Przemetkowanie towaru grzywna

Data: 2013-09-09 04:47:22
Autor: michaloos881
Przemetkowanie towaru grzywna
Witam Pierwszy raz wpadł mi do glowy głupi pomysł w hipermarkecie odno¶nie przemetkowania towaru, no i stało się , ochrona z monitoringu wychwyciła mój występek, po zrobieniu zakupów zostałem zaprowadzony do osobnego pomieszczenia, sprawę chcieli załatwić polubownie, ja zgodziłem się, miałem zapłacić różnicę 23 złotych, nie wiem jakim cudem nagle ochroniarze się zmienili i okazało się , że jednak została wezwana policja. Po ich przybyciu wlepiono mi mandat za 300 zł , jednakże wypisali, iż była to kradzież, pomimo tego , iż niczego nie  ukradłem, gdyż towar został w sklepie na miejscu, z uwagi na to że chciałem zapłacić za różnicę, ale go pozostawić gdyż okazało się na dodatek, że miał wadę. Kwota za towar została zapłacona, ale nie zwrócona. Czy w takim przypadku  mogę odwołać się od mandatu, który został wg mnie błędnie opisany, gdyż niczego nie ukradłem?

Proszę o poradę

Data: 2013-09-09 04:56:40
Autor: michaloos881
Przemetkowanie towaru grzywna
tak, przekleiłem kod kreskowy, naklejkę, z rzeczy tańszej na droższ±, zastanawia mnie tylko ujęcie sprawy przez policję jako "kradzież"

Data: 2013-09-09 07:12:43
Autor: witek
michaloos881@gmail.com wrote:
tak, przekleiłem kod kreskowy, naklejkę, z rzeczy tańszej na droższ±, zastanawia mnie tylko ujęcie sprawy przez policję jako "kradzież"

usilowanie kradziezy jest karane tak samo jak kradziez.

Data: 2013-09-09 14:01:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-09 13:56, michaloos881@gmail.com pisze:
tak, przekleiłem kod kreskowy, naklejkę, z rzeczy tańszej na droższ±, zastanawia mnie tylko ujęcie sprawy przez policję jako "kradzież"

Nie ma to już znaczenia. Ciesz się, że nie zakwalifikowali tego jako przestępstwo oszustwa.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-09 14:06:40
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-09-09 14:01, Liwiusz pisze:
[...]

.... jakiego np. notorycznie dopuszczaj± się sprzedawcy podaj±c inn± cenę na półce, a nabijaj±c inn± na kasie?

:)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-09-09 14:07:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-09 14:06, sqlwiel pisze:
[...]

A robi± to specjalnie?

--
Liwiusz

Data: 2013-09-09 17:47:31
Autor: Robert Tomasik
Przemetkowanie towaru grzywna
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l0kdmn$sv$1node2.news.atman.pl...
[...]

I je¶li nawet, to przy różnicy ceny do 100 zł bedzie to wykroczenie. To jeden z wyj±tków od ogólnej zasady, ze oszustwo jest zawsze przestępstwem.

Data: 2013-09-10 08:10:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-09 17:47, Robert Tomasik pisze:
I je¶li nawet, to przy różnicy ceny do 100 zł bedzie to wykroczenie. To
jeden z wyj±tków od ogólnej zasady, ze oszustwo jest zawsze przestępstwem.

Co¶ więcej na ten temat?

--
Liwiusz

Data: 2013-09-10 16:05:21
Autor: Robert Tomasik
Przemetkowanie towaru grzywna
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l0md4g$u3i$1node2.news.atman.pl...
[...]

Chętnie, o ile powiesz, co by¶ chciał.

Data: 2013-09-11 08:06:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-10 16:05, Robert Tomasik pisze:
[...]

Sk±d pomysł, że oszustwo do 100zł to nie przestępstwo.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-11 18:17:45
Autor: Robert Tomasik
Przemetkowanie towaru grzywna
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l0p18h$era$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ufam, ze odpowiedĽ Gotfryda jest wyczerpuj±ca.

Data: 2013-09-11 18:23:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-11 18:17, Robert Tomasik pisze:
[...]

