Przelewy PKO BP bez autoryzacji SMS-em

Data: 2015-06-11 22:44:31
Autor: MarcinF
Przelewy PKO BP bez autoryzacji SMS-em

Są podstawy do przypuszczeń

To wyprowadzono te środki czy nie?

Wykonano kilka przelewów

Jakim kanałem je zlecono, w jaki sposób były autoryzowane?

Data: 2015-06-12 01:02:22
Autor: Robert Tomasik
Przelewy PKO BP bez autoryzacji SMS-em
W dniu 11-06-15 o 22:44, MarcinF pisze:

Są podstawy do przypuszcz
To wyprowadzono te środki czy nie?

Tak

Wykonano kilka przelewów
Jakim kanałem je zlecono, w jaki sposób były autoryzowane?

Bank nad tym pracuje. Teoretycznie nie ma możliwości, bo każdy przelew jest potwierdzany SMS-em.

Data: 2015-06-12 01:35:32
Autor: MarcinF
Przelewy PKO BP bez autoryzacji SMS-em

Jakim kanałem je zlecono, w jaki sposób były autoryzowane?

Bank nad tym pracuje. Teoretycznie nie ma możliwości, bo każdy przelew
jest potwierdzany SMS-em.

Czyli na chwilę obecną nie wiadomo nawet czy przelew został zlecony
przez internet, telefon czy po prostu w oddziale banku?

Data: 2015-06-12 09:58:53
Autor: Marek
On Fri, 12 Jun 2015 01:35:32 +0200, MarcinF <marfi@interia.pl> wrote:
Czyli na chwilę obecną nie wiadomo nawet czy przelew został zlecony
przez internet, telefon czy po prostu w oddziale banku?

Nie wiadomo nawet czy przelew był w ogóle :-).

--
Marek

Data: 2015-06-12 12:25:19
Autor: Robert Tomasik
W dniu 12-06-15 o 01:35, MarcinF pisze:

[...]

Nie wiadomo. Choć sądzę, że przez Internet. Pytanie, w jakich wypadkach bank nie wysyła kodów SMS. Na pewno przy przelewach pomiędzy rachunkami tej samej osoby. Kiedy jeszcze?

Data: 2015-06-12 13:11:49
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości
[...]

Przy przelewach zdefiniowanych (przynajmniej w inteligo).

Ale przy nowoczesnej technice nie mozna wykluczyc, ze SMS jednak przyszedl i wirus potwierdzil.

P.S. tak najezdzamy na mbank, a szukam w inteligo listy odbiorcow ... i kto by wpadl na pomysl, ze w ustawieniach :-)

J.

Data: 2015-06-12 13:17:45
Autor: m
W dniu 12.06.2015 o 13:11, J.F. pisze:
[...]

Ba, kto by wpadł że raport BIKu w Kredytach :).

p. m.

Data: 2015-06-12 13:57:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przelewy PKO BP bez autoryzacji SMS-em

"J.F." 557abe7d$0$2188$65785112@news.neostrada.pl

Przy przelewach zdefiniowanych (przynajmniej w inteligo).

[JF głupieje na potęgę]
W PKO BP SA są zaufani odbiorcy i nieza_u_fani.

Data: 2015-06-12 14:38:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości
"J.F." 557abe7d$0$2188$65785112@news.neostrada.pl
Przy przelewach zdefiniowanych (przynajmniej w inteligo).
[JF głupieje na potęgę]
W PKO BP SA są zaufani odbiorcy i nieza_u_fani.

No widzisz, w inteligo (tez pko bp, ale chyba nie o nie chodzi, ale .... czy program inny ?], najpierw sie naszukalem tej listy odbiorcow, potem nie zauwazylem w niej zaufanosci.
Sa przelewy zdefiniowane ...

J.

Data: 2015-06-12 14:55:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przelewy PKO BP bez autoryzacji SMS-em

"J.F." 557ad2df$0$27520$65785112@news.neostrada.pl

Sa przelewy zdefiniowane ...

Ale ważne jest zaufanie, nie samo zdefiniowanie.

Data: 2015-06-12 13:12:43
Autor: Miroo
[...]

No właśnie, ciekawe jak bank to traktuje, gdy jest współwłaściciel lub pełnomocnik, który ma jeszcze inne konto w tym samym banku, już bez współwłasności - wtedy jest SMS przy przelewie na to konto, czy nie?

Pewnie w tym przypadku przelewy były na zewnątrz, bo inaczej bank by od razu wiedział do kogo poszedł przelew. Ale gdzie SMS?
Czy właściciel konta gwarantuje, że nawet na chwilę nie rozstał się z telefonem?

Pozdrawiam

Data: 2015-06-12 13:15:34
Autor: Miroo
W dniu 2015-06-12 o 13:12, Miroo pisze:
No właśnie, ciekawe jak bank to traktuje, gdy jest współwłaściciel lub
pełnomocnik, który ma jeszcze inne konto w tym samym banku, już bez
współwłasności - wtedy jest SMS przy przelewie na to konto, czy nie?

Palnąłem głupotę :) SMS byłby i tak na telefon pełnomocnika/współwłaściciela, więc teoretycznie nie ma to znaczenia.

Pozdrawiam

Data: 2015-06-12 13:19:40
Autor: m
> [...]
Nie wiadomo. Choć sądzę, że przez Internet. Pytanie, w jakich wypadkach bank nie wysyła kodów SMS. Na pewno przy przelewach pomiędzy rachunkami tej samej osoby. Kiedy jeszcze?

Jakis czas temu Inteligo przestało wymagać autoryzacji przy przelewach
między własnymi kontami. Więc jeżeli ktoś miał ustawiony przelew
"zaufany" z konta na którym nie ma kasy, na konto może nie do końca
zaufane ale z myślą o tym że i tak będzie trzeba autoryzować, to to jest
potencjalny wektor ataku.

p. m.

Data: 2015-06-12 13:58:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Przelewy PKO BP bez autoryzacji SMS-em

"Robert Tomasik" 557ab394$0$8389$65785112@news.neostrada.pl

Pytanie, w jakich wypadkach bank nie wysyła kodów SMS.

   () przelewy wewnętrzne pomiędzy własnymi rachunkami
   () przelewy do zaufanych odbiorców

IMO przelewy w PKO BP SA są płatne, więc łatwo zgadnąć, czy był przelew.

Przelewy PKO BP bez autoryzacji SMS-em