Przelewy z baardzo odroczonym terminem płatności.

Data: 2019-01-02 07:23:38
Autor: Bolko
Przelewy z baardzo odroczonym terminem płatności.
Co roku mam do zapłacenia w 4 ratach podatek od nieruchomości.
Za 2017 rok nie wiem jak to się stało ale nie zapłaciłem części podatku. Nie pamietam szczegółów dokładnie ale cześć była zapłacona
a cześć nie.
Wiec w 2018 roku przyłożyłem się do sprawy i sprawdziłem dokładnie czy wszystko
jest po ustwiane tak jak trzeba.
Czyli cztery raty co kwartał.

A dzisiaj dostałem upomnienie że nie zapłaciłem ostatniej raty.
I już nie wiem czy coś źle robie ?
Jest możliwość żebym ustawiony 9 miesięcy wcześniej przelew zniknął?
Można to jakoś sprawdzić?

Data: 2019-01-02 08:24:59
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 2 stycznia 2019 16:23:40 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

A dzisiaj dostałem upomnienie że nie zapłaciłem ostatniej raty.
I już nie wiem czy coś źle robie ?
Jest możliwość żebym ustawiony 9 miesięcy wcześniej przelew zniknął?
Można to jakoś sprawdzić?

A co mówi historia?
Choć ta powie jedynie, czy przelew obciążył Twoje konto, a tego, czy wyszedł z banku, bez reklamacji nie ustalisz.

Jednak pewnie przyczyna jest prosta - brak środków w dniu realizacji przelewu.
Co to za bank?
Te, które o to pytałem, albo próbują przelew zlecony z datą przyszłą wykonać raz, z samego rana, i w przypadku braku środków wrzucają go do kosza, albo w najlepszym wypadku próbują kilka razy do końca dnia - a w przypadku braku środków przez cały dzień przelew jw. ląduje w koszu.

Niektóre jeszcze poinformują o wyrzuceniu do kosza wiadomością w poczcie wewnętrznej (trzeba tam jednak zaglądać, wiadomości też po jakimś czasie są usuwane), mailem czy smsem - ale inne nic nie powiedzą (albo trzeba im za ew. mówienie o takich sprawach wcześniej zapłacić, lub przynajmniej ew. płatną usługę włączyć).

Tak że w ogóle płacenie takiego podatku w ratach, a już na pewno ustawianie tego na rok do przodu, nie ma większego sensu albo jest proszeniem się o kłopoty.
Taki duży masz ten podatek, że opłaca się go na raty rozbijać?
Niektóre banki pozwalają jeszcze na blokadę środków do czasu przelewu - miałoby to może jakiś sens, gdyby rachunek bieżący był oprocentowany, ale weź tu taki znajdź.
Najlepiej zapłacić to od razu - albo, jeśli jest naprawdę spora kwota, płacić ręcznie co kwartał, mając ustawione przypomnienie w telefonie.
Inaczej na pewno na którąś ratę zapomnisz zostawić kasy na ROR.

Data: 2019-01-02 17:50:30
Autor: Alf/red/
[...]

Millennium próbuje drugiego i bodajże trzeciego, a potem wisi w kolejce "przelewy odrzucone" i można ręcznie popchnąć. Podobnie Raiffeisen.

--
Alf/red/

Data: 2019-01-02 09:09:38
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 2 stycznia 2019 17:50:32 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:
> [...]

Millennium próbuje drugiego i bodajże trzeciego, a potem wisi w kolejce "przelewy odrzucone" i można ręcznie popchnąć. Podobnie Raiffeisen.

Z raifim styczności nie miałem, ale z milkiem bym polemizował. W korespondencji nie znalazłem (można zapytać, szybko odpowiadają), ale z pamięci wydaje mi się, że próbują tylko raz. Argumentem za tym stwierdzeniem jest godzina wysłania wiadomości w poczcie wewnętrznej - jest to zawsze 5:30.
Tzn. póki co miałem dwa takie przypadki, ale jeden zdaje się dobrze potwierdzać moje twierdzenie - był to ping-pong z milka do CA, zlecony na 3 grudnia - i 3 grudnia ma datę odrzucenia oraz wiadomość o odrzuceniu o 5:30, a był to akurat poniedziałek.
Głupotki podają w opisie w sekcji "przelewy odrzucone" - ten akurat przelew ma "planowana data wykonania" 3 grudnia, a "data odrzucenia" 5 listopada (prawdopodobnie 5 listopada go zlecałem).