Też mu ufam :)

--
Liwiusz

Data: 2013-09-09 18:09:01
Autor: 4cx1000
Przemetkowanie towaru grzywna
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l0kdmn$sv$1node2.news.atman.pl...
A robi± to specjalnie?

Oczywi¶cie że specjalnie.

Data: 2013-09-09 23:53:44
Autor: Jacek S.
W dniu 2013-09-09 18:09, 4cx1000 pisze:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
A robi± to specjalnie?

Oczywi¶cie że specjalnie.

  Może, nie wiadomo... Mi tam zawsze w BOK, po tym, jak zwracam im uwagę, podpart± paragonem z kasy, i tym, co rzeczywi¶cie "wisi" na półce, zwracaj± różnice... I grzecznie przepraszaj±. Jak ty to przyjmujesz na "klatę", i nic z tym nie robisz, to dla Ciebie "oczywi¶cie , że specjalnie"... Stać Cię:)

--
Jacek S.

Data: 2013-09-09 14:15:10
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Faktycznie - powinno być próba oszustwa. Ale to by cię więcej kosztowało.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2013-09-09 15:21:01
Autor: Jacek S.
[...]

....to powiniene¶ się kurwa jeszcze cieszyć, że zakwalifikowali to jako kradzież...

--
Jacek S.

Data: 2013-09-09 15:49:10
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.09.2013 13:56, michaloos881@gmail.com pisze:
tak, przekleiłem kod kreskowy, naklejkę, z rzeczy tańszej na droższ±,
zastanawia mnie tylko ujęcie sprawy przez policję jako "kradzież"

Może się ulitowali nad idiot±, bo takie co¶ to oszustwo - i zasadniczo powiniene¶ się teraz spowiadać przed prokuratorem i ewentualnie negocjować dobrowolne poddanie się karze (prywatnie obstawiałbym mał± odsiadkę w zawiasach lub grzywnę bez zawiasów).

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i głupoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2013-09-09 06:17:10
Autor: michaloos881
Przemetkowanie towaru grzywna
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam

Data: 2013-09-09 08:46:58
Autor: michaloos881
Przemetkowanie towaru grzywna
Za "idiotę" też można zrobić postępowanie i zabulić , a w sieci nie jest się do końca anonimowym.

Data: 2013-09-10 09:35:32
Autor: Maciek
W dniu 2013-09-09 17:46, michaloos881@gmail.com pisze:
Za "idiotę" też można zrobić postępowanie i zabulić , a w sieci nie jest się do końca anonimowym.
Spróbuj :->

Maciek

Data: 2013-09-10 09:51:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.09.2013 17:46, michaloos881@gmail.com pisze:
Za "idiotę" też można zrobić postępowanie i zabulić , a w sieci nie jest się do końca anonimowym.

Ja się podpisuję do¶ć dokładnie, idioto, więc "Go ahead! Make my day!".

Jeszcze doniosę prokuratorowi, że popełniłe¶ tak na prawdę oszustwo i powiniene¶ siedzieć.

Data: 2013-09-10 08:18:57
Autor: michaloos881
W dniu wtorek, 10 wrze¶nia 2013 09:51:44 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
> [...]

Jeszcze doniosę prokuratorowi, że popełniłe¶ tak na prawdę oszustwo i powiniene¶ siedzieć.

A kto Cię tam wie, może masz zmy¶lone dane i przestań używać zwrotów, jakimi się zwracaj± do Ciebie

Data: 2013-09-10 17:39:36
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 10.09.2013 17:18, michaloos881@gmail.com pisze:
[...]

Nie wysilaj się na żałosn± projekcję... Gdyby¶ nie był idiot± wiedziałby¶, że moje dane musz± być prawdziwe.

PS: no zrób postępowanie, oszu¶cie i złodzeju, dalej!

Data: 2013-09-10 11:29:47
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Przemetkowanie towaru grzywna
W dniu 10.09.2013 09:51, Andrzej Lawa pisze:
na prawdę

Hm....

--
Przemysław Adam ¦miejek

aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2013-09-09 13:50:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-09 13:47, michaloos881@gmail.com pisze:
Witam

Pierwszy raz wpadł mi do glowy głupi pomysł w hipermarkecie odno¶nie przemetkowania towaru,

Zmieniałe¶ kody kreskowe?

