Przeniesienie numeru z abonamentu do pre-paid

Data: 2011-10-07 21:15:18
Autor: MarekM
Przeniesienie numeru z abonamentu do pre-paid
Cze艣膰,

W kt贸rej sieci (opr贸cz Play) mo偶liwe jest przeniesienie numeru abonamentowego (Play) do oferty pre-paid?

Pr贸bowa艂em w Orange, ale wed艂ug totalnie zdezorientowanej "konsultantki" tak si臋 nie da: abonament tylko na abonament.

Mog臋 oczywi艣cie najpierw wypowiedzie膰 umow臋 i przej艣膰 na Play Fresh, ale to potrwa p贸艂torej miesi膮ca, a przenosiny numeru pozwalaj膮 na natychmiastowe zako艅czenie ma艂o owocnej wsp贸艂pracy ;-)

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2011-10-07 21:57:26
Autor: Maciek.
Przeniesienie numeru z abonamentu do pre-paid
U偶ytkownik "MarekM" <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> napisa艂
W kt贸rej sieci (opr贸cz Play) mo偶liwe jest przeniesienie numeru abonamentowego (Play) do oferty pre-paid?

W ka偶dej jest mo偶liwe. Pod wzgl臋dem technicznym problemu nie ma.
Trzeba jedynie i艣膰 do salonu "firmowego" a nie punktu sprzeda偶y.
Punkt sprzeda偶y te偶 mo偶e by膰 ale pod warunkiem, 偶e b臋dzie tam kto艣 kumaty lub je艣li czego艣 nie wie, to zacznie kombinowa膰 jak zrobi膰 dobrze nowemu klientowi. Po prostu tkwi w tych ludziach przekonanie, 偶e najpierw trzeba czeka膰 do ko艅ca umowy/okresu rozliczeniowego. I nie da im si臋 tego przet艂umaczy膰 w 偶aden spos贸b.

--
M.

Data: 2011-10-07 22:42:29
Autor: MarekM
W dniu 07.10.2011 21:57, Maciek. pisze:

W kt贸rej sieci (opr贸cz Play) mo偶liwe jest przeniesienie numeru
abonamentowego (Play) do oferty pre-paid?
W ka偶dej jest mo偶liwe. Pod wzgl臋dem technicznym problemu nie ma.

Te偶 mi si臋 tak wydawa艂o. Dlatego pytam, kt贸ra sie膰 nie robi problem贸w, bo w Orange jakie艣 dziwne procedury chyba maj膮...

[...]

O to te偶 si臋 k艂贸ci艂em. Przekona艂em kobiet臋, 偶e nie musz臋: wypowiada膰 umowy w Play, czeka膰 do ko艅ca okresu promocyjnego (bo takowego nie ma), czeka膰 do ko艅ca okresu rozliczeniowego. I ju偶 realizowa艂a wniosek, podpisa艂em papierek z pe艂nomocnictwem i z ch臋ci膮 zawarcia umowy pre-paid, po czym "zawiesi艂a" si臋, zadzwoni艂a do kole偶anki z pytaniem, czy ma teraz wyda膰 kart臋 SIM (a kiedy?), a kole偶anka jej wyja艣ni艂a, 偶e z abonamentu do pre-paid to nie wolno. Nie mia艂em ju偶 czasu dyskutowa膰...

Marek

Data: 2011-10-08 19:07:33
Autor: SDD
Przeniesienie numeru z abonamentu do pre-paid

U偶ytkownik "MarekM" <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> napisa艂 w wiadomo艣ci news:j6no7m$o52$1node2.news.atman.pl...

czy ma teraz wyda膰 kart臋 SIM (a kiedy?), a kole偶anka jej wyja艣ni艂a, 偶e z abonamentu do pre-paid to nie wolno. Nie mia艂em ju偶 czasu dyskutowa膰...

Nie wiem, czy wolno, czy nie wolno. W kazdym razie *nie  maja obowiazku*. Jesli nie beda chcieli przeniesc, to musisz najpierw z Playa przejsc do innej sieci a potem z tym samym numerem z powrotem do Playa. Wtedy *beda musieli*.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-10-08 19:09:05
Autor: SDD
Przeniesienie numeru z abonamentu do pre-paid

U偶ytkownik "MarekM" <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> napisa艂 w wiadomo艣ci news:j6nj46$il4$2node2.news.atman.pl...

Mog臋 oczywi艣cie najpierw wypowiedzie膰 umow臋 i przej艣膰 na Play Fresh, ale to potrwa p贸艂torej miesi膮ca, a przenosiny numeru pozwalaj膮 na natychmiastowe zako艅czenie ma艂o owocnej wsp贸艂pracy ;-)

A czemu az tyle?
Nie mozna przeniesc od razu (placac naturalnie abonament za czas okresu wypowiedzenia).

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-10-08 23:43:31
Autor: adresss
Przeniesienie numeru z abonamentu do pre-paid
Oranzadka pewnie mija sie z prawda.

A umowa na abo sie skonczyla juz?

Ja bym przeniosl do Play Fresh, bo za przeniesienie dostaniesz jeszcze
60zl/2lub3 miesiace do wykorzystania na uslugi (dzwonienie) i do
wszystkich sieci komorkowych bedziesz dzwonil rowno po 29gr/min.

