Przeniesienie numeru

Data: 2009-10-21 13:02:38
Autor: Piotr Sawinski
Przeniesienie numeru
Dzien dobry,

przepraszam za banalne pytania, ale chcialbym uzyskac na nie odpowiedz. Pytania dotycza przenoszenia numeru:
- konczy mi sie 21 listopada umowa z Plusem (abonament). Czy moge obecnie juz zlozyc wniosek o przeniesienie numeru do mBanku, czy moze nie powinieniem tego robic przed uplywem czasu trwania umowy?
- czy placi sie za przeniesienie numeru?
- byc moze takie wiadomosci sa powszechne, ale ja nic nie wiem. Mianowicie co jakis czas widze, ze mozna kupic starter promocyjny w mBanku i wtedy minuta kosztuje 19 zamiast 27 gr. Czy jest w najblizszym czasie szykowana jakas podobna akcja promocyjna? Wdze rowniez ze takie karty sa dostepne wciaz na allegro.

Dziekuje za cierpliwosc i odpowiedzi

Piotr Sawinski

P.S. Mi doprawdy telefon sluzy tylko do dzwonienia, stad tez nie wiem nic o otoczce zwiazanej ze wszystkimi promocjami/formalnosciami itd...

Data: 2009-10-21 13:13:52
Autor: Liwiusz
Przeniesienie numeru
Piotr Sawinski pisze:
[...]

   MoĹźesz przed, moĹźesz po. Zawsze masz do wyboru sposoby rozwiązania umowy:
- za wypowiedzeniem (umownym, zwykle miesięcznym)
- z upływem okresu, na który została zawarta (czyli składasz teraz i chcesz ją rozwiązać 21 listopada)
- natychmiastowo (pomimo natychmiastowego przeniesienia, będziesz jeszcze płacił abonament poprzedniemu operatorowi za okres wypowiedzenia, mimo że numer już nie będzie działał w tej sieci).

- czy placi sie za przeniesienie numeru?

   Nie.

[...]

   Ta promocja (rozmĂłwki polskie) trwała chyba przez tydzień,  być moĹźe będzie powtarzana. Promocyjna stawka jest do czerwca 2010r.

--
Liwiusz

Data: 2009-10-21 13:17:25
Autor: Michal Jankowski
Przeniesienie numeru
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> writes:

   Możesz przed, możesz po. Zawsze masz do wyboru sposoby rozwiązania umowy:
- za wypowiedzeniem (umownym, zwykle miesięcznym)
- z upływem okresu, na który została zawarta (czyli składasz teraz i
chcesz ją rozwiązać 21 listopada)

Jak znam zycie, to umowa nie jest zawarta do 21 listopada, tylko
bezterminowo, a od 21 listopada to sie tylko promocyjne ulgi koncza.

A po drugie, Plus jest znany z tego, ze termin podany na wypowiedzeniu
ignorowal i liczyl sobie 30 dni od daty wplyniecia pisma, ze
wszystkimi tego konsekwencjami.

  MJ

Data: 2009-10-21 13:29:58
Autor: Liwiusz
Przeniesienie numeru
Michal Jankowski pisze:

[...]

   Dlatego najlepiej umowę wypowiedzieć z zachowaniem umownego okresu wypowiedzenia. Nie ma wtedy żadnych niejasności. Jeszcze ten miesiąc-dwa da się chyba w Polkomtelu wytrzymać :)

--
Liwiusz

Data: 2009-10-21 13:55:00
Autor: Flo
Przeniesienie numeru
Michal Jankowski pisze:

A po drugie, Plus jest znany z tego, ze termin podany na wypowiedzeniu
ignorowal i liczyl sobie 30 dni od daty wplyniecia pisma, ze
wszystkimi tego konsekwencjami.

Nie tylko Plus lecz wszyscy operatorzy bo zgodnie z regulaminami okres wypowiedzenia musi zawierać jeden pełen okres rozliczeniowy (liczony okrasami billingowymi).
Czyli wypowiedzenie trwa do końca bieżącego okresu rozliczeniowego + cały kolejny.

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-10-21 14:02:10
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Przeniesienie numeru
Flo wrote:
Michal Jankowski pisze:

[...]

Jesteś w mylnym błędzie :-) Przez lata PLK uważał, że jeśli wypowiedzenie wpłynęło 21 dnia miesiąca, to dziś zaczął się jego bieg, niezależnie od tego, co było napisane w samym piśmie.