>no i stało się , ochrona z monitoringu wychwyciła mój występek, po zrobieniu zakupów zostałem zaprowadzony do osobnego pomieszczenia, sprawę chcieli załatwić polubownie, ja zgodziłem się, miałem zapłacić różnicę 23 złotych, nie wiem jakim cudem nagle ochroniarze się zmienili i okazało się , że jednak została wezwana policja. Po ich przybyciu wlepiono mi mandat za 300 zł , jednakże wypisali, iż była to kradzież, pomimo tego , iż niczego nie  ukradłem, gdyż towar został w sklepie na miejscu, z uwagi na to że chciałem zapłacić za różnicę, ale go pozostawić gdyż okazało się na dodatek, że miał wadę. Kwota za towar została zapłacona, ale nie zwrócona. Czy w takim przypadku  mogę odwołać się od mandatu, który został wg mnie błędnie opisany, gdyż niczego nie ukradłem?

Nie ma możliwo¶ci w tym przypadku odwołania się od przyjętego mandatu.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-09 04:54:41
Autor: michaloos881

Data: 2013-09-10 00:23:27
Autor: Kukus Minipalus

"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:l0kclm$ia0$1node1.news.atman.pl...
> [...]

Nie ma możliwo¶ci w tym przypadku odwołania się od przyjętego mandatu.

Ja nie mogę, co to za ¶wiat. Pierdolony złodziej uważa, że niczego nie ukradł, bo go złapali.
 Do tego skomle, że go tak bardzo żle potraktowali i dali mandat.
A póĽniej ludzie sie dziwi±, że s± tacy co chętnie by wprowadzili szariat i takim kutasom obcinali łapy.

A tu na grupie wielka dyskusja - nikt nie powie złodziejowi - spierdalaj złodzieju!

Data: 2013-09-10 08:00:45
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail dudusmalolepszy@interia.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

A tu na grupie wielka dyskusja - nikt nie powie złodziejowi - spierdalaj złodzieju!

Przeciez mu powiedziano.
Tylko moze nie koniecznie takim językiem.

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego s± jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2013-09-10 11:17:02
Autor: Kukus Minipalus

"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> schrieb im Newsbeitrag news:10092013.194276B3budzik61.poznan.pl...
[...]

Ale może wła¶nie dopiero taki język do nich dociera? Bo bezstresowe wychowanie
już przyniosło wspaniałe efekty....

Data: 2013-09-10 11:20:42
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 10.09.2013 11:17, Kukus Minipalus pisze:

[...]

Budzik jest gor±cym zwolennikiem wychowywania bezstresowego.

Data: 2013-09-10 14:00:44
Autor: Budzik
[...]

Może.
Ale jak do niego nie dotrze, to w koncu trafi na policjanta, który mu to wytłumaczy "wystawiaj±c odpowiedni mandat".

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębło¶ć stosunków między ludĽmi powstaje wskutek tarć

Data: 2013-09-10 17:45:34
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 10.09.2013 16:00, Budzik pisze:

Ale jak do niego nie dotrze, to w koncu trafi na policjanta, który mu to
wytłumaczy "wystawiaj±c odpowiedni mandat".

No, za oszustwo to nie mandat tylko już prokurator i ewentualnie dobrowolne poddanie się karze.

Data: 2013-09-10 17:00:54
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail alawa.news@lechistan.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Ale jak do niego nie dotrze, to w koncu trafi na policjanta, który mu to
wytłumaczy "wystawiaj±c odpowiedni mandat".

No, za oszustwo to nie mandat tylko już prokurator i ewentualnie dobrowolne poddanie się karze.

Dlatego mandat w cudzysłowie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwi±zać"

Data: 2013-09-10 21:54:49
Autor: Kukus Minipalus

"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> schrieb im Newsbeitrag news:10092013.0C4ED0E7budzik61.poznan.pl...
[...]

