Przelew zagraniczny - nadal tak samo?

Data: 2011-02-01 00:49:39
Autor: Gotfryd Smolik news
Przelew zagraniczny - nadal tak samo?
  Witam.
  Prosta sprawa - ebay, przymiarka do zakupu, sprzedawca nie oferuje paypal
i upiera się że "jest prawo unijne iż opłata za przelew nie może
przekroczyć 1 euro" (czy jakoś tak).
  A ja mam w cache dobrze zakodowane, że można oberwać opłatami rzędu
kilkudziesięciu $$ i to nie pobieranymi przez 'swój' (płacącego) bank.

  Rzuciłem okiem w archiwa, google wylosowało mi dyskusje z okolic 2006,
więc dla porządku spytam czy (nadal) prawidłowe są wnioski iż:
- ów "przepis" wcale nie dotyczy .ue, lecz krajów które wprowadziły Euro
- przelew bank-bank może się udać bez prowizji... jak to się tam nazywało,
   banku/pośrednika - ale nie jest to zasada ogólna, więc robiąc to
   od czasu do czasu lepiej nie tracić czasu na szukanie
- i do tego nie mam jasności, czy przypadkiem nie musi być on dokonywany
   z konta w Euro.

  Chodzi o kwoty małe i średnie, więc dopóki nie grozi poważne naciągnięcie
rozważania o kursie pomijam, prowizje rzędu 3% papal też.

  Mam rozumieć, że jak dostaję nr konta do wpłaty to:
a. mogę posłużyć się jakimś bankiem w .pl znanym z tego że wpłaci
  "bezpośrednio" na konto docelowe (w szczególności, czy któreś spośród
  mBank, Inteligo, ING czy Citibank się łapią - citybank bym
  podejrzewał z okazji jego ch-ru)
b. należy sobie takie pomysły wybić z głowy i natychmiast łapać
  za adres http://www.moneybookers.com ?

  Z góry dziękuję za wskazanie właściwej drogi :D

pozdrowienia, Gotfryd

Data: 2011-02-01 01:12:08
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-01-31, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

[...]

  Mam rozumieć, Ĺźe jak dostaję nr konta do wpłaty to:
a. mogę posłużyć się jakimś bankiem w .pl znanym z tego że wpłaci
  "bezpośrednio" na konto docelowe (w szczegĂłlności, czy ktĂłreś spośrĂłd
  mBank, Inteligo, ING czy Citibank się łapią - citybank bym
  podejrzewał z okazji jego ch-ru)
b. należy sobie takie pomysły wybić z głowy i natychmiast łapać
  za adres http://www.moneybookers.com ?

Jak rozumiem chodzi o przelew w €? To sprawdź banki oferujące przelewy
SEPA. http://www.sepapolska.pl/ :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-01 16:06:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 1 Feb 2011, Wojciech Bancer wrote:

Jak rozumiem chodzi o przelew w ˙˙?

  Wygląda, że zeżarło jakiś znaczek (mam transkodowanie - terminal znakowy
z ISO-ogonkami pracujący spod windows i logowany do linuxa, więc znaczek
"euro" mogło połknąć).
  Mam na myśli przelew w Unii, a przewalutowanie może być osobnym problemem :)

To sprawdź banki oferujące przelewy
SEPA. http://www.sepapolska.pl/ :)

  Dziękuję :)
  Czy mam z tego dedukować, że skoro jest tam BRE to mBank podlega, a skoro
PKO - to Inteligo.
  To pozostaje jeszcze ustalenie:
- czy z ww banków można wpłacać "wprost ze złotych" (widziałem w sąsiednim
  wątku że w mBanku chyba tak)
- i co ważniejsze, czy wpłata na *KAŻDE* konto np. w Niemczech, Anglii
  lub Austrii załapie się na SEPA?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-01 16:50:17
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-02-01, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

[...]

Ten znaczek to był EUR :)

  Czy mam z tego dedukować, że skoro jest tam BRE to mBank podlega, a skoro
PKO - to Inteligo.

mBank obsługuje SWIFTy. Przy inteligo to szczerze mówiąc nawet nie widzę opcji
przelewów zagranicznych.