Przykład: umowa terminowa do 25 listopada. Dziś składasz wypowiedzenie, gdzie piszesz, że od 25/11. PLK rozwiązuje umowę 21 listopada i żąda od Ciebie kary umownej.

Dopiero UOKiK wyprowadził go z błędu.

M.

Data: 2009-10-21 12:03:17
Autor: Olgierd
Przeniesienie numeru
Dnia Wed, 21 Oct 2009 14:02:10 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Dopiero UOKiK wyprowadził go z błędu.

Już wyprowadził? Coś mi się wydaje, że jeszcze nikt im tego skutecznie nie wyjaśnił.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-21 14:05:58
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Przeniesienie numeru
napisał(a):

Dopiero UOKiK wyprowadził go z błędu.

Już wyprowadził? Coś mi się wydaje, że jeszcze nikt im tego skutecznie nie wyjaśnił.

https://www.skargi-konsumenckie.gov.pl/nd_wz_um.nsf/0/8E98A47320120882C12572DD00329783?OpenDocument

M.

Data: 2009-10-21 12:59:26
Autor: Olgierd
Przeniesienie numeru
Dnia Wed, 21 Oct 2009 14:05:58 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Już wyprowadził? Coś mi się wydaje, że jeszcze nikt im tego skutecznie
nie wyjaśnił.

https://www.skargi-konsumenckie.gov.pl/
nd_wz_um.nsf/0/8E98A47320120882C12572DD00329783?OpenDocument

Dziękuję.
Coś mi mówi, że Polkomtel chyba jeszcze nie zaprzestał tej praktyki. Chyba że ludziom się wciąż wydaje coś takiego.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-21 14:43:15
Autor: Michal Jankowski
Przeniesienie numeru
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> writes:

Dopiero UOKiK wyprowadził go z błędu.

O, to jednak. I to juz pare lat... Przegapilem.

  MJ

Data: 2009-10-21 16:12:48
Autor: Flo
Przeniesienie numeru
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

[...]

Teraz dopiero zaskoczyłem o co Ci chodziło.

Jak pracowałem jeszcze w Orange to przy przenoszeniu numerów np z Plusa klientom w Plusie liczono termin wypowiedzenia tak, że rozwiązanie umowy wypadało ostatniego dnia kolejnego okresu rozliczeniowego i tą zasadę chyba wszyscy stosują.

Data: 2009-10-21 14:04:19
Autor: Michal Jankowski
Przeniesienie numeru
Flo <florian6@NOSPAM.gazeta.pl> writes:

Michal Jankowski pisze:

[...]

Nie, nie wszyscy. I nie chodzi tu o zamiane terminu na pozniejszy,
tylko na wczesniejszy.

Powiedzmy mam umowe z cyrografem do 31 marca i chce uniknac placenia
abonamentu za kwiecien, zatem chce rozwiazac umowe dokladnie 31 marca.

U innych jest latwo - wysylam (np. 15 lutego) pismo "z dniem 31
marca wypowiadam umowe" i reszta mnie nie obchodzi.

U Plusa nie jest tak dobrze, bo pismo do nich przyjdzie np. 25 lutego,
oni sobie OD TEJ DATY odlicza 30 dni, wylacza telefon 28 marca i
nalicza kare umowna za przedwczesne zerwanie umowy.

  MJ

Data: 2009-10-21 14:09:10
Autor: coolina
Przeniesienie numeru
U innych jest latwo - wysylam (np. 15 lutego) pismo "z dniem 31

takich bredni dawno nie czytalam.
O KC słyszało się?

Ania

Data: 2009-10-21 13:08:42
Autor: Jakub Danecki
Przeniesienie numeru
coolina wrote:
> U innych jest latwo - wysylam (np. 15 lutego) pismo "z dniem 31
takich bredni dawno nie czytalam.
O KC słyszało się?

Wyjaśnisz?

Jakub

Data: 2009-10-21 16:45:07
Autor: coolina
Przeniesienie numeru - a jak jest na prawdę
takich bredni dawno nie czytalam.

Z godnie z nowelizacjom ustawy

http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2009,nr,85/poz,716,ustawa-z-dnia-24-kwietnia-2009-r-o-zmianie-ustawy-- -prawo-telekomunikacyjne.html

Art. 71a mówi:

"Abonent, o którym mowa w art. 71, żądając przeniesienia przydzielonego numeru może rozwiązać umowę z dotychczasowym dostawcą usług BEZ zachowania terminów wypowiedzenia określonych w rozwiązywanej umowie. W takim przypadku abonent jest obowiązany do uiszczenia opłaty dotychczasowemu dostawcy usług w wysokości nieprzekraczającej opłaty abonamentowej za okres wypowiedzenia, nie wyższej jednak niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy, powiększonej o roszczenie związane z ulgą przyznaną abonentowi obliczoną proporcjonalnie do czasu pozostającego do zakończenia trwania umowy.";

Oznacza to, że idziesz do nowego opa, wypowiadasz przez niego umowę z wybraną DATĄ staremu i PŁACISZ TYLKO za okres od DATYdo końca okresu rozliczeniowego. W szczególnośći jeśli DATA jest końcem okresu nie płacisz nic.

