Przełożenie wyborów prezydenta - moĹźliwości prawne

Data: 2020-03-16 18:29:57
Autor: A. Filip
Przełożenie wyborów prezydenta - moĹźliwości prawne
1. Czy da się przełożyć wybory na podstawie _istniejących_ przepisów?
  [ Kto, w jakim trybie i jaką ścieżką? ]
2. Co z Dudą po upływie kadencji na którą został wybrany?

--
A. Filip

Data: 2020-03-16 18:43:16
Autor: Shrek
W dniu 16.03.2020 o 18:29, A. Filip pisze:
1. Czy da się przełożyć wybory na podstawie _istniejących_ przepisów?
   [ Kto, w jakim trybie i jaką ścieżką? ]

Stan wyjątkowy.

2. Co z Dudą po upływie kadencji na którą został wybrany?

To co teraz p.o.rezydent.

--
Shrek

Data: 2020-03-16 20:36:57
Autor: u2
W dniu 16.03.2020 o 18:43, Srek pisze:
W dniu 16.03.2020 o 18:29, A. Filip pisze:
1. Czy da się przełożyć wybory na podstawie _istniejących_ przepisów?
   [ Kto, w jakim trybie i jaką ścieżką? ]

Stan wyjątkowy.

oraz klęska żywiołowa lub stan wojenny

2. Co z Dudą po upływie kadencji na którą został wybrany?

To co teraz p.o.rezydent.

srekujacy to pełomafiozo, więc chciałby aby taki stan wyjątkowy wprowadzono. chodzi o jak największą ilość zarażonych i zgonów z tym związanych, wtedy chętnie przejmie władzę łapówkarz g., który jest czecią osobą w Bolanda, bo kadencja Dudusia upływa na początku sierpnia:)

Data: 2020-03-16 13:17:12
Autor: rowerex
Przełożenie wyborów prezydenta - możliwości prawne
W dniu poniedziałek, 16 marca 2020 20:37:06 UTC+1 użytkownik u2 napisał:

oraz klęska żywiołowa lub stan wojenny

Macron zrobił właśnie precedens - jest pod co się "podpiąć" :)

Niemniej jestem ciekawy, czy ichnie kamizelki to łykną.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-17 06:31:24
Autor: Shrek
W dniu 16.03.2020 o 21:17, rowerex@op.pl pisze:

Macron zrobił właśnie precedens - jest pod co się "podpiąć" :)

Niemniej jestem ciekawy, czy ichnie kamizelki to łykną.

A to on się nimi jakoś przejmuje?

--
Shrek

Data: 2020-03-17 00:14:06
Autor: rowerex
W dniu wtorek, 17 marca 2020 06:31:55 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 16.03.2020 o 21:17, rowerex@op.pl pisze:

> Macron zrobił właśnie precedens - jest pod co się "podpiąć" :)

A to on się nimi jakoś przejmuje?

Kurna chata, dałem specjalnie pustą linię odstępu by nie wiązać góry z dołem - widać za mało ;)

Nie zdziwię się, że polskie kilkanaście dni pomyślano, a nawet zaplanowano jako lekkostrawną "grę wstępną" - potem będzie ewentualne przedłużenie o kolejne tygodnie, a później już z "grubej rury" model francuski na 30dni lub dłużej, zahaczając o termin wyborów.

W międzyczasie większość kandydatów albo załapie wirusa, albo "wstrzyma" kampanię "realną", przestając na "wirtualnej", ale z własnego domu/rancza
/posiadłości, bo co czy dziennikarz wałęsający się po mieście jest "w pracy"? Przecież ma biuro, ma komputer, może zdalnie - za wyjazd do polityka na wywiad powinien zostać w zasadzie wypałowany.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-17 08:33:02
Autor: Shrek
W dniu 17.03.2020 o 08:14, rowerex@op.pl pisze:

[...]

No jak twoja wypowiedź ma dwa zdania to ciężko ich nie wiązać;)

[...]

Z pewnością tak było. Dziwne by było gdyby stratedzy pisu nie przeanalizowali wszystkich potencjalnych scenariuszy (co nie jest niczym nagannym). I równie dziwne jakby nie wybrali najkorzystniejszego dla siebie (co już jest nieco naganne, ale nie rozumieniu pisich)

[...]

Dokładnie tego należy się spodziwać. Reszta zawiesi kampanie - duda będzie ją prowadził jak choćby dezorganiując pracę szpitala w garwolinie. Ściany pomagają gospodarzom, tym bardziej jak gospodarze się nie krępują.