[...]

Czy na każde to nie wiem, IMHO raczej tak.
W mBanku wybierasz Przelew zagraniczny do krajów UE (SEPA). Jest ta opcja widoczna
nawet przy rachunku złotowym, więc pewnie Ci przewalutują po kursie BRE.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-01 19:53:31
Autor: Sławek
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnikgee9.e5.proteus@pl-test.org...

Przy inteligo to szczerze mówiąc nawet nie widzę opcji
przelewów zagranicznych.

Tam gdzie zawsze - w menu po lewej stronie: Przelewy/Przelew zagraniczny

-- Sławek

Data: 2011-02-01 19:48:43
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-02-01, Sławek <slavekk@gazeta.pl> wrote:
[...]

W menu z lewej mam jedynie:
 * Przelew pomiędzy własnymi rachunkami
 * Przelew jednorazowy
 * Przelew do ZUS
 * Przelew do US
 * QuickMoney
 * CardMoney
 * EmailMoney
 * SMSMoney
 * Doładowanie telefonu komórkowego

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-01 16:04:26
Autor: witek
On 2/1/2011 1:48 PM, Wojciech Bancer wrote:
On 2011-02-01, Sławek<slavekk@gazeta.pl>  wrote:
[...]

pod doładowaniem telefonu komorkowego mam przelew zagraniczny.

Ciekawe. Przeszedles na nowe warunki, czy jedziesz na starych, po 0.99 za przelew?

Data: 2011-02-01 22:29:15
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-02-01, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

pod doładowaniem telefonu komorkowego mam przelew zagraniczny.

Ciekawe. Przeszedles na nowe warunki, czy jedziesz na starych, po 0.99 za przelew?

Jadę na starych warunkach.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-01 16:31:30
Autor: witek
On 2011-02-01, witek<witek7205@gazeta.pl.invalid>  wrote:

[...]

pod doładowaniem telefonu komorkowego mam przelew zagraniczny.

Ciekawe. Przeszedles na nowe warunki, czy jedziesz na starych, po 0.99
za przelew?

Jadę na starych warunkach.

no to juz wiesz.
Albo rybki, albo pipki.

Data: 2011-02-01 23:09:35
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-02-01, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

Ciekawe. Przeszedles na nowe warunki, czy jedziesz na starych, po 0.99
za przelew?
Jadę na starych warunkach.
no to juz wiesz.
Albo rybki, albo pipki.

No, ale mi to nie jest potrzebne. Konto mam tylko do obligacji w sumie. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-02-01 23:29:40
Autor: Sławek

On 2011-02-01, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

> pod doładowaniem telefonu komorkowego mam przelew zagraniczny.

> Ciekawe. Przeszedles na nowe warunki, czy jedziesz na starych, po 0.99
> za przelew?

Jadę na starych warunkach.

I to jest przyczyna

-- Sławek

Data: 2011-02-01 10:53:14
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1102010038001.3136quad...
[...]

Miałem zamiar zadać podobne pytanie to się podepnę.
Zdarzyło mi się jeden raz (styczeń 2009) wpłacać zaliczkę 200Euro na konto we Włoszech.
Aby cała kwota trafiła do odbiorcy robiąc przelew z mBanku wybrałem opcję, że ja płacę wszystkie koszty przelewu.
Wybór był taki:
1. ja płacę wszystkie koszty
2. każdy płaci koszty swojego banku
3. odbiorca pokrywa wszystkie koszty
Zapłaciłem 25zł wg TOiP mBanku i potem (po tygodniu) jeszcze chyba 68 - czyli razem rzędu 25 Euro.

Dręczy mnie takie pytanie:
Czy jakbym wybrał 2. to te 68 zł zapłacił by odbiorca, czy może nikt by nie zapłacił ?
Odbiorca podpytywany mailami twierdzi, że jego bank nie obciąża go za przelewy przychodzące i w ogóle był zdziwiony że tak dużo mógł przelew kosztować.

Czy ktoś mógłby podzielić się informacją jak najtaniej przelać Euro na jakieś konto w strefie Euro.
Teraz miałem potrzebę zapłacić 40Euro do Niemiec, ale udało się zastąpić to płatnością w Polsce w zł.
P.G.

