[info] Przeliczniki - umar krl niech, yje krl!

Data: 2011-05-30 20:10:03
Autor: xbartx
[info] Przeliczniki - umar krl niech, yje krl!

Chwila ta musiała w końcu nastąpić i Półbank jako samotny lider przeliczników został dogoniony i odebrano mu żółtą koszulkę lidera. A którzy to uczynił? A taki sobie mały i niepozorny zawodnik jakim jest Allianz Bank. Oto krótka retrospekcja z jazdy indywidualnej na czas ;)

Allianz Bank (debetowa VISA):
Data transakcji 26.05.2011
Data księgowania 30.05.2011 1 USD = 2,80 PLN
100,00 JPY = 3,45 PLN

Polbank (kk MC-era):
Data transakcji 26.05.2011
Data księgowania 27.05.2011
1 USD = 2,83 PLN
100,00 JPY = 3,49 PLN

Kursy NBP:
27.05
1USD = 2,8003 PLN
100JPY = 3,4567 PLN

30.05
1 USD = 2,7810 PLN
100 JPY = 3,4402 PLN

Jak widać wyniki są minimalne i chyba różnią się dlatego, że udział brały karty dwóch różnych wystawców czyli VISA i MC.
Jednak czy jest się nam z czego cieszyć, to czas pokaże, bo zarówno jeden jak i drugi bank został chyba, tudzież będzie, sprzedany a to niestety nie wróży nic dobrego.

Data: 2011-05-30 22:39:50
Autor: Michał 'Amra' Macierzyński
[info] Przeliczniki - umarł król niech, ż yje król!
On 11-05-30 22:10, xbartx wrote:

[...]

O ile z Allianzem raczej  nie bedzie problemu ze sprzedaza (zgoda KNFu jest, wiec teraz raz dwa), to Polbank moze nie zostac przejety zgodnie z planem do konca tego roku - poslowie moga nie zdazyc uchwalic odpowiednich ustaw przed wyborami...

--
http://macierzynski.blip.pl/

Data: 2011-05-30 23:43:14
Autor: Krzysiek
Przeliczniki - umar krl niech, yje krl!
On 30 Maj, 22:10, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Jak wida wyniki s minimalne i chyba rni si dlatego, e udzia bray
karty dwch rnych wystawcw czyli VISA i MC.

Nie wielkiej iloci obserwacji (wic to nie byy dane reprezentatywne)
wnioskowaem jaki czas temu, e kursy VISY s czsto (nie zawsze)
minimalnie lepsze (rzdu ok 1 gr na EUR ;) faktycznie w necie ludzie
potwierdzaj, e MC ma kursy ok 0,5% gorsze.

cho teraz sprawdzam i :
(rnica jest nawet wiksza)

Polbank (kk MC-era):
Data transakcji 26.05.2011
Data ksigowania 27.05.2011
1 USD = 2,83 PLN
ze strony
https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/index.html
EUR = 0.250085 PLN
czyli 2,83359
za dzie 26.05

natomiast
http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consumer_ex_results.jsp
za ten sam dzie
1 USD = 2.799400 PLN
wic te si zgadza.

tak wic mamy ponad 1% rnicy na kursie.

Data: 2011-05-31 08:14:48
Autor: Olgierd
[info] Przeliczniki - umar krl niech, yje krl!
Dnia Mon, 30 May 2011 20:10:03 +0000, xbartx napisał(a):

Polbank (kk MC-era):
Data transakcji 26.05.2011
Data księgowania 27.05.2011
1 USD = 2,83 PLN
100,00 JPY = 3,49 PLN

Kursy NBP:
27.05
1USD = 2,8003 PLN
100JPY = 3,4567 PLN

Kurdę, zauważ, że oto mamy sytuację, w której polbankowe kursy wyraźnie rozjechały się względem średnich NBP. I oto sobie właśnie sprawdziłem, 27 maja mam księgowanie transakcji w funtach szterlingach, i oto 1 Ł policzono mi za 4,64 zł, podczas gdy NBP na ten dzień podaje 4,5944.

Obadam to jeszcze ze 2 razy, jak się potwierdzi, karta pójdzie pod nóż. Kursy były jedynym (minimalnym) powodem, dla którego trzymałem tę kartę.