--
Shrek

Data: 2020-03-17 14:49:51
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e707d2c$0$17352$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Aczkolwiek ... dobrze byloby sie pochwalic sukcesem w postaci opanowania epidemii, lub co najmniej znacznego jej ograniczenia.

I tu by sie przydalo zakonczenie ograniczen, skoro wygralismy z wirusem ... czy niekoniecznie ?

J.

Data: 2020-03-17 07:25:17
Autor: rowerex
W dniu wtorek, 17 marca 2020 14:49:57 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Aczkolwiek ... dobrze byloby sie pochwalic sukcesem w postaci opanowania epidemii, lub co najmniej znacznego jej ograniczenia.

Się chwalą? "Chiny: kolejne szpitale zwalniają ostatnich pacjentów" - tyle, że ja się pytam jakim cudem? Upilnowali każdego? KAŻDEGO z dziesiątków tysięcy zakażonych i milionów mających kontakt? Nikt nie zwiał, nikt z wirusem nie wyjechał po kryjomu na prowincje, do innych miast chińskich? Nie do europejskich, tylko do chińskich? A wirus, to co, wziął i wsiąkł? Uruchomił samodestrukcję? Chińczycy wszystko zdezynfekowali? Od biurowca po bezdomnych? Chyba, że nie mają bezdomnych...

Logicznie rzecz biorąc epidemia powinna się rozprzestrzeniać dalej po Chinach, od wielkich metropolii po prowincje i to w postępie geometrycznym, skoro było tak duże ognisko, tak dużo zainfekowanych i zarażonych... Albo są tak dobrzy, albo mają tak dobre "oficjalne komunikaty" - podejrzewam, że innych niż te oficjalne nie wolno w Chinach publikować (w tym raczej są dobrzy).

Czekam na ofertę Chin odnośnie pomocy dla Europy, od walki z wirusem, po walkę z niewątpliwie następującym kryzysem gospodarczym - chińska sieć 5G przy okazji pomoże ;) Chińczycy mogliby też podesłać część swojej armii, tak z pół miliona, może milion, coby Europa poradziła sobie z uszczelnieniem granic między państwami, granic miast i pilnowaniem mieszkańców, by nie łazili bez potrzeby ;-)

I tu by sie przydalo zakonczenie ograniczen, skoro wygralismy z wirusem ... czy niekoniecznie ?

Zdanie na następne 100lat: "świat po 2020r nigdy już nie będzie taki sam jak dawniej", a drobnym maczkiem, tudzież ukrytym tekstem: "my rządzący polityką i gospodarką już o to zadbamy, ba, już zaczęliśmy!" :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-17 16:02:01
Autor: J.F.
Użytkownik  rowerex napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:61b34307-7aa4-462e-b1d2-19fd38bf3817@googlegroups.com...
[...]

Wszystkie epidemie przezylismy, wiec albo wirus wszystkich zarazil i sie uodpornilismy, albo faktycznie uruchomil samodestrukcje i przestal byc taki grozny jak na poczatku.
Zauwaz, ze o swinskiej czy ptasiej grypie juz sie prawie nie wspomina - przestala byc grozna ?

zdezynfekowali? Od biurowca po bezdomnych? Chyba, że nie mają bezdomnych...

Mozliwe, ze nie maja.

[...]

Przy okazji tego wirusa cos tam sie dowiedzielimy co tam w Chinach wolno, chocby na podstawie tego lekarza co pierwszy glosil epidemie :-(

Czekam na ofertę Chin odnośnie pomocy dla Europy, od walki z wirusem, po walkę
z niewątpliwie następującym kryzysem gospodarczym - chińska sieć 5G przy okazji
pomoże ;)

Do Wloch juz przylecieli.

J.

Data: 2020-03-17 09:17:00
Autor: rowerex
W dniu wtorek, 17 marca 2020 16:02:07 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

[...]

Dane z sezonu 2018/19 mówią o 3,3mln zachorowań grypopodobnych w Polsce od września do marca, zmarło ok. 100 osób - zatem statystycznie każdy mieszkaniec Polski powinien mieć niemal bezpośredni kontakt z osobą chorą, zatem niema cały naród mógł "przechorować", albo prawie bezobjawowo zwalczyć własną odpornością - i to bym nazwał "uodpornieniem".

Ale uodpornienie się setek milionów Chińczyków (zawężając do kilku rejonów) w trzy miesiące, przy "zaledwie" 80 tysiącach potwierdzonych przypadków, jeśli teoretycznie prawdą jest "łatwość" złapania infekcji?

Logika jest podobna do "świńskiej grypy" i SARS - ale dlaczego te wirusy, teoretycznie mając takie same parametry "zaraźliwości" jak wirusy "zwykłej" grypy, nie zarażają tak masowo? Aż tak dobrze działa "prewencja"? To by jednak sugerowało, że tamte wirusy i ten są/były jednak "słabsze" niż "zwykła grypa" - więc "oco kaman"?