Tak, tylko jak wszyscy będ± do niego tak się przytulasiać, głaskać po główce -
- "biedny złodziejek, dajmy mu cukierka" to może zanim się znajdzie ten policjant,
nasz kolega kogo¶ pobije, zgwałci albo zabije.
Zmieniłem nalepkę z cen± na towarze - nic mi nie zrobili. Ludkowei na usenecie też
nic tak szczególnie złego w tym nie widzieli. No to może teraz przywale temu koleżce z IPhonem
w ryło? Fajny IPhon. A ta laska ma takie fajne cyce, może j± przelecę w s±siednich krzakach?
Przecież to nic takiego. Ja jej tylko chciałem dobrze zrobić. A ten facet co się wtr±ca? Kos± go pod żebro, gnoja.
Chłopaki w usenecie doradz± jak tu go oskażyć o napad, coby mnie się nic nie stało?
Już teraz strach wieczorem wyj¶ć na ulicę, a jak będzie więcej takich budzików, to
ONI będ± wchodzić sami do twojego mieszkania.
Mechaniczna Pomarańcza się kłania...

Data: 2013-09-09 14:45:43
Autor: Ariusz
Przemetkowanie towaru grzywna
W dniu 09.09.2013 13:47, michaloos881@gmail.com pisze:
Witam

Pierwszy raz wpadĹ‚ mi do glowy gĹ‚upi pomysĹ‚ w hipermarkecie odnoĹ›nie przemetkowania towaru, no i staĹ‚o siÄ™ , ochrona z monitoringu wychwyciĹ‚a mĂłj wystÄ™pek, po zrobieniu zakupĂłw zostaĹ‚em zaprowadzony do osobnego pomieszczenia, sprawÄ™ chcieli zaĹ‚atwić polubownie, ja zgodziĹ‚em siÄ™, miaĹ‚em zapĹ‚acić różnicÄ™ 23 zĹ‚otych, nie wiem jakim cudem nagle ochroniarze siÄ™ zmienili i okazaĹ‚o siÄ™ , ĹĽe jednak zostaĹ‚a wezwana policja. Po ich przybyciu wlepiono mi mandat za 300 zĹ‚ , jednakĹĽe wypisali, iĹĽ byĹ‚a to kradzieĹĽ, pomimo tego , iĹĽ niczego nie  ukradĹ‚em, gdyĹĽ towar zostaĹ‚ w sklepie na miejscu, z uwagi na to ĹĽe chciaĹ‚em zapĹ‚acić za różnicÄ™, ale go pozostawić gdyĹĽ okazaĹ‚o siÄ™ na dodatek, ĹĽe miaĹ‚ wadÄ™. Kwota za towar zostaĹ‚a zapĹ‚acona, ale nie zwrĂłcona. Czy w takim przypadku  mogÄ™ odwoĹ‚ać siÄ™ od mandatu, ktĂłry zostaĹ‚ wg mnie bĹ‚Ä™dnie opisany, gdyĹĽ niczego nie ukradĹ‚em?

ProszÄ™ o poradÄ™

W ciągu 7 dni można zwrócić się do sądu o uchylenie mandatu.

Przesłanką uchylenia mandatu skutecznie nałożonego jest tylko i wyłącznie taka sytuacja, w której mandat został nałożony na daną osobę za czyn niebędący czynem zabronionym jako wykroczenie. Oznacza to, iż postępowaniu o uchylenie mandatu w ogóle nie jest badana kwestia winy ani kwestia zdolności prawnej danej osoby do otrzymania mandatu. Jedynym kryterium stosowanym przy rozpoznawaniu takiego wniosku jest zbadanie czy czyn za który został wystawiony mandat karny jest w świetle prawa wykroczeniem.

Czytaj więcej na Wieszjak.pl: http://wykroczenia.wieszjak.pl/postepowanie-wykroczeniowe/275550,Kiedy-mozna-uchylic-mandat-karny.html#ixzz2eOmIM3Gb

U ciebie sprawa siÄ™ komplikuje bo przyjÄ…Ĺ‚eĹ› mandat za kradzieĹĽ czyli za czyn zabroniony.

Kwestia teraz – w takim układzie skoro nie była to kradzież, a oszustwo to czy ten mandat w ogóle powinieneś dostać, czy od razu sprawa powinna trafić do sądu.

