Przeniesienie pracownika do innego miasta

Data: 2010-09-28 14:23:49
Autor: kaktus
Przeniesienie pracownika do innego miasta
Witam

Z tego co znalazlem w google wiem, ze pracodawca moze wydac prracownikowi polecenie aby podjal prace w filii firmy innym miescie.
Co sie stanie w wypadku kiedy pracownik odmowi ?

-  czy zostanie zwolniony dyscyplinarnie bo nie pojawil sie w nowym miejscu pracy ?
-  czy zostanie zwolniony z zachowaniem wypowiedzenia ?
- czy zostanie zwolniony za porozumieniem stron ?

Sprawa rozbija sie o to ze pracodawca, chce pozbyc sie pracownikow i nie wyplacic im odprawy.
Pracownicy pracuja po ok 5 lat a fima zatrudnia kilka tys osob.
Co powinnien zrobic taki pracownik, ktory zostaje przeniesiony do miasta oddalonego o powiedzmy o 200 km od miejsca zamieszkania ?

Data: 2010-09-28 05:57:54
Autor: gr
On 28 Wrz, 14:23, "kaktus" <aga-k...@gazeta.pl> wrote:
[...]

A co ma wpisane w papierach jako miejsce wykonywanej pracy?

Data: 2010-09-28 15:14:02
Autor: kaktus
Przeniesienie pracownika do innego miasta

A co ma wpisane w papierach jako miejsce wykonywanej pracy?

Miejsce wskazane przez pracodawce na terenie woj. slaskiego
Ogolnie ochodzi o prace w ochronie. I tu chyba bedzie pies pogrzebany bo pracodawca w ten sposob sie zabezpieczyl przed wyplata ew odprawy....
Wskazal miejsce oddalone o 173 km, choc pracownik przez 5 lat pracowal w jednym miescie. Dodam ze nie jest likwidowane miejsce pracy. Pracodawca pozbywa sie w ten sposob etatowych pracownikow a na ich miejsce przyjmuje ludzi na Umowe Zlecenie.

Data: 2010-09-28 13:26:23
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 28 Sep 2010 15:14:02 +0200, kaktus napisał(a):

[...]

To może zanim będziesz dalej kombinował napisz czy pracodawca dał pracownikowi do podpisu wypowiedzenie bądź porozumienie zmieniające.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-28 15:29:35
Autor: kaktus
Przeniesienie pracownika do innego miasta
Nie - poinformowal go ustnie ze z dniem 1 pazdziernika ma przyjsc do pracy w innym, oddalonym o 170 km miescie. Jezeli sie nie zgodzi to proponuje rozwiazanie umowy za porozumieniem stron.

Data: 2010-09-28 14:00:21
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 28 Sep 2010 15:29:35 +0200, kaktus napisał(a):

Nie - poinformowal go ustnie ze z dniem 1 pazdziernika ma przyjsc do
pracy w innym, oddalonym o 170 km miescie. Jezeli sie nie zgodzi to
proponuje rozwiazanie umowy za porozumieniem stron.

No to jest to w całości bzdura i tyle. --
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-28 16:02:10
Autor: kaktus
Przeniesienie pracownika do innego miasta

No to jest to w całości bzdura i tyle.

t.zn. ?

Data: 2010-09-28 16:27:06
Autor: Krzysztof Jodłowski
Przeniesienie pracownika do innego miasta
t.zn. ?

Znaczy - pisemnie musi być...

--
Krzysztof

Data: 2010-09-28 16:37:54
Autor: kaktus
Przeniesienie pracownika do innego miasta
Witam. Z tego co sie obecnie dowiedzialem kolega dostal rano takie pismo:

Zgodnie z art 42, paragraf 4 k.p. ze wzgledu na uzasadnione potrzeby pracodawcy - powierzam panu wykonywanie pracy na obiekcie xxx od dnia 1.10.2010.

Kolega nie podpisal tego pisma.

Znaczy - pisemnie musi być...

-- Krzysztof

Data: 2010-09-28 18:32:46
Autor: Olgierd
W dniu Tue, 28 Sep 2010 16:37:54 +0200, kaktus napisał, a ja na to:

Zgodnie z art 42, paragraf 4 k.p. ze wzgledu na uzasadnione potrzeby
pracodawcy - powierzam panu wykonywanie pracy na obiekcie xxx od dnia
1.10.2010.

Takim pismem nie można przenieść pracownika o prawie 200 km poza miejsce wykonywania pracy.

--
:) Olgierd || http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-28 18:37:40
Autor: Massai
kaktus wrote:

[...]

Po pierwsze pisz POD postami na które odpowiadasz.

A co do meritum. Sprawa jest ciut dyskusyjna.
Konkretnie to chodzi o to czy art 42 par 4 można wykorzystywać do
zmiany miejsca pracy, czy tylko do powierzenia np. innego stanowiska.

Użycie art 42 par 4 nie wymaga formy pisemnej.

Generalnie panuje pogląd że raczej nie można za jego pomocą zmieniać
miejsca pracy, że miejsce pracy można zmieniać tylko
wypowiedzeniem/porozumieniem zmieniającym.

Choć są tacy co twierdzą że SN ostatnio złagodził podejście. Dodatkowo jest tu ograniczenie dotyczące czasu, tzn. nie dłużej niż 3
miesiace w roku. Czyli nawet jeśli, to jest tylko czasowa zmiana
miejsca pracy.

