Przelewy w Eurobanku

Data: 2009-06-15 10:12:25
Autor: Josh01
Przelewy w Eurobanku
WItam.
Czy ktoś z grupowiczów mógłby mi wyjaśnić w jaki sposób działają
przelewy i zlecenia stałe w Eurobanku. Miałem zdefiniowane na dzisiaj
(15.06.) dwa zlecenia stałe. Środków na rachunku bieżącym nie było
wystarczającej ilości, aby te zlecenia wyszły, ale to było o godz.
0:01, więc zrobiłem przelew wewnętrzny na odpowiednią kwotę między
rachunkiem oszczędnościowym a rachunkiem bieżącym. To było jak
napisałem o godz. 0:01. Niestety, saldo dostępne na rachunku
oszczędnościowym pomniejszyło się o kwotę przelewu wewnętrznego, ale
nie powiększyło się na rachunku bieżącym. Stało się to dopiero gdzieś
ok. 7 rano. Niestety, zlecenia stałe nie wyszły pomimo już
odpowiedniego stanu środków na koncie. Co najciekawsze - zleceń
nigdzie nie było, ani w operacjach wykonanych, ani odrzuconych, a na
liście zleceń stałych figurowały już te zlecenia z kolejną datą, czyli
z 15.07. (bo są to  zlecenia miesięczne). Eurobank odpowiedział pocztą
wewnętrzną, że zlecenia są wykonywane jeśli są środki na rachunku i że
sprawdzane jest to rano, a jak tych środków nie ma, to sprawdzane jest
to jeszcze raz wieczorem. Na moje pytanie - co oznacza "rano" i co
oznacza "wieczorem", otrzymałem magiczną odpowiedź "że to system
sprawdza i nikt nie wie dokładnie kiedy to się dzieje".

Może jakiś niecodzienny jestem, ale:
1. jeśli robie przelew wewnętrzny to ten przelew powinien od razu
znaleźć się na rachunku docelowym a nie po 7 godzinach
2. jeśli przelewy na pierwszą sesję Elixiru zamykane są dopiero po 8
rano w Eurobanku to "system" mógłby pracować nonstop i sprawdzać te
salda, a nie "rano" i "wieczorem" (przykład:BZWBK - próba przelewu
jest wykonywana stale aż do pojawienia się środków na rachunku albo aż
do godz. 17, dopiero potem jest odrzucana).
3. co to jest za magiczny system, o którego dokładnym sposobie
funkcjonowania nikt w banku nie wie?

Rozumiem, że aby mieć pewność, że zlecenie stałe w Eurobanku zostanie
wykonane muszę zasilać konto w przeddzień operacji, bo inaczej nici z
przelewu?

Jako podsumowanie "ogromnej wiedzy" konsultantów Eurobanku dodam jak
zakończyło się moje poszukiwanie przy pomocy ww. konsultantów
"zaginionych" zleceń stałych. Kiedy już dowiedziałem się, że system
sprawdza stan konta "rano" i "wieczorem", i wówczas "decyduje" czy
zlecenie zrobi, czy też nie, postanowiłem nie czekać na ten
"eksperyment ze sztuczną inteligencją" i ręcznie wykonać jednorazowy
przelew na docelowe rachunki jeszcze przed południem, zamiast czekać
na realizację zleceń stałych "wieczorem" (których nigdzie w systemie i
tak nie było). Po godz. 14 zadowolony z siebie konsultant poinformował
mnie, że przelewy, o które wcześniej pytałem zostały zrealizowane o
tej i tej godzinie, i że wszystko jest już OK z moimi zaginionymi
zleceniami stałymi. Ręce mi opadły.... Oni nawet nie zauważyli, że
zrealizowane zostały bieżące przelewy, a nie zlecenia stałe i że
zostały one wprowadzone doraźnie dzisiaj, a nie jako wcześniej
zaplanowane operacje.
Nóż się w kieszeni otwiera....
J.

Data: 2009-06-15 19:16:49
Autor: Kamil Jońca
Przelewy w Eurobanku
Josh01 <josh.web.01@gmail.com> writes:

[...]

Rozumiem, że aby mieć pewność, że zlecenie stałe w Eurobanku zostanie
wykonane muszę zasilać konto w przeddzień operacji, bo inaczej nici z
przelewu?

