Przelewy z IdeaBanku

Data: 2021-01-07 03:01:41
Autor: witrak()
Przelewy z IdeaBanku
Czy ktoś wie *na pewno* jak wychodzą przelewy z Idei?
Konkretnie, kiedy podejmowana jest próba wykonania przelewu zleconego na określoną datę, jeśli środki nie są na koncie poprzedniego dnia? Powiedzmy, mam zlecony przelew na jutro, ale środków jeszcze nie ma. Pojawiają się jutro, o jakiejś godzinie:
(a) przed pierwszą sesją (b) po pierwszej sesji ale przed kolejną (nawet ostatnią)
Czy zlecony przelew:
(A) nie wyjdzie w ogóle (stan środków "o bankowym świcie" jest "Nie ma")?
(B) wyjdzie najbliższą sesją?
(C) wyjdzie którąś sesją (niekoniecznie najbliższą)?
(D) wyjdzie albo i nie wyjdzie?
Dezinfolinia powiedziała, że (a), (b) => (B), ale jak wiadomo to dezinfolinia...

witrak()

Data: 2021-01-07 22:21:54
Autor: Slavekk
Przelewy z IdeaBanku
W dniu 2021-01-07 o 12:01, witrak() pisze:
[...]

Środki na realizację przelewu należy zapewnić w dniu poprzedzającym.
Wejdź do wiadomości z banku - na pewno masz tam taki komunikat.

(a) przed pierwszą sesją
(b) po pierwszej sesji ale przed kolejną (nawet ostatnią)
Czy zlecony przelew:
(A) nie wyjdzie w ogóle (stan środków "o bankowym świcie" jest "Nie ma")?

Nie wyjdzie wcale.

[...]

Sławek

Data: 2021-01-08 04:48:59
Autor: witrak()
Przelewy z IdeaBanku
On Thursday, January 7, 2021 at 10:22:01 PM UTC+1, Slavekk wrote:
> [...]
Środki na realizację przelewu należy zapewnić w dniu poprzedzającym. Wejdź do wiadomości z banku - na pewno masz tam taki komunikat.

Ale ja chciałem informację  na podstawie praktyki, a nie tego co stoi w instrukcjach.
> (a) przed pierwszą sesją > (b) po pierwszej sesji ale przed kolejną (nawet ostatnią) > Czy zlecony przelew: > (A) nie wyjdzie w ogóle (stan środków "o bankowym świcie" jest "Nie ma")?
> [...]

Sprawdziłeś?

> (B) wyjdzie najbliższą sesją? > (C) wyjdzie którąś sesją (niekoniecznie najbliższą)? > (D) wyjdzie albo i nie wyjdzie? > Dezinfolinia powiedziała, że (a), (b) => (B), ale jak wiadomo to dezinfolinia...

Przecież napisałem to, co powyżej...

Czy ktoś ma to wypróbowane?

Pozdr.

witrak()

Data: 2021-01-08 14:00:23
Autor: Kamil Jońca
Przelewy z IdeaBanku
"witrak()" <witrak@hotmail.com> writes:

> [...]

Ale ja chciałem informację  na podstawie praktyki, a nie tego co stoi w instrukcjach.
Tylko, że w takich okolicznościach, jakie mamy obecnie. To "obserwacje z
praktyki" mogły się zdezaktualizować.

KJ
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-01-08 05:40:43
Autor: Dawid Rutkowski
Przelewy z IdeaBanku
piątek, 8 stycznia 2021 o 14:01:05 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):
"witrak()" writes: > On Thursday, January 7, 2021 at 10:22:01 PM UTC+1, Slavekk wrote: >> W dniu 2021-01-07 o 12:01, witrak() pisze: >> > Czy ktoś wie *na pewno* jak wychodzą przelewy z Idei? >> > Konkretnie, kiedy podejmowana jest próba wykonania przelewu zleconego na określoną datę, jeśli środki nie są na koncie poprzedniego dnia? >> > >> > Powiedzmy, mam zlecony przelew na jutro, ale środków jeszcze nie ma. Pojawiają się jutro, o jakiejś godzinie: >> Środki na realizację przelewu należy zapewnić w dniu poprzedzającym. >> Wejdź do wiadomości z banku - na pewno masz tam taki komunikat. > > Ale ja chciałem informację na podstawie praktyki, a nie tego co stoi w instrukcjach. >
Tylko, że w takich okolicznościach, jakie mamy obecnie. To "obserwacje z praktyki" mogły się zdezaktualizować.

W sumie nie tylko w "okolicznościach, jakie mamy obecnie", tylko praktycznie może się to zmienić z dnia na dzień.
Rzadko który bank ma to w regulaminie - chyba że zapisał sobie coś najgorszego dla klienta, czyli np. jak citek, w którym trzeba zapewnić środki poprzedniego dnia (a i tak nie wiadomo, jaka jest godzina graniczna - i raczej na pewno jest to wcześniej niż 24:00, może nawet dużo wcześniej) - bo inaczej przelew nie tylko nie wyjdzie, ale nawet klient nie dostanie o tym żadnej informacji!

Próbowałem się o to dowiadywać w różnych bankach - w żadnym nie potrafili mi nie tylko niczego zagwarantować, ale nawet dokładnie wyjaśnić...
Na dowiedzenie się "na pewno" nie ma żadnych szans - a nawet na reklamację, bo niestety nie ma odpowiedniego zapisu w prawie i banki mogą robić to sobie jak chcą (a przydałby się taki zapis, w stylu tego, że banki muszą przychodzący przelew zaksięgować z tą datą, którego dnia ten przelew przyszedł - choć oczywiście dużo w tym przepisie można by jeszcze ulepszyć, ale lepszy rydz niż nic - bo dla wychodzących nie ma nic, jedynie w regulaminie czasem znajdziesz, że powinni zrobić najpóźniej D+1 czy D+2 - ale np. o tym, że powiadomią o nieudanym to nie sądzę, że gdzieś znajdziesz - no chyba że za dodatkową opłatą, to wtedy szansa jest).