Data: 2011-02-01 10:31:40
Autor: witek
On 2/1/2011 3:53 AM, Piotr Gałka wrote:

[...]

po opłatach widac, ze to poszlo tradycyjnie po staremu jako SWIFT, dlatego pozniej bank cie obciazyl kosztami bankow posredniczacych.
jakbys wybrak opcje druga, ty bys zaplacil za przelew w sowim banku, a kazdy bank po drodze urwalby troche z tego dla siebie. Reszta doszlaby do konca.

Data: 2011-02-04 23:39:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 1 Feb 2011, witek wrote:

jakbys wybrak opcje druga, ty bys zaplacil za przelew w sowim banku, a kazdy bank po drodze urwalby troche z tego dla siebie. Reszta doszlaby do konca.

  Pytanie - ile.
  Bo jak o 100 zł mniej (tak jak wg opisu), to operacja jest nieopłacalna.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-04 18:03:27
Autor: witek
On 2/4/2011 4:39 PM, Gotfryd Smolik news wrote:
On Tue, 1 Feb 2011, witek wrote:

[...]

mniej wiecej wlasnie tyle.
kazdy bank po drodze, te swoje 10 - 15 euro/dolarow zabiera.
Wszystko zalezy od tego ile bankow jest po drodze. Zwykle jeden, bo wiekoszsc bankow konta ma w wielu bankach i uda sie dobrac taką "marszrute" kasy, aby doszla do banku docelowego tylko przez jeden inny.
Ale wyslij cos do jakiegos egzotycznego banku w nowej zelandii.

To jest dokładnie jak tablica routingu w routerach.

Data: 2011-02-05 16:23:56
Autor: Krzysiek
witek pisze:
kazdy bank po drodze, te swoje 10 - 15 euro/dolarow zabiera.

A tak z czystej ciekawości to co się stanie jak kwota przelewu jest niewielka, np. 10 euro? Nic nie dojdzie czy nic nie zabiorą? ;-)

Data: 2011-02-05 09:34:19
Autor: witek
On 2/5/2011 9:23 AM, Krzysiek wrote:
witek pisze:
kazdy bank po drodze, te swoje 10 - 15 euro/dolarow zabiera.

A tak z czystej ciekawości to co się stanie jak kwota przelewu jest
niewielka, np. 10 euro? Nic nie dojdzie czy nic nie zabiorą? ;-)

nie wiem, zawsze mi cos zostawało :)
ale sądzę, że zwrócą sie do ciebie po dopłatę za przesłanie tego zera.

Data: 2011-02-01 11:04:59
Autor: MarekZ
Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d47d808$1@news.home.net.pl...

[...]

Masakra.

Dręczy mnie takie pytanie:
Czy jakbym wybrał 2. to te 68 zł zapłacił by odbiorca, czy może nikt by nie zapłacił ?

Nikt by nie zapłacił. Przy przelewie SEPA wybieramy opcję 2 obowiązkowo, jak z jakichś powodów robimy nie-SEPA zawsze warto wybrać opcję 3.

Odbiorca podpytywany mailami twierdzi, że jego bank nie obciąża go za przelewy przychodzące i w ogóle był zdziwiony że tak dużo mógł przelew kosztować.

Nie dziwne, że był zdziwiony, bo te koszty to istne kuriozum.

Czy ktoś mógłby podzielić się informacją jak najtaniej przelać Euro na jakieś konto w strefie Euro.

Przelewy SEPA. Koszt do 5 zł. Funkcjonują w większości banków, chyba także w mBanku.

Data: 2011-02-01 12:38:21
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:ii8kon$oup$2srv.cyf-kr.edu.pl...

Czy ktoś mógłby podzielić się informacją jak najtaniej przelać Euro na jakieś konto w strefie Euro.

Przelewy SEPA. Koszt do 5 zł. Funkcjonują w większości banków, chyba także w mBanku.
Nie szukając w regulaminach (sorry) zapytam obeznanych:
Czy to dotyczy przelewu z konta w Euro, czy ze złotówkowego też ?
P.G.