Zdaje się, że taki tekst jest nawet wyświetlany przy zakładaniu
zlecenia.

KJ

--
"Sęk w tym, że człowiek rozumny jest statystycznie głupi" - Stanisław Lem.

Data: 2009-06-15 22:13:31
Autor: krzysztofsf
Przelewy w Eurobanku
Kamil Jońca pisze:
[...]

Zeby bylo ciekawiej, w dni mniejszego obciazenia systemu (a nie poniedzialek i to 15-0), zdaza sei, ze zlecenie wewnetrzne wykona sie i srodki zostana pobrane zleceniem wewnetrznym.
No coz - rezepta jest zawsze dawac wewnetrzne dzien przed zewnetrznym - szkoda, ze w operacjach zaplanowanych (gdzie mamy przeglad zlecen z wszsystkich kont) nie widac ich kwot - byloby latwiej parowac.

Szkoda rowniez, ze system nie sprawdza, czy jednak nie pojawily sie srodki na koncie (wplata, zlecenie wewnetrzne) i nie ponawia proby realizacji nastepna sesja. Naturalnie, jesli by to wprowadzili, powinni odpowiednio zmienic komunikat przy zakladaniu, zeby nie bylo sytuacji z dublowaniem automatem niewykonanego zlecenia, gdy ktos juz zrobil pod nie zwykly przelew .

Ogolnie, brak funkcji "wykonaj zlecenie teraz" na niewykonanym zleceniu.

Data: 2009-06-16 09:34:16
Autor: Robert Kois
Przelewy w Eurobanku
Dnia Mon, 15 Jun 2009 22:13:31 +0200, krzysztofsf napisał(a):

Szkoda rowniez, ze system nie sprawdza, czy jednak nie pojawily sie srodki na koncie (wplata, zlecenie wewnetrzne) i nie ponawia proby realizacji nastepna sesja.

Wydaje mi się, że ponawia pierwszą sesją następnego dnia albo ostatnią
poprzedniego. Zlecenie 12.05 się nie wykonało, przelałem ręcznie a
następnego dnia dostałem pocztą wewnętrzną:

Kategoria  Inne
Tytuł Zarejestrowano nieudaną próbę realizacji zlecenia.
Data i godzina 13-05-2009 07:38:50
Autor eurobank
Uwaga! Zarejestrowano nieudaną próbę realizacji zlecenia. [I tu dokładne dane zlecenia]
Zlecenie nie zostało zrealizowane. Powód niezrealizowania:Brak środków na
koncie

--
Kojer

Data: 2009-06-16 01:19:32
Autor: Josh01
Przelewy w Eurobanku
On 16 Cze, 09:34, Robert Kois <ko...@hell.pl> wrote:
> [...]

[I tu dokładne dane zlecenia]
Zlecenie nie zostało zrealizowane. Powód niezrealizowania:Brak środków na

No właśnie, u mnie dzisiaj "system" tego też nie napisał.
Ale nie ma to większego znaczenia, że "system" wyśle komunikat po 24
godzinach - to żadna informacja z punktu widzenia użytkownika, który
zlecał przelew na konkretny dzień.
Czy to naprawdę nie wydaje się co najmniej dziwne, że "systemowi"
zajmuje 24 godziny, aby poinformować użytkownika o tym, iż nie wykonał
operacji z poprzedniego dnia?
Czy tam tysiąc Chińczyków to ręcznie sprawdza i wklepuje, a nie
"system", przed którego obliczem padają na twarz wszyscy konsultanci
EB?
J.

Data: 2009-06-15 19:26:10
Autor: Peet
Przelewy w Eurobanku
Josh01 wrote:

Nóż się w kieszeni otwiera....

Pieniądze na przelewy wychodzące muszą się znajdować na koncie przed północą i w tym tkwi cały Twój problem. Zresztą gdzieś to pisze, chyba przy definiowaniu przelewów w systemie. Inna sprawa że przelewy wewnętrzne zasypiają i budzą się rano, o 5 czy też 6 rano. Nie pytaj dlaczego. :( Wystarczy że będziesz przestrzegał tych reguł i nie będzie żadnych problemów.