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-05-31 02:04:33
Autor: Krzysiek
Przeliczniki - umar krl niech, yje krl!
On 31 Maj, 10:14, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

Kurd, zauwa, e oto mamy sytuacj, w ktrej polbankowe kursy wyranie
rozjechay si wzgldem rednich NBP.

To nie s kursu Polbankowe to organizacji patniczej,
pacie kart MC czy Visa?
Z moich obserwacji MC ostatnio wicej sobie yczy (poprzednia
wiadomo z przeliczeniami).

I oto sobie wanie sprawdziem, 27 maja mam ksigowanie transakcji

znaczenie ma raczej data kiedy transakcja trafia do organizacji
patniczej  a nie kiedy zostaa zaksigowana w banku.

Obecnie takie wanie obserwuj rozstrzelenie kursw.
Kurs MC jest ok 4-6 groszy gorszy od NBP na takich walutach jak EUR,
GBP.

Data: 2011-05-31 09:16:00
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 31 May 2011 02:04:33 -0700, Krzysiek napisał(a):

Kurdę, zauważ, że oto mamy sytuację, w której polbankowe kursy wyraźnie
rozjechały się względem średnich NBP.

To nie są kursu Polbankowe to organizacji płatniczej, płaciłeś kartą MC
czy Visa?
Z moich obserwacji MC ostatnio więcej sobie życzy (poprzednia wiadomość
z przeliczeniami).

MC. A czy są to kursy banku, czy organizacji, to mnie to rybka -- dość rzec, że jeszcze niedawno to co wołał bank i to co pisał NBP różniło się góra o 0,005% (na oko).

I oto sobie właśnie sprawdziłem, 27 maja mam księgowanie transakcji

znaczenie ma raczej data kiedy transakcja trafiła do organizacji
płatniczej  a nie kiedy została zaksięgowana w banku.

Hmm od kiedy nie jest tak, że dla kursu, po którym rozliczy się operacja, liczy się kurs księgowania?

Obecnie takie właśnie obserwują rozstrzelenie kursów. Kurs MC jest ok
4-6 groszy gorszy od NBP na takich walutach jak EUR, GBP.

Kurs MC w jakimkolwiek banku? Eno, przecież wiadomo, że ten sam 1 funt szterling inaczej kosztuje (kosztował) w Multi, inaczej w Polbanku, inaczej w Citi.

Data: 2011-05-31 02:21:31
Autor: Krzysiek
Przeliczniki - umar krl niech, yje krl!
On 31 Maj, 11:16, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

MC. A czy s to kursy banku, czy organizacji, to mnie to rybka -- do
rzec, e jeszcze niedawno to co woa bank i to co pisa NBP rnio si
gra o 0,005% (na oko).

Zgadzam si, tak wanie byo...

ale rnica jest taka, problem dotyczy wszystkich kart MC, nie tylko
kart Polbanku.
kursy wypadkowe idealnie zgodziy si z tym co podaje MC na swojej
stronie.

Hmm od kiedy nie jest tak, e dla kursu, po ktrym rozliczy si operacja,
liczy si kurs ksigowania?

Nie byo tak zawsze?
Organizacja patnicza przelicza na jak tam walut (PLN, EUR itp) i
posya dalej do banku.
A kiedy to sobie bank zaksiguje i w jakiej walucie to jego sprawa...
Przynajmniej tak zawsze mi si wydawao.

Kurs MC w jakimkolwiek banku?
Mwi o kursie organizacji patniczej nie kursach bankw.

Przecie zazwyczaj s dwa przewalutowania
np. GBP - EUR potem EUR-PLN
to pierwsze nie zaley od kursu banku  (dlatego takie sobie kursy
walut w Polbanku nie maj znaczenia przy transakcjach kartami) .

Data: 2011-05-31 09:37:00
Autor: Olgierd
Przeliczniki - umar krl niech, yje krl!
Dnia Tue, 31 May 2011 02:21:31 -0700, Krzysiek napisał(a):

ale różnica jest taka, problem dotyczy wszystkich kart MC, nie tylko
kart Polbanku.
kursy wypadkowe idealnie zgodziły się z tym co podaje MC na swojej
stronie.