Data: 2011-02-01 12:00:29
Autor: Darek
> [...]

Nie szukając w regulaminach (sorry) zapytam obeznanych:
Czy to dotyczy przelewu z konta w Euro, czy ze złotówkowego też ?

Ze zlotowkowego eKonta w mBanku robilem taki przelew SEPA pare miesiecy temu i
koszt to 5 PLN.

Data: 2011-02-01 20:04:11
Autor: J_K_K
Użytkownik "Darek " <darek12345@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:ii8skt$s63$1inews.gazeta.pl...

> [...]
> w mBanku.

Ze zlotowkowego eKonta w mBanku robilem taki przelew SEPA pare miesiecy temu i

 A po jakim kursie przeliczyli ?
Haczyk gdzieś musi być ;-)
W BPH to np. opłata za prowadzenie konta walutowego.

Pzdr

JKK

Data: 2011-02-01 13:37:12
Autor: Darek
> [...]

 A po jakim kursie przeliczyli ?
Haczyk gdzieś musi być ;-)
W BPH to np. opłata za prowadzenie konta walutowego.

To bylo 06.09.2010 r. i mBank policzyl po 4,0409 PLN/Euro
Sprawdzilem teraz archiwum kursow NBP:
http://www.nbp.pl/home.aspx?navid=archc&c=/ascx/tabarch.ascx&n=c173z100906
( skrocony link: http://skocz.pl/dcnbe )
I mieli sprzedaz po 3,9756 PLN/Euro
Natomiast sredni kurs sprzedazy w kantorach byl ok. 3,97 PLN/Euro
( http://kantory.pl/wykresy/eur/ )
Tak wiec kurs byl calkiem wysoki, ale to chyba standard w mBanku.

Przy okazji mam pytanie.Dlaczego w tych formatkach przelewow SEPA jest
az tyle roznych pol?
Np. co oznacza: Nazwa/imie i nazwisko ostatecznego odbiorcy ?
Ja tego nie wypelnialem i pytam z czystej ciekawosci.

Data: 2011-02-01 12:46:31
Autor: MarekZ
Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d47f0ad$1@news.home.net.pl...

[...]

Jeśli bank tego celowo nie zablokuje to jak najbardziej da się ze złotówkowego (tylko kwota przelewu musi być wyrażona w EUR dla SEPA). mBank z tego co wiem umożliwia taki przelew z przewalutowaniem "w locie", choć nigdy nie robiłem przelewu w EUR z rachunku w PLN, bo mam dość rachunków w EUR.

Data: 2011-02-01 12:51:42
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:ii8qn2$v76$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Dzięki.
Ten przelew co wtedy robiłem to może było SEPA, bo kwota w Euro, a te 25zł to było 20(za ???)+5(za ???).
Doczytam wkrótce, jak znajdę chwilę czasu.

Data: 2011-02-01 12:59:16
Autor: Rysio
W dniu 2011-02-01 12:51, Piotr Gałka pisze:

[...]

A moze to byl SWIFT ?  Koszta w takim wypadku to cos kolo 70-100zl i nic sie nie zmienilo.

Data: 2011-02-01 16:09:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 1 Feb 2011, MarekZ wrote:

[...]

  Ano.
  I to wzbudza moje obawy.

Dręczy mnie takie pytanie:
Czy jakbym wybrał 2. to te 68 zł zapłacił by odbiorca, czy może nikt by nie zapłacił ?

Nikt by nie zapłacił.

  Ba.
  To skąd się wzięły??

Przy przelewie SEPA wybieramy opcję 2 obowiązkowo

....i co, potem dosyłamy drugim przelewem tyle ile brakło razy dwa? ;)
(sprzedawca będzie chciał przecież dostać "tyle ile cena wynosi")

  To nie ironia, pytam żeby się nie naciąć!

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-01 16:21:26
Autor: MarekZ
Przelew zagraniczny - nadal tak samo?
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1102011608020.2232@quad...

Nikt by nie zapłacił.

 Ba.
 To skąd się wzięły??

Zostały najprawdopodobniej naliczone przez bank/i pośredniczące.