No chyba, że "potwierdzić koronawirusa" w badaniu można tylko w przypadku osoby "bardzo chorej", a "średnio i słabo chore" mają fałszywe wyniki testów, tzn. mają wirusa, chorują w związku z nim, ale metoda testu go nie wykrywa - tyle że wtedy wszystkie statystyki można sobie wsadzić, oczywiście przed i po wsadzeniu zdezynfekować ręce ;) Dodatkowo przy tym założeniu, liczba "nosicieli" w Polsce powinna wnosić jakieś setki tysięcy.

Słowotok medialny i ten oficjalny kupy się nie trzyma...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-17 20:29:26
Autor: J.F.
Użytkownik  rowerex napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:732d4a9b-20a5-4633-afaa-053458c2efdc@googlegroups.com...
[...]

I o to chodzi - moze odporny, moze male objawy, moze kichal, prychal - ale do lekarza nie poszedl i do statystyk nie trafil.
No i to "zwykla grypa", ktora co rok mutuje, ale odpornosc z poprzednich lat moze dzialac.

Ale uodpornienie się setek milionów Chińczyków (zawężając do kilku rejonów)
w trzy miesiące, przy "zaledwie" 80 tysiącach potwierdzonych przypadków, jeśli
teoretycznie prawdą jest "łatwość" złapania infekcji?

Ale czemu nie ?

Logika jest podobna do "świńskiej grypy" i SARS - ale dlaczego te wirusy,
teoretycznie mając takie same parametry "zaraźliwości" jak wirusy "zwykłej"
grypy, nie zarażają tak masowo?

I to jest wlasnie ciekawe, bo one daja ciezsze objawy ... a moze dawaly ?

Aż tak dobrze działa "prewencja"?

Eee ... zerowa chyba u nas.

To by jednak
sugerowało, że tamte wirusy i ten są/były jednak "słabsze" niż "zwykła grypa" -
więc "oco kaman"?

A jednak w Azji byly mocniejsze.

[...]

Tak mowia. Ze na wczesnym etapie test moze nie wykryc.

- tyle że wtedy wszystkie statystyki można sobie wsadzić, oczywiście przed i po wsadzeniu
zdezynfekować ręce ;) Dodatkowo przy tym założeniu, liczba "nosicieli" w Polsce
powinna wnosić jakieś setki tysięcy.

Trudno powiedziec, bo my jednak daleko od Chin. Ale blisko Wloch i Niemiec.

No i patrz na ten statek - 20% zarazonych, 80% nie ..

J.

Data: 2020-03-17 16:01:45
Autor: Shrek
W dniu 17.03.2020 o 14:49, J.F. pisze:

Aczkolwiek ... dobrze byloby sie pochwalic sukcesem w postaci opanowania epidemii, lub co najmniej znacznego jej ograniczenia.

A co za problem się pochwalić?

I tu by sie przydalo zakonczenie ograniczen, skoro wygralismy z wirusem ... czy niekoniecznie ?

Od kiedy stan faktyczny ma znaczenia dla mediów narodowych?

--
Shrek

Data: 2020-03-17 20:15:29
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e70e657$0$518$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Pochwalic sie mozna ... ale bedzie zle brzmialo jesli rownoczesnie sie poda "i wydluzamy zamkniecie szkol i granic o miesiac", to nawet zagorzali sluchacze mediow narodowych
wychwyca  :-)

J.

Data: 2020-03-17 20:19:04
Autor: Shrek
W dniu 17.03.2020 o 20:15, J.F. pisze:

Pochwalic sie mozna ... ale bedzie zle brzmialo jesli rownoczesnie sie poda "i wydluzamy zamkniecie szkol i granic o miesiac", to nawet zagorzali sluchacze mediow narodowych
wychwyca  :-)

Dramatyzujesz, najwyżej się puści zdjęcie wielkiej stopy zaspawającej drzwi od szkoły o mordzie podobnej do tuska i lud kupi.

--
Shrek

Data: 2020-03-17 20:32:30
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e7122a8$0$505$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Kupi, ale to trzeba inaczej - pomimo bohaterskich decyzji naszego rzadu, podstepne dzialania opozycji nie tylko nie pozwolily ograniczyc rozwoju epidemii, a nawet doprowadzily do jej rozwoju :-)

J.

