Przemoc w rodzinie

Data: 2014-10-27 10:57:09
Autor: pkmail000
Przemoc w rodzinie
Witam,
Zwracam się do Państwa z prośbą o poradę prawną. Matka mojej żony (moja teściowa) jest maltretowana fizycznie i psychicznie przez swojego drugiego męża. Są małżeństwem od 4,5 roku jednak, ze względów bezpieczeństwa, dłużej nie ma sensu kontynuować tego związku. Teściowa boi się powiedzieć komukolwiek o przemocy jakiej doświadcza w czterech ścianach mieszkania i wg mojej oceny żyje w toksycznym małżeństwie łudząc się że kiedyś będzie lepiej. Ja jestem przekonany o tym że nic się nie zmieni ponieważ obecny teść bił również swoją poprzednią żonę i jest typem o despotycznej osobowości. Teściowa nie ma własnych dochodów, jest na utrzymaniu teścia, jest schorowana i nie nadaje się do jakiejkolwiek pracy. Czy w opisanej sytuacji lepszym rozwiązaniem będzie separacja czy też rozwód? Czy teściowa może otrzymać alimenty na swoje utrzymanie aby nie została bez środków do życia? Jestem zięciem i chciałbym pomóc mamie mojej żony bo jest dobrą kobietą i nie zasługuje na takie traktowanie. Pozdrawiam.

Piotrek

Data: 2014-10-27 20:13:58
Autor: Sonn
Przemoc w rodzinie
W dniu 2014-10-27 18:57, pkmail000@gmail.com pisze:

[...]

A separacja cokolwiek zmieni? Zapewne dalej będą mieszkać pod wspólnym dachem i nie sadzę żeby jej sytuacja w jakikolwiek sposób się zmieniła.
Co do alimentów oczywiście że może się domagać pod warunkiem, iz wykaże że pozostaje w niedostatku i nie ma możliwości podjęcia zatrudnienia

Zawijaj wiersze, bo twój post mieści w jednej linijce nie da sie po ludzku opowiedzieć na poszczególne kwestie.

--
Sonn

Data: 2014-10-28 00:22:38
Autor: Robert Tomasik
Przemoc w rodzinie
Użytkownik <pkmail000@gmail.com> napisał w wiadomości news:b36184e9-b58f-4840-a430-66c3894bcec4googlegroups.com...

Czy w opisanej sytuacji lepszym rozwiązaniem będzie separacja czy też rozwód?

Z technicznego punktu widzenia to bez znaczenia, bo co do zasady po prostu konieczne jest odseparowanie ich od siebie. Tego można dokonać choćby przez zakaz zblizania się. Tylko, że bez woli tesciowej, to jakoś to cieniutko dowodowo widzę. No i nadal pozostanie otwarą kwestią jej utrzymanie.

Czy teściowa może otrzymać alimenty na swoje utrzymanie aby nie została bez środków do życia?

Istnieje niby obowiazek alimentacyjny, ale to dość skomplikowana sprawa. O ile taki obowiazek na rzecz niepracujących dzieci jest dość oczywisty, to na rzecz żony już niekoniecznie.

Data: 2014-10-28 09:39:00
Autor: szerszen
Przemoc w rodzinie
On Tue, 28 Oct 2014 00:22:38 +0100
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Istnieje niby obowiazek alimentacyjny, ale to dość skomplikowana
sprawa. O ile taki obowiazek na rzecz niepracujących dzieci jest dość
oczywisty, to na rzecz żony już niekoniecznie.

Nie do końca, przepisy są dość klarowne i wręcz niepokojące, ale przy
rozwodzie z orzeczeniem winy nie powinno być najmniejszych problemów
na uzyskanie alimentów od byłego męża.  --
pozdrawiam
szerszen

Data: 2014-10-28 10:23:22
Autor: Robert Tomasik
Przemoc w rodzinie
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:20141028093900.3edb4e80969b42f98188d928tlen.pl...
[...]

Jesli tylko udowodni, że sama pracować nie może.

Data: 2014-10-28 11:08:13
Autor: szerszen
Przemoc w rodzinie
On Tue, 28 Oct 2014 10:23:22 +0100
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Jesli tylko udowodni, że sama pracować nie może.