A, kapewu, to się wiąże z tym, że Polbank używa kursów organizacji tylko.
Hmm od kiedy nie jest tak, że dla kursu, po którym rozliczy się
operacja, liczy się kurs księgowania?

Nie było tak zawsze?
Organizacja płatnicza przelicza na jakąś tam walutę (PLN, EUR itp) i
posyła dalej do banku.
A kiedy to sobie bank zaksięguje i w jakiej walucie to jego sprawa...
Przynajmniej tak zawsze mi się wydawało.

Rzecz w tym, że nie każdy bank używa kursów organizacji do rozliczenia transakcji. Mniejszość raczej chyba nawet ;-)
Przecież zazwyczaj są dwa przewalutowania np. GBP - EUR potem EUR-PLN to
pierwsze nie zależy od kursu banku  (dlatego takie sobie kursy walut w
Polbanku nie mają znaczenia przy transakcjach kartami) .

No tak, przy czym Polbank zawsze przelicza bezpośrednio, tj. w jakiejkolwiek byś walucie nie zapłacił, oni zawsze od razu przeliczają to na złotówkę.
Co tak czy inaczej oznaczać będzie podwyżkę w przypadku wzrostów kursów organizacji. Jak nie kijem go to pałką.

Data: 2011-05-31 12:19:21
Autor: Krzysiek
Przeliczniki - umar krl niech, yje krl!
On 31 Maj, 11:37, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

Rzecz w tym, e nie kady bank uywa kursw organizacji do rozliczenia
transakcji. Mniejszo raczej chyba nawet ;-)
Bawic si w aptekarza to chyba wszystkie?
Przy przeliczaniu na walute rozliczeniow.
Czyli jesli karta jest rozliczana w EUR (tak zazwyczaj jest w Polsce)
i transakcja w EUR to nie ma kursu organizacji patniczej ale w
pozostaych przypadkach jest.

Data: 2011-06-02 11:26:54
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Olgierd pisze:

Co tak czy inaczej oznaczać będzie podwyżkę w przypadku wzrostów kursów
organizacji. Jak nie kijem go to pałką.

Zważywszy, że kursy organizacji są "średnie" (tj. takie same w obie strony), to raczej nie powinny one tak sobie po prostu wzrosnąć...

--
MiCHA

Data: 2011-06-02 19:03:24
Autor: maciek
"Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> wrote in message news:is7l10$7jr$1inews.gazeta.pl...
Olgierd pisze:

[...]

Jeśli chcesz przez to powiedzieć, że np. taka Visa przeliczy GBP na PLN po takim samym kursie jak PLN na GBP to się mylisz. Polacam:
http://corporate.visa.com/pd/consumer_services/consumer_ex_rates.jsp
Z dzisiejszą datą:
1 GBP = 4.504504 PLN
1 PLN = .223141 GBP, co daje 1 GBP = 4.481471 PLN

Pozdrawiam,
maciek

Data: 2011-05-31 02:16:10
Autor: Krzysiek
Przeliczniki - umar krl niech, yje krl!
On 31 Maj, 10:14, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

I oto sobie wanie sprawdziem, 27 maja mam ksigowanie transakcji w
funtach szterlingach, i oto 1 policzono mi za 4,64 z, podczas gdy NBP
na ten dzie podaje 4,5944.
jeszcze dodam, e np. w Citibanku kurs wypadkowy byby ok 4,80 (kurs
MC + kurs Citi)
(na podstawie
http://www.online.citibank.pl/retail/files/kursy/pdf/kursy_rozliczeniowe_kart_kredytowych_poza_polska.pdf
)

Data: 2011-05-31 11:47:20
Autor: Robert Kois
[info] Przeliczniki - umar krl niech, yje krl!
Dnia Tue, 31 May 2011 08:14:48 +0000 (UTC), Olgierd napisa(a):

Kurd, zauwa, e oto mamy sytuacj, w ktrej polbankowe kursy wyranie rozjechay si wzgldem rednich NBP.

C pozostaje paci vis a nie mc :). Bo Polbank nic tu do rzeczy nie ma.
Skoro MC zaczyna zdziera damy zarobi komu innemu :).

--
Kojer

[info] Przeliczniki - umar krl niech, yje krl!