Data: 2019-01-02 16:28:41
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-01-02 o 16:23, Bolko pisze:
[...]

Możesz sprawdzić w swoim banku, czy przelew wyszedł.

--
Liwiusz

Data: 2019-01-02 17:59:51
Autor: Budzik
Przelewy z baardzo odroczonym terminem płatności.
Użytkownik Bolko suryga@gmail.com ...

[...]

Jaki jest sens rozkładac takie gówna na 4 razy zamiast zapłacic raz i miec z głowy?

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2019-01-02 19:43:25
Autor: Kamil Jońca
Przelewy z baardzo odroczonym terminem płatności.
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:
[..]

Jaki jest sens rozkładac takie gówna na 4 razy zamiast zapłacic raz i miec z głowy?

Oczywiście wiesz, że OP mówi o mieszkaniu, a nie np. nieruchomości
komercyjnej? (Dla których stawki są "nieco" wyższe.)
KJ

teamwork, n.:
Having someone to blame.

Data: 2019-01-02 21:59:50
Autor: Budzik
Przelewy z baardzo odroczonym terminem płatności.
Użytkownik Kamil Jońca kjonca@poczta.onet.pl ...

Jaki jest sens rozkładac takie gówna na 4 razy zamiast zapłacic raz i miec z głowy?

Oczywiście wiesz, że OP mówi o mieszkaniu, a nie np. nieruchomości
komercyjnej? (Dla których stawki są "nieco" wyższe.)

:)
Ok, sprawdzam!

--
Pozdrawia... Budzik
Jaki jest szczyt odwagi???

Data: 2019-01-02 19:01:03
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 2 Jan 2019 07:23:38 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

[...]

Ja to po prostu płacę jednorazowo z góry i nikt się nie czepia. W
przeciwnym razie pewnie bym skończył podobnie.

Zastanawiam się, czy podatek śmieciowy też się da tak załatwić?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2019-01-02 21:27:22
Autor: RobertS
W dniu 2019-01-02 o 19:01, Borys Pogoreło pisze:

Ja to po prostu płacę jednorazowo z góry i nikt się nie czepia. W
przeciwnym razie pewnie bym skończył podobnie.

a ja oczywiście zapomniałem i na tej "oszczędności" jestem w plecy 11,60 zł za przypominacz ;-/

RobertS

Data: 2019-01-02 20:11:29
Autor: ń
Przelewy z baardzo odroczonym terminem płatności.
EB? Tu znikają bardziej, niż w czarnej dz... .

-- -- -
przelew zniknął?

Data: 2019-01-03 09:03:49
Autor: Miroo
W dniu 2019-01-02 o 20:11, ń pisze:
EB? Tu znikają bardziej, niż w czarnej dz... .

Nigdy mi się nie zdarzyło, a zawsze tak płacę faktury prognozowane za prąd i gaz.

Pozdrawiam

Data: 2019-01-02 23:18:05
Autor: jo44
W dniu 02.01.2019 o 16:23, Bolko pisze:
Co roku mam do zapłacenia w 4 ratach podatek od nieruchomości.

Ja płacę od bardzo wielu lat i nic mi nie znika.
Banki się tylko zmieniają...
Jedyny wniosek  - t..an jesteś.

Data: 2019-01-04 18:17:52
Autor: ianus
W dniu 02.01.2019 o 23:18, jo44 pisze:

Ja płacę od bardzo wielu lat i nic mi nie znika.
Banki się tylko zmieniają...
Jedyny wniosek  - t..an jesteś.

Jedyny wniosek - @jo44 cham jesteś.
Nie wniosłeś nic do sprawy a tylko spróbowałeś obrazić przedmówcę.

JS

Data: 2019-01-02 23:58:38
Autor: Robert Tomasik
W dniu 02-01-19 o 16:23, Bolko pisze:
[...]