Zresztą do sądu wniosek zawsze możesz złożyć.

--
Pozdrawiam ARIUSZ
http://www.ariusz.com

Data: 2013-09-09 08:38:26
Autor: witek
Ariusz wrote:

W ciągu 7 dni można zwrócić się do sądu o uchylenie mandatu.

bezedura w tyn przypadku

Przesłanką uchylenia mandatu skutecznie nałożonego jest tylko i
wyłącznie taka sytuacja, w której mandat został nałożony na daną osobę

za czyn niebędący czynem zabronionym jako wykroczenie.

czyli np za noszenie moherowych beretow.

U ciebie sprawa siÄ™ komplikuje bo przyjÄ…Ĺ‚eĹ› mandat za kradzieĹĽ czyli za
czyn zabroniony.

No i to konczy cala dyskusje nie na temat.

Data: 2013-09-09 20:33:35
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:l0kj0i$l5k$8dont-email.me...
Ariusz wrote:

W ciągu 7 dni można zwrócić się do sądu o uchylenie mandatu.

bezedura w tyn przypadku

No akurat nie bzdura. Gość dopuścił się przestępstwa, a nie wykroczenia.

Data: 2013-09-09 12:51:08
Autor: michaloos881
Przemetkowanie towaru grzywna
no wła¶nie i dlatego zastanawia mnie czy odwołanie w tej sprawie będzie dobrym posunięciem

Data: 2013-09-09 16:02:19
Autor: witek
Przemetkowanie towaru grzywna
michaloos881@gmail.com wrote:
no wła¶nie i dlatego zastanawia mnie czy odwołanie w tej sprawie będzie dobrym posunięciem

nie, bo jak ci pojd± na reke i uchyl± mandat to pojdziesz siedziec za oszustwo.

Data: 2013-09-09 16:00:51
Autor: witek
Ariusz wrote:

W ciągu 7 dni można zwrócić się do sądu o uchylenie mandatu.

bezedura w tyn przypadku

No akurat nie bzdura. Gość dopuścił się przestępstwa, a nie wykroczenia.

niewazne czego sie dopuscil tylko za co przyjÄ…Ĺ‚ mandat.

jak przy przechodzeniu na czerwonym podpiszesz mandat za brak zapietych pasow to  tez bedzie po rybkach.

Data: 2013-09-09 23:06:05
Autor: Robert Tomasik
Ariusz wrote:

[...]

Zarówno niemanie pasów, jak i przechodzenie na czerwonym są wykroczeniami, a zatem nie zachodzi tu sytuacja przyjecia mandatu za czyn nie będący wykroczeniem.

Data: 2013-09-09 16:40:16
Autor: witek
Ariusz wrote:

[...]

ZarĂłwno niemanie pasĂłw, jak i przechodzenie na czerwonym sÄ…
wykroczeniami, a zatem nie zachodzi tu sytuacja przyjecia mandatu za
czyn nie będący wykroczeniem.

kurde, ty ostatnio jakis inteligentny inaczej jestes.
mandat jest zaniemanie.
niewazne co zrobiles, czy to jest wykroczenie, czy nie, czy jeszcze cos innego.
wazne co jest napisane na mandacie.

jeszcze raz dla ciebie duzymi lierami i powoli

idziesz sobie grzecznie jak pierwszoklasista na zielonym swietle. zatrzymuje cie policjant i wrecza ci mandat za niezapiecie pasow. ty go grzecznie przyjmujesz i podpisujesz.
I sprobuj go teraz uchylic.
Psa z kulawą noga nie bedzie interesowało jaki byl stan faktyczny.

Data: 2013-09-10 01:07:58
Autor: Robert Tomasik
Ariusz wrote:

[...]

Oczywiście, że masz rację. Tylko tu mamy sytuację, że facet popełnia przestępstwo, a nie wykroczenie.

Data: 2013-09-09 18:16:57
Autor: witek
Ariusz wrote:

[...]

no to co z tego.
mandat podpisal? podpisal, to znaczy ze popelnil co podpisał.
i to nie ma nic wspolnego z tym co zrobil.
beda chcieli to go teraz dziabnÄ… za przestepstwo.

