Przelewy z baardzo odroczonym terminem płatności.

Data: 2019-01-02 08:24:59
Autor: Dawid Rutkowski
Przelewy z baardzo odroczonym terminem płatności.
W dniu środa, 2 stycznia 2019 16:23:40 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

A dzisiaj dostałem upomnienie że nie zapłaciłem ostatniej raty.
I już nie wiem czy coś źle robie ?
Jest możliwość żebym ustawiony 9 miesięcy wcześniej przelew zniknął?
Można to jakoś sprawdzić?

A co mówi historia?
Choć ta powie jedynie, czy przelew obciążył Twoje konto, a tego, czy wyszedł z banku, bez reklamacji nie ustalisz.

Jednak pewnie przyczyna jest prosta - brak środków w dniu realizacji przelewu.
Co to za bank?
Te, które o to pytałem, albo próbują przelew zlecony z datą przyszłą wykonać raz, z samego rana, i w przypadku braku środków wrzucają go do kosza, albo w najlepszym wypadku próbują kilka razy do końca dnia - a w przypadku braku środków przez cały dzień przelew jw. ląduje w koszu.

Niektóre jeszcze poinformują o wyrzuceniu do kosza wiadomością w poczcie wewnętrznej (trzeba tam jednak zaglądać, wiadomości też po jakimś czasie są usuwane), mailem czy smsem - ale inne nic nie powiedzą (albo trzeba im za ew. mówienie o takich sprawach wcześniej zapłacić, lub przynajmniej ew. płatną usługę włączyć).

Tak że w ogóle płacenie takiego podatku w ratach, a już na pewno ustawianie tego na rok do przodu, nie ma większego sensu albo jest proszeniem się o kłopoty.
Taki duży masz ten podatek, że opłaca się go na raty rozbijać?
Niektóre banki pozwalają jeszcze na blokadę środków do czasu przelewu - miałoby to może jakiś sens, gdyby rachunek bieżący był oprocentowany, ale weź tu taki znajdź.
Najlepiej zapłacić to od razu - albo, jeśli jest naprawdę spora kwota, płacić ręcznie co kwartał, mając ustawione przypomnienie w telefonie.
Inaczej na pewno na którąś ratę zapomnisz zostawić kasy na ROR.

Data: 2019-01-02 17:50:30
Autor: Alf/red/
[...]

Millennium próbuje drugiego i bodajże trzeciego, a potem wisi w kolejce "przelewy odrzucone" i można ręcznie popchnąć. Podobnie Raiffeisen.

--
Alf/red/

Data: 2019-01-02 09:09:38
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 2 stycznia 2019 17:50:32 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:
> [...]

Millennium próbuje drugiego i bodajże trzeciego, a potem wisi w kolejce "przelewy odrzucone" i można ręcznie popchnąć. Podobnie Raiffeisen.

Z raifim styczności nie miałem, ale z milkiem bym polemizował. W korespondencji nie znalazłem (można zapytać, szybko odpowiadają), ale z pamięci wydaje mi się, że próbują tylko raz. Argumentem za tym stwierdzeniem jest godzina wysłania wiadomości w poczcie wewnętrznej - jest to zawsze 5:30.
Tzn. póki co miałem dwa takie przypadki, ale jeden zdaje się dobrze potwierdzać moje twierdzenie - był to ping-pong z milka do CA, zlecony na 3 grudnia - i 3 grudnia ma datę odrzucenia oraz wiadomość o odrzuceniu o 5:30, a był to akurat poniedziałek.
Głupotki podają w opisie w sekcji "przelewy odrzucone" - ten akurat przelew ma "planowana data wykonania" 3 grudnia, a "data odrzucenia" 5 listopada (prawdopodobnie 5 listopada go zlecałem).

Przelewy z baardzo odroczonym terminem płatności.