--
ThinkXtra

Data: 2011-10-09 16:00:16
Autor: MarekM
W dniu 08.10.2011 23:43, adresss@poczta.pl pisze:
Oranzadka pewnie mija sie z prawda.

Niekoniecznie. Chyba da si臋 tylko w salonie firmowym, nie da si臋 w salonach partnerskich.

A umowa na abo sie skonczyla juz?

To by艂a od zawsze umowa na czas nieokre艣lony, abonament za 1z艂.

Ja bym przeniosl do Play Fresh, bo za przeniesienie dostaniesz jeszcze
60zl/2lub3 miesiace do wykorzystania na uslugi (dzwonienie) i do
wszystkich sieci komorkowych bedziesz dzwonil rowno po 29gr/min.

To nie jest m贸j numer podstawowy, tylko taki, kt贸ry z pewnych wzgl臋d贸w chc臋 utrzymywa膰 aktywny. Teraz najta艅sze jest to w Orange (2 lata na wychodz膮ce). Kompletnie nie zale偶y mi na bonusach.

Oczywi艣cie mog臋 przenie艣膰 do Fresh, ale to troch臋 potrwa: rozwi膮zanie umowy to jeden pe艂ny okres rozliczeniowy, wi臋c Fresha b臋d臋 mia艂 dopiero w grudniu.

Marek

Data: 2011-10-09 01:07:28
Autor: Przemys艂aw Kowalik
Przeniesienie numeru z abonamentu do pre-paid
U偶ytkownik MarekM napisa艂:
[...]

Ja przenios艂em w marcu 2009 ze starej Jednej Ide艂y z Rachunkiem na Popa w jeden dzie艅. Pr贸by wci艣ni臋cia mi 艣wie偶ego cyrografu stanowczo uci膮艂em. Na dobry pocz膮tek dosta艂em 5 PLN, kt贸re wyda艂em na smsy do艂adowuj膮ce ze 艣p. Profitu. Punkty, kt贸re mia艂em wykorzysta艂em tak, 偶e nie musia艂em kupowa膰 do艂adowa艅 przez ponad p贸艂 roku.

Przemek

Data: 2011-10-11 16:48:30
Autor: J.F
Przeniesienie numeru z abonamentu do pre-paid
U偶ytkownik "MarekM"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
[...]

A ona jest pewna tego co mowi ?
Moze po prostu pojdz do ladniejszej, albo do chlopa.

Zdziwilbym sie bardzo gdyby po tylu latach operatorzy ciagle jakies utrudnienia wymyslali, ale w TP wszystko mozliwe :-)

J.

Data: 2011-10-12 00:29:12
Autor: MarekM
W dniu 11.10.2011 16:48, J.F pisze:

[...]

Nie by艂a pewna. Na pocz膮tku nie robi艂a problemu. Dopiero po dziesi臋ciominutowym klikaniu i wydrukowaniu wszystkich dokument贸w postanowi艂a zadzwoni膰 do bardziej do艣wiadczonej kole偶anki, bo "nie jest pewna, co teraz zrobi膰", a ta kole偶anka (bodaj偶e szefowa salonu) pouczy艂a j膮, 偶e "z obcego pre-paid na nasz abonament to si臋 da, ale z abonamentu na pre-paid to nie".

Moze po prostu pojdz do ladniejszej, albo do chlopa.

Jako 偶e jestem uparty, to uda艂em si臋 do innego salonu partnerskiego (w dodatku innej sieci), tam by艂 "ch艂op". Ten nawet nie pr贸bowa艂 nic zrobi膰, tylko od razu powiedzia艂 to samo: z abonamentu tylko abonament.

Napisa艂em do BOKu. Przys艂ali mi odpowied藕, 偶e "nie ma problemu z przeniesieniem numeru z abonamentu z innej sieci do pre-paid w Orange". Dzi艣 by艂em w okolicy salonu firmowego, tam rzeczywi艣cie bez 偶adnego problemu przenios艂em numer. Konsultantka by艂a zdziwiona, 偶e u partner贸w "si臋 nie da", bo "przecie偶 maj膮 ten sam system". Jedyny trik polega艂 na tym, 偶e numer ju偶 wcze艣niej by艂 w Orange, wi臋c trzeba by艂o wybra膰 kart臋 SIM z odpowiedniego HLRa zamiast "standardowej" karty SIM dla numer贸w przeniesionych (cokolwiek to znaczy), ale w salonach partnerskich nikt do tego etapu nie doszed艂.

> Zdziwilbym sie bardzo gdyby po tylu latach operatorzy ciagle jakies
> utrudnienia wymyslali, ale w TP wszystko mozliwe :-)

Wida膰 to jakie艣 braki w szkoleniu. Albo co innego: ca艂a procedura trwa jakie艣 10-15 minut, wymaga wype艂nienia chyba trzech albo nawet czterech formularzy i podpisania ich w trzech kopiach. Mo偶e po prostu salony partnerskie nie maj膮 prowizji z przeniesienia numeru do pre-paid, wi臋c chc膮 oszcz臋dza膰 sw贸j jak偶e cenny czas i nie realizuj膮 tego procesu z premedytacj膮, licz膮c, 偶e klienta uda si臋 zmusi膰 do abonamentu i zgarn膮膰 prowizj臋?

Marek

Przeniesienie numeru z abonamentu do pre-paid