Przemyślenia co do 4x4

Data: 2010-12-17 23:40:10
Autor: Tomasz Finke
Przemyślenia co do 4x4
W dniu 2010-12-17 13:21, Agent pisze:

Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad autem w warunkach
najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac ale jest ślisko.

3) Zdolność do bezpiecznego pokonywania śliskich zakrętów - AWD
zapewnia dużo bardziej neutralne zachowanie samochodu w zakręcie,
a w razie poślizgu ułatwia wyprowadzenie.

T.

Data: 2010-12-17 23:40:38
Autor: Robert Rędziak
Przemyślenia co do 4x4
On Fri, 17 Dec 2010 23:40:10 +0100, Tomasz Finke
<tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote:

AWD
zapewnia dużo bardziej neutralne zachowanie samochodu w zakręcie,

 Ale jeździłeś, czy czytałeś?

a w razie poślizgu ułatwia wyprowadzenie.

 Jak raz wymaga poznania zachowań charakterystycznych zarówno dla
 RWD, jak i FWD.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-12-18 09:09:41
Autor: Tomasz Finke
Przemyślenia co do 4x4
W dniu 2010-12-18 00:40, Robert Rędziak pisze:

AWD
zapewnia dużo bardziej neutralne zachowanie samochodu w zakręcie,

  Ale jeździłeś, czy czytałeś?

Jeżdżę na zmianę FWD i AWD po tych samych trasach i w identycznych
warunkach.

T.

Data: 2010-12-18 08:49:30
Autor: Robert Rędziak
Przemyślenia co do 4x4
On Sat, 18 Dec 2010 09:09:41 +0100, Tomasz Finke
<tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote:

Jeżdżę na zmianę FWD i AWD po tych samych trasach i w identycznych
warunkach.

 I uważasz, że miks zachowań charakterystycznych dla FWD i RWD,
 występujących w różnych fazach pokonywania tego samego łuku,
 można określić słowem ,,neutralny''?

Data: 2010-12-18 17:13:14
Autor: Tomasz Finke
Przemyślenia co do 4x4
W dniu 2010-12-18 09:49, Robert Rędziak pisze:

  I uważasz, że miks zachowań charakterystycznych dla FWD i RWD,
  występujących w różnych fazach pokonywania tego samego łuku,
  można określić słowem ,,neutralny''?

Dwa niewielkie minusy dają w sumie całkiem spory plus :-)

T.

Data: 2010-12-18 19:22:34
Autor: Robert Rędziak
Przemyślenia co do 4x4
On Sat, 18 Dec 2010 17:13:14 +0100, Tomasz Finke
<tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote:

Dwa niewielkie minusy dają w sumie całkiem spory plus :-)

 Ale cechy się sumują, a nie mnożą/dzielą ;)

 Faktem jest, że w AWD trzeba poznać większy wachlarz zachowań, w
 zamian za to zyskuje się auto, które się słucha dużo lepiej od
 każdego innego rodzaju napędu. Przy czym ja się mogę wypowiadać
 na temat stałego napędu, bo takim jeździłem. Dołączane mogą się
 zachowywać nieco inaczej.

Data: 2010-12-18 00:07:47
Autor: scob
Przemyślenia co do 4x4
W dniu 2010-12-17 23:40, Tomasz Finke pisze:
[...]

no to ci powiem, że łatwiej wyprowadzić z poślizgu tylnionapędówkę (e36) niż quattro (b3) - miałem jednocześnie: "3-kę" 2 sezony, a quattro różne od 14 lat ;)
w q łatwiej pokonać zakręt w poślizgu ;)

Data: 2010-12-18 00:16:58
Autor: Tomasz Finke
Przemyślenia co do 4x4
W dniu 2010-12-18 00:07, scob pisze:

[...]

Z jazdą AWD jest jak z nartami: trzeba się nauczyć nie używać
naturalnych odruchów ;)

T.

Przemyślenia co do 4x4