Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Przemyślenia co do 4x4

Przemyślenia co do 4x4

Data: 2010-12-17 14:52:12
Autor: J.F.
Przemyślenia co do 4x4
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w
Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie chodzi mi o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste. Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad autem w warunkach najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac ale jest ślisko.
1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś rusza i auto wpada łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik wie że jest ślisko.

Mnie kiedys wystarczylo 10m zeby pogiac felge, i naped na jedna os mi w tym nie przeszkodzil :-)

2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 będzie tak samo wytracało swoją prędkość. Tylko że w wyniku tego że kierownik auta 4x4 nie ma dostatecznego poczucia że jest ślisko rozpędził swoje auto do nieco większej prędkości i bum gotowe.

Tu znow oska tez nie daje takiego poczucia.

Czy zatem sensowne jest inwestowanie w napęd 4x4 jeśli może to powodować sytuację opisaną powyżej?

Ale jego sie nie kupuje po to zeby przeszkadzal, tylko zeby zima pod gore bylo lepiej :-)

J.

Data: 2010-12-17 14:56:52
Autor: Agent
Przemyślenia co do 4x4

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iefpuc$a4g$1news.onet.pl...
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w
Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie chodzi mi o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste. Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad autem w warunkach najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac ale jest ślisko.
1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś rusza i auto wpada łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik wie że jest ślisko.

Mnie kiedys wystarczylo 10m zeby pogiac felge, i naped na jedna os mi w tym nie przeszkodzil :-)

2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 będzie tak samo wytracało swoją prędkość. Tylko że w wyniku tego że kierownik auta 4x4 nie ma dostatecznego poczucia że jest ślisko rozpędził swoje auto do nieco większej prędkości i bum gotowe.

Tu znow oska tez nie daje takiego poczucia.

Czy zatem sensowne jest inwestowanie w napęd 4x4 jeśli może to powodować sytuację opisaną powyżej?

Ale jego sie nie kupuje po to zeby przeszkadzal, tylko zeby zima pod gore bylo lepiej :-)

Czyli po to aby wyjechac z zaspy lub błota? W takim razie dla 90% uzytkowników to się nie przydaje.

Data: 2010-12-17 07:06:17
Autor: tadek
Przemyślenia co do 4x4
On 17 Gru, 14:56, "Agent" <wprzyjem...@onet.ue> wrote:
U ytkownik "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo cinews:iefpuc$a4g$1news.onet.pl...

> U ytkownik "Agent" <wprzyjem...@onet.ue> napisa w
>> Zastanawiam si czy nap d 4x4 jest rzeczywi cie taki korzystny zim . Nie
>> chodzi mi o przypadki nie mo no ci wyjechania z zaspy bo to oczywiste.
>> Chodzi mi natomiast o zdolno do panowania nad autem w warunkach
>> najcz ciej spotykanych tj. gdy da si jechac ale jest lisko.
>> 1) Poczucie lisko ci - w aucie z nap dem na jedna o jak kto rusza i
>> auto wpada atwo w po lizg na 1 i 2 biegu wi c kierownik wie e jest
>> lisko.

> Mnie kiedys wystarczylo 10m zeby pogiac felge, i naped na jedna os mi w
> tym nie przeszkodzil :-)

>> 2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 b dzie tak samo
>> wytraca o swoj pr dko . Tylko e w wyniku tego e kierownik auta 4x4
>> nie ma dostatecznego poczucia e jest lisko rozp dzi swoje auto do
>> nieco wi kszej pr dko ci i bum gotowe.

> Tu znow oska tez nie daje takiego poczucia.

>> Czy zatem sensowne jest inwestowanie w nap d 4x4 je li mo e to powodowa
>> sytuacj opisan powy ej?

> Ale jego sie nie kupuje po to zeby przeszkadzal, tylko zeby zima pod gore
> bylo lepiej :-)

Czyli po to aby wyjechac z zaspy lub b ota? W takim razie dla 90%
uzytkownik w to si nie przydaje.

jeżdżę na przemian autem z napędem na tył /volvo 940/ i awd /
forester/.
Na lodzie różnica jest niewielka/ oba się ślizgają ALE spod świateł na
oblodzonej jezdni Forester odjeżdża bez problemu/. Na śniegu różnica
jest kolosalna na korzyść awd/  Wczoraj znajomy podjechał i odjechał
bez najmniejszych problemów spod mojego domu /50 mtr w 0.5 metrowym
śniegu podczas gdy koleżanka wjechał Passatem kilka metrów w ten śnieg
i pół godziny zajęło mnie i żonie odkopywanie i wypychanie auta o
smrodzie nadpalonego sprzęgła nie mówiąc/. Parkowanie w mieście jest
znacznie łatwiejsze awd niż ośką.Po 2 zimach/ta jest trzecia/ uważam
że kupno Forestera to był "strzał w dziesiątkę/

Data: 2010-12-17 13:58:49
Autor: Jacek Rudowski
Przemyślenia co do 4x4
Dnia 17.12.2010 Agent <wprzyjemski@onet.ue> napisał/a:
Czyli po to aby wyjechac z zaspy lub błota? W takim razie dla 90% uzytkowników to się nie przydaje.

