Data: 2010-12-18 08:44:38 | |
Autor: newsartmediaWYTNIJTO | |
Przemy¶lenia co do 4x4 | |
Witam serdecznie.
Faktem jest, że w czasie jazdy korzyści z napędu na wszystkie koła są mizerne, jednak nie wpływa to na wyczucie auta. To jest zależne od kierownika. Za to napawa mnie przerażeniem przekonanie niektórych, że w autach bez centralnego dyfra warto włączać 4x4 na śliskim. W ten sposób jadą w permanentnym poślizgu. Auto jest niestabilne. To jest już nie tylko bez korzyści ale wręcz niebezpieczne. Pozdrawiam. Sebastian http://www.speedyelise.fora.pl/ -- |
|
Data: 2010-12-21 14:53:22 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Przemy¶lenia co do 4x4 | |
newsartmediaWYTNIJTO@op.pl wrote:
Witam serdecznie. Nie prawda! O ile nie masz dodatkowo twardo poblokowanych mostów to zwykle uślizg będzie na tylko jednym kole. Auto jest niestabilne. To jest już nie tylko bez korzyści ale wręcz Jakby było bez korzyści toby tak nikt nie robił :) Po pierwsze to wiele samochodów terenowych ma wybór albo RWD albo 4x4 ze sztywnym podziałem na osie. Na na prawdę śliskim tak jest zwykle lepiej a nie gorzej. Owszem, auto jest bardziej "narowiste", w dodatku różne samochody zachowują się mocno różnie, ba, tylko wsadzenie torsena w tylny most zmienia diametralnie zachowanie. I nie da się nic zrobić "na ręcznym" bo ręczny blokuje wówczas obie osie. Ale np. poprawia się zwykle hamowanie na białym (samochód zachowuje się o dziwo stabilniej, można zwykle mocniej hamować bez utraty sterowności, itd). pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|