Nie musi, wystarczy że pogorszy jej się stopa życiowa w porównaniu do
tego co miała w małżeństwie. Choć jak ostatnio czytałem te przepisy, to
wyglądało na to, że i tego specjalnie udowadniać nie musi. --
pozdrawiam
szerszen

Data: 2014-10-28 19:05:58
Autor: Robert Tomasik
Przemoc w rodzinie
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:20141028110813.8f2724925b0551a4cee358d5tlen.pl...

[...]

A skąd wiadomo, ze jemu sie też stopa życiowa nie pogorszy?

Data: 2014-10-29 11:53:12
Autor: szerszen
Przemoc w rodzinie
On Tue, 28 Oct 2014 19:05:58 +0100
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

A skąd wiadomo, ze jemu sie też stopa życiowa nie pogorszy?

A kogo to obchodzi przy orzeczeniu o winie? --
pozdrawiam
szerszen

Data: 2014-11-03 05:26:16
Autor: pkmail000
Przemoc w rodzinie
Witam,
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jeśli dobrze zrozumiałem to teściowa powinna wystąpić do sądu o rozwód z orzeczeniem winy i o wypłatę alimentów. Nie mam możliwości osobistej interwencji ponieważ teściowa mieszka w Zabrzu a ja z żoną w Szczecinie i wolałbym uniknąć spotkania z "teściem" bo sam mógłbym przekroczyć prawo działając pod wpływem emocji. Pozdrawiam.

Piotrek

Data: 2014-11-04 15:39:52
Autor: szerszen
Przemoc w rodzinie
On Mon, 3 Nov 2014 05:26:16 -0800 (PST)
pkmail000@gmail.com wrote:

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jeśli dobrze zrozumiałem to
teściowa powinna wystąpić do sądu o rozwód z orzeczeniem winy i o
wypłatę alimentów.

To końcówka całego procesu. Znajac takie przypadki, powinna zacząć stosować metodę małych kroków,
niebieska linia, wezwanie policji jeśli jest przemoc fizyczna, itd.
Jeśli sama do tej pory nie zaczęła szukać ratunku to małe
prawdopodobieństwo, aby tak nagle zarządała rozwodu, choć nie
niemożliwe. --
pozdrawiam
szerszen

Data: 2014-10-28 10:33:14
Autor: Stokrotka
Przemoc w rodzinie

[...]

A nie zależy to pszypadkiem od długości stażu małżeńskiego? Nie musi być 5 lat?
Czy coś w tym stylu?

--
http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' animacja dowód Tw Pitagorasa bez mnożenia,
syntezator mowy Gdak i program dietetyczny Ananas.

Data: 2014-10-28 09:44:33
Autor: szerszen
Przemoc w rodzinie
On Mon, 27 Oct 2014 10:57:09 -0700 (PDT)
pkmail000@gmail.com wrote:

Czy w opisanej sytuacji
lepszym rozwiązaniem będzie separacja czy też rozwód?

Tylko i wyłacznie rozwód z orzeczeniem winy.
Teściowa już teraz powinna "zarejestrować" się na jakiejść błękitnej
linii czy w innej instytucji zajmującej się takimi sprawami, zbierać
papiery z obdukcji jeśli występują pobicia itd.
Czy teściowa
może otrzymać alimenty na swoje utrzymanie aby nie została bez
środków do życia?

W przypadku orzeczenia o winie, alimenty dostanie po rozwodzie na 90%,
ale czy będą ściągalne to inna sprawa.

Jestem zięciem i chciałbym pomóc mamie mojej żony
bo jest dobrą kobietą i nie zasługuje na takie traktowanie.
Pozdrawiam.

Jak jesteś taki dobry zienciu, to weź go pod obcasy i wytłumacz jak ma
się zachowywać. Tacy ludzie to przeważnie tchórze, jak sprowadzisz godo
parteru to powinien się nad sobą zastanowić. Jak nie pomorze to
wytłumacz mu znowu. A na początek to pogadaj z teściową, bo się jeszcze
okaże, że Ty tutaj jątrzysz w kochającym się małżeństwie ;)

szerszen

Przemoc w rodzinie