Przemetkowanie towaru grzywna

Data: 2013-09-09 04:56:40
Autor: michaloos881
Przemetkowanie towaru grzywna
tak, przekleiłem kod kreskowy, naklejkę, z rzeczy tańszej na droższą, zastanawia mnie tylko ujęcie sprawy przez policję jako "kradzież"

Data: 2013-09-09 07:12:43
Autor: witek
michaloos881@gmail.com wrote:
tak, przekleiłem kod kreskowy, naklejkę, z rzeczy tańszej na droższą, zastanawia mnie tylko ujęcie sprawy przez policję jako "kradzież"

usilowanie kradziezy jest karane tak samo jak kradziez.

Data: 2013-09-09 14:01:23
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-09 13:56, michaloos881@gmail.com pisze:
tak, przekleiłem kod kreskowy, naklejkę, z rzeczy tańszej na droższą, zastanawia mnie tylko ujęcie sprawy przez policję jako "kradzież"

Nie ma to już znaczenia. Ciesz się, że nie zakwalifikowali tego jako przestępstwo oszustwa.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-09 14:06:40
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-09-09 14:01, Liwiusz pisze:
[...]

.... jakiego np. notorycznie dopuszczają się sprzedawcy podając inną cenę na półce, a nabijając inną na kasie?

:)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-09-09 14:07:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-09 14:06, sqlwiel pisze:
[...]

A robią to specjalnie?

--
Liwiusz

Data: 2013-09-09 17:47:31
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l0kdmn$sv$1node2.news.atman.pl...
[...]

I jeśli nawet, to przy różnicy ceny do 100 zł bedzie to wykroczenie. To jeden z wyjątków od ogólnej zasady, ze oszustwo jest zawsze przestępstwem.

Data: 2013-09-10 08:10:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-09 17:47, Robert Tomasik pisze:
I jeśli nawet, to przy różnicy ceny do 100 zł bedzie to wykroczenie. To
jeden z wyjątków od ogólnej zasady, ze oszustwo jest zawsze przestępstwem.

Coś więcej na ten temat?

--
Liwiusz

Data: 2013-09-10 16:05:21
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l0md4g$u3i$1node2.news.atman.pl...
[...]

Chętnie, o ile powiesz, co byś chciał.

Data: 2013-09-11 08:06:07
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-10 16:05, Robert Tomasik pisze:
[...]

Skąd pomysł, że oszustwo do 100zł to nie przestępstwo.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-11 18:17:45
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l0p18h$era$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ufam, ze odpowiedź Gotfryda jest wyczerpująca.

Data: 2013-09-11 18:23:00
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-11 18:17, Robert Tomasik pisze:
[...]

Też mu ufam :)

--
Liwiusz

Data: 2013-09-09 18:09:01
Autor: 4cx1000
Przemetkowanie towaru grzywna
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l0kdmn$sv$1node2.news.atman.pl...
A robią to specjalnie?

Oczywiście że specjalnie.

Data: 2013-09-09 23:53:44
Autor: Jacek S.
W dniu 2013-09-09 18:09, 4cx1000 pisze:
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
A robią to specjalnie?

Oczywiście że specjalnie.

  Może, nie wiadomo... Mi tam zawsze w BOK, po tym, jak zwracam im uwagę, podpartą paragonem z kasy, i tym, co rzeczywiście "wisi" na półce, zwracają różnice... I grzecznie przepraszają. Jak ty to przyjmujesz na "klatę", i nic z tym nie robisz, to dla Ciebie "oczywiście , że specjalnie"... Stać Cię:)

--
Jacek S.

Data: 2013-09-09 14:15:10
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Faktycznie - powinno być próba oszustwa. Ale to by cię więcej kosztowało.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2013-09-09 15:21:01
Autor: Jacek S.
[...]

....to powinieneś się kurwa jeszcze cieszyć, że zakwalifikowali to jako kradzież...

--
Jacek S.

Data: 2013-09-09 15:49:10
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.09.2013 13:56, michaloos881@gmail.com pisze:
tak, przekleiłem kod kreskowy, naklejkę, z rzeczy tańszej na droższą,
zastanawia mnie tylko ujęcie sprawy przez policję jako "kradzież"

Może się ulitowali nad idiotą, bo takie coś to oszustwo - i zasadniczo powinieneś się teraz spowiadać przed prokuratorem i ewentualnie negocjować dobrowolne poddanie się karze (prywatnie obstawiałbym małą odsiadkę w zawiasach lub grzywnę bez zawiasów).

Przemetkowanie towaru grzywna