JA tak robię o kilkunastu lat. Raz zginęło, jak ALIOR przejmował BPH i
nie przenieśli przyszłych zleceń - w moim wypadku był to podatek śmieciowy.

Data: 2019-01-03 00:20:04
Autor: Kris
[...]

W mbanku to działa bez problemu
Możesz sobie ustawić przelewy cykliczne(miesięczne, kwartalne czy inna częstotliwość powtarzania) i ustawić tak ze bank będzie przez 3 dni próbował pobrać kasę jak w wyznaczonym dniu środków nie będzie
Dodatkowo są powiadomienia po zalogowaniu ze przelew nie mógł zostać zrealizowany i że będzie jeszcze próbował w kolejnych dniach

Data: 2019-01-03 02:23:19
Autor: Dawid Rutkowski
Przelewy z baardzo odroczonym terminem płatności.
Hehe, przy okazji dowiedzieliśmy się w końcu, który to jest ten "bank jedyny" Krisa ;>
Ale żeby nie był tak wspaniały, to trzeba dopisać, że takie cuda (próby przez 3 dni i powiadomienia SMS w wypadku odrzucenia) to jedynie przy zleceniach stałych, przy zlecaniu "zwykłego" przelewu z datą przyszłą już się tego nie udało zrobić.

Data: 2019-01-03 02:42:42
Autor: Kris
W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 11:23:21 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
Hehe, przy okazji dowiedzieliśmy się w końcu, który to jest ten "bank jedyny" Krisa ;>

Wielokrotnie m.in tu pisałem że oprócz konta "podstawowego" od kilkunastu już lat mam konto w mBanku na które co miesiąc wysyłam kasę i płace z tego niektóre rachunki oraz zakupy na allegro czy u innego chińczyka. I chyba mnie za to mBank nie kasuje
[...]

Jak już wszystkie rozumy zjesz to sprawdź jeszcze w mBanku opcje "seria przelewów" bo ona idealnie nadaje się własnie do płacenia np podatków w ratach
Nie dość ze przez 3 dni będzie ponawiał to chyba jest też opcja że na sms powiadomienie wyślą że kasy nie było.

Data: 2019-01-03 04:24:29
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 11:42:44 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Wielokrotnie m.in tu pisałem że oprócz konta "podstawowego" od kilkunastu już lat mam konto w mBanku na które co miesiąc wysyłam kasę i płace z tego niektóre rachunki oraz zakupy na allegro czy u innego chińczyka. I chyba mnie za to mBank nie kasuje

O, to jednak się nie udało dowiedzieć i ten "jedyny" bank wciąż leży na dnie Anduiny... Cóż, przynajmniej wyszedłeś - bo póki co nie zauważyłem tego - z pozycji "jedyny bank i tylko jedyny" - to akurat bardzo rozsądne posunięcie, choć dyskutować można, czy akurat mBąk jest tu najlepszym wyborem. Ale rzeczywiście jeśli nie masz debetówki w szufladzie - nie powinien nic kasować.

> [...]

Nie dość ze przez 3 dni będzie ponawiał to chyba jest też opcja że na sms powiadomienie wyślą że kasy nie było.

Ha, znajdź no mi takiego, co to wszystkie rozumy w sprawie ST mBąka pozjadał, pewnie nawet jego tfurca nie potrafi z niego w pełni korzystać.
To jest naprawdę dość zaawansowana gra komputerowa i trzeba być zdecydowanie z boku krzywej gaussa, by wpaść na to, że sensowniejsze wykonanie przelewu zapewni dopiero wejście w "przelewy cykliczne".
Bo "seria przelewów", jak sama nazwa wskazuje, jak najbardziej umożliwia zlecenie pojedynczego przelewu. I rzeczywiście również w tym wypadku jest możliwość zlecenia powtarzania przez 3 dni oraz powiadomienia SMS o failu.
Pozostaje pytanie - dlaczego nie ma tych możliwości przy "zwykłym" zleceniu przelewu?

Data: 2019-01-03 04:58:57
Autor: Kris
W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 13:24:31 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

[...]

Debetówki tam nie mam i nigdy nie miałem

W sumie to konto w mBanku trzymam dla
-historii przelewów. Przydało się raz jak Urząd miasta twierdził ze mam niedopłatę podatku za drogę to im udowodniłem że jest nadpłata. To temat na inną dyskusję ale w skrócie wyglądało to tak że podatek za drogę mamy(4 współwłaścicieli tej drogi jest)naliczony w kwocie ok 7zł rocznie
7zł za wszystkich a z racji ze kwota tak mała to ja co roku płaciłem te 7zł, pozostali współwłaściciele tez z automatu płacili. Kiedyś tam się zgadaliśmy ze w sumie 3 krotni nadpłacamy i że za tamten rok podatek zapłaci tylko 1 osoba. Ja wiec nie zapłaciłem i na początku kolejnego roku UM wezwanie mi i dwóm pozostałym współwłaścicielom przysłał. Wyfiltrowywałem wiec sobie te 7zł wpłaty za lata ubiegłe, wysłałem potwierdzenia w meilu do UM i poprosiłem żeby sobie sprawdzili czy inni współwłaściciele tez w latach ubiegłych płacili. Sprawdzili i okazało się że jednak jest kilkadziesiąt zł nadpłaty;)
-przyzwyczajenia- już ładnych kilkanaście lat mam tam konto
-dlatego że za leniwy jestem żeby zmieniać przenosić stałe zlecenia z mbanku na konto podstawowe. Rachunki o zmiennych kwotach miesięcznych opłacam z bm.pl. BM.pl pobiera automatycznie kwoty faktur od operatorów telekomunikacyjnych, gazowni,elektrowni itp(jest to kilkanaście pozycji bo zbieram tam wszystkie rachunki swoje, część opłat mamy i teściów) a ja płace to jedna "szybką płatnością" lub debetówką raz w miesiącu. Faktem jest że i zakupy coraz rzadziej opłacam z mbanku a coraz częściej visą(lub visa checkout) z konta podstawowego
-Do mbanku dostaje co jakiś czas przelewy w euro i w CHF. Ekonta w chf i euro dało się tam swego czasu szybko założyć i tak z przyzwyczajenia zostało.
-wcześniej mieli najtańsze ubezpieczenia komunikacyjne ale tak od dwóch lat konkurencyjni już w tym nie są. Mam tam jeszcze asistance auto24(czy jakoś tak to się nazywa)i z tego póki co jestem bardzo zadowolony

[...]

Nie mam żadnych problemów z obsługą tego systemu. Nawet wygodniejszy jak stary system mbanku. Tyle tylko że nie korzystam z wodotrysków typu mokazje, nie zbieram jakiś tam sprawności i tyle. Przelewy, zlecenia, symulacja ubezpieczenia(ew zakup) i tyle tam robię

Bo "seria przelewów", jak sama nazwa wskazuje, jak najbardziej umożliwia zlecenie pojedynczego przelewu.

A chlebak jak sama nazwa wskazuje służy do noszenia amunicji;)

I rzeczywiście również w tym wypadku jest możliwość zlecenia powtarzania przez 3 dni oraz powiadomienia SMS o failu.
Ano jest. A nawet jak pojedynczy przelew wprowadzasz to jest przycisk zmiany go na "serie"

Pozostaje pytanie - dlaczego nie ma tych możliwości przy "zwykłym" zleceniu przelewu?

A tego tez nie wiem i w sumie mi ta wiedza do niczego niepotrzebna
A może jednak przy pojedynczym przelewie zleconym z datą przyszłą tez próbuje 3dni?

Data: 2019-01-03 14:19:12
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b82420ed-42d6-4c35-9119-1bfee2939bf6@googlegroups.com...
[...]

a tu ci mbank wprowadzi nowy, lepszy interfejs :-)

[...]

A teraz moze sie zmienic, bo w zwiazku z nowa dyrektywa takich operatorow moze przybyc.

[...]

A ja sie z przedpiszca zgodze - zero intuicyjnosci, zero.
Jakies budzety, cele, a podstawowej funkcjonalnosci brak, albo dobrze schowana.