Oczywiście jeśli miałeś PROMOCJĘ czyli ulgę to mósisz zapłacic tę część ulgi która jeszcze została nieskonsumowana.

Ania

Data: 2009-10-21 18:18:16
Autor: Flo
coolina pisze:
[...]

Masz racje i się mylisz za razem.

cyt
[...]

czyli przy założeniu, że okres wypowiedzenia to:

§ 20 - Wypowiedzenie, rozwiazanie i wygasniecie umowy
6. Abonent może wypowiedziec umowe o swiadczenie usług telekomunikacyjnych w każdym czasie, z zastrzeeniem § 20 pkt 7 i 8, ze skutkiem prawnym nie wczesniej, niż na koniec okresu rozliczeniowego nastepujacego bezposrednio po okresie rozliczeniowym, w którym Orange Biuro Obsługi Klienta otrzymało pismo Abonenta o wypowiedzeniu umowy.

Przy takim układzie okres wypowiedzenia trwa zawsze do końca okresu rozliczeniowego + cały następny, więc jakby nie patrzeć i tak trzeba jedno pełne abo zapłacić dotychczasowemu opowi.

Data: 2009-10-21 18:38:53
Autor: coolina
Przeniesienie numeru - a jak jest na prawdę
Masz racje i się mylisz za razem.

nie mylem sie.

Ustawa jest nadrzędna w stosunku do regulaminu i ona jasno daje prawo wypowiedzenia W PRZYPADKU PRZENOSZENIA bez zachwania terminu.
Jesli chciałbyś sam wypowiedzieć z innego powodu to jak najbardzej masz recję i wypowiedzenie liczy się na konieć or. Sam to zresztom przećwiczyłam

Ania

Data: 2009-10-21 19:25:54
Autor: Flo
coolina pisze:
[...]

cyt.
[...]

mylisz się bo to regulamin, a nie ustawa zawiera określenie ile trwa okres wypowiedzenia.
Pokaż mi w ustawie zapis mówiący ile trwa okres wypowiedzenia to przyznam Ci rację.

Data: 2009-10-21 19:41:21
Autor: coolina
Przeniesienie numeru - a jak jest na prawdę
mylisz się bo to regulamin, a nie ustawa zawiera określenie ile trwa okres wypowiedzenia.

Ustawa w ww pkt mówi : zero.

jk

Data: 2009-10-21 20:53:54
Autor: Flo
coolina pisze:

mylisz się bo to regulamin, a nie ustawa zawiera określenie ile trwa okres wypowiedzenia.

Ustawa w ww pkt mówi : zero.

Bez urazy ale czy Ty potrafisz czytać akty prawne?
Ustawa mówi wyraźnie.
Przeniesienie numeru następuje bez zachowania okresu wypowiedzenia ale w ramach rekompensaty trzeba obecnemu operatorowi zapłacić kwotę w wysokości nie przekraczającej jednej opłaty abonamentowej.

Potraktuj to jako bezpłatną poradę prawną. Jeśli masz wątpliwości wyłóż ze 100zł i idź do prawnika.

Jeśli nie masz pojęcia o czym piszesz, a tylko wydaje Ci się, że wiesz to powstrzymaj się bo ludzi w błąd wprowadzasz.

Jeśli jeszcze masz wątpliwości, a żal Ci 100zł to przeszukaj archiwum grupy pl.soc.prawo
Tam ten temat rozpracowano bardzo dokładnie.

Data: 2009-10-21 22:45:34
Autor: coolina
Przeniesienie numeru - a jak jest na prawdę
Bez urazy ale czy Ty potrafisz czytać akty prawne?

nauczyli mnie na studiach prawniczych, a pozatym logiki.