Data: 2009-06-15 10:32:12
Autor: Josh01
Przelewy w Eurobanku
On 15 Cze, 19:26, Peet <wiesm...@ahoo.com> wrote:
Josh01 wrote:
> [...]

wewnętrzne zasypiają i budzą się rano, o 5 czy też 6 rano. Nie pytaj
dlaczego. :( Wystarczy że będziesz przestrzegał tych reguł i nie będzie

OK. To przyjmuję do wiadomości i pewnie tak będę robić. Ale co powala
ten cyrk, który odstawili konsultanci Eurobanku i jeszcze tekst o
systemie, który działa tak, że nikt nie wie jak działa.... Uważam, że
o wiele sprawniej byłoby gdyby system najzwyczajniej w świecie
odrzucał po północy wszystkie zlecenia stałe, które nie mają pokrycia
w saldzie, a wówczas użytkownik miałby pewność, że musi ręcznie
wykonać przelew, a nie bawić się w detektywa.
Kwestia "zasypiania przelewów wewnętrznych" to już temat na osobny
wątek.

Data: 2009-06-15 19:30:38
Autor: Mariusz
Przelewy w Eurobanku
Josh01 <josh.web.01@gmail.com> napisał(a): Nie Tobie pierwszemu ta filozofia przetwarzania sie nie podoba. I moge Cie pocieszyc - nie przyzwyczaisz sie do tego. Zawsze cos Cie zaskoczy :(. W porownaniu do prostoty dzialania mbanku czy multibanku to te ich zlecenia to jakis koszmar. Ja niestety nauczylem sie juz ze przelewam kase dzien wczesniej a nie w ten sam dzien co samo zlecenie zewnetrzne i ze zawsze kontroluje wykonanie poszczegolnych krokow - bo nigdy nie wiesz co sie moze wydarzyc.  Plus za to ze pojawia sie komunikat, jezeli zlecenie zewnetrzne sie nie wykonalo ,choc to marne pocieszenie. --

Data: 2009-06-15 12:36:14
Autor: Josh01
Przelewy w Eurobanku
On 15 Cze, 21:30, "Mariusz " <maniek...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

 Plus za to ze pojawia sie komunikat, jezeli zlecenie zewnetrzne sie nie
wykonalo ,choc to marne pocieszenie.

W tym moja cała dzisiejsza frustracja, że "system" nie napisał, że
zlecenie się nie wykonało. Zlecenie zniknęło w czeluściach "systemu"
tak, że nikt nie potrafił go już odnaleźć.

Data: 2009-06-16 08:50:15
Autor: bzdreg
Przelewy w Eurobanku
Josh01 pisze:
[...]

No, to chyba uratowałeś mnie od wizyty u psychiatry.
Kilka tygodni temu, jak dostałem wykaz operacji z KK, to zadysponowałem
sobie przelew z EB. To mój w miarę nowy bank, to sprawdzimy jak to
chodzi. Po zadysponowaniu przelewu na papierowym zestawieniu nabazgrałem
sobie ołówkiem "zlecone - Eurobank" i walnąłem w segregator. Na
szczęście wpisałem sobie jeszcze do telefonu, aby dzień wcześniej zadbać
o środki na rach. bieżącym.
Sprawdziłem. Jakież było moje zdziwienie, gdy nie znalazłem mojego
zlecenia w "zaplanowane operacje" (gdzie za to jest w ch.., na ch.. mi
potrzebnych informacji o przyszłych przelaniach odsetek z lokaty i
odnowieniach lokat).
Cóż - uznałem, że człowiek niekoniecznie całe życie chodzi trzeźwy i
widocznie moja żelazna reguła "najpierw zadysponuj przelew, a potem
odfajkuj na papierku" trochę się rozhartowała, wzruszyłem ramionami,
ponowiłem dyspozycję i postanowiłem trochę mniej pić.
A dzisiaj chciałem parę lokat przekształcić w "nieodnawialne".
Wyklikałem co-trzeba, ono "przyjęło". Za chwilę patrzę - mam wiadmość w
poczcie, że "dyspozycja edycji lokaty nie mogła zostać wykonana,
spróbować ponownie". Niestety, lokata na wykazie nadal wisi jako "w
trakcie edycji", a więc przycisku "edytuj" nie ma, a minęło już półtora
godziny.