Co widac na pewno zwlaszcza teraz, w sniegach. :)

A ogolnie - odnosze wrazenie, ze szukasz problemu tam, gdzie go nie ma. :)

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2010-12-17 15:39:56
Autor: Jakub Witkowski
Przemyślenia co do 4x4
W dniu 2010-12-17 14:56, Agent pisze:

Ale jego sie nie kupuje po to zeby przeszkadzal, tylko zeby zima pod gore bylo lepiej :-)

Czyli po to aby wyjechac z zaspy lub błota? W takim razie dla 90% uzytkowników to się nie przydaje.

Chyba chciałeś napisać: 90% uzytkowników to się przydaje?
Ja osobiście nie znam nikogo takiego, kto się w błocie czy sniegu nigdy nie zakopał.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-12-17 23:02:26
Autor: Agent
Przemyślenia co do 4x4
?
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:iefsns$2pnd$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2010-12-17 14:56, Agent pisze:

Ale jego sie nie kupuje po to zeby przeszkadzal, tylko zeby zima pod gore bylo lepiej :-)

Czyli po to aby wyjechac z zaspy lub błota? W takim razie dla 90% uzytkowników to się nie przydaje.

Chyba chciałeś napisać: 90% uzytkowników to się przydaje?
Ja osobiście nie znam nikogo takiego, kto się w błocie czy sniegu nigdy nie zakopał.

Ja też nie. Ale płacić za coś co użyję raz albo 2 razy w roku tylko po to aby zaoszczędzić sobie wyjścia z auta i odgranięcia butem sniegu spod kół jest bez sensu.

Data: 2010-12-17 23:40:48
Autor: J.F.
Przemyœlenia co do 4x4
On Fri, 17 Dec 2010 23:02:26 +0100,  Agent wrote:
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w
Chyba chciałeś napisać: 90% uzytkowników to się przydaje?
Ja osobiście nie znam nikogo takiego, kto się w błocie czy sniegu nigdy nie zakopał.

Ja też nie. Ale płacić za coś co użyję raz albo 2 razy w roku tylko po to aby zaoszczędzić sobie wyjścia z auta i odgranięcia butem sniegu spod kół jest bez sensu.

Jak sie dobrze zakopie to but nie wystarczy.

J.

Data: 2010-12-20 12:15:43
Autor: Jakub Witkowski
Przemyślenia co do 4x4
W dniu 2010-12-17 23:02, Agent pisze:
?
Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:iefsns$2pnd$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2010-12-17 14:56, Agent pisze:

Ale jego sie nie kupuje po to zeby przeszkadzal, tylko zeby zima pod gore bylo lepiej :-)

Czyli po to aby wyjechac z zaspy lub błota? W takim razie dla 90% uzytkowników to się nie przydaje.

Chyba chciałeś napisać: 90% uzytkowników to się przydaje?
Ja osobiście nie znam nikogo takiego, kto się w błocie czy sniegu nigdy nie zakopał.

Ja też nie. Ale płacić za coś co użyję raz albo 2 razy w roku tylko po to aby zaoszczędzić sobie wyjścia z auta i odgranięcia butem sniegu spod kół jest bez sensu.

No bo może to i jest rzadko przydatny i nieekonomiczny luksus, ale za to jaka frajda.
I dlatego większość nie kupuje, ale niektórzy (bogatsi/lubiący) kupują - normalka!

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całości poglądom ich Autora.

Data: 2010-12-20 12:30:46
Autor: Mariusz Chwalba
Przemyślenia co do 4x4
On Fri, 17 Dec 2010 23:02:26 +0100, Agent <wojciech.przyjemski@op.pl>  wrote:

[...]
Czyli po to aby wyjechac z zaspy lub błota? W takim razie dla 90%  uzytkowników to się nie przydaje.

Chyba chciałeś napisać: 90% uzytkowników to się przydaje?
Ja osobiście nie znam nikogo takiego, kto się w błocie czy sniegu nigdy  nie zakopał.

Ja też nie. Ale płacić za coś co użyję raz albo 2 razy w roku tylko po  to aby zaoszczędzić sobie wyjścia z auta i odgranięcia butem sniegu spod  kół jest bez sensu.

A airbagi masz? Bo płacić za coś, co użyjesz tylko raz to w ogóle bez  sensu.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2010-12-17 17:12:51
Autor: grin
Przemyślenia co do 4x4

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:iefq6v$b9u$1news.onet.pl...
Czyli po to aby wyjechac z zaspy lub błota? W takim razie dla 90% uzytkowników to się nie przydaje.

Skoro 90% gospodyń domowych nie widzi różnicy, to po co przepłacać?
Po co komu nowe auto, świątynia na kołach, na wieloletni kredyt? Wystarczy stare, taniej.
Po co w ogóle prywatne auto, wystarczy komunikacja miejska, a bogatszym limuzyna z szoferem.

Data: 2010-12-17 18:48:47
Autor: J.F.
Przemyślenia co do 4x4
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Czy zatem sensowne jest inwestowanie w napęd 4x4 jeśli może to powodować sytuację opisaną powyżej?
Ale jego sie nie kupuje po to zeby przeszkadzal, tylko zeby zima pod gore bylo lepiej :-)
Czyli po to aby wyjechac z zaspy lub błota? W takim razie dla 90% uzytkowników to się nie przydaje.

Moze dlatego takie samochody to .. 1% ? 5% ?

Nawet ja, stary narciarz, mowie sobie ze w sumie zawsze dojechalem gdzie chcialem jedna oska, nie warto kupowac auta ktore pali wiecej przez okragly rok..

J.

Przemyślenia co do 4x4

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona