Przeniesienie numeru z abonamentu do pre-paid

Data: 2011-10-11 16:48:30
Autor: J.F
Przeniesienie numeru z abonamentu do pre-paid
U偶ytkownik "MarekM"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
W kt贸rej sieci (opr贸cz Play) mo偶liwe jest przeniesienie numeru abonamentowego (Play) do oferty pre-paid?
Pr贸bowa艂em w Orange, ale wed艂ug totalnie zdezorientowanej "konsultantki" tak si臋 nie da: abonament tylko na abonament.

A ona jest pewna tego co mowi ?
Moze po prostu pojdz do ladniejszej, albo do chlopa.

Zdziwilbym sie bardzo gdyby po tylu latach operatorzy ciagle jakies utrudnienia wymyslali, ale w TP wszystko mozliwe :-)

J.

Data: 2011-10-12 00:29:12
Autor: MarekM
W dniu 11.10.2011 16:48, J.F pisze:

[...]

Nie by艂a pewna. Na pocz膮tku nie robi艂a problemu. Dopiero po dziesi臋ciominutowym klikaniu i wydrukowaniu wszystkich dokument贸w postanowi艂a zadzwoni膰 do bardziej do艣wiadczonej kole偶anki, bo "nie jest pewna, co teraz zrobi膰", a ta kole偶anka (bodaj偶e szefowa salonu) pouczy艂a j膮, 偶e "z obcego pre-paid na nasz abonament to si臋 da, ale z abonamentu na pre-paid to nie".

Moze po prostu pojdz do ladniejszej, albo do chlopa.

Jako 偶e jestem uparty, to uda艂em si臋 do innego salonu partnerskiego (w dodatku innej sieci), tam by艂 "ch艂op". Ten nawet nie pr贸bowa艂 nic zrobi膰, tylko od razu powiedzia艂 to samo: z abonamentu tylko abonament.

Napisa艂em do BOKu. Przys艂ali mi odpowied藕, 偶e "nie ma problemu z przeniesieniem numeru z abonamentu z innej sieci do pre-paid w Orange". Dzi艣 by艂em w okolicy salonu firmowego, tam rzeczywi艣cie bez 偶adnego problemu przenios艂em numer. Konsultantka by艂a zdziwiona, 偶e u partner贸w "si臋 nie da", bo "przecie偶 maj膮 ten sam system". Jedyny trik polega艂 na tym, 偶e numer ju偶 wcze艣niej by艂 w Orange, wi臋c trzeba by艂o wybra膰 kart臋 SIM z odpowiedniego HLRa zamiast "standardowej" karty SIM dla numer贸w przeniesionych (cokolwiek to znaczy), ale w salonach partnerskich nikt do tego etapu nie doszed艂.

> Zdziwilbym sie bardzo gdyby po tylu latach operatorzy ciagle jakies
> utrudnienia wymyslali, ale w TP wszystko mozliwe :-)

Wida膰 to jakie艣 braki w szkoleniu. Albo co innego: ca艂a procedura trwa jakie艣 10-15 minut, wymaga wype艂nienia chyba trzech albo nawet czterech formularzy i podpisania ich w trzech kopiach. Mo偶e po prostu salony partnerskie nie maj膮 prowizji z przeniesienia numeru do pre-paid, wi臋c chc膮 oszcz臋dza膰 sw贸j jak偶e cenny czas i nie realizuj膮 tego procesu z premedytacj膮, licz膮c, 偶e klienta uda si臋 zmusi膰 do abonamentu i zgarn膮膰 prowizj臋?

Marek

Przeniesienie numeru z abonamentu do pre-paid