Data: 2010-12-17 13:14:22 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Przemyślenia co do 4x4 | |
Dnia 17.12.2010 Agent <wprzyjemski@onet.ue> napisał/a:
Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie chodzi mi o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste. Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad autem w warunkach najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac ale jest ślisko. Nie. Tak samo jest bezsensowne inwestowanie w opony zimowe i w ogole w nowe opony. Bo na lysych wg. przemyslen analogicznych do powyzszych powinno byc bezpieczniej. A gdybys nie wyczul sarkazmu - dodam tylko, ze jezdzac samochodem trzeba "po prostu", choc dla niektorych "az", myslec. -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2010-12-17 14:34:30 | |
Autor: Agent | |
Przemyślenia co do 4x4 | |
Użytkownik "Jacek Rudowski" <ami@_usunto_wkurw.org> napisał w wiadomości news:slrnigmohe.2p2.amichloru.luftbrandzlung.org... Dnia 17.12.2010 Agent <wprzyjemski@onet.ue> napisał/a: Zły przykład. Ograniczenie prędkości na łyskych oponach nie spowoduje że bedzie bezpieczniej. A gdybys nie wyczul sarkazmu - dodam tylko, ze jezdzac samochodem trzebaAle czy Ty jesteś zawsze aż taki mądry, myślący?. Nawet jeśli to twoje zachowanie np. podczas kierowania autem jest efektem działania czynników wejściowych na podstawie których podejmujesz okreslone reakcje. I właśnie o nich pisałem że mają 4x4 masz odczucie że jest mniej slisko bo trakcja auta pozwala na sprawne przemieszczanie a hamowanie już nie. |
|
Data: 2010-12-17 13:43:25 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Przemyślenia co do 4x4 | |
Dnia 17.12.2010 Agent <wprzyjemski@onet.ue> napisał/a:
Zły przykład. Ograniczenie prędkości na łyskych oponach nie spowoduje że bedzie bezpieczniej. Jak nie bedzie bezpieczniej, to znaczy, ze jeszcze za szybko jedzie. Ale jak tam uwazasz. Tak czy inaczej, ani do kupna 4x4 ani opon zimowych nikt nikogo jeszcze nie zmusza :) A gdybys nie wyczul sarkazmu - dodam tylko, ze jezdzac samochodem trzebaAle czy Ty jesteś zawsze aż taki mądry, myślący?. Nawet jeśli to twoje zachowanie np. podczas kierowania autem jest efektem działania czynników wejściowych na podstawie których podejmujesz okreslone reakcje. I właśnie o nich pisałem że mają 4x4 masz odczucie że jest mniej slisko bo trakcja auta pozwala na sprawne przemieszczanie a hamowanie już nie. Jak myslisz, to o tym pamietasz. -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2010-12-17 14:49:04 | |
Autor: Agent | |
Przemyślenia co do 4x4 | |
Pewnie, jak myślisz to po co Ci ABS, ESP i inne pierdoły? A i tak żaden z tych systemów nie zaburza percepcji kierowcy w taki sposób jaki opisałem. Nawet ASR daje informację w postaci migającej lampki że jest ślisko. |
|
Data: 2010-12-17 23:58:46 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Przemyślenia co do 4x4 | |
W dniu 2010-12-17 14:34, Agent pisze:
właśnie o nich pisałem że mają 4x4 masz odczucie że jest mniej slisko bo Takie same argumenty można podnosić np. do hamulców na wszystkie koła. Gdyby było tak jak kiedyś, że hamowana była tylko tylna oś, to by było lepiej, bo kierowca bardziej dobitnie byłby informowany o tym że jest ślisko. Co do meritum to masz racje i nie masz racji :) Masz rację co do tego że w praktyce miejsko-trasowego ruchu drogowego napęd 4x4 to w praktyce tylko komfort parkowania i wyjeżdżania z parkingów, czasami podjazdy pod jakieś większe górki. Jak ktoś mieszka w okolicach gdzie odśnieżanie kuleje, to dzięki 4x4 też uniknie wielu problemów z dojechaniem gdzieś tam. Chociaż też nie ma co przecenić takiego napędu. Osobówka z wiskozą po głębokim śniegu wcale nie zajedzie dużo dalej niż FWD. Natomiast też trochę nie masz racji - sporty motorowe pokazują że napęd 4x4 pozwala jechać szybciej i to nie tylko dzięki lepszemu przyspieszeniu, a dzięki technice pokonywania zakrętów również szybciej pokonywać zakręty. Czyli da się przejechać 4x4 zakręt z prędkością przy której ośka go nie przejedzie. |
|
Data: 2010-12-19 21:27:11 | |
Autor: Olleo | |
Przemyślenia co do 4x4 | |
I w a nie o Nie, slisko jest dokladnie tak samo, tylko jest latwiej. Jak ty nie potrafisz tego odroznic, to 4x4 nie kupuj. -- Olleo |
|
Data: 2010-12-20 09:44:43 | |
Autor: news-gazeta | |
Przemyslenia co do 4x4 | |
nich pisa em e maj 4x4 masz odczucie e jest mniej slisko Jezdze 4x4 osobówka z przelozeniem mocy na kola 60/40.Auto niesamowicie latwo wychodzi z kazdego poslizgu, troche gazu, kontra kierownica i juz jedzie prosto. Inna sprawa ze jest troche mocy i trzeba ostroznie z wyzwalaczem mocy, bo momentalnie auto wpada w poslizg. W miare równo - ani pod czy nad sterowny - po prostu leci bokiem cale :) Pozdrawiam - Darek. |
|