Data: 2013-09-10 09:24:18
Autor: Ariusz
Przemetkowanie towaru grzywna
[ciach]

no to co z tego.
mandat podpisal? podpisal, to znaczy ze popelnil co podpisał.
i to nie ma nic wspolnego z tym co zrobil.
beda chcieli to go teraz dziabnÄ… za przestepstwo.

Jego jak jego ale policjantom, którzy nałożyli ten mandat powinni postawić zarzuty poświadczenia nieprawdy. W zasadzie od mandatu ma niewielką szansę się wymigać, o ile sąd, a raczej bardziej prokuratura chciałby zmienić czyn i postawić zarzuty za przestępstwo.
MoĹĽe uda siÄ™ do prokuratury, a ta wystÄ…pi z wnioskiem o uchylenie mandatu i zmianÄ™ czynu.

Tylko czy to mu się opłaca.

--
Pozdrawiam ARIUSZ
http://www.ariusz.com

Data: 2013-09-10 11:27:56
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Przemetkowanie towaru grzywna
W dniu 10.09.2013 09:24, Ariusz pisze:
Tylko czy to mu się opłaca.

Różne są definicję opłacalności. Może chce przyjąć na klatę odpowiedzialność za przestępstwo, jakie popełnił? Przyszedł do domu, poczytał, zorientował się, że Policja wpędziła go w błąd i że on chce odpowiadać za oszustwo, a nie kradzież, bo popełnił oszustwo, a nie kradzież.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-09-10 16:06:42
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:522ec922$0$1255$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie poświadczenia niepoarwdy. tylko ewentualnie 231 kk - niedopełnienie obowiązku. Z tym, że to przestępstwo umyślne, a wobec tego, że jednak ukarali mandatem, to mi umyślność nie pasuje i zostaje p oprostu ludzki błąd.

Data: 2013-09-10 11:25:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 10.09.2013 01:07, Robert Tomasik pisze:
Oczywiście, że masz rację. Tylko tu mamy sytuację, że facet popełnia
przestępstwo, a nie wykroczenie.

Ale oficjalnie w papierach przyznał się do wykroczenia. Zabił premiera, ale przyjął mandat za wyrzucanie śmieci na ulicy (bo zwłoki tam podrzucił). Więc mandat przyjął, poświadczył podpisem, że popełnił wykroczenie ,,wyrzucanie śmieci na ulicy''. A teraz osobna sprawa, czy go kryminalni będą ścigali za morderstwo.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-09-10 07:38:49
Autor: witek
Przemysław Adam Śmiejek wrote:
W dniu 10.09.2013 01:07, Robert Tomasik pisze:
Oczywiście, że masz rację. Tylko tu mamy sytuację, że facet popełnia
przestępstwo, a nie wykroczenie.

Ale oficjalnie w papierach przyznał się do wykroczenia.

przyznał się RÓWNIEŻ do wykroczenia.
skoro popełnił przestępstwo to nie mógł być ukarany mandatem, wiec to było po za zakresem dochodzenia policjantów. Ukarali go tylko za to co mogli pozostałe zostawiając bez rozpatrzenia.

[...]

no własnie, ten mandat to nie jest zamiast kary za zabicie premiera.
ten mandat jest za wyrzucenie smieci . tylko.

Data: 2013-09-10 11:29:06
Autor: Andrzej Lawa
[...]

No nie do końca - w twojej analogii mamy dwa osobne czyny: zabicie człowieka oraz zaśmiecanie publicznej ulicy jego zwłokami.

W oryginalnym zdarzeniu czyn jest jeden, tylko został błędnie zakwalifikowany. Co innego jakby podmienił metki _i_ próbował cichaczem wynieść taki "przemetkowany" towar.

--
Ĺšwiadomie psujÄ…cy kodowanie i formatowanie wierszy

Data: 2013-09-09 14:48:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-09 14:45, Ariusz pisze:
W dniu 09.09.2013 13:47, michaloos881@gmail.com pisze:
Witam

Pierwszy raz wpadł mi do glowy głupi pomysł w hipermarkecie odnośnie
[...]

Czyli w tym przypadku odwołać się od mandatu (skutecznie) nie można.