...i co, potem dosyłamy drugim przelewem tyle ile brakło razy dwa? ;)
(sprzedawca będzie chciał przecież dostać "tyle ile cena wynosi")

 To nie ironia, pytam żeby się nie naciąć!

Nie może być opłaty w ramach SEPA za przelew przychodzący. Odbiorca dostanie dokładnie tyle ile zostaje wysłane. Wysyłając przelew SEPA przy prawidłowo skonstruowanej formatce w ogóle nie masz do wyboru opcji kosztowej OUR/SHA/BEN bo i tak musi być SHA.

Data: 2011-02-04 23:37:04
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Czekaj, grupowicz sprawozdawca ;) zeznał, że wybrał przelew SEPA.
  Czy może to był "przelew zagraniczny" i *TYLKO* wybranie opcji 2
powoduje wysłanie SEPA?

[...]

  To chyba czegoś w opisie nie zrozumiałem (nie opisie SEPA, lecz opisie
transakcji przy której ściągnięto później +kilkadziesiąt zł).

BTW: przy okazji doszkoliłem się, że moneybookers to de facto karta,
płatna, więc rozwiązanie dobre jak ktoś regularnie korzysta
albo ma zapotrzebowanie na dużą sumę. W innych przypadkach
PayPal górą (tudzież SEPA, jeśli działa).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-05 13:35:17
Autor: MarekZ
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1102042333130.2044@quad...

 Czekaj, grupowicz sprawozdawca ;) zeznał, że wybrał przelew SEPA.

Zeznał chyba raczej, że jego zdaniem być może to było SEPA. Ale nie było. :)

 Czy może to był "przelew zagraniczny" i *TYLKO* wybranie opcji 2
powoduje wysłanie SEPA?

Zazwyczaj w formatce jest wyraźnie napisane, że to SEPA. Mogą być używane określenia typu "przelew euroregulowany" i podobne. Nie powinno być w ogóle do wyboru opcji kosztowych. Samo wybranie opcji SHA nie powoduje cudownie, że przelew pójdzie w ramach SEPA. On wtedy i tak pójdzie w ramach SWIFT z opcją kosztową SHA (koszty dzielone).

 To chyba czegoś w opisie nie zrozumiałem (nie opisie SEPA, lecz opisie
transakcji przy której ściągnięto później +kilkadziesiąt zł).

Poszło SWIFTem, do tego z opcją OUR (wszystkie koszty pokrywa nadawca).

[...]

Jakoś tak ze dwieście razy już tego używałem, i wygląda że działa. ;-) Moneybookers, PayPal to są opcje znacznie droższe (poza szczególnymi strategiami ich używania). SEPA rulez!

Data: 2011-02-05 20:09:34
Autor: kashmiri
Przelew zagraniczny - nadal tak samo?
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> dared to write:
/.../
[...]

To się bardzo źle doszkoliłeś: Moneybookers to dokładnie taki sam system jak PayPal, i to normalnie bezpłatny dla płacącego.

k.

Data: 2011-02-07 11:36:59
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1102042333130.2044quad...

 Czekaj, grupowicz sprawozdawca ;) zeznał, że wybrał przelew SEPA.

Nie przypominam sobie abym napisał, że wybrałem SEPA.
P.G.

Data: 2011-02-01 19:41:11
Autor: kashmiri
[...]

Ma rację w odniesieniu do przelewów tzw. euroregulowanych (SEPA).

 A ja mam w cache dobrze zakodowane, że można oberwać opłatami rzędu
kilkudziesięciu $$ i to nie pobieranymi przez 'swój' (płacącego) bank.

Racja w odniesieniu do tzw przelewów SWIFT.

 Rzuciłem okiem w archiwa, google wylosowało mi dyskusje z okolic 2006,
więc dla porządku spytam czy (nadal) prawidłowe są wnioski iż:
- ów "przepis" wcale nie dotyczy .ue, lecz krajów które wprowadziły Euro

Nieprawda. Dotyczy banków, które przystąpiły do SEPA (Single Euro Payment Area). Jest w nim też i Polska, i Wielka Brytania.

[...]

Nie. Musi być denominowany w Euro, więc przy zlecaniu przelewu bank zlecający przewalutowuje PLN-EUR.