W efekcie wchodzi art 77 ze znaczkiem 5, czyli pracodawca musiałby
zwracać koszty dojazdu.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-28 20:52:50
Autor: kaktus
Przeniesienie pracownika do innego miasta

W efekcie wchodzi art 77 ze znaczkiem 5, czyli pracodawca musiałby
zwracać koszty dojazdu.

Czyli generalnie co on ma powiedziec pracodawcy ? Czasu nie ma duzo a trzeba to jakos ugrysc. Zwrot kosztu dojazdu do jedno ale co z czasem ? 170 km w jedna strone pksem to jakies 4h wiec troche to sie z celem mija. Tak jak pisalem wczesniej pracodawca chce wymusic zwolnienie za porozumieniem stron aby nie wyplacic odprawy.
Co ew kolega powinien zrobic ?

Data: 2010-09-28 21:00:38
Autor: robertcb
> [...]

Czyli generalnie co on ma powiedziec pracodawcy ? Czasu nie ma duzo a trzeba to jakos ugrysc. Zwrot kosztu dojazdu do jedno ale co z czasem ? 170 km w jedna strone pksem to jakies 4h wiec troche to sie z celem mija.

PKS-em?

w takiej sytuacji pracodawca powinien zapewnić samochód.

Data: 2010-09-28 19:54:17
Autor: Olgierd
W dniu Tue, 28 Sep 2010 21:00:38 +0200, robertcb napisał, a ja na to:

[...]

DĹźambodĹźeta!

--
:) Olgierd || http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-28 22:45:16
Autor: robertcb
> [...]

Czyli generalnie co on ma powiedziec pracodawcy ? Czasu nie ma duzo a trzeba to jakos ugrysc. Zwrot kosztu dojazdu do jedno ale co z czasem ? 170 km w jedna strone pksem to jakies 4h wiec troche to sie z celem mija. Tak jak pisalem wczesniej pracodawca chce wymusic zwolnienie za porozumieniem stron aby nie wyplacic odprawy.

A cóż to za trasa (między jakimi miastami) że przejazd PKS-em 170 km trwa aż 4 godziny?
Toż to skuterem byłoby szybciej.

Data: 2010-09-29 00:25:08
Autor: Jingiel
Przeniesienie pracownika do innego miasta

A cóż to za trasa (między jakimi miastami) że przejazd PKS-em 170 km trwa aż 4
godziny?
Toż to skuterem byłoby szybciej.

A jechałeś kiedyś PKSem z przesiadkami?

Jingiel

Data: 2010-09-29 08:03:52
Autor: Jacek_P
robertcb@poczta.onet.pl napisal:
A cóż to za trasa (między jakimi miastami) że przejazd PKS-em 170 km trwa aż 4 godziny?
Toż to skuterem byłoby szybciej.

Naprawdę? IMO to dobry czas, jak dla PKS. Trasa Wrocław-Poznań, 180 km,
przeciętny czas przejazdu osobówką 3 godziny. Bez przystanków, ale i bez wariowania na czwartego. Autobus będzie jechał dłużej. No, chyba, że
to Szwagropol, albo Trans-Frej na Zakopiance :) Ale tych to lepiej
puszczać jak najdalej od siebie. Większych wariatów za kierownicą
to nie widziałem...

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-09-29 12:48:19
Autor: live_evil
W dniu 29.09.2010 10:03, Jacek_P pisze:
Ale tych to lepiej
puszczać jak najdalej od siebie. Większych wariatów za kierownicą
to nie widziałem...

Merc-Bus trasa KrakĂłw-Zawoja.

--
live_evil

Data: 2010-09-29 08:46:21
Autor: Tomasz Kaczanowski
robertcb@poczta.onet.pl pisze:

[...]

wychodzi średnio powyżej 40 km/h... biorąc pod uwagę przystanki, sprzedaż biletów, przejazd przez miejscowości, gdzie mogą być korki itp, to jest realny czas....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-09-28 12:33:56
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 28 Sep 2010 14:23:49 +0200, kaktus napisał(a):

Z tego co znalazlem w google wiem, ze pracodawca moze wydac
prracownikowi polecenie aby podjal prace w filii firmy innym miescie. Co
sie stanie w wypadku kiedy pracownik odmowi ?

Nie tyle "wydać polecenie", ile zmienić mu w ten sposób warunki pracy (co wymaga zgody pracownika).
-  czy zostanie zwolniony dyscyplinarnie bo nie pojawil sie w nowym
miejscu pracy ?

Jeśli wyraził zgodę, a następnie zalicza NN-ki -- owszem, może być to podstawą do zwolnienia dyscyplinarnego.

-  czy zostanie zwolniony z zachowaniem wypowiedzenia ? - czy zostanie
zwolniony za porozumieniem stron ?

O takich wariantach możemy mówić na etapie samego wypowiedzenia/
porozumienia zmieniającego. Jeśli pracodawca zaproponuje zmianę warunków pracy, a pracownik ich nie przyjmie, to umowa ulegnie rozwiązaniu (po upływie tego okresu wypowiedzenia -- nic tu nie może zajść z dnia na dzień).

Sprawa rozbija sie o to ze pracodawca, chce pozbyc sie pracownikow i nie
wyplacic im odprawy.

W opisanym powyżej przypadku (a więc wypowiedzenie zmieniające i brak zgody pracowników) odprawa się należy.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Przeniesienie pracownika do innego miasta