Kwestia teraz – w takim układzie skoro nie była to kradzież, a oszustwo
to czy ten mandat w ogóle powinieneś dostać, czy od razu sprawa powinna
trafić do sądu.

Mandat przyjęty - czyn za który nałożono jest wykroczeniem - brak podstaw do odwołania.

Zresztą do sądu wniosek zawsze możesz złożyć.

Do papieża można również napisać.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-09 17:45:59
Autor: Robert Tomasik
Przemetkowanie towaru grzywna
Użytkownik <michaloos881@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:f161d32d-0490-4c51-8704-f9b4bea200a7googlegroups.com...
Proszę o poradę

Ciesz się, że Policjant był niedouczony, bo przemetkowanie nie jest kradzież±, tylko zawsze przestępstwem niezależnie od kwoty. Powinien Cie zatrzymać i juz byłby¶ po zarzutach.

Data: 2013-09-09 19:13:49
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.09.2013 17:45, Robert Tomasik pisze:
[...]

Niedouczony, albo nie chciał się włóczyć po s±dach.

Sam chyba najlepiej wiesz, jak upierdliwe dla policjanta jest wpakowanie się w sprawę, która będzie wymagała stawienie się w s±dzie ;)

Data: 2013-09-09 20:22:44
Autor: Robert Tomasik
Przemetkowanie towaru grzywna
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com> napisał w wiadomo¶ci news:l0kvkd$7tg$1node1.news.atman.pl...
[...]

A ów policjant, to w jakim niby charakterze?

Sam chyba najlepiej wiesz, jak upierdliwe dla policjanta jest wpakowanie się w sprawę, która będzie wymagała stawienie się w s±dzie ;)

No wła¶nie nie za bardzo.

Data: 2013-09-09 22:43:05
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.09.2013 20:22, Robert Tomasik pisze:

[...]

Mówisz, że nie byłby ci±gany, choćby po to, żeby odczytać swoje notatki służbowe?

Sam chyba najlepiej wiesz, jak upierdliwe dla policjanta jest
wpakowanie się w sprawę, która będzie wymagała stawienie się w s±dzie ;)

No wła¶nie nie za bardzo.

Dziwne ;->

Data: 2013-09-09 23:03:18
Autor: Robert Tomasik
Przemetkowanie towaru grzywna
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com> napisał w wiadomo¶ci news:l0lbsp$l2c$1node1.news.atman.pl...
[...]

A po co? Na ¶wiadka wzywa się policjanta, gdy jest ¶wiadkiem zdarzenia. W tym wypadku ¶wiadkiem nie jest, więc po co?

Ja tam nic dziwnego w tym nie widzę.

Data: 2013-09-10 08:29:09
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.09.2013 23:03, Robert Tomasik pisze:

[...]

A cholera wie. Chociażby po to, żeby zeznać, czy oskarżony nie sprawiał wrażenia przymuszonego/wrobionego, je¶li taka zostanie wybrana linia obrony.

Data: 2013-09-10 13:23:21
Autor: michaloos881
W dniu poniedziałek, 9 wrze¶nia 2013 13:47:22 UTC+2 użytkownik michal....@gmail.com napisał:
[...]

Panowie, niechaj Was wyobraĽnia nie ponosi zanadto... Na wstępie zaznaczyłem, że pierwszy raz wpadł mi do głowy tak głupi pomysł i ok faktycznie możecie mi odpisać, że pierwszy poci±ga kolejne, póĽniej gorsze itp. itd. jednak wcale nie jestem zadowolony z tego co zrobiłem, nie wiem co mi odbiło wtedy, nie umiem tego wyja¶nić, ale wiem że więcej czego¶ takiego nie zrobię, a sprawa z mandatem i pro¶ba o poradę w tej sprawie wynika z tego, że nie mam za ciekawej sytuacji finansowej, chociaż wiem że mi się należy. Je¶li kto¶ nadal czego¶ nie zrozumiał to sorry ale nie będę dalej gmatwał się w tej dyskusji, która zaczyna stawać się powoli jak±¶ rozkmin± nad poważnym artykułem.

Przemetkowanie towaru grzywna