Odpowiadając na twoje pytanie:

Pokaż mi w ustawie zapis mówiący ile trwa okres wypowiedzenia to przyznam Ci rację

mówię: nie obchodzi mnie bo morze mówić cokolwiek, a ja wybieram wypowiedzenie bez zachowania tego terminu, za co zapłacę najwyżej 1 abonament

dla mnie EOT

jk

Data: 2009-10-21 21:47:36
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 21 Oct 2009 22:45:34 +0200, coolina napisał(a):

nauczyli mnie na studiach prawniczych, a pozatym logiki.

mówię: nie obchodzi mnie bo morze mówić cokolwiek

To teraz studia prawnicze może robić osoba nie znająca dosyć elementarnej
ortografii na poziomie podstawówki? No cóż.. Legendy o niektórych trollach jak widać są prawdziwe

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-10-22 21:16:20
Autor: Pete
W dniu 21.10.09 22:47, Waldek Godel pisze:
[...]

Teraz wystarczy od lekarza taki papierek, co na nim jest magiczne słowo "dysleksja". On otwiera wszystkie drzwi (nawet wydziału prawa) takim osobom.

--
Pete

Data: 2009-10-22 22:14:24
Autor: Flo
Pete pisze:

Teraz wystarczy od lekarza taki papierek, co na nim jest magiczne słowo "dysleksja". On otwiera wszystkie drzwi (nawet wydziału prawa) takim osobom.

To akurat szczegół. Gorzej jak trafisz na takiego papugę i będziesz miał nadzieję, że może Ci pomóc, a do tego jeszcze musisz mu zapłacić.

Data: 2009-10-23 09:02:39
Autor: Pete
W dniu 22.10.09 22:14, Flo pisze:
Pete pisze:

[...]

Sędzia nie skaże Ciebie tylko za błędy ortograficzne w pismach procesowych, mam taką nadzieję ;)

--
Pete

Data: 2009-10-21 22:49:04
Autor: Flo
coolina pisze:
Bez urazy ale czy Ty potrafisz czytać akty prawne?

nauczyli mnie na studiach prawniczych, a pozatym logiki.

nie przyznawał bym się na twoim miejscu

[...]

Dla mnie nie bo wprowadzasz ludzi w błąd. Powołujesz się po za tym na inne źródło, które potwierdza moje słowa.

Zdecyduj się.

Data: 2009-10-21 15:56:40
Autor: Flo
Przeniesienie numeru
Michal Jankowski pisze:

Nie, nie wszyscy.

Nie będę się kłócił tylko odeślę do lektury najnowszego regulaminu np Orange

http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/3813/3904810.pdf

Data: 2009-10-21 22:40:43
Autor: coolina
Przeniesienie numeru
przepraszam za banalne pytania, ale chcialbym uzyskac na nie odpowiedz.

Nie ma zaco. Przede wszystkim uwazaj na domoroslych "doradców" którzy tutaj dzialaja.

Dokladnie masz opisane przez Sethai na naszym forum tutaj:

http://www.blackberryforum.pl/showthread.php?p=48696

jk

Data: 2009-10-21 22:46:59
Autor: Flo
Przeniesienie numeru
coolina pisze:

Nie ma zaco. Przede wszystkim uwazaj na domoroslych "doradców" którzy tutaj dzialaja.

Czyżby się to mnie tyczyło?

Dokladnie masz opisane przez Sethai na naszym forum tutaj:

http://www.blackberryforum.pl/showthread.php?p=48696

Nareszcie :)
Wyraźnie przecież napisał:
"Opłata ta zgodnie z prawem nie może być wyższa niż 1 abonament (który płacisz w momencie odejścia) - czytaj: operator naliczy Ci jeden dodatkowy abonament."

Data: 2009-10-22 11:25:18
Autor: Technolog
Przeniesienie numeru
Dnia Wed, 21 Oct 2009 22:40:43 +0200, coolina napisał(a):

przepraszam za banalne pytania, ale chcialbym uzyskac na nie odpowiedz.

Nie ma zaco. Przede wszystkim uwazaj na domoroslych "doradców" którzy tutaj dzialaja.

A są tu inni? Chcesz zawodowców - wynajmij firmę consultingową o_O

Ludzie poświęcają czas na dyskusję, a tak się ich tu nazywa.

Dokladnie masz opisane przez Sethai na naszym forum tutaj:

http://www.blackberyforum.pl/showthread.php?p=48696

Lepszy najbajdziej domorosły "doradca" niż spamer.

Data: 2009-10-22 16:46:21
Autor: coolina
Przeniesienie numeru

Lepszy najbajdziej domorosły "doradca" niż spamer.

oho kolejne dziecko noestrady,

Są też profesjonaliści, ja jako prawnik chentnie poświencam się dodtakowo pro bono (to z łąciny)

jka

Przeniesienie numeru