Tyle tylko że nie korzystam z wodotrysków typu mokazje,

Te przynajmniej nie przeszkadzaja. Mozna nie korzystac i nie narzekac.
Ale zeby lokaty zakladac w "Pasażu"  ?
Ale tez juz nie przeszkadza, jakie lokaty w mbanku ... po co ..

Tak swoja droga - skad oni maja pieniadze ? Bo na pewno nie od oszczedzajacych ...

J.

Data: 2019-01-03 05:30:15
Autor: Kris
W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 14:21:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

a tu ci mbank wprowadzi nowy, lepszy interfejs :-)

Ten nowy mi lepiej pasuje jak stary. W starym nie było chyba "seria przelewów"

A teraz moze sie zmienic, bo w zwiazku z nowa dyrektywa takich operatorow moze przybyc.

Czyli na plus

A ja sie z przedpiszca zgodze - zero intuicyjnosci, zero.

Tu nie mam problemu
Jakies budzety, cele, a podstawowej funkcjonalnosci brak, albo dobrze schowana.

Z bzdetów nie korzystam a podstawowa dla mnie funkcjonalność działa ok

>Tyle tylko że nie korzystam z wodotrysków typu mokazje,

Tak swoja droga - skad oni maja pieniadze ? Bo na pewno nie od oszczedzajacych ...

Najtańszy jest pieniądz z bieżącego osadu na kontach a tego maja pewnie dużo
Ps
W tym roku na WOSP dadzą nawet 2 mln;)

Data: 2019-01-03 19:40:12
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:299cb3dd-879c-4cba-a776-114437647c0e@googlegroups.com...
[...]

Ale u wszyskich. Unia zadbala.

A ja sie z przedpiszca zgodze - zero intuicyjnosci, zero.
Tu nie mam problemu

a chocby ta seria przelewow, z
Jakies budzety, cele, a podstawowej funkcjonalnosci brak, albo dobrze
schowana.
Z bzdetów nie korzystam a podstawowa dla mnie funkcjonalność działa ok

Troche sie poprawili ... choc prawde mowiac - inne banki jeszcze gorsze ... kto im to pisze, kto im pisze wymagania ...

[...]

zabezpieczyli sie, zeby nie bylo jak rok temu ? :)

J.

Data: 2019-01-03 12:09:44
Autor: Akarm
W dniu 2019-01-03 o 11:42, Kris pisze:
[...]

Ooo! Zaczynam się zastanawiać, cz może wreszcie powinienem założyć sobie konto w mBanku?
W T-mobile Usługi Bankowe, jeśli o godzinie 11:00 brak środków, to po prostu przelew nie idzie i już więcej bank tym się nie zajmuje. Sprawdzone.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-01-03 12:45:30
Autor: ń
Przelewy z baardzo odroczonym terminem płatności.
Ciekawie bywa w bankach, gdy masz na dany dzień kilka przelewów, które w sumie nieco przekraczają saldo, ale każdy z nich poniżej salda by się zmieścił (a nawet n-1 by się zmieściło).
Lub dzień wcześniej ktoś wysłał przelew do Ciebie (przykładowo masz płacone 1. i wpisujesz datę przyszłą swoich opłat na 2.).

Data: 2019-01-03 14:30:03
Autor: ń
Przelewy z baardzo odroczonym terminem płatności.
Niektóre inne banki też mają "cykliczne", gorzej z "podejmowaniem próby przez 3 dni przy chwilowym braku srodków" (i to jest bardzo dobra opcja! - które inne banki to mają?)
Co nie zmienia faktu, że właśnie podobnie jak OP dostałem upomnienie do zapłaty... podatku od nieruchomości (drobne kwoty porównywalne z kosztami wezwania), a trudno mi uwierzyć, żeby nie było 19 zł.
Może przelewy się kasują bez ostrzeżenia przy jakiejś zmianie w zupełnie innym miejscu, przykładowo "RWE" na "Innogy" lub "ul. majora Komucha" na "ul. sierżanta Słusznego"?
BTW ostatnio coś w prawie podatkowym (od nieruchomości i opłat lokalnych) pogmerali, że kwoty "niższe niż" trzeba opłacać jednorazowo.

-- -- -