Data: 2020-03-18 06:42:40
Autor: Shrek
W dniu 17.03.2020 o 20:32, J.F. pisze:

Kupi, ale to trzeba inaczej - pomimo bohaterskich decyzji naszego rzadu, podstepne dzialania opozycji nie tylko nie pozwolily ograniczyc rozwoju epidemii, a nawet doprowadzily do jej rozwoju :-)

O widzisz - uczysz się. Jestem pewny, że da się znaleźć albo w ostateczności "zrobić" zdjęcia jak kidawa z tuskiem podrzuca woreczki z zarazkami.Skoro się dało znaleźć tuska za kierownicą gazika w niemieckim mundurze i suweren nie ma pytań, to... Dobra - kończę bo się oftop robi. Tak czy inaczej - w razie czego wina tuska.

--
Shrek

Data: 2020-03-20 15:02:56
Autor: Olin
Dnia Mon, 16 Mar 2020 18:43:16 +0100, Shrek napisał(a):

1. Czy da się przełożyć wybory na podstawie _istniejących_ przepisów?
   [ Kto, w jakim trybie i jaką ścieżką? ]

Stan wyjątkowy.

Ponoć jest jeszcze jedna możliwość:

"Jeżeli jednak wybory miałyby odbyć się w wyznaczonym wcześniej terminie, widzę możliwość zastosowania przez wszystkich kontrkandydatów urzędującego prezydenta rozwiązania radykalnego, ale uzasadnionego, o ile sytuacja nie zacznie się niebawem stabilizować. To rozwiązanie wymaga jednomyślności kontrkandydatów i ich wycofania się z wyścigu wyborczego.

Wówczas zgodnie z art. 293 kodeksu wyborczego, jeżeli głosowanie miałoby być przeprowadzone tylko na jednego kandydata, Państwowa Komisja Wyborcza stwierdza ten fakt w drodze uchwały, a marszałek Sejmu ponownie zarządza wybory."

https://wyborcza.pl/7,75968,25791963,opozycja-ma-legalny-sposob-zeby-zmusic-pis-do-przesuniecia.html

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-03-20 15:17:22
Autor: Shrek
W dniu 20.03.2020 o 15:02, Olin pisze:

[...]

Pytanie co znaczy "marszałek sejmy ponownie zarządza wybory". A co jak nie zarządzi? Albo w 2045 roku? Pytania niby głupie, ale...

--
Shrek

Data: 2020-03-20 15:38:56
Autor: Olin
Dnia Fri, 20 Mar 2020 15:17:22 +0100, Shrek napisał(a):

Pytanie co znaczy "marszałek sejmy ponownie zarządza wybory". A co jak nie zarządzi?

Pewnie to samo co w przypadku nominacji profesorskich, czyli nic.

https://oko.press/prezydent-wstrzymuje-nominacje-profesorska-bilewicza/

"Znany psycholog społeczny dr hab. Michał Bilewicz czeka na tytuł
profesorski. Prezydent musi podpisać nominację, ale tego nie robi - a
kancelaria pisze, że ,,przepisy nie określają terminu". Prof. Bilewicz
zajmuje się m.in. badaniem postaw antysemickich w społeczeństwie polskim.
Wielokrotnie naraził się rządzącym (oraz narodowej prawicy)
Prezydent nie decyduje o nadaniu tytułu ani nie ocenia dorobku kandydatów!
Zgodnie z ustawą wydaje tylko postanowienie na podstawie decyzji
odpowiednich organów -- wcześniej Centralnej Komisji ds. Tytułów i Stopni
Naukowych, a po zmianach wprowadzonych przez wicepremiera Gowina, przez
Radę Doskonałości Naukowej."

Data: 2020-03-20 15:49:37
Autor: Shrek
W dniu 20.03.2020 o 15:38, Olin pisze:
[...]

No właśnie...

--
Shrek

Data: 2020-03-20 16:06:12
Autor: Olin
Dnia Fri, 20 Mar 2020 15:49:37 +0100, Shrek napisał(a):

Pewnie to samo co w przypadku nominacji profesorskich, czyli nic.

No właśnie...

W sumie należy się cieszyć, że Witkowa w ogóle ogłosiła jakiś termin
wyborów prezydenckich i Maliniak musi przeszkadzać ludziom w pracy w całym
kraju, a przecież mógłby podpisywać dożywotnio.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Stefan Kisielewski

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-03-19 00:36:57
Autor: nie ma emaila
"A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał(-a):

1. Czy da się przełożyć wybory na podstawie _istniejących_ przepisów?
  [ Kto, w jakim trybie i jaką ścieżką? ]

da się anulować. warunek: musi pozostać 1 kandydat
wówczas wybory zostają anulowane

Data: 2020-03-21 15:27:46
Autor: mrbluesky.pl