 Chodzi o kwoty małe i średnie, więc dopóki nie grozi poważne naciągnięcie
rozważania o kursie pomijam, prowizje rzędu 3% papal też.

Tu też możesz mieć dwa przewalutowania (np. PLN-EUR i potem EUR-GBP), więc pomińmy.

[...]

Ta Twoja "wpłata na konto docelowe" to właśnie nazywa się przelew: przeprowadzenie pieniędzy z jednego banku do drugiego.

b. należy sobie takie pomysły wybić z głowy i natychmiast łapać
 za adres http://www.moneybookers.com ?

Skąd. Koszt przelewu euroregulowanego to w Polsce zwykle ok. 5 zł. Polecam wysyłanie z mBanku, gdzie masz wbudowany jako taki spis banków-odbiorców.
 Pozdr.
k.

Data: 2011-02-04 23:45:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 1 Feb 2011, kashmiri wrote:

Ta Twoja "wpłata na konto docelowe" to właśnie nazywa się przelew:

  Nie tłumacz mi formalności :>, chodziło mi o techniczne rozwiązanie
"trasy pieniędzy". Jeśli po drodze bank korespondent kasuje mi
kilkadziesiąt zł z przelewu to dla mnie nie to NIE JEST "bezpośrednio".

Skąd. Koszt przelewu euroregulowanego to w Polsce zwykle ok. 5 zł.

  Główne pytanie brzmi, czy w momencie wysyłania zapłaty będę
miał pewność że będzie to TAKI przelew.
  Pytanie pomocnicze jest równie istotne - już padło i odpowiedź
nie wygląda za jasno, mianowicie: "czy wszystkie konta na terenie
euroalandu załapią się na SEPA".
  Hint: na eBay podawanie konta do wpłaty na stronie z licytacją
nie jest - jak widzę - równie częst jak np. na allegro.
  Przyznaję, że nie wiem czemu. Oczywiście nie mam na myśli firm.

Polecam wysyłanie z mBanku,

  Dziękuję za rekomendację :)
  Chwilowo zapotrzebowanie mi spadło (nie wygrałem licytacji),
ale wcześniej czy później się przyda.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-05 19:28:01
Autor: kashmiri
[...]

Zależnie od interfejsu banku, ale najprawdopodobniej tak (np. w mBanku masz odrębną fomatkę). Na wszelki wypadek możesz sprawdzić na sepapolska.pl, czy bank nadawcy i odbiorcy obsługuja SEPA: jeśli tak, to przelew pójdzie SEPA.

 Pytanie pomocnicze jest rĂłwnie istotne - juĹź padło i odpowiedĹş
nie wygląda za jasno, mianowicie: "czy wszystkie konta na terenie
euroalandu załapią się na SEPA".

Nie. SEPA ≠ EU ≠ EEA ≠ Schengen. To cztery odrębne pojęcia.

 Hint: na eBay podawanie konta do wpłaty na stronie z licytacją
nie jest - jak widzę - równie częst jak np. na allegro.
 Przyznaję, Ĺźe nie wiem czemu. Oczywiście nie mam na myśli firm.

Data: 2011-02-05 21:49:58
Autor: kashmiri
[...]

Masz na myśli brytyjski/amerykański eBay?

Odpowiedź jest prosta: W tamtych krajach, w przeciwieństwie do Polski, znając wyłącznie numer konta możesz je praktycznie wyczyścić ustanowiając direct debit. (Stąd też tyle krzyku w polskich mediach, bezmyślnie kopiujących z zagranicy, o ukrywanie numerów kont.)

k.

Data: 2011-02-06 21:27:13
Autor: Miernik
On Sat, 05 Feb 2011 21:49:58 +0100, kashmiri wrote:

[...]

No ale przecież direct debit można bez żadnych ceregieli i udowadniania że się nie jest wielbłądem, odwołać.

Swoją drogą w Niemczech też tak mają - direct debit odbywa się bez żadnej autoryzacji ze strony właściciela konta z którego wychodzą środki. Ale do iluś tam dni może on taką operacje odwołać.

Gorzej jak nie zauważy w terminie.

Przelew zagraniczny - nadal tak samo?