Dlatego nie polegałbym na takiej operacji bez zapewnienia minimum jednego dnia roboczego przerwy między przelewem do "pośredniego" banku i przelewem z tego "pośredniego".
Tzn. "polegałbym" to za dużo powiedziane - "polegać" na tym i tak nie można, więc raczej ujmę to tak, że bez możliwości zapewnienia min. jednego dnia roboczego przerwy w ogóle bym tego nie brał pod uwagę.

@OP (czyli witrak()) - a po co w ogóle chcesz tak kombinować?
Chodzi o ping-pong czy o coś poważniejszego?

Data: 2021-01-08 06:02:36
Autor: witrak()
Przelewy z IdeaBanku
On Friday, January 8, 2021 at 2:40:45 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
W sumie nie tylko w "okolicznościach, jakie mamy obecnie", tylko praktycznie może się to zmienić z dnia na dzień.

Oczywiście, to prawda. Ale mnie szło o sprawdzenie jak wygląda to w realu, nawet jeśli nie jest to informacja całkiem świeża - w razie gdyby potwierdziła to, co powiedziała infolinka, miałbym niejaką pewność.
[...]

Nie chodzi mi o gwarancję - w ważnych sprawach po prostu pilnuję i zlecam przelew ręcznie, zaraz po tym, jak pojawią się środki.
Ale wiem, że niektóre banki mają to zrobione dobrze. Np. Mille praktycznie zawsze próbuje kilka razy: robię pingpong kwotą zwalniającą z opłaty za konto 360 (w sumie 6 kont do pilnowania, więc nie chce mi się robić tego ręcznie, a z drugiej strony zależy mi aby mieć jak najniższe salda - może wrócą kiedyś do rozsądnych %% na oszczędnościowych?) i ten pingpong obraca w tym samym dniu!

[...]

No nie! Jak trzeba to zawsze można zlecić dwa  przelewy - na D i D+1, jeden nie pójdzie i co z tego, gdy chce się przelać całe saldo? ;-)

@OP (czyli witrak()) - a po co w ogóle chcesz tak kombinować? Chodzi o ping-pong czy o coś poważniejszego?

Chodzi o zwrot z lokat. Chciałem zlecić go teraz, bo nie wiem jakie procedury potwierdzania może wprowadzić żubr.

witrak()

Data: 2021-01-08 15:22:01
Autor: J.F.
Przelewy z IdeaBanku
"witrak()" writes:
> [...]

W sumie nie tylko w "okolicznościach, jakie mamy obecnie", tylko
praktycznie może się to zmienić z dnia na dzień.

A teraz w Idei wysoka szansa ... choc na razie ... wyglada na to, ze
serwer jest ciagle ten sam. Ciekawe kiedy beda chcieli integrowac ...
i czy w ogole.

[...]

IMO - wiele bankow ma to niesprecyzowanych, nawet taka operacja jak
przelew wewnetrzny z jednego konta na drugie a z drugiego na trzecie,
tez potrafi nie zadzialac, bo kolejnosc bedzie odwrotna. Z kolei sa banki co deklaruja, lub mozna ustawic, ze beda pare razy
probowac w razie braku srodkow.

Co do Idei, przynajmniej tej dawnej - byly np lokaty z terminem konca.
Traktowac to jako "srodki zapewnione" czy nie ?
Akurat Idea je konczyla dzien wczesniej ok godziny 23, ale srodki czy
konta czy operacje byly jakos poblokowane, ze wykorzystac ich nie
mozna bylo przez pare godzin.
Na przelew terminowy chyba by jednak wystarczyly.

[...]

Albo gdzies kolo 11-12 zalogowac sie i sprawdzic.

Tak czy inaczej - przy przelewie przychodzacym zewnetrznym srodki sie
pojawia gdzies po 11-tej, wiec jest spora szansa, ze przelew
wychodzacy zostanie wczesniej odrzucony ... i to nawet bez informacji.

Natomiast jesli przychodzacy przelew jest wewnetrzny ... niby czasu
jest dosc, ale tez bym nie polegal.

J.

Data: 2021-01-10 03:30:29
Autor: Akarm
Przelewy z IdeaBanku
W dniu 08.01.2021 o 13:48, witrak() pisze:

Ale ja chciałem informację  na podstawie praktyki, a nie tego co stoi w instrukcjach.

Nie wydaje mi się, żeby te procedury były różne w różnych bankach.
W Santander Banku opłaty mi nie poszły, bo środki otrzymałem pierwszą sesją przychodzącą, czyli przed południem. A wysyłka idzie wyłącznie pierwszą sesją wychodzącą, drugą już nie.
Tyle z mojej praktyki.

--
-
           Akarm

Data: 2021-01-11 10:59:58
Autor: witrak()
Przelewy z IdeaBanku
On Sunday, January 10, 2021 at 3:30:34 AM UTC+1, Akarm wrote:
Nie wydaje mi się, żeby te procedury były różne w różnych bankach.

To źle ci się wydaje - czytałeś, co napisałem o Mille?

witrak()

Data: 2021-01-10 20:17:35
Autor: Slavekk
Przelewy z IdeaBanku
W dniu 2021-01-08 o 13:48, witrak() pisze:
[...]

To sprawdź i nam napisz.
Sławek

Przelewy z IdeaBanku