No cóż - albo wysokie oprocentowanie, albo niezawodny serwis. Wybór
należy do ciebie ;)

--

Pzdr.
bzd.

Data: 2009-06-16 09:29:16
Autor: Kamil Jońca
Przelewy w Eurobanku
bzdreg <bzdreg_at_op_kropka_pl@null.com> writes:

[...]

[...]

U mnie lokata jest w trakcie edycji już drugi dzień :)
KJ

--
EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

Data: 2009-06-15 19:58:13
Autor: Krzysztof
Przelewy w Eurobanku

Josh01 wrote:

[...]

najwazniejsze, ze znasz zasady. Jedynie jak masz lokate, ktora konczy sie danego dnia i zlecenie na te sama date, to sie ono wykona, bo zamykanie lokat ma pierwszenstwo przed zleceniami z ROR.

Data: 2009-06-15 19:56:00
Autor: Ra
Przelewy w Eurobanku
Josh01 pisze:
Specem od eurobanku nie jestem, wiem tylko że w nocy nie ma sensu robić przelewów między ro a ko
[...]
Tu musisz pogadać z Enuelem, on ma chyba kompletnie odmienne zdanie i to nawet jeśli środki są dostępne o 20
jak widać punkt widzenia zależy od własnego interesu
[...]

tak bywa, w nocy chodzi wiele procesów batch'owych, mogą się wykonywać parę godzin

Może jakiś niecodzienny jestem, ale:
1. jeśli robie przelew wewnętrzny to ten przelew powinien od razu
znaleźć się na rachunku docelowym a nie po 7 godzinach
powinien ale nie w eurobanku
[...]
o 8 to wychodzą, ale być może jest warunek że najpierw odsetki muszą się naliczyć. Ogólnie trzeba przyjąć że na dzień dzisiejszy mają takie a nie inne ograniczenia techniczne i zaakceptować to lub nie. I nie spodziewam się że to się szybko zmieni o ile wogóle

[...]

Tak jest chyba na większości infolinii, co za bzdury mi upc opowiada to wogóle szkoda słów. Nie używałem jeszcze stałych zleceń ale na podstawie historii to chyba ciężko stwierdzić czy to był przelew ręczny czy nie tym bardziej jeśli się szuka z góry określonej rzeczy to łatwo się pomylić

Data: 2009-06-15 11:05:19
Autor: Josh01
Przelewy w Eurobanku
tak bywa, w nocy chodzi wiele procesów batch'owych, mogą się wykonywać
parę godzin

No akurat to tutaj  jest mowa o dniu - bo ten system sprawdza saldo
"rano" i "wieczorem". W nocy to zasypiają te nieszczęsne przelewy
wewnętrzne - być może przez to wielogodzinne batch'owanie. :)

[...]

Odsetki pokazały się w tym samym momencie co te przelewy wewnętrzne -
gdzieś ok. 7 rano.

[...]

OK. Ale pomylić ta mogę się ja, który mam tylko to co mi serwis www
pokazuje. Konsultanci moim zdaniem powinni mieć trochę więcej danych o
rozdzajach operacji na rachunku - zresztą dowód wprost, że jednak
takie dane mają to fakt, że podano mi dokładną godzinę przelewu, a
zatem trochę więcej danych niż ja na ekranie mają. A zatem to nie
powód, żeby ściemniać i oznajmiać sukces operacji, podczas, gdy to sam
klient sobie pomógł.

Co do infolinii to mam podobne zdanie - jak słyszę "system tak mi
pokazuje" to mam ochotę coś powiedzieć bardzo niecenzuralnego.

Data: 2009-06-15 22:05:31
Autor: ąćęłńóśźż
Przelewy w Eurobanku
No to akurat jest wyjątkowo porąbane!
JaC

-- -- -

Co najciekawsze - zleceń nigdzie nie było, ani w operacjach wykonanych, ani odrzuconych, a na
liście zleceń stałych figurowały już te zlecenia z kolejną datą, czyli z 15.07. (bo są to  zlecenia miesięczne).
Nóż się w kieszeni otwiera.

Przelewy w Eurobanku