głowie informację ile zapłacisz za przelew zanim go nie wyślesz ;)

Data: 2012-04-26 07:08:48
Autor: MichalL
Przelew zagraniczny
Kosztów raczej nie unikniesz a banksterzy chronia jak oka w głowie informację
ile zapłacisz za przelew zanim go nie wyślesz ;)

Raczej zanim nie dotrą do odbiorcy.
Albo wybierasz OUR i płacisz z góry ustaloną, wysoka kwotę, albo, dla SHA i BEN
czekasz na info od odbiorcy ile pieniędzy do niego dotarło i ile brakuje. A to
ile zabiora po drodze to wielka niewiadoma. Mnie do tej pory najwięcej zabrali
15 EUR a innym razem 25 USD.
Ale i tak przy takiej kwocie przelew jest najtańszą formą dostarczenia kasy.

MichalL

Data: 2012-04-26 09:38:08
Autor: Glaukon
Przelew zagraniczny
A to> ile zabiora po drodze to wielka niewiadoma. Mnie do tej pory najwięcej
zabrali> 15 EUR a innym razem 25 USD.

To jest liczone procentowo od sumy przelewu?

Data: 2012-04-29 08:32:29
Autor: Zephyr
Przelew zagraniczny
kiedyś jak jeszcze nie było SEPA, to przelewałem w PKO BP za 20 zł, ale nie
wiem jak z Turcją... zadzwoń dowiedz się

Data: 2012-05-06 03:07:31
Autor: Miernik
Przelew zagraniczny
On Apr 24, 1:59 pm, ksdrs <coro...@gazeta.pl> wrote:
[...]

Kup sobie te EURO tanio przez Cinkciarz.pl albo Walutomat.pl (oba mają
już konta w Aliorze).

Alior Ci to wyśle z opcją OUR (wszystkie koszty pośredniczących i
odbiorcy pokryte) za 70 PLN. To jest niecałe 0.7% Twojego przelewu,
myślę że da się przeżyć. To jest najtaniej jak się da przelać taką
kwotę poza region SEPA z pewnością że cała dojdzie. W innych bankach
jest zwykle drożej (koło 85 PLN).

Jak lubisz ryzyko to wyślij z opcją SHA za darmo, i zobacz ile
pośrednicy i bank odbiorcy sobie potrącą, jak będziesz miał szczęście
to mniej niż te 70 PLN, jak pecha to i kilka razy więcej. Twój wybór.

Tak, od 2 lutego 2012 r. przelewy zagraniczne z rachunków DG w Aliorze
są bezpłatne (zarówno SEPA jak i inne). Ale opcja OUR: 70 PLN.

http://www.aliorbank.pl/pl/o_banku/przydatne_dokumenty/wlasna_dzialalnosc/tabela_oplat_i_prowizji

Przelew zagraniczny